نمایندگی کانن - آموزش عکاسی ماکرو

آموزش عکاسی ماکرو

آموزش عکاسی ماکرو

آموزش عکاسی ماکرو  و ماکرو چیست؟ چگونه می توانید شروع به گرفتن عکس های ماکرو کنید؟ و چند نکته و تکنیک آسان برای ارتقای تصاویر ماکرو به سطح بعدی چیست؟

این همان چیزی است که این مقاله از سایت کانن در مورد آن است.

عکاسی ماکرو چیست؟

عکاسی ماکرو را در یک تعریف ساده می توان این گونه بیان کرده که عکاسی ماکرو به عکاسی از اجسام ریز در نمای نزدیک گفته می شود، به گونه ای که بزرگ تر از آنچه که هستند به نظر برسند. هر تصویری از حشرات، گل ها و گیاهان گرفته تا چشم انسان می تواند سوژه یک عکس ماکرو باشد.

در برخی از مواقع عکاسی ماکرو، عکاسی میکرو نیز نامیده می شود. این 2 سبک های عکاسی شباهت هایی با هم دارند، اما مشابه و یکسان نیستند.

پیشنهاد خرید
کانن مدل RF 24 105mm F4 7.1 IS STM

لنز کانن مدل RF 24-105mm F4-7.1 IS STM

مشاهده محصول

تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی ماکرو

لنز ماکرو

زمانی صحبت از عکاسی ماکرو می شود، خرید لنز مناسب از اهمیت بسیار مهمی برخوردار می شود.اگر چه دوربین های عکاسی حال حاضر در تنظیمات خود دارای حالت ماکرو (macro mode) و یا تنظیماتی مشابه با آن هستند، ولی آنها، بزرگنمایی به اندازه ۱:۱ (یک به یک) ارائه نمی دهند.

اگر شما قصد دارید عکاسی ماکرو کنید و یک مجموعه ای از تصاویر ماکرو عالی و با کیفیت داشته باشید، حتما لازم است برای دوربین خود یک لنز ماکرو اختصاصی بخرید. تعداد انبوهی از لنزهای ماکرو کانن در بازار موجود می باشد که دارای بزرگنمایی ۱:۱ بوده و روی دوربین کانن شما قرار می گیرند.

اما چیزی که شما را حیرت زده میکند قیمت برخی از این لنزهای ماکرو می باشد که شما با شنیدن آن غافلگیر میشوید، اما طبیعتا برای گرفتن تصاویر ماکرو با کیفیت بالاتر بهتر است شما پول خرج کرده و یک لنز ماکرو خوب بخرید.

لنز در آموزش عکاسی ماکرو

دوربین DSLR

ما در بالا به این موضوع اشاره کردیم که در عکاسی ماکرو مدل لنز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، ولی این بدان معنا نیست که دوربین عکاسی مورد استفاده شما مهم نیست. در واقع دوربین عکاسی می تواند در انتخاب لنز شما تاثیرگذار باشد.

نیاز یک عکاسی ماکرو، دوربین DSLR و هم دوربین بدون آینه می تواند بسیار مناسب باشد.

ویژگی های اضافی برای عکاسی ماکرو

با ارزش ترین ابزار برای عکاسی ماکرو سه پایه، شاتر بی سیم یا کنترل از راه دور هستند.
ثابت نگه داشتن دوربین برای عکاسی ماکرو ضروری است، بنابراین سرمایه گذاری روی یک سه پایه با کیفیت و همه کاره برای به حداقل رساندن لرزش دوربین ایده بسیار خوبی است.

دریافت نور کافی به دلیل دیافراگم بسیار باریکی که در عکاسی ماکرو استفاده می شود می تواند یک مشکل جدی باشد.

یک راه حل این است که از نور حلقه ای استفاده کنید که منبع نور بسیار ساده ای است و معمولاً به راحتی در دسترس است، اما بهتر است به دنبال چیزهایی باشید که با لنز دوربین شما مطابقت دارند.

چراغ های زنگ به اندازه یک فلاش استاندارد قدرتمند نیستند، اما درخششی نرم و یکنواخت به سوژه شما می دهند.

