نمایندگی کانن - آموزش عکاسی دیجیتال

آموزش عکاسی دیجیتال

آموزش عکاسی دیجیتال

همانطور که می دانید امروزه فناوری در هر زمینه ای پیشتاز است و تقریباً هیچ صنعتی وجود ندارد که فناوری نتوانسته باشد در آن نفوذ کند. عکاسی نیز یکی از هنرهایی است که دنیای فناوری امروز بیش از هر زمان دیگری در حال گسترش است. حالا شاید بخواهید بدانید که عکاسی دیجیتال دقیقا چیست؟ و در دوره آموزشی عکاسی دیجیتال چه چیزهایی را می توانید یاد بگیرید؟

با آموزش عکاسی دیجیتال نمایندگی کانن به شما نشان خواهیم داد که همواره در کنار کار با دوربین های مختلف و از جمله دوربین های عکاسی دیجیتال نیاز می باشد تا با تکنیک های هنر عکاسی و تسلط کافی بر دوربین عکاسی آشنا شوید تا بتوانید عکس ها و تصاویری حرفه ای و زیبایی را به دوستان و علاقمندان این هنر  زیبا تقدیم کنید.

پیشنهاد خرید
16 1

مویک ایر 2 اس | DJI AIR 2S

مشاهده محصول

عکاسی دیجیتال چیست؟

عکاسی دیجیتال فرآیند استفاده از وسایل الکترونیکی و محاسباتی برای گرفتن، ایجاد، ویرایش و اشتراک گذاری تصاویر/عکس های دیجیتال است. این شامل چندین فناوری مختلف برای ارائه خدمات عکاسی الکترونیکی یا کامپیوتری است.

عمدتاً به عنوان وسیله ای برای ایجاد، انتشار یا استفاده از عکس های دیجیتال در رایانه و/یا اینترنت استفاده می شود.

مزایای عکاسی دیجیتال

در راهروی دوربین هر فروشگاه بزرگی بگردید و در قفسه‌ها دوربین‌های دیجیتال و کارت‌های حافظه قرار خواهند گرفت. اگر به دنبال یک دوربین فیلمبرداری یا فیلم هستید، احتمالاً مجبور خواهید بود بسیاری از فروشگاه‌های دست دوم یا اتاق زیر شیروانی را جستجو کنید یا آنلاین شوید. امروزه عکاسی دیجیتال به سادگی یک امر عادی است و به یک دلیل خوب…

  • تصاویر را می توان بلافاصله مشاهده کرد. می‌توانید تصویر را در پشت دوربین ببینید یا بلافاصله آن را دانلود کنید تا روی یک صفحه نمایش مشاهده کنید.
  • دوربین های دیجیتال کنترل بیشتری بر نوردهی به شما می دهند. نه تنها می توانید سرعت شاتر و دیافراگم را تغییر دهید، اکنون یک دوربین دیجیتال به شما امکان می دهد فورا ISO، تعادل رنگ سفید و موارد دیگر را کنترل کنید.
  • یک کارت حافظه، بسته به اندازه، می تواند هزاران تصویر را در خود جای دهد و قابل استفاده مجدد است. نیازی به خرید فیلم نیست
  • تصاویر را می توان به جای توسعه فیلم شما یا ارسال آن برای پردازش خارجی و هفته ها منتظر ماندن برای دیدن نتایج جلسه، بر روی رایانه پردازش کرد.
  • از آنجایی که می توانید تصاویر خود را قبل از چاپ مشاهده کنید، فقط تصاویری را که دوست دارید چاپ و ذخیره می کنید.

