نمایندگی کانن - آموزش مقدماتی فیلمبرداری با دوربین‌های dslr

آموزش مقدماتی فیلمبرداری با دوربین‌های dslr

آموزش مقدماتی فیلمبرداری با دوربین‌های dslr

آموزش مقدماتی فیلمبرداری با دوربین‌های dslr

صد در صد واضح است که ثبت کردن اتفاقاتی که در طول زندگی اتفاق می‌افتند، با استفاده از تصویر های متحرک، نتیجه بهتری در پی خواهد داشت. به هر حال شما حتی اگر کار با دوربین را بلد هستید باید برای ضبط فیلم آموزش مقدماتی برای فیلمبرداری با دوربین‌های dslr را حتما دیده باشید.

این مقاله می تواند شما را با ویژگی‌های خاص دوربین دیجیتال DSLR در هنگام ضبط تصویر های متحرک یا هنگام فیلن برداری آشنا کند و راهنمای خوبی زمان فیلمبرداری برایتان باشد.

ضبط تصویر های ویدئویی توسط دوربین‌های عکاسی، ممکن است یکی از مواردی باشد که خیلی با آن سر و کار نداشته‌ اید. دوربین‌های عکاسی DSLR بطور اختصاصی برای فیلمبرداری درست نشده‌اند اما آیا می‌دانستید که اغلب فیلم‌های سینمایی با بودجه ی بالایی که داشتند توسط دوربین‌های DSLR فیلمبرداری شده‌اند؟!

پیشنهاد خرید
یقه ای بویا by m1

میکروفون یقه ای بویا by-m1

5,400,000 تومانمشاهده محصول

Fram Rate یا سرعت فریم‌ ها در فیلم برداری چیست؟

نرخ فریم یا به زبانی دیک سرعت فریم ‌های پی‌درپی در یک ویدئو می باشد. لحظه ای که فیلم برداری می کنید، در واقع در حال ثبت تصویر هایی با سرعت فریم بسیار سریع می باشید. این تصویر ها بعد از ثبت شدن با سرعت بالایی پشت سر هم پخش می شوند و همین امر باعث می شود که مغز انسان حس کند که در حال تماشای یک فیلم یا تصویرهای متحرک می باشد.

این مهم ترین موضوع در نرخ فریم می باشد که کجا و یا به چه دلیلی به فیلمبرداری می‌پردازید و همین امر باعث میشود که مقدار فریمی که برای کار خود در نظر می‌گیرید، با هم متفاوت خواهد بود.به این مورد هم باید توجه داشته باشید که نرخ فریمی که دوربین عکاسی شما با آن به ضبط تصاویر متحرک می‌پردازد با نرخ فریمی که دوربین عکاسی شما با آن عکس‌های پی‌درپی می‌گیرد کاملا تفاوت دارد.

آموزش مقدماتی فیلمبرداری با دوربین‌های dslrمیتوان گفت که بیشتر فیلم‌ها با نرخ ۲۴ فریم در ثانیه ضبط می‌شوند. اما با اینکه نرخ مشخصی وجود دارد ولی، تلویزیون‌ها دارای یک مقدار فریم استاندارد سطح جهانی نیستند. به عنوان نمونه میتوان گفت که در اروپا و تعدادی از کشورهای دیگر، ویدئوها در فرمت PAL و با مقدار ۲۵ فریم در ثانیه ضبط می‌شوند، در حالی که در آمریکای شمالی و همین طور کشور ژاپن فیلم ها با فرمت NTSC و با مقدار نرخ ۲۹٫۹۷ فریم در ثانیه ثبت می‌گردند که در بیان به عنوان ۳۰ فریم در ثانیه به آن گفته میشود.

