کابل رابط دوربین کانن

اگر می‌خواهید وارد صنعت و حوزه عکس‌برداری شوید پیشنهاد ما به شما انتخاب محصولات شرکت کانن است. شرکت کانن در ساخت تجهیزات عکاسی و فیلم‌ برداری یکی از معتبرترین شرکت‌های روز دنیاست.

شما پس از اینکه از سوژه‌های خود عکسی را به ثبت رساندید نیاز دارید تا برای حفظ و نگه‌داری آن با استفاده از کابل رابط دوربین کانن، آن‌ها را به کامپیوتر یا هر وسیله ذخیره‌ساز دیگر متصل کنید. همچنین شما می‌توانید با استفاده از کابل رابط دوربین کانن برای تلویزیون عکس‌ها و فیلم‌های خود را در تلویزیون خانگی مشاهده کنید. در این مطلب می‌خواهیم نگاهی به کابل رابط دوربین کانن بیندازیم و به شما در امر خرید کمک کنیم.

کابل رابط دوربین کانن

 

کابل رابط دوربین کانن

انواع کابل رابط دوربین کانن

خروجی HDMI

این درگاه خروجی و کابل رابط دوربین کانن HDMI در دو نوع Mini و عادی در بازار وجود دارد. برخی از دوربین‌های دیجیتال شرکت کانن از درگاه HDMI بزرگ یا عادی و برخی دیگر از درگاه HDMI Mini پشتیبانی می‌کنند. از این کابل رابط دوربین کانن برای نمایش دادن تصاویر و فیلم‌ها بر روی تلویزیون یا دستگاه‌های پخش خانگی می‌توان استفاده کرد. یکی از نکاتی که در زمان خرید این نوع کابل رابط دوربین کانن باید دقت کنید جنس و اندازه کابل HDMI است.

جنس کابل‌های HDMI شرکت کانن بسیار محکم بوده و به‌راحتی خراب نمی‌شود. همچنین اندازه ککابل رابط دوربین کانن HDMI نباید بیشتر از 1 متر و نیم باشد. چراکه هرچه اندازه بیشتر باشد سرعت انتقال و کیفیت نیز کاهش پیدا می‌کند.

کابل رابط دوربین کانن

کابل USB

یکی از درگاه‌های رایج که در همه‌ی قطعات الکترونیکی تعبیه می‌شود، درگاه USB است. از این درگاه نیز می‌توان برای انتقال اطلاعات، شارژ و حتی نمایش دادن تصاویر و فیلم‌ها استفاده کرد. کابل رابط دوربین کانن USB نیز خود چند نوع هستند که در دوربین‌های دیجیتال بیشتر از نوع 2 پشتیبانی می‌شود. همچنین در هنگام خریداری این نوع کابل رابط دوربین کانن به جنس و اندازه باید دقت کنید.

کابل رابط دوربین کانن

کابل تلویزیون

خیلی از دوربین‌های دیجیتال شرکت کانن خود دارای درگاهی برای نمایش دادن تصاویر و فیلم‌ها بر روی تلویزیون هستند. این کابل‌ها سه شاخه‌ای هستند و اغلب دارای 3 رنگ زرد، سفید و قرمز هستند. یکی از رایج‌ترین کابل‌ها در بازار است که می‌توانید به‌راحتی آن را خریداری کنید. از این کابل‌ها برای انتقال اطلاعات نمی‌توانید استفاده کنید.

کابل فلاش

این نوع کابل‌ها برای اتصال به فلاش ‌های استودیو به کار گرفته می‌شود. اغلب این کابل ‌ها فنری شکل بوده و دارای کانکتوری با سایز ¼ اینچ هستند. طول اغلب این کابل‌ها 30 سانتی‌متر است که می‌تواند متغیر نیز باشد.

کابل رابط دوربین کانن

PictBridge

PictBridge قابلیتی است که برخی دوربین‌های دیجیتال شرکت کانن دارند که می‌توانید با استفاده از آن و به‌راحتی عکس‌های خود را از طریق پرینتر چاپ کنید. این قابلیت به‌نوعی جدیدترین تکنولوژی است که در دوربین‌ های دیجیتال به کار می‌رود تا با استفاده از آن بدون واسطه با پرینتر در ارتباط باشید. اکثر دوربین‌های دیجیتال شرکت کانن از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کنند. برای استفاده از این درگاه تنها به یک کابل USB نیاز دارید تا بتوانید سوژه‌ های خود را بر روی کاغذ چاپ کنید.