لوازم آتلیه عکاسی

پس از یافتن محل کسب و کار عکاسی خود، سردرد بزرگ بعدی انتخاب تجهیزات استودیو عکاسی است. با توجه به محبوبیت عکاسی امروزه، شما تحت تأثیر انواع لوازم ارائه شده در بازار قرار خواهید گرفت و احتمالاً در صورت نیاز به خرید همه آنها متحیر خواهید شد. لوازم آتلیه عکاسی در قیمت ها و با کیفیت های متنوعی در بازار موجود است. اگر علاقه مند به دوربین عکاسی هستید و قصد دارید تا آتلیه عکاسی اختصاصی خود را راه اندازی کنید، با اطلاعات دقیق درباره لوازم آتلیه عکاسی می توانید ارزان ترین و در عین حال کاربردی ترین تجهیزات مورد نیاز را تهیه نمایید. برای آشنایی با این تجهیزات با همراه باشید.

اولین ابزار برای راه اندازی آتلیه عکاسی، یک دوربین حرفه ای است که قابیلت تعویض لنز داشته باشد. دوربین فول فریمی که از رزولوشن مناسب و قدرت فوکوس بالایی برخوارد است برای این کار ایده آل می باشد. علاوه بر دوربین خوب، بهتر است حداقل یک یا دو لنز مناسب برای عکاسی پرتره هم داشته باشید. یکی دیگر از لوازم آتلیه عکاسی تجهیزات نورپردازی هستند. این ابزارآلات کمک می کنند تا بتوانید میزان نور و انعکاس آن را تنظیم کرده و بالاترین کیفیت را در عکاس های خود بدست آورید. در ادامه با نمایندگی کانن همراه باشید

لوازم آتلیه عکاسی

لوازم آتلیه عکاسی

 

برخی از تجهیزات نورپردازی مورد نیاز در آتلیه عکاسی به شرح زیر می باشند:

فون عکاسی

فون های عکاسی یکی از ابزارهای مورد نیاز در آتلیه های عکاسی (لوازم آتلیه عکاسی) هستند. فون های عکاسی که همچون پرده ای در پشت سوژه  قرار می گیرند در رنگ های مختلف وجود دارد و برای افزایش کیفیت و وضوح تصویر مورد استفاده قرار می گیرند. با استفاده از این فون ها، حالات سوژه به شکل بهتری نشان داده می شود.

سافت باکس

همانطور که از اسم این محصول برمی آید، این وسیله وظیفه نرم کردن نور را بر عهده دارد و یکی از پر کاربردترین تجهیزات نورپردازی در اتلیه عکاسی (لوازم آتلیه عکاسی) به شمار می رود. این ابزار که به شکل مربع و یا مستطیل با روکشی براق و به رنگ نقره ای، طلایی و یا سفید است برای انعکاس نور روی سوژه مورد استفاده قرار می گیرد.

لوازم آتلیه عکاسی

زنبوری

زنبوری وسیله ای است که برای شکست نور و تشخیص بافت سوژه مورد استفاده قرار می گیرد. نام زنبوری نیز بر اساس شکل ظاهری این وسیله که شبیه به کندو زنبور عسل است انتخاب شده است.

لوازم آتلیه عکاسی

رادیو فلاش

رادیو فلاش ها یکی از مهم ترین ابزارآلات در آتلیه ها (لوازم آتلیه عکاسی) هستند. رادیو فلاش ها برای فعال سازی فلاش ها به صورت همزمان مورد استفاده قرار می گیرند. این ابزار کمک می کند تا عکاس بتواند نور مورد نیاز خود را از طریق چند فلاش که در جهت های مختلف سوژه تعبیه شده است متمرکز کند. رادیو فلاش دارای دو بخش مستر و اسلیو است که یکی به عنوان گیرنده و دیگری به عنوان فرستنده عمل می کنند. به طوری که فرستنده در بالای دوربین متصل شده و گیرنده به منبع نور متصل می شود. در زمان فشرده شدن شاتر فرستنده سیگنالی را به سمت گیرنده ارسال کرده و به طور همزمان فلاش ها روشن می شوند.لوازم آتلیه عکاسی

