دوربین بدون آینه کانن EOS R Body

(دیدگاه 1 کاربر)

پردازنده تصویر : Digic 8
اندازه حسگر : Full-Frame
ایزو ( iso ) : 100-40000 قابل گسترش تا 50-102400
میکروفن : استریو
حداکثر سرعت شاتر : 1/8000 ثانیه
سرعت عکاسی پیاپی : 8.0 فریم در ثانیه
فیلمبرداری : 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه
اندازه مانیتور : 3.2 اینچ و قابلیت لمسی
ارتباط : WiFi
ابعاد : 136x98x84میلیمتر

79,500,000 تومان

پاک کردن
دوربین بدون آینه کانن EOS R Body

بررسی دوربین بدون آینه کانن Canon EOS R Body

دوربین بدون آینه کانن EOS R body: قبل از معرفی دوربین کانن EOS R بادی کاربران کمپانی کانن انتظار ارائه دوربینی را داشتند که بر خلاف نیکون از مانت دوربین های DSLR قبلی این کمپانی یعنی مانت EF پشتیبانی کند اما نظر کارشاناسان ما این است که کمپانی کانن تصمیم درست و به جایی گرفت.

دوربین بدون آینه کانن EOS R body

اما برای استفاده از لنز های سری EF روی دوربین بدون آینه کانن Canon EOS R نیازمند یک مبدل می‌باشد ولی عرضه مانت جدید با دهانه بزرگتر و فاصله فلنج کوتاه به دوربین این قابلیت را می‌دهد تا بعد‌تر لنز‌هایی با دیافراگم و دهانه بازتر و حجم کمتری را تولید کنند.

حسگر و پردازشگر دوربین کانن EOS R

کمپانی کانن تنها یک مدل با رزولوشن تقریبا بینابینی 30.3 مگاپیکسل را معرفی کرده تا همین یک مدل برای فیلم‌بردارانی که نیاز به دوربین مناسب با رزولوشن بالا هستند کافی باشد و هم برای عکاس‌هایی به دنبال یک دوربین خوب با قیمتی اقتصادی هستند.

حسگر دوربین بدون آینه کانن Canon EOS R بدنه مشابه حسگر 30.4 مگاپیکسلی در دوربین کانن 5D MARK IV می‌باشد که مثل همان مدل قابلیت DUAL PIXEL AF هم در این حسگر به کار رفته است.

لازم به ذکر است دوربین کانن EOS R دومین دوربین کمپانی کانن با ویژگی دنبال کردن چشم می‌باشد. حساسیت دوربین کانن از ISO 100 تا 40000 قابل تغییر است و در حالت ماکزیمم به 50-102400 می‌رسد.

فوکوس دوربین بدون آینه کانن EOS R

کمپانی کانن ذکر کرده که این سیستم فوکوس در دوربین بدون آینه کانن EOS R، می‌تواند تا EV -6 هم به خوبی عمل کند که به معنی سرعت و دقت بالا در نور بسیار کم می‌باشد.

سیستم دوگانه فوکوس اتوماتیک دوربین بدون آینه کانن EOS R عملکرد فوکوس روان و سریع را به طریقی شبیه به نحوه دستیابی به فوکوس فیلم‌برداری ارائه می‌دهد. این سیستم دو فوتو دایود جداگانه را در هر پیکسل ادغام می‌کند تا شبکه‌ای گسترده و متراکم از 5655 عنصر جمع‌آوری کننده تشخیص فاز را در اکثر سنسورهای تصویر فراهم کند تا شکار فوکوس را برای کنترل سریع‌تر و مستقیم‌تر قرار دادن فوکوس کاهش دهد.

در زمان کار با تصاویر ثابت‌، این سیستم فوکوس برای بدست آوردن فوکوس به سرعت و با دقت عمل می‌کند، و آنرا برای عکس‌برداری و ردیابی سوژه‌های متحرک مناسب می‌کند تا با هر عکس فوکوس مهم انجام شود.

هنگام فیلم‌برداری، حالت Movie Servo AF فوکوس صاف و طبیعی را هنگام تغییر از سوژه‌های مختلف یا فواصل مختلف در داخل صحنه و همچنین توانایی تعیین حساسیت ردیابی، سرعت AF و اولویت پیگیری چهره ارائه می‌دهد.

فیلمبرداری دوربین کانن EOS R

در دوربین کانن EOS R تصویر در هنگام ضبط 4K کراپ نمی‌خورد ولی می‌تواند نور بیشتری جذب کند و عکس 4K در کانن با کراپ قابل‌توجه 1.7 برابر ضبط کند که این ویژگی برای ولاگر‌ها خبر بدی است اما پس‌زمینه تصویرشان نیز کمتر محو می‌شود.