پیشنهاد خرید
کانن مدل EF M 22mm F.2 STM

لنز کانن مدل EF-M 22mm F/2 STM

مشاهده محصول

تنظیمات عکاسی ماکرو

خب بعد از انتخاب دوربین و لنز شما را با بهترین تنظیمات آموزش عکاسی ماکرو آشنا می کنیم تا از این طریق بتوانید کنترل بهتری بر نور داشته باشید و عکس های ماکرویی با بالاترین وضوح ممکن را بگیرید.

دیافراگم

در مقالات گذشته هم درمور دیافراگم کامل گفته ایم و این که دیافراگم جزو یکی از سه تنظیمات دوربین است که به شما امکان کنترل نوردهی را می دهد. 2 دلیل دیگر سرعت شاتر و ایزو (ISO) هستند.

با کمک دیافراگم شما میزان عمق میدان خود را می توانید کنترل کنید که در عکاسی ماکرو بسیار مهم است.

در زمان گرفتن عکس های ماکرو یا کلوزآپ، عمق میدان ایده آل تقریباً همیشه کم میباشد. پس عدد دیافراگم معمول برای عکاسی ماکرو بین f / 5.6 و f / 11 می باشد.با این مقادیر کوچک دیافراگم شما می توانید تمام جزئیات سوژه شما به طور واضحی در عکس نشان داده شود.

نقش دیافراگم

سرعت شاتر

اندازه سرعت شاتر همیشه به میزان نور موجود در محیط، دیافراگم و حساسیت ISO تنظیم شده بستگی دارد. این رابطه اینگونه است که هرچه نور بیشتری در محیط وجود داشته باشد، سرعت شاتر سریع تر خواهد بود.

برای رهایی از شر تاری عکس ها همیشه سعی کنید سرعت شاتر را به صورت سریع تنظیم کنید. هرچه سرعت شاتر سریع تر باشد ، عکس شما وضوح بیشتری خواهد داشت.اگر شما تصمیم دارید عکس های ماکرو شارپ و با وضوح بالایی ثبت کنید، سرعت شاتر حداقل باید ۱۰۰/۱ ثانیه یا سریع تر باشد.

ایزو (ISO)

در آموزش عکاسی ماکرو، ایزو نیز می تواند به اندازه دیافراگم و سرعت شاتر در میزان کیفیت عکس ها تاثیرگذار باشد. به عنوان یک قاعده، همیشه سعی کنید مقدار ISO خود را تا حد ممکن پایین نگه دارید تا از نویز تصویر یعنی ایجاد لکه هایی در تصویر و یا کاهش وضوح آن جلوگیری کنید.

این روزها دوربین ها و لنزها سیستم های فوکوس خودکار شگفت انگیزی را ارائه می دهند. می توانید از پرندگان در حال پرواز، ماشین ها با سرعت بالا، پرواز هواپیماها و موارد دیگر عکس بگیرید.

با این حال، حتی بهترین سیستم‌های فوکوس خودکار دارای یک ضعف بزرگ هستند:

فوکوس با بزرگنمایی بالا

متأسفانه، فوکوس خودکار روی اشیا در بزرگنمایی ماکرو واقعاً سخت است. به همین دلیل است که برای بهترین عکس های ماکرو، باید به صورت دستی فوکوس کنید.

این ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما در واقع بسیار آسان است. به سادگی لنز خود را از فوکوس خودکار به فوکوس دستی تغییر دهید (اکثر لنزها یک سوئیچ در کنار خود دارند). سپس حلقه فوکوس را بچرخانید تا به نقطه تمرکز مورد نظر خود برسید.

شما خیلی سریع از آن استفاده خواهید کرد. و خیلی زود، شما می خواهید همیشه به صورت دستی فوکوس کنید!