پیشنهاد خرید
10 8

گیمبال دوربین دی جی آی آر اس 3 کمبو DJI RS 3 Gimbal Camera Stabilizer Combo

36,400,000 تومانمشاهده محصول

آموزش مقدماتی فیلمبرداری با دوربین‌های dslr: سرعت شاتر مناسب را انتخاب کنید

دوربین های فیلمبرداری بزرگ اغلب دارای شاتر چرخشی هستند. این شاترها نیم دایره هستند و با چرخش خود سنسور دوربین را برای ضبط هر فریم در معرض دید قرار می دهند. برای این منظور، فیلمسازان زاویه شاتر را برای کنترل میزان حرکت تاریک در ویدئو تنظیم می کنند و تا حد امکان حرکات به نرمی و روان به چشم انسان منتقل می شود.

دوربین های دیجیتال SLR اغلب از پرده شاتر استفاده زیادی می کنند. بنابراین لازم نیست در این زمینه زیاد نگران عملکرد شاتر باشید. هنگام فیلمبرداری، به یاد داشته باشید که از حرکات و ژست های نور استفاده کنید و بدون تکان دادن فیلم بگیرید. سرعت شاتر شما باید دو برابر نرخ فریم ویدیو باشد.

برای مثال، اگر با سرعت 25 فریم بر ثانیه عکاسی می کنید، باید سرعت شاتر 1.50 ثانیه را انتخاب کنید. در این حالت باید میزان نوردهی و حساسیت سنسور به نور (ISO) را با استفاده از تنظیمات دیافراگم کنترل کنید. ویدیوی زیر تفاوت تاری حرکت را برای سرعت های شاتر مختلف نشان می دهد. همانند تصاویر ثابت، در فیلمبرداری، هنگام عکاسی با سرعت کمتر، میزان تاری اشیاء متحرک افزایش می یابد.

پیشنهاد خرید
3 1

دوربین بدون آینه کانن EOS R7 Mirrorless Camera with 18-150mm

83,000,000 تومانمشاهده محصول

 هم ویدیوهای با زاویه باز و هم از نمای نزدیک بگیرید

به راحتی می توانید دوربین خود را در برنامه تنظیم کنید و دکمه ضبط را فشار دهید و دوربین را به حال خود رها کنید. اما چند فیلم دیده اید که در آن زوایای دوربین و کادربندی در طول عکس ثابت باقی می مانند؟

اگر وجود داشته باشد، تنها چند فیلم در این دسته وجود دارد. یکی از بهترین راه‌ها برای جلب توجه مخاطب و افزودن حس حرفه‌ای به فیلم، گرفتن فیلم به روش‌های مختلف است.
بنابراین عکاسی با دوربین های dslr و استفاده از لنزهای زوم بسیار آسان و راحت است. با استفاده از این لنزها، می‌توانید عکس‌هایی با زاویه دید عریض بگیرید و سپس برای عکس‌های نزدیک بزرگ‌نمایی کنید تا جزئیات چیزی را که در حال عکاسی هستید نشان دهید.

به این ترتیب می توانید با حرکت در بین برش ها در فیلم، توجه مخاطب را به ویدیوی خود جلب کنید.
اگر سعی کنید یک ویدیوی 30 ثانیه ای با عرض ثابت پخش کنید، بینندگان پس از مدتی خسته خواهند شد. اما اگر بین ترکیب بندی های مختلف جابجا شوید، علاقه و علاقه فیلمسازان به اوج خود می رسد.

به این ترتیب، می‌توانید از برخی عکس‌برداری‌ها صرفنظر کنید و روی جالب‌ترین آنها تمرکز کنید. البته توجه داشته باشید که در این حالت، صحنه ثبت شده باید همانند صحنه قبلی باشد و جریان باید حفظ شود.
به عنوان مثال، می توانید به جای لنز ثابت از یک لنز زوم مانند این استفاده کنید.