دوربین کانن EOS R در رزولوشن پایین‌تر ضعیف‌تر می‌باشد. برای مثال در FULL HD 1080 و سرعت فیلم‌برداری اسلوموشن و تنها 60 فریم بر ثانیه می‌باشد.

جنبه مثبت این‌ دوربین خروجی HDMI است که قابلیت تصویری با عمق رنگ 104:2:2 BIT را به رکورد‌های جانبی بفرستد که برای تصویربرداران خبر خوشی می‌باشد.

عکسبرداری دوربین بدون آینه کانن Canon EOS R

دوربین کانن EOS R قادر به ثبت هر دو دسته از فایل‌های 14-bit (CRW) و (C-RAW) می‌باشد . سرعت عکس‌برداری متوالی آن 8 فریم بر ثانیه در حالت تک نقطه فوکوس و 5 فریم بر ثانیه در حالت فوکوس متوالی هست.

کیفیت تصویر گرفته شده دوربین بدون آینه کانن Canon EOS R 

نمونه تصویر دوربین کانن EOS R

در سیستم اتوفوکوس Dual Pixel دوربین بدون آینه کانن EOS R تعداد 5655 نقطه قابل انتخاب وجود دارند که قادر به دستیابی به نقطه فوکوس در شرایط کم نور تا -6EV می‌باشند.

طراحی بدنه دوربین بدون آینه کانن EOS R

منظره‌یاب OLED دوربین بدون آینه کانن EOS R از جنس EVF یا الکترونیکی و با کیفیت 3.69 میلیون نقطه می‌باشد. این منظره‌یاب زومی در حدود 0.76x می‌باشد. به اضافه یک جویستیک (دکمه کوچک چند جهته) برای تغییر دادن بین نقطه‌های وضوح، توانای این را دارید با دست کشیدن بر روی نمایشگر تاچ، شبیه به صفحه تاچ لپ‌تاپ، مکان نقطه‌های وضوح را به آسانی عوض کنید.

دوربین بدون آینه کانن Canon EOS R 

بدنه دوربین کانن EOS R

یک مزیت بسیار قابل توجه که در این صفحه نمایش طراحی شده است یک حالتی شبیه به صفحه تاچ لپ‌تاپ‌های MacBook می‌باشد که قابلیت این را دارد برای عوض کردن تنظیم‌های متفاوت دوربین مثل ISO، سرعت شاتر، وضوح اتوماتیک یا مواردی از این قبیل را مدیریت کنید.

علاقه‌مندانی که به تصویربرداری از خود یا Vlogging مشغول هستند هم احتمالاً از اینکه صفحه نمایش 2.1 میلیون نقطه‌ای دوربین بدون آینه کانن EOS R توانایی این را دارد که به صورت کامل رو به طرف جلو چرخیده و تا حد زیادی شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

اتصالات دوربین بدون آینه کانن EOS R

دوربین بدون آینه کانن Canon EOS R Kit 24-105mmبه همراه ویژگی‌های مثل Wi-Fi، بلوتوث، USB Type-C و NFC، اسم یک ویژگی هم به چشم می‌خورد که شرکت کانن قبل از دوربین بدون آینه کانن EOS R در دوربین Canon 5D Mark IV هم بهره‌مند شده بود. ویژگی Dual Pixel RAW در دوربین بدون آینه کانن EOS R یک قابلیت رو به جلو و عالی بنظر می‌رسد که بهره‌مندی از این قابلیت نیاز به دانش بسیاری دارد.

نحوه کار کردن با ویژگی Dual Pixel RAW شرکت کانن به این صورت می‌باشد که این مدل به صورت هم‌ زمان دو تصویر با کیفیت 30.3 مگاپیکسل ثبت می‌کند که در هر یک از این تصاویر اطلاعات از نیمی‌ از پیکسل کناری هم خوانده می‌شود.

به طور کلی اگر تصمیم داشته باشیم عنوان کنیم، با ویژگی دوال پیکسل، این مدل چیزی در حدود 5655 نقطه وضوح را به شما تقدیم خواهد کرد. به طور کاملا واضح و دقیق‌ اما 384 نقطه وضوح فازی بر روی این حسگر تعبیه شده است و تا f/11 می‌شود با آن عمل وضوح را انجام داد.

