دوربین عکاسی کانن Canon EOS 90D Body

پردازنده تصویر : Digic 8
حسگر : APS-C
ایزو ( iso ) : 100-25600 قابل گسترش تا 51200
فوکوس : ۴۵ نقطه فوکوس با سیستم Dual Pixel AF
حداکثر سرعت شاتر : 1/8000 ثانیه
سرعت عکاسی پیاپی : 11 فریم در ثانیه
فیلم‌برداری : 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه
اندازه مانیتور : ۳ اینچ کاملا متحرک و قابلیت لمسی
ارتباط : WiFi
ابعاد :141x105x77 میلی‌متر

دسته بندی : برند:

52,500,000 تومان

2 عدد در انبار

دوربین عکاسی کانن Canon EOS 90D Body
دوربین عکاسی کانن Canon EOS 90D Body

52,500,000 تومان

امروز ما در نمایندگی کانن قصد معرفی و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 90D Body را داریم پس در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 90D Body

دوربین عکاسی کانن Canon EOS 90D Body یک مدل پرقدرت و قابل‌توجه در عرصه عکس‌برداری و تصویربرداری پیشرفته می‌باشد. این مدل به صورت کلی در تمامی عرصه‌ها و تولیدات قبلی خود پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته است. از سایز تصویر که عدد خیلی عالی تا حدود ۳۳ مگاپیکسل را ثبت خواهد کرد تا سایز فیلمبرداری که در بیشترین حالت ممکن ابعاد ۴K را در خدمت عکاسان قرار خواهد داد.

این مدل در قیافه هم از ساختار بسیار خوبی نسبت به دوربین‌های قبلی هم‌رده خود برخوردار می‌باشد که آن را به مدلی با کارایی با مبدل کرده است و نیز در وضوح تا حد زیادی با هوش‌تر و دقت عمل بیشتر از دوربین‌های قبلی خود کارایی دارد و با وجود بیشتر شدن سایز تصویرها، ویژگی به ثبت رسیدن با سرعت زیادی به نسبت دوربین مدل‌های پیش از خود کرده است.

دوربین عکاسی کانن Canon EOS 90D Bodyحسگر و پردازشگر دوربین عکاسی کانن Canon EOS 90D Body

حسگر و پردازشگر از با اهمیت‌ترین قسمت‌های داخلی دوربین می‌باشند و وقتی می‌شود گفت یک دوربین جدید یک به‌روزرسانی بزرگی نسبت به مدل پیشین می‌باشد که این دو بخش به‌صورت کلی تکامل یافته‌تر از مدل قبلی خود باشند. شرکت کانن در دوربین کانن 90D برای نخستین بار از یک حسگر ۳۴ مگاپیکسلی که با داشتن مگاپیکسل مؤثر صددرصد برابر با ۳۲٫۵ بهره‌برداری می‌کند. بیشترین سایز تصویر قابل‌ذخیره با این حسگر  ۶۹۶۰×۴۶۴۰ پیکسل می‌باشد که به عکاس این اختیار را خواهد داد تا در اندازه‌های بزرگ‌تر تصویر را چاپ بکند.

این حسگر وقتی که به همراه پردازشگر DIGIC 8 قرار خواهد میگیرد عملکرد بسیارعالی از خود نشان می‌دهد. به خاطر بهره گرفتن از این پردازشگر پرقدرت در دوربین عکاسی کانن Canon EOS 90D Body با امکان بیشتر شدن سایز تصاویر ، این مدل توانایی این را دارد تا ۱۱ فریم در هر ثانیه به شکل پشت سرهم عکس‌برداری بکند! از نکته‌های بعدی که می‌شود به آن اشاره کرد، قابلیت بیشتر شدن عدد ایزو تا ۲۵۶۰۰ به‌صورت منطقی می‌باشد که این مقدار در حالت بیشتر شده، به عدد ۵۱۲۰۰ نیز قابلیت ارتقا دارد.

دوربین عکاسی کانن Canon EOS 90D Bodyوضوح و نورسنجی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 90D Body

دوربین عکاسی کانن Canon EOS 90D Body با داشتن ۴۵ نقطه وضوح در زمان عکس‌برداری از منظره‌یاب می‌باشد که هر ۴۵ تا از نوع صلیبی خواهد بود. ولی تمامی این موارد صرفا به مقدار نقطه‌های وضوح محدود نخواهد شد. توانایی وضوح در این دوربین تا حدی به روز شده است که حتی در زمان بهره‌ بردن از منظره‌یاب، ویژگی پیگیری چهره در اختیار شما می‌باشد و نیز ویژگی عوض کردن دستی نقاط دقیق وضوح در زمان عکاسی در آن تعبیه شده است.

ولی بی نظیرترین وضوح این مدل وقتی نمایان خواهد شد که آغاز به تصویربرداری و یا از طریق نمایشگر عکس‌برداری بکنید. در این مود به ۵۴۸۱ نقطه وضوح با ویژگی Dual Pixel در اختیار دارید که بجای صورت، روی چشم شخصیت به‌صورت دنباله‌دار  وضوح خواهد کرد که با دقت‌ترین نوع وضوح می‌باشد.

