دوربین کانن Canon M50 18-150mm

پردازنده تصویر : Digic 8
اندازه حسگر : APS-C
ایزو ( iso ) : 100-25600
فوکوس : 143 نقطه فوکوس با سیستم اتوفوکوس Dual Pixel AF
حداکثر سرعت شاتر : 1/4000 ثانیه
سرعت عکاسی پیاپی : 10 فریم در ثانیه
رزولوشن فیلمبرداری : 4K
اندازه مانیتور : 3 اینچ متحرک و قابلیت لمسی
ارتباط : WiFi و NFC و بلوتوث
ابعاد : 116x88x59 میلیمتر

امروز ما در نمایندگی کانن قصد معرفی و بررسی دوربین کانن Canon M50 18-150mm را داریم پس در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی دوربین کانن Canon M50 18-150mm

دوربین کانن Canon M50 18-150mm با داشتن ویژگی بالاتری از منظر تعداد تقطه های وضوح در سطح قاب تصاویر میباشد. در دوربین کانن M50 میزان عدد نقطه های وضوح  آن از ۴۹ نقطه به حدود سه برابر، یعنی ۱۴۳ نقاط وضوح اتوماتیک متغییر میباشد.

و نیز ویزگی Eye AF را نیز در این مدل شاهد هستم که برای علاقه مندان عکاسی چهره و نیز عکاسی خیابانی، بسیار ویژگی در خور توجهی میباشد. این ویزگی قادر است چشم سوزه را هم تشخیص دهد و دقیقا وضوح را بر داخل چشم قرار دهد تا هر وقتی که تصویر را ثبت کنید، صورت و چشم در برترین حالت نقطه وضوح فوکوس قرار داشته باشد.

این مدل با داشتن صفحه نمایش تاچ با کیفیت ۱,۰۴۰ هزار مگاپیکسلی که اگرچه از کیفیت ۱,۶۲۰ مگاپیکسلی دوربین M5 پایین تر میباشد، ولی برای این ابعاد صفحه نمایش، یک کیفیت منطقی و بسیار متناسب به شما میرود.

دوربین کانن Canon M50 18-150mmچشمی  این مدل هم  همان کیفیت ۲,۳۶۰ هزار نقطه‌ای را داراست که به طور دقیق شبهت زیادی به دوربین پیشین و با پوشش دهی ۱۰۰%  قاب تصاویر دارد. این چشمی مشابه مدل پیشین خود (و شبیه به آنچه که در دوربین‌های DSLR می‌بینیم) در وسط رده بالایی بادی تعبیه شده است و حسی بسیار به مدل های DSLR را به علاقه مندان خواهد داد.

بر عکس بادی مدل M5، بادی دوربین کانن Canon M50 18-150mm تا حد زیادی راحت و قابل حمل و نقل  تولید و روانه بازار های جهانی شده است. در قسمت بالای بادی این مدل ، برعکس دوربین پیشین خود، دیگر اثری از دکمه های زیاد نخواهد بود و صرفا با وجود یک دکمه تنظیم دوربین انجام خواهد شد.

فرمت عکس های و وضوح دوربین کانن Canon M50 18-150mm

سنسور این مدل از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به دوربین M5 شرکت کانن دارد، ولی فرمت تصاویر تازه گرفته شده این مدل با مدل قبلی به طور کلی مغایرت دارد . فرمت بروز Cr3 برای اولین بار در دوربین Canon M50 تولید و طراحی شده است.

در ضمن دیگر مانند سال های قبل ، برای تصاویر خام دوربین، ابعادهای کم حجم sRAW و mRAW وجود نخواهد داشت و الان اگر تصمیم داشته باشید از یک فرمت خام به روز به اسم C-RAW بهره مند شوید که اندازه آن چیزی دمقدار ۴۰ درصد پایین تر  از فرمت خام  دوربین میباشد. تحقیق های اولیه بنیاد Imaging Resource خاطر نشان میکند که این فرمت، با کمی نویز زیادتر به نسبت  فایل اصلی دوربین میباشد، ولی کماکان کاربران  دسترسی دیدن ان را نخواهند داشت.

