معرفی و بررسی دوربین کانن PowerShot G9X

ویژگی های عمده ی دوربین کانن Canon PowerShot G9X

  • حسگر تصویر 20.2 مگاپیکسلی CMOS (APS-C) همراه با تکنولوژی backside-illuminated
  • پردازشگر تصویر DIGIC 6 کانن
  • حساسیت 100-12800
  • عکسبرداری پی در پی 6 فریم در ثانیه با تکنولوژی فوکوس اتوماتیک Hybrid CMOS AF II
  • مانیتور 3 اینچی لمسی با رزولوشن 1.4 میلیون پیکسل
  • فیلمبرداری Full HD با سرعت 24 و 30 و 60 فریم بر ثانیه با فورمت MP4
  • اندازه ای کوچک با ابعاد 3.9 x 2.3 x 1.2   اینچ  و بدنه ای سبک که به راحتی در جیب جا می شود
  • مجهز به WiFi و NFC
دسته بندی :

دوربین کانن PowerShot G9X

شرکت کنن همواره سعی داشته تا با ارائه محصولاتی جدید و بکارگیری تکنولوژی های روز در آن کاربر با هر سلیقه را راضی کند بر همین اساس دوربین ایده ساخت دربین های سری G این کمپانی شکل گرفت و طی آن هر ساله یک یا دو مدل از این سی معرفی میشود.

دوربین کانن PowerShot G9X  از دوربین های سری G شرکت کنن است که با استفاده از بهترین فناوری های صنعت تصویرگری دیجیتال توانسته جای خد را در دل علاقمندان به دنیای عکاسی باز کند.

دوربین کانن PowerShot G9X با عکسهایی با سایز 3648*5472 یا معادل 20 مگاپیکسل  فیلمبرداری با رزولوشن 1080*1920 و بسیاری از امکانات دیگر میتاند با بهترین دوربین های دیجیتال در زمان عرضه خدش به رقابت پرداخته  آنها را شکست دهد. در ادامه نگاهی کلی به این دوربین قدرتمند خواهیم داشت .

سنسور دوربین PowerShot G9X

حسگر هر دوربین یکی از مهمترین قطعات یا المان های بکار رفته در آن است به همیل جهت وقتی صحبت از یک دوربین با توانایی های بسیار بالا می شود باید انتظار داشت یک سنسور قدرتمند در بدنه آن جای گرفته باشد. این موضوع در مورد دوربین کانن PowerShot G9X  نیز صادق است و کنن در این دوربین از سنسور با حساسیت بالا و دقت 21 میلیون پیکسلی استفاده نموده که توانایی به القوه خاصی به این دوربین می بخشد.

تصاویر ثبت شده توسط این دوربین از رزولوشن 20مگاپیکسلی موثر بهره میبرند این درحالیست که به دلیل سنسور نوع BSI-CMOS با حساسیت بالا در این مدل میزان حساسیت به نر تا 12800 قابل افزایش است. البته نباید از تاثیر سایز 1 اینچی حسگر این دوربین به راحتی گذشت زیرا اثر بسیار زیادی بر میزان نویز پذیری دوربین و کیفیت تصاویر بدست آمده از آن دارد .

پردازشگر DIGIC 6

علاوه بر سنسور وجود پردازشگر قدرتمند DIGIC 6 در دوربین کانن PowerShot G9X سبب شده تا تصاویر به ثبت رسیده از نویز بسیار کمی برخوردار باشند که این ویژگی عکاسی در شب یا محیط های کم نور را بسیار دلچسب تر از گذشته می کند . قابلیت های DIGIC 6 تنها محدود به کاهش میزان نویز تصاویر ناشی از ایزو های بالا نشده و عملکردهای دیگری در زمینه عکاسی پیاپی با سرعت 6 فریم در ثانیه ، پردازش سریع و دقیق اطلاعات و توانایی ذخیره تصاویر با فرمت RAW و بدون فشرده سازی را نیز داراست .

لنز دوربین کانن PowerShot G9X

لنزی که دوربین کانن PowerShot G9X از آن سود میبرد دارای فاصله کانونی 84-28 میلیمتر است که با این فاصله کانونی امکان زوم 3 برابری را برای کاربر میسر میکند. دیافراگم در این فاصله کانونی بین F2–4.9 در نظر گرفته شده و با توجه به دیافراگم پایین این لنز به راحتی میتواند پس زمینه سوژه را محو کرده تا خود سوژه بیشتر در مرکز توجه بیننده قرار گیرد.

علاوه بر این استفاده از لرزشگیر اپتیکال در ساختار بدنه این لنز سبب شده تا تصاویر از کمترین میزان تاری برخوردار باشند که این موضوع بیشتر در زمانی که از زوم بالا استفاده میشود خود را نشان میدهد. حداقل فاصله برای فوکوس در دوربین کانن PowerShot G9X 1 سانتی متر تعریف شده که اتفاقا در حالت ماکرو تصاویر از جزئیات و شفافیت خاصی برخوردار بوده و کاربر را به این روش عکاسی بیشتر ترغیب میکند.

بدنه دوربین PowerShot G9X

هدف از ساختن دوربین کانن PowerShot G9X دوربینی قدرتمند در اندازه جیبی است بر همین اساس طراحی بدنه این دستگاه طوری انجام شده تا راحتی در جیب اشخاص جای گیرد . همچنین به واسطه این طراحی سعی شده تا با استفاده از متریال مناسب ظاهری کلاسیک و در عین حال جذاب به دوربین کانن PowerShot G9X بخشیده شود . این دستگاه به دو رنگ مشکی و نقره ای تولید شده و هرکدام از زیبایی بصری خاصی برخوردار هستند.

