نمایندگی کانن - آموزش وایت بالانس

آموزش وایت بالانس

آموزش وایت بالانس

آموزش وایت بالانس از صفر تا صد

شاید تعداد افرادی که علاقمند به هنر عکاسی و یا کارآموز این حرفه باشد و آموزش وایت بالانس یا تراز سفیدی به گوشش نخورده باشد خیلی کم است. وایت بالانس معیاری برای میزان سردی و گرمی رنگ‌­های عکس ها می باشد و ما قادر هستین آن ها را بر حسب نیاز و خلاقیت­مان بوسیله تنظیمات موجود در دوربین، تنظیم کنیم. تراز سفیدی در کنار تنظیمات دیگر دوربین­ ما می‌تواند نقش بسیار مهمی در تصویر گرفته شده داشته­ باشد و اگر طبق استاندارد و خلاقانه تنظیم شود می­‌تواند تا حد بسیاری به زیبایی عکس کمک ­کند.

قبل از ادامه نکات لازم برای آموزش وایت بالانس در عکاسی باید بدانید که لازم نیست حتما دنبال وایت بالانس “مناسب” باشید. تمام نورپردازی ها یک بالانس “صحیح” به همراه خود خواهند داشت، اما شما می‌توانید از وایت بالانس خاصی برای ایجاد افکت‌های خاص استفاده کنید.

پیشنهاد خرید
Untitled 57 1

میکروفن کنفرانسی بویا Boya BY-MC2

مشاهده محصول

به‌راستی وایت بالانس یا همان تراز سفیدی چیست و در عکس ما چه نقشی دارد؟

  • وایت بالانس تنظیماتی در دوربین ماست که رنگ‌های غیرواقعی در عکس را از بین می‌برد.
  • با استفاده از وایت بالانس مناسب هر محیط شما می‌توانید این تغییرات رنگ را اصلاح کنید.
پیشنهاد خرید
8 5

میکروفن بی سیم یقه ای سارامونیک Saramonic Blink 900 B2S Wireless Microphone

مشاهده محصول

آموزش وایت بالانس

پیشنهاد خرید
7 6

میکروفن بی سیم موبایل سارامونیک Saramonic Vlink2 Kit1 wireless microphone

مشاهده محصول

تفاوت بین تنظیم تعادل رنگ سفید در دوربین و تنظیم رنگ در برنامه ویرایش چیست؟

یکی از نکات مهم در مورد عکاسی دیجیتال این است که لنز دیگر نیازی به کارت های سفید یا فیلترهای تصحیح رنگ برای ثبت رنگ های دقیق ندارد. اگر با فرمت خام RAW عکاسی کنیم، می توانید به راحتی تنظیمات تراز سفیدی را در نرم افزار ویرایش Post Process (مانند لایت روم و غیره) تنظیم کنید.

زیرا هیچ اطلاعات رنگی در فرمت خام وجود ندارد و این اطلاعات بعداً هنگام پردازش فایل خام به آن اضافه می شود و دوربین هیچ تغییری در تصویر اصلی ایجاد نمی کند. این بدان معناست که وقتی در حالت خام عکاسی می کنید، نیازی به تنظیم تراز سفیدی اعمال شده روی تصویر ندارید.

اگر به جای RAW با فرمت JPG عکاسی کنیم چه می شود؟

در این صورت، شما باید روش صحیح تنظیم تعادل رنگ سفید را “روی دوربین” یاد بگیرید. زیرا اگر تطبیق آن را به مرحله ویرایش موکول کنید، ممکن است این ویرایش تاثیر منفی قابل توجهی بر کیفیت تصویر نهایی داشته باشد و در بدترین حالت حتی نتوان رنگ های دقیقی را به دست آورد.

در حالی که اغلب اوقات دوربین شما می تواند شرایط نور محیط را به طور دقیق تخمین بزند، مواقعی وجود دارد که شرایط نوری سوژه و پس زمینه دوربین شما اشتباه است و منجر به تصاویر نامنظم می شود. . این زمانی است که باید تعادل رنگ سفید را به صورت دستی تنظیم کنید.

