نمایندگی کانن - دوربین بدون آینه کانن Canon R6

دوربین بدون آینه کانن Canon R6

دوربین بدون آینه کانن Canon R6

بررسی دوربین بدون آینه کانن Canon R6

شرکت کانن دوربین جدید و حرفه ای را بدون وجود آینه شرکتش را با نام canon r6 را برای استفاده کاربران به بازار عرضه کرد .

مشخصات کلیدی

  • سنسور 20 مگاپیکسلی Dual Pixel CMOS
  • لرزشگیر داخلی با قابلیت کاهش لرزش تا 8 گام
  • نسل دوم اتوفوکوس Dual Pixel با قابلیت ردیابی سوژه با توانایی یادگیری هوش مصنوعی و پوشش 100 درصدی سنسور
  • عکاسی پیاپی با سرعت 20 فریم بر ثانیه با شاتر الکترونیکی و 12 فریم بر ثانیه با شاتر مکانیکی
  • فیلمبرداری UHD 4K با نرخ فریم تا 60p و 1080 با نرخ فریم تا 120p
  • ضبط داخلی 10 بیت 4:2:2 با فرمت‌های C-Log و HDR PQ
  • عکاسی 10 بیت HDR با فرمت HEIF
  • منظره‌یاب 3.68 میلیون نقطه‌ای
  • صفحه نمایش کاملا متحرک لمسی با رزولوشن 62 میلیون نقطه
  • باتری جدید با ظرفیت 380 شات با یک بار شارژ

دوربین canon EOS R6 شرکت کانن با داشتن قابلیت بروز ترین امکانات  دنیایی عکاسی می باشد. از امکانات آن میتوان اشاره به چند مورد بسنده کنیم داشتن حسگر CMOS  24 مگاپیکسلی با تکنولوژی Dual Pixel AF sensor II  که میتواند کم نور بودن عکس را افزایش دهد.

این مدل دوربین شرکت کانن  با داشتن 1053 نقطه فوکوس بر روی تصویر می باشد و با داشتن سیستم اتوماتیک فوکوس قوی امکان رهگیری 2 سوژه متحرک در عکس رو برای اتوفوکوس پیوسته بر روی آنها را دارد.

دوربین کانن مدل R5 همچنین دارای فیلمبرداری 4K با 24 فریم بر ثانیه می باشد.

دوربین بدون آینه کانن Canon R6

سنسور و پردازنده 

در این دوربین از یک سنسور 20 مگاپیکسلی طراحی شده که برای نخستین بار در EOS-1D X III مشاهده شدیم. کمپانی کانن اشاره‌ای به تفاوت‌ حسگر های این دوربین نکرده ولی هیچ اسمی از فیلتر 16 نقطه‌ای anti-aliasing موجود در 1D X III هم گفته نشده. به همین خاطر توقع داریم که فیلتر مورد استفاده در R6 یک مدل متداول‌ تر باشد.

این حسگر از قبل عملکرد عالی اش را ثابت کرده که محدوده داینامیک حدودا خوب و سرعت بازخوانی بسیار خوبی برای عکاسبرداری و فیلمبرداری را دارا می باشد. در کنار این حسگر یک پردازنده تصویر Digic X تعبیه شده که توانایی خیلی خوبی در زمینه ردیابی اتوفوکوس دارد؛ چیزی که در حالت‌های Live View هم کارایی خیلی خوبی دارد.

ترکیب سرعت بازخوانی و قدرت پردازشی بالای این دوربین موجب شده که این دوربین هم در زمینه‌ ی اتوفوکوس و هم در زمینه عکاسبرداری پیوسته عملکرد فوق العاده ای داشته.

این دوربین با استفاده از شاتر مکانیکی می‌ تواند با سرعت 12 فریم در ثانیه و با اتوفوکوس کامل عکاسی کند. هنگام استفاده از شاتر الکترونیکی هم سرعت آن با سرعت 20 فریم بر ثانیه‌ی 1D X III تطابق دارد.

فوکوس دوربین بدون آینه کانن Canon R6

در دوربین کانن EOS R6 از یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های اتوفوکوس کمپانی کانن استفاده شده که شامل یک سیستم تشخیص سوژه آموزش یافته توسط یادگیری ماشین می باشد. این سیستم توانایی تشخیص چشم، چهره و سر را دارا است و به همین علت حتی در حالی که سوژه به صورت موقت جایی دیگر را بنگرد هم فوکوس روی آن حفظ می شود.