(نکته : اگر در تلاش برای فوکوس کردن روی سوژه ای نزدیک هستید، ابتدا فوکوس خود را تنظیم کنید . سپس حلقه فوکوس را رها کنید و دوربین خود را به جلو و عقب تکان دهید تا سطح فوکوس دقیقاً همان جایی باشد که می خواهید. )

پیشنهاد خرید
202112091637576

فلاش ماکرو کانن CANON MT-26EX-RT

مشاهده محصول

آموزش عکاسی ماکرو با گوشی

دوربین های موبایل یکی از رقابتی ترین برندها هستند، بنابراین ما همیشه شاهد پیشرفت فناوری عکاسی با موبایل هستیم. تنظیمات عکاسی تلفن همراه با لنز پیچیده نیست. فقط با دوربین و منوهای اندازه گیری آشنا شوید. موارد زیر روند عکاسی را برای شما روان تر می کند:

  • هنگام عکس گرفتن با تلفن همراه خود از سه پایه گوشی استفاده کنید.
  • پس از قرار دادن گوشی روی سه پایه و انتخاب سوژه، روی صفحه گوشی ضربه بزنید تا روی سوژه فوکوس شود.
  • بهتر است برای آغاز عکاسی ماکرو با گوشی، از گیاهان یا اشیاء شروع کنید. حرکت حشرات حین عکاسی ممکن است خسته کننده باشد.

چند راهکار برای عکاسی بدون لرزش:

  • از دکمه هندزفری استفاده کنید.
  • از تایمر استفاده کنید.
  • استفاده از شاتر بلوتوث

آموزش عکاسی ماکرو + تجهیزات لازم و آموزش تخصصی

پیشنهاد خرید
canon mt 26ex rt macro twin lite 2

فلاش ماکرو دوگانه کانن مدل MT-26EX-RT

مشاهده محصول

زمان مناسب عکاسی ماکرو

برای عکاسی ماکرو، توصیه می کنیم با نور طبیعی شروع کنید . هیچ فلاش یا چراغ استودیویی یا رینگ لایت نخرید، مخصوصاً در ابتدا. در عوض، از خورشید و همه چیزهایی که ارائه می دهد استفاده کنید. در اینجا دو بهترین زمان از روز برای عکاسی ماکرو در فضای باز آورده شده است:

ظهر ابری

نور ابری برای عکاسی ماکرو عالی است. نرم است، جذاب است و باعث می شود رنگ ها فوق العاده پر جنب و جوش به نظر برسند.

صبح و عصر آفتابی

ساعت‌های طلایی – یعنی یکی دو ساعت اول پس از طلوع خورشید و یکی دو ساعت آخر قبل از غروب خورشید – تقریباً مورد علاقه همه عکاسان است و دلیل خوبی هم دارد: آنها نور طلایی ملایمی را ارائه می دهند که عالی به نظر می رسد .

وقتی نور شدید است عکاسی ماکرو انجام ندهید

این احتمالاً اشتباه شماره یک است که عکاسان ماکرو مبتدی مرتکب می شوند. اگر زمانی که نور شدید است بیرون بروید، مهم نیست که چقدر به عنوان یک عکاس ماهر باشید ، با نوردهی های بد، رنگ های زشت و سایه های نامطلوب مواجه خواهید شد .

(اگر پوشش ابری زیادی دارید، عکسبرداری در ظهر کاملاً خوب است. )

بنابراین همانطور که در بالا توضیح داده شد، زمانی که نور خوب است، عکس بگیرید. و هنگامی که نور شدید است از عکاسی خودداری کنید.

ایده عکاسی ماکرو

حباب در نوشیدنی ها

آب گازدار تنها برای رفع تشنگی نیست. می توانید از آنها یا عکاسی ماکرو خود استفاده کنید. نوشیدنی را در لیوان یا ظرفی که مناسب سوژه شماست سرو کنید. از یک لیوان بلنداستفاده کنید تا حباب ها زنجیر شوند.

چگونه از جزئیات ریز عکاسی کنیم ؟

لوازم آرایش

کشوی آرایش خود را باز کنید و کمی به هم بریزید. بچه که بودم با رژ لب مامان آب می شدم و پودرهای سایه چشمش رو روی زمین می ریختم. کریستال های کوچک پودر در زیر نور خورشید در اطراف می درخشیدند.

 حالت ماکرو در دوربین گوشی چیست

با این حال، لازم نیست مجموعه آرایش خود یا شخص دیگری را از بین ببرید. می توانید مقدار کمی را روی یک ورق کاغذ یا روی بافت های دیگر بریزید. به این ترتیب، هیچ کس به خاطر ایده های عکاسی ماکرو شما از دست شما عصبانی نخواهد شد.

میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات  راهی عالی برای شروع عکاسی ماکرو هستند. به احتمال زیاد تعدادی در اطراف خانه دارید، بنابراین تا نیمه راه رفته اید.

آموزش عکاسی ماکرو با گوشی

با دیدن آنها از نزدیک، دنیای جدیدی را می بینید. آنها درجات غنی از رنگ و کنتراست و اشکال، بافت و الگوهای جالب را به شما می دهند. آنها می توانند  انتزاعی باشند. همچنین می‌توانید آن‌ها را برش دهید و از قسمت‌های داخلی عکس‌های ماکرو بگیرید . پرتقال، لیمو و کیوی سوژه های خوبی هستند.

پر

دلیلی وجود دارد که اشیاء طبیعی بارها در این لیست ظاهر می شوند.از آنجایی که بسیاری از مردم نمی توانند به اندازه شما نزدیک ببینند، علاقه آنها افزایش می یابد. مردم دقت نمی‌کنند که یک پر از نزدیک چگونه به نظر می رسد. اما شما می توانید آنها را با عکس های ماکرو خود نشان دهید .

آموزش جامع عکاسی ماکرو برای مبتدیان

جواهرات

اگر تا به حال  عکاسی محصول را امتحان کرده باشید، دیده اید که  لنز ماکرو چه  کاری می تواند با قطعات فلزی زیبایی که در اطراف جواهرات گرانبها پیچیده شده اند انجام دهد.

تنظیمات آموزش عکاسی ماکرو

یک لنز ماکرو به شما امکان می دهد روی قسمت زیبای جواهرات تمرکز کنید و در عین حال به فلز اجازه می دهد جلوه بوکه جالبی ایجاد کند. جنبه مثبت این است که آنها بسیار بزرگتر از آنچه هستند به نظر می رسند و قطعات کوچکی از شکوه را به اشیایی با عظمت تبدیل می کنند.

حشرات

حشرات به طرز شگفت انگیزی فوق العاده یا کاملا ترسناک هستند. شما می توانید با استفاده از ترکیب مناسب دوربین و لنز، این جانوران کوچک را به هیولاهای بزرگ تبدیل کنید. دنیای دیگری وجود دارد که با چشم غیر مسلح دیده نمی شود.

‎عکاسی ماکرو چیست؟

عکاسی ماکرو حشرات یکی از چالش برانگیزترین موارد است ، زیرا آنها متحرک و غیرقابل پیش بینی هستند. اما هیچ چیز خوب به راحتی به دست نمی‌اید.

گل

گلها  از آنجایی که رنگارنگ هستند زیبا هستند. طیف گسترده ای از گل ها (حدود 400000 گونه!) وجود دارد که به این معنی است که شما هرگز خسته نخواهید شد. آنها در انواع و اقسام اندازه ها و اشکال مختلف وجود دارند.

آموزش عکاسی با لنزهای ماکرو

برخی از آنها در دورافتاده ترین مناطق جهان یافت می شوند، بنابراین به این معنی است که شما هم می توانید سفر کنید. نزدیک شدن راهی عالی برای نشان دادن دنیای طبیعی ما در نوری متفاوت است.

چشم

هیچ چیز مهمتر از چشم نیست. ما از آنها برای همه اهداف عکاسی استفاده می کنیم، ما همچنین از آنها به عنوان راهی برای ارتباط غیرکلامی استفاده می کنیم، جایی که احساسات ما به راحتی قابل خواندن هستند.

آموزش ترفند برای عکاسی در حالت ماکرو

آنها مهم ترین چیزی هستند که هنگام عبور از کنار کسی در خیابان باید به آنها نگاه کرد. یک چشم می تواند بیشتر از یک عکس تمام بدن در مورد کسی بگوید.

چشم ها گویای اصل و نسب ما هستند و رنگ ها و نقش های آنها به طرز شگفت انگیزی زیبا و منحصر به فرد است. نکته مهم در مورد اینها این است که شما محدود به گرفتن چشم انسان نیستید.

بهترین دوربین های کانن ماکرو را از نمایندگی کانن با بهترین قیمت تهیه کنید.

تماس با کارشناسان