نمایندگی کانن - آموزش عکاسی در طبیعت

آموزش عکاسی در طبیعت

آموزش عکاسی در طبیعت

نکات آموزش عکاسی در طبیعت

ما در این بخش به آموزش عکاسی در طبیعت که یکی از زیباترین موضوع هایی که میتوان به ان رجوع کرد برا پیدا کردن سوژه هایی جذاب است که شما با توجه و در نظر گرفتن المان های مختلف صحنه ای که مقابلتان قرار گرفته را به عالی ترین شکل ممکن با لنز کانن دوربینتان ثبت کنید و به نمایش بگذارید.

پیشنهاد خرید
8

میکروفون دوربین رود RODE STEREO VIDEOMIC X MICROPHONE

مشاهده محصول

 تنظیمات دوربین

در این بخش لزوما برای به اشتراک گذاشتن نکات تنظیمات دوربین عکاسی از طبیعت نیست بلکه عوامل و متغیر های زیادی وجود دارد و تنظیمات دوربین نسبت به شرایط محیط متفاوت خواهد بود البته با این حال تعدادی اشاره گر برای راهنمایی شما در ابتدای کار وجود دارد.

اموزش عکاسی در طبیعت

حالت نوردهی

معمولا در عکاسی از طبیعت در بیشتر دوربین ها اغلب اولویت دیافراگم مناسب خواهد بود.در این جا شما دیافراگم را تنظیم کرده و دوربین را برای جای گذاری مناسب در معرض صحیح استفاده میکند. البته شما با عکاسی در طبیعت فرصت های عالی و مختلفی برای ازمایش کردن پیدا میکنید.

برای شما زمان های زیادی وجود دارد پس کم کم پیش بروید و حالت دستی روبا تنظیمات خودتان درست کنید و سعی کنید در بررسی با انچه که در مقابلتان انتخاب کردید مقابل نور قرار بگیرید

معمولا زمان زیادی وجود دارد، بنابراین پیش بروید و حالت دستی را بررسی کنید. با تنظیمات خودتان و بررسی آنچه که با آن روبرو هستید، سعی کنید در معرض نور قرار گیرید. پس از کمی تمرین، طبیعت دوم به وجود می آید.

سرعت شاتر

یکی از قواعد کلی سرعت شاتر است اگر دوربین را شما در دستانتان نگه داشتید، سرعت شاتر حدودا باید متقابل از فاصله کنونی یا سریعتر باشد.یا به گونه ی دیگر اگر فاصله کانونی 3میلی متر باشد سرعت شاتر باید کمترین مقدارش 1/30 ثانیه باشد.

اموزش عکاسی در طبیعت

و همچنین ، برای هر قانون استثنائی وجود دارد. بعضی مواقع، اگر لنز (یا دوربین کانن) تثبیت کننده تصویر برای جابجایی لرزش دوربین باشد، این امکان را دارید که تقلب کنید و کمی اهسته تر بروید. سپس زمان های دیگری وجود دارد که شما واقعا می خواهید یک سرعت شاتر آهسته برای حرکت نشان دهید.

دیافراگم

برای عکاسی در طبیعت یا فضای ازاد، اغلب میخواهید یک عمق میدان بزرگ داشته باشید تا همه چیز را در تصویر مشاهده کنید. برای عملی کردن این کار، دیافراگم را به تعداد زیادی از جمله f / 13، f / 16 یا حتی f / 22 تنظیم کنید. فقط به نیز توجه داشته باشید که دیافراگم می تواند یک مسئله برای کوچکترین دیافراگم لنز باشد.

عکاسی از طبیعت

ایزو

برای ایجاد یک تصویر پاک باید ایزو را در عادی ترین حالت ممکن و پایین نگه دارید تا تولید شود به عبارتی به معنای ان است که یک تصویر با صدا یا حالت کمتر.به احتمال زیاد دوربین شما به پایین ترین میزان ایزو می رود یا به 100 یا 200 می رسد. شروع آن را فقط در صورتی که دستی نگه دارید، باید افزایش دهید.

 تنظیم  ISO برای ‌کانن

آموزش عکاسی در طبیعت

فرمت تصویر

اگر می خواهید عکس های خود را در سیستم و رایانه‌ی خود بعدا ویرایش کنید نیازی به فوکوس در زمان عکس برداری نیست .فایل فضای بیشتری را روی کارت حافظه (رم) و هارد دیسک اشغال می کند ولی فایل تصویری جزئیات بیشتری از سایه و نکات برجسته بکشید که ارزش این را دارد.

همیشه تصاویر را با فرمت RAW ذخیره کنید. اگر از فرمت JPEG استفاده کنید، تصاویر به صورت فشرده تری ذخیره می شوند و کیفیت آنها از بین می رود. و رفع خطاهای عکس در فرمت JPEG تقریبا غیرممکن است. اما فرمت RAW یک فرمت خام است و ویرایش تصویر بسیار آسان است و کیفیت آن بالا خواهد بود.

تنظیمات RAW  در کانن

آموزش عکاسی در طبیعت

آموزش عکاسی در طبیعت

اگر بتوانید به طور مداوم از این چند نکته در هنگام سفر استفاده کنید، پیشرفت های چشمگیری در عکاسی از طبیعت و منظره خود خواهید دید. اما به یاد داشته باشید، هرگز تنظیمات و تجهیزات دوربین خود را بیش از حد بارگذاری نکنید.

زیاد نگران تنظیمات نباشید و بیشتر روی عکاسی از طبیعت و مناظر و سفرتان تمرکز کنید. اگر بدانید چه چیزی را می خواهید ضبط کنید، مطمئناً موفق خواهید شد. امیدوارم توصیه من به شما کمک کرده باشد که کار شما آسان تر شود.

نکته بعدی این است که خیلی سخت گیر نباشید. خودتان را با اطلاعات زیاد غرق نکنید. نکات کلیدی را یاد بگیرید و آنها را تمرین کنید. همانطور که می دانید، شفا دادن پر کردن است.
فراموش نکنید که شما می توانید همه چیز را کنترل کنید. با تمرین و دقت کافی، زمان زیادی طول نمی کشد تا بهترین آثار طبیعت را جمع آوری کنید.

تماس با کارشناسان