دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 1500D لنز 18-55 میلی متر

پردازنده تصویر : +4 DIGIC
حسگر : 24٫1 مگاپیکسلی CMOS قطع APS-C
ایزو ( iso ) : 100 تا 6400 (قابل ارتقاء تا 12800)
نقاط فوکوس : 9 نقطه
سرعت شاتر : 30 تا 1/4000 ثانیه
سرعت عکاسی پیاپی : 3 فریم در ثانیه
فیلمبرداری : FULL HD با سرعت 30 فریم در ثانیه
نمایشگر : 3 اینچی نوع TFT-LCD (ثابت)
ابعاد : 129*101*77 میلی متر

دسته بندی :

معرفی دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 1500D لنز 18-55 میلی متر

کانن یکی از برندهای تولید کننده ی انواع دوربین‌های عکاسی و فیلم‌برداری و لوازم جانبی است. دوربین کانن 1500D با برخورداری از عالی‌ترین سطح تنظیمات دستی و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های به‌روز دوربین‌های دیجیتال و همچنین قیمتی مقرون‌به‌صرفه و مناسب، نزد مشتاقان عکاسی و آنان که در ابتدای راه عکاسی حرفه‌ای هستند، از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است.

شاید بهترین توصیف برای دوربین 1500D  این باشد که گزینه‌ای است بسیار مناسب برای ورود به دنیای عکاسی از دریچه‌ی یک دوربین DSLR مناسب؛ و امکانی برای این که تازه‌واردان دنیای عکاسی آگاه شوند که آیا این هنر برای آنها جذابیت کافی برای ادامه دادن را دارد یا خیر!

کاربری دوربین EOS 1500D بسیار آسان است و من فکر می‌کنم که تازه‌واردان به دنیای دوربین‌های DSLR در ابتدای کار مشکل چندانی با آن نداشته باشند. سیستم عامل کانن همواره یکی از آسان‌ترین رابط‌های کاربری بوده و در مقایسه با سیستم عامل دیگر، بمراتب راحت‌تر است.

دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 1500D به همراه لنز 18-55 میلی متر

مشخصات فنی دوربین کانن 1500D : 

 

در دوربین کانن «EOS 1500D»از حسگر 24.2 مگاپیکسل CMOS و پردازشگر تصویر +DIGIC 4  استفاده شده که ترکیب این دو، ثبت تصاویری با کیفیت فوق‌العاده را فراهم میسازد.

این دوربین خوش‌دست، 475 گرم وزن دارد. دوربینCanon EOS 1500D در سمت راست بدنه‌‎ی این دوربین، یک برآمدگی دارد تا راحت‌تر در دست جا بگیرد. صفحه‌ی نمایش این دوربین تاشونده نبوده و همچنین دارای قابلیت لمسی نیست. در قسمت پشتی این دوربین یک نمایشگر LCD با اندازه ۳ اینچی با دقت 920000 نقطه و چشمی اپتیکال تعبیه شده که قابلیت Live View و نیز مشاهده تصاویر گرفته‌شده را در اختیار شما قرار خواهد داد. همچنین قابلیت عکاسی در فرمت RAW  را دارد.

دامنه ی حساسیت: دامنه ی حساسیت یا محدود ISO در این دوربین بین ۱۰۰ تا ۶۴۰۰ قرار می‌گیرد که البته تا ۱۲۸۰۰ نیز قابل افزایش است. به این ترتیب می‌توان در شرایط نوری ضعیف نیز با توجه به پردازنده قدرتمند و ابعاد پیکسل بزرگ، عکس‌هایی با نویز پایین و وضوح بالا به ثبت رساند. سرعت عکاسی متوالی آن بسیار کند و در حدود ۳ فریم بر ثانیه است.

فوکوس: همچنین دارای سیستم فوکوس خودکار ۹ نقطه‌ای است که برای این دوربین میزان مناسبی است. یک ویژگی مهم که قیمت دوربین EOS 1500D را معقول می‌کند، برای انتقال اطلاعات در این دوربین سیستم WiFi و NFC داخلی تعبیه شده که انتقال سریع و بدون دردسر اطلاعات را برای شما فراهم میسازد. برای ذخیره‌سازی تصاویر و فیلم‌های ثبت‌شده یک درگاه SD بر روی این دوربین تعبیه شده که می‌توانید کارت‌های حافظه خود را از این طریق به دوربین متصل نمایید.

علاوه بر امکانات عکاسی، حسگر بکار رفته در EOS 1500D آن را قادر می‌سازد تا فیلم‌برداری با کیفیت Full HD  را با سرعت۳۰ فریم بر ثانیه رکورد کند. البته درگاه جک هدفون و میکروفون که بر روی بدنه EOS 1500D تعبیه نشده و صدا توسط میکروفن استریوی خود دوربین رکورد می‌شود.

نوع مانت یا دهانه لنز: مانت استفاده‌شده بر روی این دوربین با توجه به سنسور APS-C آن از نوع EF-S بوده که به معنای پوشش طیف وسیعی از انواع لنزهای موجود در بازار است. ضمن اینکه با استفاده از تبدیل مناسب، قابلیت نصب لنزهای مانت EF نیز بر روی آن امکان‌پذیر است.

