نمایندگی کانن - آموزش عکاسی مستند

آموزش عکاسی مستند

عکاسی مستند

عکاسی مستند ایجاد کردن تصویری میباشد که به شکل بسیار با دقت شخصیت مور نظر به نمایش میگذارد. ولی حرکت عکسبرداری مستند بسیار سخت و مشکل تر از مواری میباشد که شما توانایی آن را داشته باشید صرفا با خواندن یک مطلب قادر به انجام آن باشید.

عکاسان مستند میبایست مثل عکاسانی که مشغول عکاسی خبری هستند میبایست با جهان ارتباط تنگاتنگی داشته باشید و بدون ذره ای ساخت صحنه و یا ادیت مشغول به کار بشوید. به عقیده عکاس بزرگ دین فیتزمائوریس «میبایست مدیریت نشده. صرفا میبایست اجازه بدهید زندگی روزانه هود واقعی اش را به نمایش بگذارد»

آموزش عکاسی مستند

آموزش اصولی عکاسی مستند

سرآغاز عکاسی مستند به احساست عکاس برای موثر بودن روی متغییرهای اجتماعی بستگی دارد. بعضی از نخستین نمونه‌های عکسبرداری مستند به صورت کاملا ایده آل نشان دهنده این دوست داشتن میباشد.در نخستین سال های قرن 20 میلادی جوزف ریس از تصویرها برای آغاز اصلاح کردن زندگی در زاغه‌نشین‌های نیویورک بهره برداری کرد. در دهه 30 میلادی هم دوروتی لنگ تصویرهای انداخت که روایت رکود اقتصادی بزرگ آمریکا را به نمایش میگذارد (تصویرهای بسیار مشهور مثل مادر مهاجر).

زمانی که یک علاقه مند به عکسبرداری مستند لنز دوربینش را به طرف یک صحنه چشمگیر میچرخاند، میشود یک مفهومی با اهمیت را در تصویرهای آن جستوجو کنید. طبق گفته سایت موزه تیت «عکسبرداری مستند یک راه جانشین برای نحوه نگاه، ثبت و درک اتفاقات و شرایطی میباشد که در جهان اطراف ما در حال روی دادن میباشد». بنا به این گفته عکاسی مستند نوع نامداری از فیدبک های زندگی حقیقی میباشد که با عکاسی انتزاعی و یا حتی عکسبرداری خیابانی متفاوت میباشد. غایت عکسبرداری انتزاعی منتقل کردن یک حس، حالت یا عبارت میباشد، ولی بر روی سوژه مخصوصی متمرکز نمیباشد.

همه تصویرهای مستند قطعا یک شخصیت بخصوص را نمایش نخواهد داد، ولی یک عکس مستند عالی اثر یک عکاس با چشمی انتقاد بر انگیز و داستانی مهیج میباشد. گرفتن لحظه‌ی مهم هر داستان به میزان خیلی بیشتری تفکر و دانش نیاز خواهد داشت.

برای آغاز کار عکاسی مستند، داشتن آگاهی از روش های نخستین عکسبرداری توانایی آن را خواهد داشت نقاط آغاز عالی بنظر برسد ولی برای آغاز عکسبرداری مستند به یقین نیاز نیست تا یک عکاس کارکشته باشید. کاربران تازه کار و آماتور نیز قادر هستند از تجربه های عکاسی مستند برای بالا بردن آگاهی هنر عکاسی بهره برداری بکنند.

انواع عکاسی مستند

عکاسی مستند در ژانرها و زمینه های مختلفی عرضه می شود. زیرا می توان موضوعات مختلفی را برای مستندسازی در نظر گرفت. اجازه دهید در این بخش تعدادی را برای شما معرفی کنیم:

  • عکاسی مستند اجتماعی
  • عکاسی مستند خیابانی
  • عکاسی مستند هنری
  • عکاسی مستند طبیعت
  • عکاسی مستند خبری
  • عکاسی مستند عروسی
  • عکاسی مستند از مشاغل
  • عکاسی مستند بازار
  • عکاسی پرتره مستند
  • عکاسی مستند روستایی
  • عکاسی مستند سیاسی
  • عکاسی مستند شهری
  • عکاسی مستند معماری
  • عکاسی مستند ورزشی
  • عکاسی مستند حیات وحش