معایب عکاسی دیجیتال

  • هزینه های کلی می تواند بالاتر باشد. دوربین های دیجیتال رده بالا می توانند فوق العاده گران باشند. اگر می خواهید تصاویر خود را ویرایش کنید، به یک کامپیوتر نیز نیاز دارید. سپس هزینه کارت حافظه، باتری و چاپ تصاویر را اضافه کنید. سرمایه گذاری اولیه شما می تواند هزینه بر باشد!
  • ویرایش عکس دیجیتال می تواند زمان بر و مهارتی دشوار برای تسلط بر آن باشد.
  • فناوری به سرعت در حال تغییر است و بهترین فناوری دیجیتال امروز ممکن است سال آینده منسوخ شود.
  • تصاویر دیجیتال اغلب چاپ نمی شوند. آنها روی کارت حافظه یا رایانه می مانند و هرگز چاپ نمی شوند. اگر رایانه شما خراب شود یا فناوری قدیمی شود، ممکن است تصاویر شما از بین بروند.

آموزش عکاسی دیجیتال

تجهیزات عکاسی دیجیتال 

علاوه بر دوربین، به یک کارت حافظه و روشی برای چاپ از آن نیاز دارید. اگر می خواهید عکس های خود را ویرایش کنید، به کامپیوتر و نرم افزار ویرایش عکس نیز نیاز دارید.

با این حال، قبل از اینکه به طور کامل وارد عمل شوید و تمام ابزارهای اضافی را بخرید، توصیه می‌کنیم از کوچک ترین چیزها شروع کنید. روی یک دوربین دیجیتال متناسب با بودجه خود سرمایه گذاری کنید. اگر رایانه ندارید، از یک چاپخانه محلی برای چاپ عکس خود استفاده کنید یا آن را از یک رایانه عمومی در یک سایت چاپ آنلاین آپلود کنید. وقتی فهمیدید که این یک شکل هنری است که باید به آن پایبند باشید، می توانید روی تجهیزات اضافی و فناوری بهتر سرمایه گذاری کنید.

حالت های دوربین های دیجیتال چیست؟

در دوره عکاسی دیجیتال، شما فقط نحوه کار با دوربین دیجیتال یا فشار دادن دکمه شاتر را یاد نمی گیرید! برای تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ای، باید حالت های مختلف دوربین های دیجیتال را بشناسید.
لازم به ذکر است که دوربین های دیجیتال برای تولید تصاویر زیباتر در حالت اتوماتیک تنظیم می شوند. اما به طور کلی این دوربین ها حالت های مختلفی دارند که در ادامه با آنها آشنا می شویم.

چیدمان پرتره

اگر فقط قصد دارید از یک سوژه خاص عکس بگیرید، این حالت به شما کمک می کند تا عکسی عالی از سوژه بگیرید. حالت پرتره به شما امکان می دهد پس زمینه ای زیبا و جذاب ایجاد کنید که عکس شما را زیباتر می کند. اگر در زمینه عکاسی پرتره با تلفن همراه حرفه ای هستید، این حالت دوربین دیجیتال نتیجه خوبی به شما می دهد.

حالت شی گرا

یکی دیگر از حالت های دوربین دیجیتال که در این آموزش عکاسی دیجیتال با آن آشنا خواهید شد، حالت زوم شی است. این حالت اغلب برای عکاسی از طبیعت و برای عکس گرفتن از موضوعاتی مانند گل، گیاهان یا حشرات استفاده می شود. اگر آموزش های لازم را دیده اید، از این طریق می توانید به راحتی اشیاء شگفت انگیز را با دوربین خود ثبت کنید.

شرایط چشم انداز

در این حالت دوربین روی سوژه زوم می کند و حتی می توانید نقاط تار را در تصویر ببینید. اگر به دنبال بهترین حالت برای عکاسی از طبیعت با دوربین های دیجیتال هستید، حالت افقی بهترین حالت برای آن است.

حالت پویا برای عکاسی از سوژه های متحرک

یکی دیگر از حالت های دوربین های دیجیتال که برای عکاسی از موجودات متحرک یا زنده تخصصی است، حالت پویا یا ورزشی است که در آموزش های عکاسی به آن پرداخته شده است. با یادگیری اصول اولیه عکاسی دیجیتال، می توانید لحظات عالی حیات وحش یا رویدادهای ورزشی را با این نوع دوربین دیجیتال ثبت کنید.