مقایسه دوربین کانن EOS RP و دوربین کانن EOS R

آیتم دوربین کانن eos rp دوربین eos r
پردازشگر 8 DIGIC DIGIC 8
رزولوشن موثر حسگر 26 مگاپیکسل 30 مگاپیکسل
ابعاد حسگر Full Frame Full Frame
حساسیت سنسور 100-102400 100-102400
فوکوس خودکار در حالت چشمی Dual Pixel AF Dual Pixel AF
حالات اتوفوکوس پیوسته
تشخیص چهره
تشخیص فاز
تشخیص کنتراست
تعقیبی
چندناحیه
لمسی
مرکزیتکی
مشاهده مستقیمانتخاب تک نقطه
انتخاب تک نقطه
پیوسته
تشخیص چهره
تشخیص فاز
تشخیص کنتراست
تعقیبی
چندناحیه
لمسی
مرکزیتکی
مشاهده مستقیمانتخاب تک نقطه
فیلمبرداری 4k 4k
سرعت عکاسی پیوسته 5 فریم بر ثانیه 8 فریم در ثانیه
سرعت شاتر 1.4000 ثانیه 1.8000 ثانیه
ابعاد بدنه 70 در 85 در 133 میلی متر 84 در 98 در 136 میلی متر
وزن بدنه 485 گرم 660 گرم
باتری LP-E17 LP-E6N
قابلیت های ارتباطی WIFI WIFI
فرمت عکاسی JPEG و RAW JPEG و RAW
صفحه نمایشگر TFT-LCD TFT-LCD
پوشش منظره یاب 100% 100%
بلندگو مونو مونو
میکروفون داخلی استریو داخلی استریو

لنز دوربین بدون آینه کانن Canon EOS R 

کمپانی کانن در کنار این دوربین بدون آینه، دوربین کانن r با لنز 24-105 را در نظر گرفته است. این لنز زوم استاندارد از فاصله کانونی واید تا مدیوم‌ تله را پوشش می‌‌دهد و یک لنز همه‌کاره به حساب می‌‌آید و حداکثر باز شدگی دهانه دیافراگم آن در تمام فواصل کانونی ثابت و برابر با F4 هست. این لنز را می‌‌توان در شرایط نوری مختلف در بیشتر ژانر‌‌های عکاسی بکار برد.

لنز دوربین کانن EOS R

کمپانی کانن در این لنز مثل لنز‌‌های مشابه مانت از یک لرزش‌گیر بکار برده که اثرات لرزش دست و دوربین را در عکس‌برداری و فیلم‌برداری به میزان قابل‌ توجهی کاهش می‌دهد. حداقل فاصله فوکوس لنز RF 24-105mm f/4l IS USM برابر با 45 سانتی‌متر می‌باشد و در ساختار اپتیکی آن از 18 المان مختلف در 14 گروه استفاده شده است. لازم به ذکر است که قطر دهانه این فیلتر برابر با ۷۷ میلی‌متر می‌باشد.

خرید دوربین بدون آینه کانن Canon EOS R

دوربین بدون آینه کانن EOS R همان‌طور که از Canon انتظار می‌‌رود بدنه‌ای بسیار محکم و خوش دست را دارا است و خوشبختانه از تمامی مدل‌‌های لنز‌‌های متنوع کمپانی کانن EF و EF-S هم پشتیبانی می‌‌کند که این خود یک برگ برنده برای موفقیت این سری دوربین‌‌ها در بازار آینده صنعت عکاسی است. شما علاقه مندان برای تهیه و اطلاع از قیمت شما می‌توانید با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس بگیرید.

اگر در محدوده‌ی قیمت دوربین بدون آینه کانن EOS R قصد خرید دوربین DSLR را دارید می‌توانید با  دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 90D لنز 135-18 و دوربین کانن 6D MARK ll مقایسه نمایید.

 

مشخصات فیزیکی
ابعاد

136x98x84میلیمتر

وزن

660 گرم

سایر
ابعاد حسگر

اندازه حسگر Full Frame

ابعاد عکس

1:1, 4:3, 3:2, 16:9

اتصال USB

USB 3.1

اسپیکر داخلی

مونو

پردازشگر

DIGIC 8

جنس بدنه

پلاستیک با کیفیت

صفحه لمسی

دارد

اقلام همراه

مبدل EF-EOS R

تصویر Live View

دارد

تکنولوژی بي سیم

Bluetooth, Wifi

تکنولوژی تشخیص چهره

خیر

1 دیدگاه برای دوربین بدون آینه کانن EOS R Body

  1. آواتار سعیده مزینانی

    سعیده مزینانی

    با این دوربین تجربه عکاسی و فیلمبرداری بسیار لذت بخش شده است. کیفیت تصاویر و وضوحش تا کارایی و عملکرد عالی است. به تمام عکاسان حرفه‌ای توصیه می‌کنم

دیدگاه خود را بنویسید

تماس با کارشناسان