آموزش عکاسی مستند

نکات آموزش عکاسی مستند

آگاهی اجتماعی خود را بالا ببرید

آگاهی های تکنیکی عکسبرداری تنها یک نقش پشتیبان در عکسبرداری مستند دارند و با اهمیت تر از دانش فنی اگاهی های اجتماعی نیز میباشد که این دور اصلا به هم مربوط نخواهند شد. بیشتر فعالیت های که برای عکاسی مستند میبایست صورت بدهید در شرایطی قابل انجام است که هنوز دوربین را به دست نگرفته اید. عکاسی مستند بیشتر درباره سخن گفتن، آموزش دیدن، بررسی و درک مواردی میباشد که در پیراموش شما در حال رخ دادن میباشد.

برای شخصیت وقت بگذارید

قسمتی از درک اتفاق های اطراف وقت گذاشتن برای شخصیت میباشد. بیشتر کاربرانی که عکاسی خبری می کنند میبایست به صورت بسیار پر سرعت وارد عمل بشوند تا اتفاق های که با سرعت بالایی در حال اتفاق افتادن میباشد را ثبت بکنید دادن. ولی در عکاسی مستند میبایست بالاترین و بهترین بهره برداری را از وقت ببرید. یک فعالیت عکاسی مستند میشود روزها، هفته‌ها، ماه‌ها و حتی سالیان سال به طول بیانجامد. به خود وقت بیشتری بدهید تا به صورت اساسی شخصیت را درک بکنید. همین نزدیکی سبب خواهد شد تصویرهای با مفهوم بیشتری را ثبت بکنید.

از آرشیو تصاویرخود مراقبت کنید

همان گونه که عرض کردیم ممکن است که پروژه عکسبرداری شما مدت زمان زیادی به طول بی انجامد. به همین دلیل شما میبایست یک ویژگی برای کنترل و مدیریت تصویرهای خود تدارک ببینید. پیشنهاد میکنیم شما به شکل یک سیر روزانه از تصویرهای خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. رون هاویو گفته یک بار برای عکسبرداری از تهاجم آمریکا به عراق، به این کشور رفت  و زمان لازم برای پشتیبان گرفتن از تصویرهای خود را از دست داده بود.

او وقتی که تصمیم گرفته عراق را ترک کند، متوجه شد هارد که همواره با خود بود خراب شده است. پستی و بلندی های جاده و لرزش های شدید ماشین، سبب شده بود ف هاردی که به همراه داشت خراب بشود و همه تصویرهای که ثبت کرده بود نابود بشود. شما این خطا را به هیچ عنوان مرتکب نشوید.

احساس کنجکاوی خود را تقویت کنید

سبک عکاسی مستند امکان دارد جستجوی شخصیتی باشد که عکاس به آن علاقه و از آن آگاهی و فهم کافی دارد. و نیز توانایی ان را خواهد داشت تا حرکتی برای منتقل کردن اتفاقات تاریخی یا یک کنش به سراسر جهان باشد. یک فعال خبری و مستند به اسم اد کاشی از عکسبرداری برای نمایان کردن حقیقت ها و چالش‌های پیر شدن در فرهنگ آمریکایی بهره برداری کرده است.

و نیز او از فعالی برای ثبت زندگی خود در کنار پدر زن پیرش بهره مند شده است. از همین روی مجموعه آثار او در عین حال که بسیار مشهور میباشد، تا حد بالایی بسیار صمیمی هم میباشند. برای اد، با اهمیت ترین تکنیک که سبب ایجاد این تصویرها میشود، حس جستوجوگری او میباشد. علاقه شخصی او به دیدن و درک عالی جهان پیرامون به او این اجازه را میدهد که این تصاویر تان ایجاد شده است.

فیتزمائوریس هم با این مسئله تا حد زیادی توافق دارد: تا به الان کنجکاوی مبدا هر سبک پروژه عکاسی موفق میباشد. به نظر او با اهمیت ترین مهارتی که یک عکاس مستند باید داشته باشد این میباشد که «به مردم، به زندگی علاقه‌مند باشید.»