حالت شب

اگر می خواهید با دوربین دیجیتال در مکان های تاریک یا نیمه تاریک عکس بگیرید، باید از حالت شب این دوربین ها استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. البته به خاطر داشته باشید که در برخی شرایط و در نور کمتر، ممکن است برای گرفتن بهترین نتیجه نیاز به استفاده از برخی دوربین ها داشته باشید.

آموزش عکاسی دیجیتال

حالت های عکاسی که در مقالات بعدی به آن می پردازیم

نکات برتر عکاسی دیجیتال

از قانون یک سوم استفاده کنید

این قانون به شما کمک می کند تا با استفاده از یکی از موثرترین قوانین ترکیب بندی، عکس های چشم نوازی بگیرید.

برای استفاده از قانون یک سوم، چهار خط را تصور کنید، دو خط به صورت افقی در سراسر تصویر و دو خط عمودی ایجاد 9 مربع زوج. برخی از تصاویر با نقطه کانونی در مربع مرکزی به بهترین شکل به نظر می رسند، اما قرار دادن سوژه خارج از مرکز در یکی از نقاط متقاطع خطوط خیالی اغلب عکسی با ترکیب زیبایی شناختی تر ایجاد می کند.

از لرزش دوربین خودداری کنید

لرزش یا تاری دوربین چیزی است که می تواند هر عکاسی را آزار دهد و در اینجا چند راه برای جلوگیری از آن وجود دارد.

ابتدا باید یاد بگیرید که چگونه دوربین خود را به درستی در دست بگیرید. از هر دو دست، یکی دور بدن و دیگری دور لنز استفاده کنید و دوربین را برای حمایت نزدیک بدن خود نگه دارید.

همچنین، برای عکاسی دستی، مطمئن شوید که از سرعت شاتر مناسب با فاصله کانونی لنز استفاده می‌کنید. اگر سرعت شاتر شما خیلی کم باشد، هر حرکت ناخواسته دوربین باعث می شود کل عکس شما تار شود.

قانون سرانگشتی این است که برای به حداقل رساندن این مشکل، با سرعت شاتر کمتر از فاصله کانونی عکاسی نکنید:

1 / فاصله کانونی (بر حسب میلی متر) = حداقل سرعت شاتر (بر حسب ثانیه)

بنابراین، به عنوان مثال، اگر از یک لنز 100 میلی متری استفاده می کنید، سرعت شاتر شما نباید کمتر از 1/100 ثانیه باشد.

در صورت امکان از سه پایه یا مونوپاد استفاده کنید.

یاد بگیرید که از مثلث نوردهی استفاده کنید

برای اینکه عکس‌هایتان به بهترین شکل ظاهر شوند، باید به سه اصل اصلی تسلط داشته باشید: دیافراگم، سرعت شاتر و ISO.

شما همچنین باید روابط بین این سه کنترل را درک کنید. وقتی یکی از آنها را تنظیم می کنید، معمولاً باید حداقل یکی از آنها را در نظر بگیرید تا به نتایج دلخواه برسید. استفاده از حالت خودکار از این کنترل‌ها مراقبت می‌کند، اما بهای این را می‌پردازید که عکس‌هایتان آنطور که می‌خواستید ظاهر نشوند و اغلب ناامیدکننده هستند.

بهتر است یاد بگیرید چگونه از حالت های اولویت دیافراگم یا اولویت شاتر استفاده کنید و در نهایت در حالت دستی عکس بگیرید.

از فیلتر پلاریزه استفاده کنید

اگر فقط می توانید یک فیلتر برای لنز خود بخرید، آن را یک پلاریزه کنید.

نوع توصیه شده پلاریزه کننده دایره ای است زیرا به دوربین شما اجازه می دهد از نورسنجی TTL (از طریق لنز) مانند نوردهی خودکار استفاده کند.

