نمایندگی کانن - آموزش عکاسی خبری

آموزش عکاسی خبری

آموزش عکاسی خبری

آموزش عکاسی خبری به زبان ساده

در ادامه مقاله آموزشی آموزش عکاسی دیجیتال ما در نمایندگی رسمی کانن قراره چند نکته کاربردی در مورد آموزش عکاسی خبری به علاقمندان این هنر بگوییم.

عکاسی خبری چیست؟

عکاسی خبری عکاس خبری است که از رویدادها عکس می‌گیرد تا خبرساز شود. هدف اصلی عکس های خبری ارائه پیام و انتقال خبر است و عکاس با عکسی که می گیرد، خبر را در میان می گذارد.
عکاسان خبری، نویسندگان یک مقاله و خبرنگاران خبری از طریق همان تصویر یا همان تصویر هستند.

اصول عکاسی خبری

مهم ترین اصل در عکاسی خبری جذابیت تصاویری که ثبت می کنید می باشد.تصاویری که در آن جزئیات کم اهمیت هستند و تمرکز اصلی روی جزئیات اصلی می باشد آنقدر قدرت دارند که می توانند با تمرکز روی کانون علاقه ی خواننده، در میان رسانه ها نفوذ کنند.

تعدادی از عکاسان خبری آن را ((تاثیر پوستر)) می نامند. یکی از دلایل این است که کاربران حرفه ای از گوشی های عکاسی یا لنز های زوم بهره میگیرند.اکثر مردم امروزه از لنزهای معمولی ۳۵تا۵۰ میلی متری برای عکاسی های خود دیگر استفاده نمی کنند.یکی از ساده ترین روش هایی که در زمانی که نمی توانید به سوژه ی مورد نظر نزدیک شوید می توانید از برنامه ی کراپ استفاده کنید و عکس ها را کات کنید.

زاویه ی دید متفاوت

اگر می خواهید عکس های شما مثل دیگر افراد غیر حرفه ای  تکراری و خسته کننده نباشد نباید همانند عکاسان دیگر بایستید و یا مانند آنها بنشینید. زانو بزنید، روی صندلی بایستید، دولا شوید، دراز بکشید، نباید از حالت های معمولی استفاده کنید. باید بدانید که عناصر تاثیرگذار در عکاسی و تغییرحالت دادن از اصول اصلی عکاسی حرفه ای است. اگر چاره ای ندارید. از یک شخص خاص در یک جایگاه ویژه عکس بگیرید هیچ وقت همانند بقیه روی صندلی ننشینید. به این فکر نکنید که اگر بلند شوید همه به شما نگاه خواهند کرد.

زیاد عکس بگیرید

مدام حالت های خود را برای عکس برداری عوض کنید و تکراری عکس نگیرید. وقتی که تعداد عکس هایتان زیاد باشد شانس بیشتری برای انتخاب یک عکس قوی از میان آنها دارید. برای مثال در نیمه ی اول یک مسابقه ی فوتبال حداقل باید ۷۵ عکس در دوربین کانن خود داشته باشید.

آموزش عکاسی خبری

جرات داشته باشید

دل و جرات داشتن یکی از اصول مهم آموزش عکاسی خبری است. یک عکاس خبری نباید ترسو باشد. به حرف های دیگران اهمیت ندهید و به سمت سوژه پیش بروید. جسور و قاطع بودن رفتارهایی نیستند که باعث خجالت شما شوند.

به شرافت انسانی شخصیت احترام قائل باشید

عموما آن گروه از شخصیت های که در تصویرهای ما قرار دارند،به شکل “سوژه” شناخته خواهند شد ، ولی به هیچ عنوان درست نیست با چشم یک شئی به آنها بنگریم. این یک قسمت با اهمیت ازساخت مستند در زمان گفتن مشکلات و مصائب میباشد. پیش از این درباره رعایت جانب انصاف عکاس سخن گفتیم ولی همزاد پنداری با افرداری که موجب مشکلات سخت میباند از مهمترین مواردی می‌باشد که باید ان را رعایت کنیم.

نور عالی داشته باشید

نخستین حرکت برای عکاسی خبری تاثیر گذار، بودن در محیطی میباشد که نور بسیار عالی دارد. چنانچه یک تصویر زیاد تاریک و یا بسیار پر نور باشد ، تماشاگر را پس خواهد زد

2 نکات بسیار با اهمیت که می بایست حتما بادتان باشد: دوربین خود را در نور پایین بگذارید و در نور ایده آل ایزو را تا عدد  100 پاین بیاورید.

عمل فوکوس را به شکلی صحیح انجام بدهید.

از خود سوال کنید، چه موردی را تصمیم دارید به تماشاگر نمایان کنید؟ اصلی ترین بخش این عکس در کجای آن قرار دارد؟ و بعد یقین داشته باشید که مکان کانونی را عالی را برگزیده اید.

به قاب بندی اهمیت بدهید.

نخستین موردی که در قاب بندی تصویر های خود از انبوه انسان ها میبایست خاطرتان باشد این مسئله است که صورت شخصیت ها میبایست کامل واضح باشند. عکسی که از پشت شخصیت ها انداخته میشود، به هیچ عنوان عالی نخواهد بود و احساس خوبی را به بیننده انتقال نخواهد داد. پس به جای انداختن تصویراز پشت سر افراد ، تلاش کنید دست کم یک صورت را در تصویر خود جای بدهید و از آن صورت به عنوان نقاط کانونی مورد نظر بهره برداری ببرید.

fotografo em preto e branco

محتوا اهمیت ویژه ای خواهد داشت

در عکاسی مجله ای بودن محتوا ناب از با اهمیت ترین موارد ممکن میباشد. به یقین، تمامی شات ها تاثیر گذار خواهند بود- مواردی مثل نورپردازی و ادغام کماکان برای علاقه مندان به عکاسی خبری با ارزش میباشد – ولی به هیچ عنوان نباید به خود این اجازه را بدهید یک صحنه مهم مهیج را در کوشش برای خلق یک تصویر شگفت انگیز،از کف بدهید.

از این منظر، عکاسی خبری توانایی این را خواهد داشت تا سبکی لذت بخش بشود، چرا که در آن نیاز به بیشترین حد چشمگیری اهمیت خاصی نخواهد داشت، ولی چنانچه تمااگران شما متوجه بشوند که با حقیقت ها در حال بازی هستید به هیچ عنوان بخشنده نمی باشد.

تماس با کارشناسان