عکاسی مستند میبایست طبیعی به نظر برسید

کاربران عکاسی مستند میبایست به شکل روزانه درون زندگی شخصیت خود قرار بگیرند، ساعت های زیادی با آن به سخن بپردازند ، به داستان های آنها  گوش  بسپارید ، موردی که به شکل طبیعی به نظر میرسد را به عکس بکشانید. شما نمیبایست موردی که به شخصیت مربوط نمیباشد را به تصویر بکشانید.  چنانچه میبایست به همراه او قرار بگیرید و لحظه های که بسیار با اهمیت میباشند را به تصویر بکشانید.

در پی حقیقت باشید

این مسئله بسیار با قسمت پیشین فرقی نمیکند ولی اجازه بدهید تا در مورد ان بیشتر سخن بگوییم . تنها در منزل بودن و مشاهده شخصیت مورد نظر سبب نخواهد شد تا شما به درون و روح قالب شخصیت نفوذ کنید. چنانچه شخصیت نزدیک شما میباشد(مانند یکی از اعضای خانواده) این مورد را متصور شوید بر کدام ویژگی و یا خصوصیت فردی سوژه را تصمیم دارید در قالب عکس ثبت بکنید باهوشی، احساس آرامش، بامزه بودن و… مواردی میباشند که میشود در تصویرهای شما تا حد زیادی معین باشد. به نظر شما در آن‌ها مورد بخصوصی تعبیه شده است؟ شما چگونه می‌توانید این مسئله را به تصویر بکشانید؟

آموزش عکاسی مستند

جزئیات را از یاد نبرید

زمانی که از یک شخص با علاقه در حال مستند عکاسی میباشد، ایمن داشته باشید که به سه نمای کلی، فواصل متوسط و کلوزآپ تفکر کرده اید. اصل مطلب این کیباشد که میبایست به بعضی موارد نزدیک  و نمیبایست در همه تصویرها صرفا چهره یا همه بدن سوژه را به عکس بکشانید. جزئیاتی مثل طوری که قاشق را در دست خود نگه داشته اید، میشود تا حد زیادی موثر باشد.

فهرستی از مکان ها و موضوعاتی که قرار است از آنها عکس گرفته شود را یادداشت کنید

علاوه بر یادداشت برداری در مورد اهداف خود، باید یک برنامه عملیاتی دقیق نیز تنظیم کنید. به نظر شما چه مکان هایی را باید بازدید کنید؟ حتما در لیست بنویسید. هنگامی که در مورد مکانی تصمیم گرفتید، می توانید بر روی موضوعات خاص تمرکز کنید، مانند افراد، مکان ها و چیزهایی که داستان شما را به بهترین شکل بیان می کنند.

صحنه را براساس یک نمای کلی بچینید

لوازمی که در زندگی شخصی در پیرامون شخصیت قرار گرفته اند صحنه را میسازند. پس با اهمیت میباشد که بعضی از آن‌ها را به عکس اضافه کنید. به عنوان نمونه یک تصویر از همه لوازم منرل که در آن زیست می‌کند بیاندازید، از باغ تصویر ثبت بکنید و یا حتی یک کلوزآپ از سقف خانه تا بعد به عنوان پس زمینه از آن بهره برداری بکنید. آیا او لباس مورد نظرش را بر تن دارد؟ موردی که هر دفعه به او فکر خواهید کرد وی را با آن تصویر می‌کنید؟ چنانچه پاسخ شما آری میباشد می‌توانید از آن یا بخشی از پارچه آن عکس بیاندازید.

تمامی تصاویر نمیبایست از روبرو باشند

در بخش های بالا عرض کردیم  میبایست نزدیک باشید و جزئیات را نمایان کنید. بیرون از چهارچوب بیاندیشید. در تمامی تصویرها نمیبایست چهره یا حتی دست‌ها را نمایان کنید. شما ممکن است از پاهای شخصیت عکسبرداری بکنید. سرعت شاتر را پایین بیاورید و در صورت امکان کمی تحرکت به تصویرها بیافزایید. کمی متفاوت‌تر از حالت استاندارد بیاندیشید. به این فکر کنید که بدون نشان دادن چهره چگونه میشود آن‌ها و زندگی آن‌ها را به عکس بکشید.

برای خرید دوربین کانن از نمایندگی کانن با شماره تلفن های 02166576190 02166864034 02166857692 02166384863 تماس حاصل فرمایید.

تماس با کارشناسان