این فیلتر به کاهش انعکاس آب و همچنین فلز و شیشه کمک می کند. رنگ های آسمان و شاخ و برگ را بهبود می بخشد و به عکس های شما فاکتور WOW کمک می کند. این همه این کارها را در حین محافظت از لنز شما انجام می دهد. دلیلی وجود ندارد که نتوانید آن را برای تمام عکاسی خود رها کنید.

ایجاد حس عمق

هنگام عکاسی از مناظر، به ایجاد حس عمق کمک می کند، به عبارت دیگر باعث می شود بیننده احساس کند که آنجا هستند.

از یک لنز زاویه باز برای نمای پانوراما و یک دیافراگم کوچک f/16 یا کوچکتر برای واضح نگه داشتن پیش زمینه و پس زمینه استفاده کنید. قرار دادن یک شی یا شخص در پیش زمینه به ایجاد حس مقیاس کمک می کند و تأکید می کند که فاصله چقدر دور است.

در صورت امکان از سه پایه استفاده کنید، زیرا یک دیافراگم کوچک معمولاً به سرعت شاتر کمتری نیاز دارد.

از پس زمینه های ساده استفاده کنید

روش ساده معمولاً بهترین روش در عکاسی دیجیتال است، و شما باید تصمیم بگیرید که چه چیزی باید در عکس باشد، در حالی که چیزی که باعث حواس پرتی می شود را در نظر نگیرید.

در صورت امکان، یک پس زمینه ساده انتخاب کنید – به عبارت دیگر، رنگ های خنثی و الگوهای ساده. شما می خواهید که چشم به جای یک تکه رنگ یا یک ساختمان عجیب در پس زمینه، به نقطه کانونی تصویر کشیده شود. این امر به ویژه در عکسی که مدل خارج از مرکز قرار می گیرد بسیار حیاتی است.

از فلش در محیط داخلی استفاده نکنید

فلاش می تواند خشن و غیرطبیعی به نظر برسد، به خصوص برای پرتره های داخلی. بنابراین، راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید بدون استفاده از فلاش در داخل خانه عکس بگیرید.

ابتدا ISO را به بالا فشار دهید – معمولا ISO 800 تا 1600 تفاوت زیادی در سرعت شاتری که می توانید انتخاب کنید ایجاد می کند. از بازترین دیافراگم ممکن استفاده کنید – به این ترتیب نور بیشتری به سنسور می رسد و پس زمینه تار خوبی خواهید داشت. استفاده از سه پایه یا لنز IS (تثبیت کننده تصویر) نیز یک راه عالی برای جلوگیری از تاری است.

اگر حتماً باید از فلاش استفاده کنید، از یک فلاش با سری که بتوانید بچرخانید استفاده کنید و نور را با زاویه به سمت سقف بگیرید.

ISO مناسب را انتخاب کنید

تنظیم ISO تعیین می کند که دوربین شما چقدر به نور حساس است و همچنین میزان دانه بندی تصویر شما چقدر است.

ایزوی که انتخاب می‌کنیم بستگی به موقعیت دارد – زمانی که هوا تاریک است باید ISO را به عدد بالاتری برسانیم، از 400 تا 3200 بگوییم زیرا این کار دوربین را به نور حساس‌تر می‌کند و سپس می‌توانیم از تار شدن جلوگیری کنیم.

در روزهای آفتابی می‌توانیم ISO 100 یا تنظیم خودکار را انتخاب کنیم زیرا نور بیشتری برای کار داریم.

سرعت شاتر را آزمایش کنید

از بازی با سرعت شاتر برای ایجاد افکت های جالب نترسید.

هنگام گرفتن عکس در شب، از یک سه پایه استفاده کنید و با سرعت شاتر تنظیم شده روی 4 ثانیه عکاسی کنید. خواهید دید که حرکت جسم همراه با چند مسیر نوری ثبت می شود.

اگر سرعت شاتر سریعتر مثلاً 1/250 ثانیه را انتخاب کنید، مسیرها به این اندازه طولانی یا روشن نخواهند بود. در عوض، شما عمل را مسدود خواهید کرد.