دوربین کانن Canon M50 18-150mmاز دیگر جهات تعداد ۱۴۳ نقاط وضوح در این مدل قابلیت این را ندارد که به واسطه همه لنز‌های خانواده M شرکت کانن حمایت لازم را داشته باشد. مدل های EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM ، EF-M 28mm f/3.5 Macro IS STM و EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM قابلیت این را دارند از همه این نقطه های وضوح بهره لازم را ببرند. با اینکه تقریباً همه مدل های خانواده  EF و EF-S شرکت کانن قابلیت این را دارند به  همراه  آداپتور خود شرکت کانن که بر روی این مدل تعبیه شده است و از همه این نقطه های وضوح حمایت خواهد کرد.

تصویربرداری دوربین کانن Canon M50 18-150mm

شرکت کانن قابلیت این را پیدا کرد تا  تصویربرداری ۴K را به یکی از مدل های میان رده تولید خودش اضافه بکند و این در شرایطی میباش  که به طور کلی همه مدل های هم خانواده دوربین بدون آینه کانن M50 در تولید کننده های دیگر سال های زیادی است از قابلیت  تصویربرداری ۴K بهره مند هستند.

ولی این تصویربرداری ۴K هم به شکل کلی منطقی و استاندارد نمیباشد. تصویربرداری با این کیفیت با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه و همچنین حجم انتقال ۱۲۰ Mbps محدود خواهد شد.

ضمن اینکه برای تصویربرداری با این کیفیت، تصاویر با زوم ۱٫۶x ثبت میشوند  و وضوح در این مود، فقط به شکل مشخص کردن کنتراست کارایی خواهد داشت که خیلی آهسته تر از وضوح با نقطه های وضوح خود دوربین میباشد.

دوربین کانن Canon M50 18-150mmدر مود تصویربرداری Full HD هم سرعت تصویربرداری قابلیت این را دارد خود را به سرعت ۶۰Mbps برساند، ولی در مود HD سرعت این مدل به ۱۲۰ فریم در ثانیه، با محدودیت زمانی ۷٫۵ دقیقه روبرو میشود.

ولی دوربین کانن Canon M50 18-150mm قابلیت این را دارد تا برای تصویربرداری، لرزش گیر لنز را در کنار یک نوعی لرزشگیر نرم‌افزاری در دوربین پیاده بکند کند و در یک زمان واحد در زمان فیلم برداری، تصاویری خیلی روان و مشابه به فیلم های پیشرفته در داخل دوربین ثبت بکند که برای عکسبرداری مراسم های عروسی و ثبت فیلم ها بر روی دستان فیلم بردار تا حد بسیار بالایی عملکرد خوبی دارد.

خروجی ها و باتری دوربین کانن Canon M50 18-150mm

دوربین کانن Canon M50 18-150mm یک خروجی Micro-B USB 2.0 و یک پورت Micro HDMI Type-D نیز دارا میباشد و امکان این را دارد تصویرها را برای ثبت بر روی رکوردر جانبی هم بفرستد یا  آن را داخل رم یا کارت حافظه SD خود نیز ثبت بکنید.

ازم پر اهمیت ترین نقاط ضعف این مدل، باتری آن میباشد. باتری این مدل از جنس لیتیوم یون میباشد و قابلیت این را دارد با هر دفعه شارژ کامل فقط ۲۳۵ تصویر را ثبت بکند که در حقیقت شما به یک باطری زاپاس نیز احتیاج خواهید داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره در مورد دوربین کانن Canon M50 18-150mm می توانید با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

سایر
ابعاد حسگر

APS-C

تکنولوژی بي سیم

Bluetooth

پردازشگر

DIGIC 8

دقت حسگر

۲۴ مگاپیکسل

دقت موثر حسگر

24 مگاپیکسل

رزولوشن فیلم

Full HD

عکاسی پیاپی

7.5 فریم در ثانیه

تماس با کارشناسان