نمایندگی کانن - تماشای خورشید گرفتگی کامل مرداد 96 با لنز کانن

تماشای خورشید گرفتگی کامل مرداد 96 با لنز کانن

تماشای خورشید گرفتگی کامل مرداد 96 با لنز 45 میلیون تومانی کانن!

برای تماشای خورشید گرفتگی کامل می‌توان از لنز کانن EF 400mm f/2.8L IS II USM استفاده نمود . در ادامه بیشتر با این لنز تله کمپانی بزرگ کانن آشنا می‌شویم.
خورشید گرفتگی کامل مرداد 96 سوژه داغ بسیاری از محافل و رسانه‌های خبری شده بود . این رویداد از ساعت 12 ظهر به وقت محلی روز بیست و یکم آگوست (سی‌ام مرداد) شروع شده و تا حدود 4 ساعت ادامه داشت. تنها افرادی که در کشور آمریکا قرار دارند می‌توانند این واقعه را به صورت مستقیم مشاهده کنند. آغاز خورشید گرفتگی به وقت ایران ساعت 8 شب بوده و تا ساعات انتهایی روز ادامه داشت. خوشبختانه کاربران سراسر جهان می‌توانند از طریق چندین رسانه آنلاین این رویداد را به صورت مستقیم مشاهده نمایند.
به لطف لنزهایی همچون کانن EF 400mm f/2.8L IS II USM حتی می‌توان با دوربین DSLR نیز به تماشای خورشید گرفتگی نشست. این لنز ده هزار دلاری در بازار ایران بین 42 تا 45 میلیون تومان قیمت دارد و باید آن را یکی از معدود لنزهای تله بسیار قدرتمند بدانیم. در واقع این لنز، سوپر تله می باشد!
لنز سوپر تله نمایندگی کانن ساختار اپتیکی دارد و به خاطر مقاصدی که برای آن‌ها طراحی شده است ، بدنه‌‌ای بسیار مستحکم دارد. اکثر عکاس‌ها با هدف عکاسی از طبیعت و حیات وحش اقدام به خرید EF 400mm f/2.8L IS II USM می‌نمایند. نسخه گذشته آن وزن به بیشتری داشت، اما در ورژن جدید، از موادی سبک و البته بسیار مستحکم در بدنه استفاده شده تا وزن کلی لنز حدود 30 درصد کاهش پیدا کند.
به خاطر عدسی‌های فلورایتی که در ساختار اپتیکی لنز به کار رفته‌اند، تصاویر بسیار شفاف و واضح ثبت می شود . در مقایسه با نسخه قبلی، سیستم   تثبیت‌کنندگی تصویر از ابتدا توسعه پیدا نموده است، به طوری که قادر است لرزش دست یا حتی خود دوربین را تا چهار پله تصحیح نماید. این سیستم تثبیت‌کنندگی متشکل از سه حالت بوده و در آخرین حالت، تنها در زمان فشردن کامل دکمه شاتر سیستم فعال می‌شود.
از آنجایی که عکاسان این لنز را زیاد به مناطق طبیعی می‌برند، در سطح خارجی بدنه آن شاهد استفاده از پوششی فلورینی هستیم که از باقی ماندن غبار بر روی آن جلوگیری می‌نماید.
البته برای عکس گرفتن از خورشید گرفتگی تنها داشتن این لنز کافی نیست. متاسفانه افراد زیادی با بی‌دقتی، در خورشید گرفتگی‌های پشین دوربینشان را روانه سطل زباله کرده‌اند! بدون استفاده از فیلتر خورشیدی مناسب، این لنز نور آفتاب را به صورت متمرکز به درون دوربین تابانده و سبب ذوب شدن قسمت‌های داخلی از جمله سنسور می‌شود. پس در صورت تصمیم به عکس برداری از رویداد با یک دوربین DSLR، حتما تجهیزات کافی به همراه داشته باشید.

تماشای خورشید گرفتگی کامل مرداد 96 با لنز کانن

تماس با کارشناسان