سعی کنید از ترکیب‌بندی‌های دیگر با اشیا یا پس‌زمینه‌های متحرک مانند امواج در ساحل، انبوه مردمی که در حال پیاده‌روی هستند، ماشین‌هایی که در حال رفت‌وآمد هستند، با سرعت‌های شاتر مختلف عکس بگیرید تا حرکت‌های تار یا عکس‌هایی فوری بگیرید که همه چیز را در زمان به شدت منجمد می‌کند.

هر زمان که از سرعت شاتر آهسته برای محو کردن حرکت استفاده می کنید، بسیار مهم است که دوربین تثبیت شود تا لرزش دوربین از بین برود.

بهترین دوربین عکاسی دیجیتال 

Canon EOS 90D

بهترین دوربین عکاسی دیجیتال 

 

  1. نوع: DSLR
  2. سنسور: APS-C
  3. مگاپیکسل: 32.5 مگاپیکسل
  4. پایه لنز: Canon EF-S
  5. صفحه نمایش: 3.0 اینچی لمسی، محوری 1،040،000 نقطه
  6. منظره یاب: پنتاپریسم
  7. حداکثر سرعت عکسبرداری: 10 فریم در ثانیه
  8. حداکثر وضوح تصویر: 4K

 EOS 250D

بهترین دوربین عکاسی دیجیتال 

  1. نوع: DSLR
  2. سنسور: APS-C
  3. پایه لنز: Canon EF-S
  4. صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی با زاویه متغیر 3 اینچی، 1,040,000 نقطه
  5. حداکثر سرعت عکسبرداری: 5 فریم در ثانیه
  6. حداکثر وضوح ویدیو: 4K UHD در 25p

Canon EOS 6D Mark II

بهترین دوربین عکاسی دیجیتال 

  1. نوع: DSLR
  2. سنسور: فول فریم
  3. مگاپیکسل: 26.2 مگاپیکسل
  4. پایه لنز: Canon EF
  5. صفحه نمایش: 3.2 اینچی لمسی، محوری 1،040،000 نقطه
  6. منظره یاب: پنتاپریسم
  7. حداکثر سرعت عکسبرداری: 6.5 فریم در ثانیه
  8. حداکثر وضوح تصویر: Full HD (1080p)

Canon EOS 5D Mark IV

بهترین دوربین عکاسی دیجیتال 

  1. نوع: DSLR
  2. سنسور: فول فریم
  3. مگاپیکسل: 30.4 مگاپیکسل
  4. صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی ثابت 3.0 اینچی، 1620000 نقطه
  5. منظره یاب: نوری
  6. حداکثر سرعت عکسبرداری: 7 فریم در ثانیه
  7. حداکثر وضوح تصویر: 4K

Canon EOS-1D X Mark III

 

بهترین دوربین عکاسی دیجیتال 

  1. نوع: DSLR
  2. سنسور: فول فریم
  3. مگاپیکسل: 20.1 مگاپیکسل
  4. پایه لنز: Canon EF
  5. صفحه نمایش: 3.2 اینچ ثابت، 2،100،000 نقطه
  6. منظره یاب: پنتاپریسم
  7. حداکثر سرعت عکسبرداری: 16 فریم در ثانیه / 20 فریم در ثانیه
  8. حداکثر وضوح تصویر: 4K

Canon EOS R7

بهترین دوربین عکاسی دیجیتال 

  1. نوع: بدون آینه
  2. سنسور: اندازه APS-C
  3. مگاپیکسل: 32.5 مگاپیکسل
  4. نوع صفحه نمایش: LCD مفصلی، 1.62 میلیون نقطه
  5. منظره یاب: 2.36 متر نقطه، 120 فریم در ثانیه
  6. حداکثر سرعت عکاسی پیاپی: 30 فریم در ثانیه الکترونیکی، 15 فریم در ثانیه مکانیکی
  7. حداکثر وضوح تصویر: 4K 60p

 

تماس با کارشناسان