این سیستم توانایی فوکوس روی چشم، سر و بدن برخی حیوانات را دارد و کاربران می‌توانند گزینش کنند که اولویت دوربین سوژه‌ های انسانی یا حیوانی باشد.

R6 از پردازشگر تصویر و الگوریتم‌های دوربین ورزشی حرفه‌ای 1D X Mark III بهره مند است و طبق گفته کمپانی کانن سیستم ردیابی امکان دارد حتی بهتر از آن هم باشد.

این دوربین همچنین از همان پیکربندی فوکوس خودکار نیز بهره مند است، که به شما امکان انتخاب یک مورد خاص به عنوان حرکات سوژه را می‌دهد. این موضوع شامل یک مورد خودکار می باشد که با سوژه‌ ای که از آن عکاسی می‌ کنید مطاقبت دارد تا حرکت آن را تشخیص دهد.

فیلمبرداری 

این دوربین نخستین دوربین در کلاس خودش می باشد که قابلیت فیلمبرداری 4K/60p از تمام عرض حسگر را فراهم ساخته. لازم به ذکر است که این دوربین در تمامی حالت‌های جدول بالا امکان استفاده از اتوفوکوس Dual Pixel را به دارد. در همه حالت‌ ها هم محدودیت فیلمبرداری 29 دقیقه و 59 ثانیه می باشد.

به طور پیش فرض فیلم‌ ها به صورت 8 بیت H.264 ضبط می‌ شوند ولی دوربین دو حالت ضبط 10 بیت H.265 را هم در اختیار شما می گذارد.

ایزو پایه حالت Log برابر با 400 می باشد و در برابر حالت‌ های رنگی پیش فرض 2 گام نور بیشتری را ثبت می‌ کند. HDR PQ از مقدار ایزو پایه 100 پشتیبانی می‌ کند ولی ما به کاربران پیشنهاد می دهیم در اولویت هایلایت را فعال کنید. این حالت ایزو پایه را روی 200 تنظیم می‌ کند تا دوربین یک گام نور بیشتری را ثبت کند.

طراحی بدنه دوربین بدون آینه کانن Canon R6

بدنه‌ی دوربین کانن EOS R6 دقیقا همانی است که باید از آن توقع دارید. در این دوربین از عناصر ارگونومی دوربین‌های EOS R و EOS 6D بهره برده اند و به همین دلیل بلافاصله بعد از در دست گرفتن دوربین، قادر به استفاده از آن هستید.

کمپانی کانن این ادعا را دارد که میزان مقاوت در نفوذ این دوربین به اندازه‌ ی دو دوربین دیگر می باشد و به نظر می‌ رسد کمی کمتر از R5 توانایی مقاومت در برابر نفوذ را دارد. مطلع شدن از میزان مقاومت این دوربین در برابر نفوذ گرد و خاک و آب کمی سخت می باشد ولی به نظر کارشناسان ما بسیار مقاوم می باشد.

اولین چیزی که شما متوجهش می شوید، این است دوربین دارای سه عدد دیال مختلف است. دیال مربوط به انگشت اشاره در کنار کلید شاتر تعبیه شده و یک دیال هم در بخش پشتی پنل بالای دوربین طراحی شده است.

لازم به ذکر است که یک دیال بزرگ هم روی پنل پشتی دوربین قرار دارد. در حالی که هم از لنزهای RF و یا آداپتور لنز RF با حلقه کنترل استفاده کنید، تعداد دیال‌ها به 4 عدد افزایش پیدا می کند.

دوربین بدون آینه کانن Canon R6

حالت اولویت انعطاف پذیر یا Fv

مانند مدل های قبلی EOS R، R6 همچنین دارای حالت نوردهی با اولویت انعطاف پذیر است. این حالت شبیه حالت Hyper Program Pentax است. دوربین در حالت برنامه کار می کند تا زمانی که یکی از مقادیر دیافراگم، سرعت شاتر و ISO را تغییر دهید. با انجام این کار، مقدار جدید در اولویت قرار می گیرد. همچنین می توانید دو مورد از این مقادیر را تنظیم کنید و اجازه دهید دوربین مقدار سوم را تنظیم کند.

با فشردن کلید Delete نیز تنظیمات پارامتر فعلی به دوربین برمی گردد و با فشار دادن کلید Delete برای چند ثانیه، همه مقادیر روی مقادیر خودکار تنظیم می شوند.