چتر

برای راه اندازی آتلیه بهتر است با صرف هزینه ای اندک، از چترها استفاده نمایید. چترها وسیله ای هستند که نور را به مرکز متمرکز کرده و نور را طوری پخش می کنند که در اطراف، نور کمتری وجود داشته باشد. این وسلیه در دو نوع مختلف با نام های چتر رفلکتور و چتر دیفیوژر وجود دارد. چتر رفلکتور داراری سطح بیرونی مشکی و سطح داخلی طلایی، نقره ای و یا سغید است. در صورتی که چتر دیفیوژر لایه بیرونی و داخلی تک رنگ و سفید دارد.

لوازم آتلیه عکاسی

اسنوت

این وسیله که خرطومی شکل است به منظور نورپردازی بر یک بخش خاص از سوژه مورد استفاده قرار می گیرد و نور را به صورت نقطه ای به آن بخش می تاباند.

لوازم آتلیه عکاسی

فیلترها

اگرچه این روزها فیلترها را می توان دست کم گرفت، اما قطعا می توانند کیفیت عکس پردازش شده را بهبود بخشند. بسته به شرایط عکسبرداری سعی کنید از بسته های فیلتر مختلف استفاده کنید. فیلترهای گرم کننده یا خنک کننده اغلب برای تنظیم دمای رنگ استفاده می شوند. برای عکاسان منظره، دو نوع از محبوب ترین فیلترها، تراکم خنثی و پلاریزه کننده دایره ای هستند. 

43mm canon lens filter

فیلترهای ND جامد، مدرج یا با وزن مرکزی هستند و نور ورودی به لنز را با چندین نقطه کاهش می دهند. این‌ها برای عکس‌هایی با نوردهی طولانی عالی هستند و به عکاس اجازه می‌دهند سرعت شاتر و دیافراگم را بدون نگرانی در مورد یک تصویر بیش از حد روشن دیکته کنند. پلاریزه کننده های دایره ای با تغییر نحوه جذب نور توسط لنزها کار می کنند. آنها بازتاب ها را از بین می برند و آسمان آبی را برای رنگ های غنی تیره می کنند.

کیف دوربین

لیست تجهیزات آتلیه عکاسی برای مبتدیان بدون یک کیف دوربین خوب کامل نخواهد بود. هنگامی که وسایل خود را از مکانی به مکان دیگر منتقل می کنید، باید مطمئن شوید که به خوبی محافظت شده است. اگر روی یک کیف امن سرمایه گذاری کنید، مطمئناً دوربین شما را از شکستن یا آسیب دیدگی محافظت می کند. به عنوان مثال، کیف‌های شانه‌ای کانن در طیف وسیعی از اندازه‌ها در دسترس هستند که هر کدام دارای فضای داخلی پددار و بال‌های بارانی جمع‌شونده هستند.

8cd182ff4dd744bd92a102920cb33481 rl cl 03m 001 362 v2

کیت های تمیز کننده

حتی پس از خرید هر چیزی که نیاز دارید، همیشه خوب است که مطمئن شوید که می توانید تجهیزات دوربین خود را در وضعیت خوبی نگه دارید. کیت تمیزکننده کانن نه تنها برای کیفیت تصاویر، بلکه برای طول عمر تجهیزات شما مهم است. هرگز لنزها را با تی شرت یا دستمال کاغذی تمیز نکنید. در عوض، دستمال‌های پاک‌کننده میکروفیبر را تهیه کنید تا به آرامی گرد و غبار، خاک و اثر انگشت را از سطح لنز پاک کنید. برای برخی از نقاط سخت خاص، یک محلول تمیز کننده مناسب لنز کار را انجام می دهد. این مایع به اندازه کافی ایمن است که می توان روی هر نوع پوشش عدسی استفاده کرد. گرد و غبار ترسناک حسگر را فراموش نکنید. در بیشتر موارد، این مشکل را می توان به سادگی با یک دمنده هوا برطرف کرد. 

کیت تمیز کننده دوربین کانن