طراحی دوربین و محل قرار گیری دکمه ها با دقت بسیار بالایی انجام گرفته و بعد از در دست گرفتن دوربین حس بسیار خوبی به مصرف کننده منتقل میگردد همچنین طراحی مهندسی این دستگاه تاثیر بسزایی در کارکرد آسان با دوربین کانن PowerShot G9X دارد. نمونه این طراحی مناسب را میتوان در دوربین کانن Powershot G7X II نیز مشاهده نمود.

صفحه نمایش دوربین  PowerShot G9X

در بخش پشتی بدنه دستگاه نمایشگر 3 اینچی دوربین کانن PowerShot G9X وظیفه نمایش تصایر و اطلاعات دوربین را بر عهده دارد ، این صفحه نمایش با رزولوشن 1040000 پیکسل تصاویر را با جزئیات بالا و با رنگهایی طبیعی نمایش میدهد. علاوه بر این میتان در حالت نمایش زنده از طریق این نمایشگر کادر بندی کرد که با توجه به بهره گیری از فناری TFT در این نمایشگر زاویه دید بسیار مناسبی در اختیار کاربر قرار می گیرد و وی را در عکاسی از زوایای مختلف یاری می نماید.

ویژگیهای عکاسی و فیلمبرداری دوربین PowerShot G9X

دوربین کانن PowerShot G9X از حالت های مختلف عکاسی به طور کامل بهره مند است به طوری که هم میتوان به صورت دستی یا نیمه دستی تنظیمات دوربین را اعمال نمود هم میتوان با استفاده از حالت ها و مود های پیشفرضی که بر روی این دستگاه قرار داده شده به صورت تمام اتماتیک دوربین را به کار گرفت. وجود سیستم وایرلس داخلی این امکان را فراهم آورده تا کاربر به آسانی فایلهای خود را انتقال داده یا آنها را بر روی نمایشگرهای دیگر به نمایش بگذارد.

سرعت شاتری که برای دوربین کانن PowerShot G9X در نظر گرفته شده در محدوده 2000/1 تا 30 ثانیه است همچنین همانطور که قبلا گفته شد حالت های تقدم شاتر و دیافراگم نیز وجود دارد که به راحتی هرچه بیشتر در استفاده از دربین کمک میکند. فلاش داخلی دوربین کانن  PowerShot G9X توانایی نوردهی تا 6 متر را دارد و میتوان از آن به منظور جبران نوردهی استفاده نمود.فایل های ویدیویی با رزولشن 1080*1920 و با فریم ریت 30 و 60 فریم در ثانیه بر روی کارت های حافظه  SD/SDHC/SDXCذخیره میشوند .

سایر
ابعاد

98.0 × 57.0 × 30.8 میلی متر

وزن

209 گرم

ضد آب

ندارد

جنس بدنه

آلیاژ منیزیم

نوع حسگر

CMOS

ابعاد حسگر

1 اینچ

دقت حسگر

20.9 مگاپیکسل

دقت موثر حسگر

20.2 مگاپیکسل

حداکثر رزولوشن عکس

20.2 MP: 5472 x 3648

نسبت ابعاد عکس

4:3, 3:2, 16:9

فرمت غیرفشرده عکس

JPEG, RAW

فرمت غیر فشرده Raw

دارد

پردازشگر

DIGIC 6

فاصله کانونی

28-80 میلی متر

محدوده دیافراگم

F2.0 – F4.9

بزرگ‌نمایی اپتیکال

3 برابر

بزرگ‌نمایی دیجیتال

4 برابر

لرزشگیر تصویر

دارد

توضیحات لرزشگیر

اپتیکال

حداقل فاصله فوکوس نرمال

5 سانتی متر

حالت ماکرو

دارد

حداقل فاصله فوکوس حالت ماکرو

5 سانتی متر

فوکوس خودکار

دارد

رزولوشن فیلم

Full HD

حداکثر سرعت فیلم

60 فریم بر ثانیه

فرمت فیلم

MPEG-4, H.264

ضبط صدا

استریو

فیلمبرداری سه بعدی

ندارد

حداکثر سرعت شاتر

1/2000 ثانیه

حداقل سرعت شاتر

30 ثانیه

زمانسنج خودکار

دارد

حداقل حساسیت

125

حداکثر حساسیت

12800

ایزو

125-6400

عکاسی پیاپی

6 فریم در ثانیه

فلاش

6 فریم در ثانیه

تکنولوژی تشخیص چهره

دارد

عکاسی سه بعدی

ندارد

نوع صفحه نمایش

LCD

سایز صفحه نمایش

3 اینچ

دقت صفحه نمایش

1040000 نقطه

چشمی

ندارد

تصویر زنده Live View

دارد

صفحه نمایش لمسی

دارد

خروجی HDMI

دارد

خروجی USB

دارد

خروجی تلویزیون

دارد

نوع کارت حافظه

SD /SDHC/SDXC

میکروفون داخلی

دارد

اسپیکر داخلی

دارد

موقعیت یاب GPS

ندارد

قطب نما

ندارد

تکنولوژی بی سیم

ندارد

نوع تکنولوژی بی سیم

دارد

نوع باتری

یون لیتیوم استاندارد

مشخصات باتری

لیتیوم NB-13L

سایر قابلیت ها

NFC می‌توان عکس‌ها را روی گوشی‌های اندرویدی و آیفون ارسال کرد

اقلام همراه دوربین

شارژر، باتری لیتیوم – یون NB-13L

تماس با کارشناسان