می توانید این حالت را راهی برای نمایش دستی با ISO خودکار در نظر بگیرید. با استفاده از این حالت، می توانید به اولویت شاتر، وضوح، اولویت ISO یا ترکیبی از اینها (مثلاً شاتر و نوردهی) به طور همزمان دسترسی داشته باشید. ممکن است کمی طول بکشد که به آن عادت کنید، اما این یک مفهوم بسیار مفید است.

منظره یاب LCD دوربین بدون آینه کانن Canon R6

منظره یاب و ال سی دی استفاده شده در R6 هر دو نسبت به R5 پایین تر هستند، اما در این دسته از دوربین ها برتر هستند. منظره یاب یک پنل OLED با وضوح 3.68 میلیون نقطه با بزرگنمایی 0.76x است. مانند R5، منظره یاب R6 را می توان روی 120 یا 60 فریم بر ثانیه تنظیم کرد. نرخ تازه‌سازی 60 فریم در ثانیه پیش‌فرض است و عالی به نظر می‌رسد، اما 120 فریم در ثانیه برای افرادی که تازه با EVF آشنا شده‌اند خوب است.

تصویر دوربین عالی نیست، اما مناسب است، و اگر از عینک استفاده کنید، دیدن زاویه تقریباً دشوار است. اما گزینه ای به نام فرمت VF Display در منو وجود دارد که کمی حجم تصویر نمایشگر را کاهش می دهد تا چنین مشکلاتی برای شما پیش نیاید.

صفحه نمایش دوربین یک پنل 3 اینچی با وضوح 1.62 میلیون نقطه است که دیدن آن در شرایط بسیار روشن (حداقل با تنظیمات پیش فرض روشنایی) می تواند بسیار دشوار باشد.

با استفاده از دو حالت مختلف می توانید ارتباط بین مانیتور و صفحه نمایش را تغییر دهید. روش اول همیشه از یک حسگر چشم استفاده می کند و تشخیص می دهد که آیا چشم خود را روی صفحه نمایش قرار می دهید یا خیر. در روش دوم نیز هر زمان که صفحه نمایش باز نباشد از سنسور چشم استفاده می شود اما در صورت باز بودن صفحه در اولویت قرار می گیرد.

همچنین راهی برای کاربران وجود دارد که از دوربین DSLR به دوربین بدون آینه سوئیچ کنند. به‌طور پیش‌فرض، دوربین پس از گرفتن عکس در منظره یاب، پیش‌نمایشی از عکس را نشان نمی‌دهد، اما در عوض پس از اینکه نگاهتان را از آن دور کردید، تصویر را نشان می‌دهد.

می توانید به عکاسی و مشاهده عکس هایی که گرفته اید ادامه دهید. می توانید هر بار که عکس می گیرید این قابلیت را خاموش کرده و تصویر ضبط شده را ببینید. با این حال، حالت پیش فرض بسیار شبیه به دوربین های DSLR است.

منو دوربین بدون آینه کانن Canon R6

طرح منوی دوربین، چیدمان استانداردی است که Canon چندین سال است که از آن استفاده می کند. این منوها دارای مجموعه ای از برگه های افقی با صفحات شماره گذاری شده در هر بخش هستند.

فرمت افقی به این معنی است که پیمایش در منوها با استفاده از منو نسبت به فرمت عمودی دشوارتر است، اما استفاده هوشمندانه از صفحه‌ها (شماره‌گیری بالا برای تغییر زبانه‌ها، شماره‌گیری جلو برای تغییر صفحه و شماره‌گیری معکوس برای بالا و پایین کردن تنظیمات ) برای آن .که بتوانید خیلی سریع از یک قسمت منو به قسمت دیگر منتقل شوید. اگر با این مدل کنترل منو آشنا نیستید، منوها کاملاً لمسی هستند و می توانید با صفحه نمایش آن ها را تغییر دهید.

صفحات نیز شماره گذاری شده اند و تا حدی باید محل هر گزینه را به خاطر بسپارید. با این حال، یک تب My Menu وجود دارد که به شما امکان می دهد تنظیماتی را که بیشتر استفاده می کنید در یک مکان نگه دارید.