تصویربرداری دوربین عکاسی کانن Canon EOS 90D Body

در بالا اشاره کردیم که دوربین عکاسی کانن Canon EOS 90D Body از تصویربردای ۴K پشتیبانی می‌کند . مدل کانن ۹۰D قابلیت فیلم‌برداری با اندازه UHD 4K یا به‌طور دقیق ۳۸۴۰×۲۱۶۰ پیکسل می‌باشد. از نکات قابل‌توجه در این باره، بهره‌مندی از تمامی سطوح حسگر در زمان تصویربرداری می‌باشد. ولی سورپرایز شرکت کانن و نمایندگی کانن افزودن تصویربرداری Full HD 120p به این مدل می‌باشد که قابلیت ایجاد تصویرهای تا چهار برابر آرام‌تر از حالت استاندارد را در اختیار عکاس قرار می‌دهد. با اینکه در مود تصویربرداری با سرعت بالا، وضوح اتوماتیک در اختیار شما نخواهد بود و دوربین از همه سطوح حسگر هم استفاده نخواهد کرد.

ساختار دوربین عکاسی کانن Canon EOS 90D Body

موردی که در نخستین نگاه به آن توجه خواهید داشت، افزوده شدن یک دکمه هشت جهته به قسمت عقبی بادی دوربین می‌باشد. دکمه‌ای که کاربران کار کشته به خوبی با قابلیت‌های آن آشنا هستند ، چرا که سالیان زیادی روی بادی مدل‌های فول‌فریم شرکت کانن و نیز خانواده ۷D تعبیه شده است . از با اهمیت‌ترین وضایف این دکمه هشت جهته تحرک در بین نقطه‌های وضوح و عوض کردن دستی آن در زمان عکس‌برداری با استفاده از منظره یاب دوربین می‌باشد. این ویژگی مخصوص کاربران حرفه‌ای ورزشی و طبیعت تا حد زیادی کارایی دارد.

دوربین عکاسی کانن Canon EOS 90D Bodyولی گاهی تغییر ندادن نیز تا حد زیادی جالب توجه می‌باشد که در دوربین ۹۰D دو عدم ‌تغییر خوب تعبیه شده است که نخستین آن بهره بردن از همان صفحه نمایش بی نظیر پیشین دوربین  ۸۰D و بعدی ساختار بادی به صورتی می‌باشد که همچنان بشود از تغذیه کننده گریپ BG-E14 که هماهنگ با دوربین پیشین خود می‌باشد و بر روی این دوربین تعبیه شده است. همچنین بادی ۹۰D همان گونه که انتظار داشتیم در مقابل نفوذ نم و گرد و خاک بسیار مستحکم میباشد. با وجود همه تغییرها و بیشتر شدن عرض و ارتفاع، وزن دوربین ۹۰D به نسبت دوربین پیشین کمتر شده است و برابر ۷۰۱ گرم می‌باشد.

تغذیه کننده، ویژگی ارتباطی و دیگر امکانات دوربین عکاسی کانن Canon EOS 90D Body

تغذیه کننده دوربین عکاسی کانن Canon EOS 90D Body از جنس LP-E6N می‌باشد که به خاطر بودن پردازشگر به روز حدود ۳۰% عملکردی بالاتر روی این مدل به نسبت مدل پیشین تعبیه شده است. عدد اعلام شده برای تعداد تصویرهای قابل‌ثبت با هر دفعه شارژ صددرصد تغذیه کننده، عدد بی نظیر ۱۳۰۰ می‌باشد که در حالت بهره‌برداری از گریپ باتری به ۲۵۹۰ ارتقا پیدا خواهد کرد.

درزمینهٔ ویزگی‌های ارتباطی، دیگر خبری از ویژگی NFC نمی‌باشد. فقط کارایی این ویزگی در صرفه ‌جویی چندثانیه‌ای در زمان برای برقراری ارتباط بین دوربین و گوشی موبایل می‌باشد. شرکت کانن ترجیح می‌دهد بجای صرفه‌جویی در زمان، در استفاده از منبع تغذیه کمتر بهره ببرد، به این خاطر ویژگی بلوتوث را به دوربین عکاسی کانن Canon EOS 90D Body تعبیه شده است که در زمان انتقال تصویرها باعث کم شدن مصرف منبع تغذیه شده است.

چنانچه بخواهیم در پایان به ویژگی‌های بعدی از این مدل بی نظیر اشاره کامل داشته باشیم، باید به شاتر الکترونیک آن اشاره کنیم که طبق انتظار سرعت ۱/۸۰۰۰ ثانیه را در خدمت کاربران قرار خواهد داد. همچنین در این دوربین به خاطر بودن شاتر الکترونیکی، کانن می‌تواند سرعت نهایی ۱/۱۶۰۰۰ ثانیه را هم در خدمت کاربران بگذارد.

مشخصات فیزیکی
ابعاد

141x105x77 گرم

سایر
وزن

701 گرم

ابعاد حسگر

APS-C

ابعاد عکس

1:1, 4:3, 3:2, 16:9

اتصال USB

بله

پردازشگر

DIGIC 8

تصویر Live View

دارد

خروجی HDMI

بله

فوکوس اتوماتیک

دارد

دقت حسگر

34 مگاپیکسل

فوکوس دستی

دارد

تکنولوژی تشخیص چهره

بله

حداقل سرعت شاتر

30 ثانیه

تماس با کارشناسان