لنز: لنز EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II که همراه این دوربین عرضه می‌شود یک لنز زوم استاندارد ساخت شرکت کانن است و از بازشدگی دیافراگم f/3.5-5.6 بهره می‌برد. در ساخت این لنز از ۱۱ عدسی از جمله لنز غیر کروی یا Aspherical در ۹ گروه مختلف بکار گرفته شده است. استفاده از لنز Aspherical باعث می‌شود تا اعوجاج و پراکندگی‌های رنگی به حداقل رسیده و تصاویر با شارپنس بیشتری ثبت شوند. در ضمن باید اشاره شود که این لنز دارای موتور فوکوس خودکار می‌باشد که تجربه فوکوس خودکار سریع و دقیقی را برای کاربر فراهم می‌کند. همچنین حداقل فاصله فوکوس با لنز EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II در حدود ۲۵ سانتی‌متر اعلام شده است.

e7ff654cee54c6f1fe58279cb56c40ab

مزایا و معایب :

با تمام مشکلاتی که در مورد لنزهایی ۵۵-۱۸ گفتم اما حقیقتاً این لنزها برای شروع بسیار کاربردی هستند و می‌توانند عکس‌های قابل قبولی به شما ارائه دهند.

با خرید دوربین کانن EOS 1500D شما نمی‌توانید در شب عکس‌های فوق‌العاده با کیفیت به ثبت برسانید. ضمنا با دوربین EOS 1500D و لنزهای ارزان قیمتی که در کیت آن وجود دارد، عکس‌هایی با قطع بیلبوردی و برای چاپ تبلیغاتی در ابعاد یک اتوبوس، امکان‌پذیر نخواهد بود.

همچون تمامی دوربین‌های DSLR رده‌ی مبتدی، دوربین EOS 1500D نیز در نور کم بخوبی کار نمی‌کند. بنابراین از آن انتظار عکس‌های فوق‌العاده‌ی نجومی و آسمان شب نداشته باشید.

اما این دوربین عکس‌هایی بمراتب بهتر از بسیاری از دوربین‌های مبتدی برای به اشتراک گذاری عکس‌هایتان در جشنواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌دهد. ضمنا برای ثبت خاطرات شخصی، با کیفیت عکس‌های مناسب نیز، خرید دوربین کانن EOS 1500D بسیار معقول است.

در پایان معرفی این دوربین کم نظیر و فوق العاده از محصولات کانن، به اطلاع شما عزیزان میرسانیم برای مشاوره در مورد قیمت لنز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای شناخت محصولات کانن نیاز دارید می توانید از طریق تماس تلفنی با فروشگاه کانن اطلاعات لازم را کسب نمایید.

از طریق تماس با شماره تلفن های ذکر شده در سایت، کارشناسان نمایندگی کانن شما را از ضمانت نامه و گارانتی، خدمات پس از فروش و سایر اطلاعات دقیق مربوط به خرید محصولات کانن آگاه میسازند تا با خیال آسوده بهترین دوربین با تجهیزات روز را خریداری کنید.

مشخصات فیزیکی
ابعاد

129×101×78 میلی متر

وزن

475 گرم

سایر
ضد آب

خیر

دقت حسگر

20.0 مگاپیکسل و بیشتر

نوع حسگر

CMOS

قطع حسگر

Crop Frame

ابعاد حسگر

APS-C

دقت موثر حسگر

24.1 مگاپیکسل

کیفیت تصویر

6000×4000

ابعاد عکس

1:1, 4:3, 3:2, 16:9

فرمت غیرفشرده عکس

JPEG, RAW

پردازشگر

+DIGIC4

محدوده زوم

تا 3 برابر بزرگنمایی

فاصله کانونی

18-55mm

حداقل دیافراگم

5.6, f/3.5

بزرگنمایی اپتیکال

3 برابر

لرزشگیر تصویر

اپتیکال, دارد

حداقل فاصله فوکوس

25cm

حالت ماکرو

بله

فوکوس اتوماتیک

دارد

فوکوس دستی

دارد

جبران نوردهی

5EV- تا 5EV+

زوم اپتیکال در حین فیلمبرداری

بله

رزولوشن فیلم

Full HD

سرعت فیلم

30 فریم بر ثانیه

فرمت فیلم

MPEG-4,H.264

ضبط صدا

مونو

سرعت شاتر

1/4000 ثانیه

حداقل سرعت شاتر

30 ثانیه

زمانسنج خودکار

10 ثانیه, 2 ثانیه

حساسیت - ایزو

100

حداکثر حساسیت

6400

فلاش

بالاجهنده, دارد

تکنولوژی تشخیص چهره

خیر

تکنولوژی تشخیص لبخند

بله

نوع صفحه نمایش

LCD

سایز صفحه

3 اینچ

دقت صفحه نمایش

920000 نقطه

صفحه نمایش جلو

خیر

چشمی

Optical (pentamirror), دارد

تصویر Live View

دارد

صفحه لمسی

ندارد

خروجی HDMI

بله

اتصال USB

بله

خروجی تلویزیون

بله

قابلیت هوشمند

خیر

نوع کارت حافظه

SD, SDHC, SDXC

کارت حافظه همراه

ندارد

حافظه داخلی

ندارد

میکروفون داخلی

بله

اسپیکر داخلی

بله

موقعيت ياب GPS

ندارد

قطب نما

خیر

تکنولوژی بي سیم

NFC, دارد

نوع باطری

لیتیوم یونی

مشخصات باتری

LP-E10

تماس با کارشناسان