Q-Menu

علاوه بر منوی اصلی، یک منوی Q نیز وجود دارد که می توانید از آن برای تغییر 10 تنظیمات معمولی دوربین استفاده کنید. منو بسیار ساده است و می توانید با لمس از آن استفاده کنید. همچنین به هر شکلی از قرار گرفتن در معرض حساس است. به عنوان مثال، شما فقط تنظیمات میکروفون و هدست را در حالت فیلم دارید.

شما نمی توانید این منو را سفارشی کنید، بنابراین اگر می خواهید با استفاده از آن به تنظیمات دیگر دسترسی پیدا کنید، گزینه ای برای انجام این کار نخواهید داشت.

کنترل ویدئو دوربین بدون آینه کانن Canon R6

اگر کلید [Rec] را در حالت عکسبرداری معمولی فشار دهید، تصویربرداری در حالت نوردهی برنامه انجام می شود. یک حالت ضبط کاملاً اختصاصی نیز وجود دارد.

حالت فیلم به شما امکان می‌دهد به کنترل‌های بیشتری روی صفحه کنترل دسترسی داشته باشید. در این حالت می توانید به جای حالت برنامه، نوردهی دستی را انتخاب کنید که تنظیمات متفاوتی را در مقایسه با حالت عکس ارائه می دهد. این بدان معناست که می توانید بدون تغییر تنظیمات انتخاب شده برای هر حالت از حالت های مختلف استفاده کنید.

مانند حالت عکاسی، این حالت دارای گزینه های بهینه سازی نور خودکار، اولویت تن، تعادل رنگ سفید، کاهش نویز ISO بالا و گزینه های تصحیح لنز است. شما می توانید تمام این حالت ها را از تنظیمات عکاسی تغییر دهید.

هیچ گزینه ای برای تنظیم زمان نوردهی مانند زاویه شاتر وجود ندارد، اما می توانید دیافراگم را با دقت 1/8 EV تنظیم کنید. این تنظیم در F5.6 عجیب و غریب 4/8 متوقف می شود، اما به شما کنترل بیشتری بر نوردهی نسبت به اکثر دوربین ها می دهد.

ایزو

سیستم ISO خودکار دوربین کاملاً جامع است. می توانید مقدار زیاد و کم را برای آن تنظیم کنید و محدوده سرعت شاتر را تنظیم کنید که دوربین با رسیدن به آن ISO را افزایش دهد.این محدوده سرعت شاتر می تواند یک مقدار ثابت باشد یا روی حالت خودکار تنظیم شود.

دوربین کانن eos r6

و به دوربین اجازه می دهد تا سرعت شاتر را با توجه به فاصله کانونی لنز تنظیم کند. خودکار سرعت شاتر را پیش‌فرض می‌کند. 1/فاصله کانونی اما می توانید این گزینه را طوری تغییر دهید که به دوربین اجازه دهید سرعت بیشتر یا کندتر را انتخاب کند.

ISO خودکار در حالت نوردهی دستی فعال باقی می ماند و به شما جبران دائمی می دهد. بنابراین، می توانید سطح روشنایی را که دوربین در تلاش است به دست آورد، تغییر دهید.

شما هیچ کنترلی روی محدوده شاتر در حالت فیلم ندارید (حالت فیلم فقط تنظیمات برنامه و دستی دارد، بنابراین باید سرعت شاتر را به هر حال انتخاب کنید)، اما می توانید حداقل و حداکثر تنظیماتی را که دوربین استفاده می کند تنظیم کنید. 

دوربین بدون آینه Canon EOS R6 از دو اسلات کارت حافظه SD UHS-II استفاده می کند. این بدان معناست که سرعت انتقال اطلاعات این دوربین کمتر از R5 است، اما می توانید از همان نوع فرمت کارت حافظه برای هر دو اسلات استفاده کنید.

با استفاده از کارت حافظه سریع UHS-II و با در نظر گرفتن تعداد پیکسل های کوچک دوربین، می توانید تا 1000 تصویر متوالی با فرمت JPEG، HEIF یا C-Raw، 240 تصویر خام یا 140 تصویر Raw + HEIF بگیرید.

باتری دوربین بدون آینه کانن Canon R6

دوربین بدون آینه Canon EOS R6 از باتری جدیدی به نام LP-E6NH استفاده می کند. شکل این باتری شبیه باتری های LP-E6N فعلی است اما ظرفیت آن به ۲۱۳۰ میلی آمپر ساعت افزایش یافته است. در این دستگاه می توان از هر دو نوع باتری استفاده کرد اما ظرفیت ذخیره انرژی آخرین مدل 14 درصد بیشتر است و به جای 14 وات ساعت ظرفیت 16 وات ساعت دارد.