پیشنهاد خرید
10 5

میکروفن بی سیم سارامونیک (2TX+RX) Saramonic Blink 500 B2

مشاهده محصول

آموزش وایت بالانس: منوهای پیش‌فرض وایت بالانس

حالت های white balanc

در تنظیمات دوربین عکاسی شما قسمتی وجود دارد که در آن شما توانایی این را دارید که وایت بالانس را به‌صورت دستی تغییر بدید. شاید این کار برای هر عکاس تازه‌کاری راحت نباشد.نمودارها نیز در این قسمت کمی پیچیده‌اند.
در دوربین‌ کانن قسمتی وجود دارد که تعدادی وایت بالانس به‌صورت پیش ‌فرض قرار داده‌شده است.
ما قصد داریم در قسمت پایین با این منو پیش‌فرض آشنا شوید.:)

حالت Auto white balance

اولین حالت ، حالت Auto white balance (وایت بالانس اتوماتیک) که در تمام دوربین‌های عکاسی حتی دوربین‌های کامپکت وجود دارد.معمولاً دمای رنگی بین 3000/4000 K و 7000 K را تشخیص می‌دهد.

دومین حالت حالت دستی می باشد که در حالت CUSTOM می‌توانید با عکاسی از یک محیط وایت بالانس را برای دوربین خود تعریف کنید.در حالت CUSTOM دوربین در عکس‌های بعدی نیز از الگو وایت بالانس عکس قبلی استفاده کند.

حالت Kelvin

در حالت Kelvin دوربین رنج گسترده‌ای از رنگ‌ها را برای تعیین وایت بالانس در نظر می‌گیرد.

موارد دیگر جدول مربوط به نورهای مختلف طبیعی، فلورسنت، تنگستن، ابری و سایه است.شکل آن‌ها کاملاً واضح است.

حالت Fluorescent

در یک سری از دوربین‌ها ما حالت Fluorescent H را نیز در لیست وایت بالانس‌های دوربین‌ داریم.حالت Fluorescent H در زمانی که ما هم نور فلورسنت را داریم و هم نور روز را مفید است.تمام الگوهای گفته شده بالا تنها یک پیش‌فرض هستند.در مواقعی ممکن است شرایط نوری با الگوها هم‌خوانی نداشته باشد.

 

حالت Fluorescent

 

به‌ عنوان‌ نمونه ممکن است در یک روز آفتابی درجه تابش نور و یا سایه بیش از حد باشد. و الگوها ،وایت بالانس درستی را به ما نشان ندهند، در این زمان بهترین پیشنهاد برای کار تنظیم دستی وایت بالانس است.

اما اگر در این حالت هم تنظیم دستی وایت بالانس هم جواب نداد و هم چنان عکس شما رنگی طبیعی نداشت باید از نرم‌افزارهای ادیت عکس، فتوشاپ ، استفاده کنید تا بتوانید با کمک و استفاده از رنگ‌های استانداردی که وجود دارد دمای رنگ خود را تنظیم کنید.

پیشنهاد خرید
یقه ای بویا by m1

میکروفون یقه ای بویا by-m1

5,400,000 تومانمشاهده محصول

تعادل رنگ سفید در دوربین چگونه تنظیم می شود؟

این کار برای اکثر دوربین ها بسیار ساده است. اکثر دوربین های DSLR و بدون آینه دکمه مخصوصی برای این منظور بر روی بدنه دوربین تعبیه شده اند که با علامت اختصاری WB مشخص می شود. با نگه داشتن این دکمه و چرخاندن صفحه اصلی در پشت دوربین، می توانید بین حالت های مختلف تعادل رنگ سفید حرکت کرده و یکی را انتخاب کنید.

اگر بدنه دوربین شما دکمه مخصوص تراز سفیدی ندارد، نگران نباشید، این کار را می توان در منوی تنظیمات دوربین اصلی انجام داد. در دوربین های سطح ابتدایی نیکون، می توان آن را در بخش عکاسی پیدا کرد.

تماس با کارشناسان