این دوربین دارای یک شارژر خارجی است که می توانید با استفاده از کابل USB و یک شارژر با کیفیت آن را شارژ کنید. همچنین می توانید همزمان از دوربین با برق USB استفاده کنید.

به طور پیش فرض، این دوربین از نرخ تازه سازی 60 فریم در ثانیه استفاده می کند و می تواند 380 تصویر در هر مانیتور و تا 510 تصویر در هر صفحه را با یک بار شارژ به شما ارائه دهد. در واقع، استانداردهای CIPA اغلب برای استفاده بسیار محدود هستند و می توان به دو عدد ذکر شده دست یافت. تعداد عکس های بالاتر از 400 از نظر حجم باتری جای نگرانی زیادی برای علاقه مندان به عکس باقی نمی گذارد.

اگر از نرخ تازه‌سازی سریع‌تر یعنی ۱۲۰ فریم در ثانیه استفاده کنید، این اعداد حدود یک سوم کاهش می‌یابد و به تدریج به ۲۵۰ و ۳۶۰ عکس برای منظره یاب و صفحه LCD می‌رسند. اگر قصد دارید منظره یاب را روی 120 فریم در ثانیه تنظیم کنید، توصیه می کنیم یک باتری اضافی همراه داشته باشید تا بتوانید در تمام روز عکاسی کنید.

یک دستگیره باتری عمودی به نام BG-R10 نیز برای این دوربین در نظر گرفته شده است که جایگزین باتری داخلی دوربین می شود، اما به شما این امکان را می دهد که از دو باتری LP-E6NH برای دو برابر شدن عمر دوربین استفاده کنید. اتصال دوربین به منبع تغذیه USB، هر دو باتری را در دسته شارژ می کند.

جمع‌بندی

دوربین بدون آینه کانن Canon EOS R6 حتی با اینکه مثل R5 توانایی ضبط ویدیوهای ۴K را نخواهد داشت، اما همه مشخصات ویدیوییکم نظیری را در خود جای داده است.از موضوعات قابل اشاره رباره این  مدل دوربین این است که بدون در نظر گرفتن اینکه شما به فیلمبرداری علاقه داشته باشید یا نه، R6 یک قدم رو به جلو محسوب خواهد شد.

عکاسان برترین ویژگی های لرزش گیر را در این کلاس با داشتن سریع‌‌ترین سیستم عکاسی پیاپی و امکان اتوفوکوس قابل اعتماد را همگی در یک بدنه‌ی خیلی راحت و با کیفیت در اختیاردارند. فیلمبردارها هم امکان استفاده از تصویربرداری نزدیک به ۴K/60p را به همراه برخی امکانات کدگذاری خیلی خوب در اختیار خواهند داشت و در عین حال می‌توانند از سیستم لرزش گیر و اتوفوکوس این مدل نیز بهره کافی را ببرند.

با اینکه زمان زیادی ازپخش این مدل دوربین شرکت کانن سپری نشده است اما دوربین بدون آینه کانن Canon EOS R6 دراولین نگاه خیلی شیک تر و حرفه ای تر از EOS R بود.

در حالی که سنسور ۲۰ مگاپیکسلی نمی‌تواند استفاده زیادی از لنزهای سری RF کانن ببرد به نظر می‌رسد این دوربین چیزی است که افراد علاقه‌مند به عکاسی می‌توانند با استفاده از آن، از این لنزها نهایت استفاده را ببرند. با این دوربین، تولید لنزهای سری RF منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

نمایندگی کانن به عنوان نمایندگی کانن آرشیوی کامل از دوربین های عکاسی کانن را برای جامعه عکاسان ایران تهیه کرده است و مشتریان عزیز می توانند برای خرید دوربین کانن با ما ارتباط تلفنی برقرار کنند تا با مشاوره کاملا رایگان ، ما را از نیازشون مطلع کنند تا کارشناسان ما بهترین راهنمایی ها را انجام دهند.

نمایندگی کانن برای آن دسته از دوستانی که در زمینه عکاسی تجربه ای خاصی ندارند و تازه می خواهند در این مسیر قدم بردارند امکان دریافت مشاوره رایگان را فراهم کرده ایم تا این افراد با اطمینان بیشتری خرید های خود را انجام دهند و بهتر به حرفه خود بپردازند.

تماس با کارشناسان