پیشنهاد خرید
11 1

کوله پشتی دوربین طرح ونگارد Vanguard Up-Rise II 48 مشابه اصلی

3,200,000 تومانمشاهده محصول

 به صورت دستی فوکوس کنید

هنگامی که برای اولین بار عکاسی با DSLR را شروع می کنید، استفاده از فوکوس خودکار می تواند بسیار وسوسه انگیز باشد، به خصوص هنگام عکاسی از سوژه های متحرک. اما فوکوس خودکار لنز را مجبور می‌کند همیشه نقطه فوکوس صحیح را جستجو کند، و زمانی که دوباره می‌خواهد نقطه فوکوس دیگری را انتخاب کند، ویدیوی شما بسیار ابتدایی به نظر می‌رسد. به جای آن از حالت فوکوس دستی استفاده کنید.

استودیوهای بزرگتر فیلم دارای عملکردهای جداگانه برای دستکاری کننده های فوکوس هستند. این وظیفه فیلمبردار است که لنز را به صورت دستی فوکوس کند! این تکنیک برای درست شدن نیاز به تمرین زیادی دارد، اما آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست.

نکته ای که ممکن است مفید باشد این است که بستن دیافراگم باعث افزایش عمق میدان و کاهش محدوده خارج از فوکوس می شود. این کمک زیادی به حفظ تمرکز می کند.

پیشنهاد خرید
15

کوله پشتی ونگارد Vanguard VEO Range T48 BG Backpack / Black

12,200,000 تومانمشاهده محصول

از منظره اطراف نیز فیلم ضبط کنید

سعی کنید از جزئیات پیرامون سوژه فیلم بگیرید. جزئیات می تواند قطرات آب باشد که روی برگ درخت می ریزد یا باد بین شاخه ها می وزد. در واقع، جزئیات می تواند هر چیزی باشد. فیلم اضافی به شما کمک می کند تا جزئیات بیشتری را به فیلم نهایی خود اضافه کنید. بنابراین لازم نیست در طول فیلم روی موضوع اصلی تمرکز کنید.

این امر به ویژه در ویدیوهای حیات وحش و طبیعت بسیار مهم است، بنابراین می‌توانید زمان‌ها و رویدادها را به کلیپ‌های مختلف تقسیم کنید و آنها را با تکه‌های فیلم پر کنید. همچنین می توانید از پهن و بسته استفاده کنید. فیلمی که قبلاً برای این منظور ذکر شد.

 صدا را جداگانه ضبط کنید

تولیدکنندگان حرفه ای هرگز صدا را مستقیماً از طریق دوربین ضبط نمی کنند، اما مهندسان صدا با استفاده از میکروفون مخصوصی که بالای بلندگو نگه داشته می شود، صدا را ضبط می کنند. یعنی در حین ضبط صدا تداخلی بین صدای سوژه و سر و صدای اطراف شما وجود ندارد و به آواز مناسب نیز توجه کامل می شود.

برای فیلم های حیات وحش، صدا معمولا در زمان های مختلف ضبط می شود و صدا و تصویر به طور همزمان ضبط می شوند. در عوض، معمولاً در حین ویرایش، صدا به ویدیو اضافه می شود.
به عنوان جمع بندی می توان گفت که ویدئو یک رسانه بسیار سرگرم کننده است و بی دلیل نیست که مردم به سینما و تلویزیون علاقه‌مند هستند.

بنابراین ساختن یک فیلم خوب مانند عکاسی یک هنر است و زمانی که این کار را شروع کنید متوجه می شوید که علاوه بر هنر، یک بازی بسیار جذاب نیز می باشد. بنابراین مطمئن شوید که از قابلیت ضبط ویدیو با دوربین dslr خود استفاده می کنید!

بخش های بعدی آموزش مقدماتی برای فیلمبرداری با دوربین‌های dslr

  1. انتخاب سرعت شاتر مناسب هنگام فیلم برداری
  2.  زاویه باز و کلوزاپ در فیلم برداری
  3. حالت دستی فوکوس در فیلم برداری
  4. فیلم برداری از اطراف صحنه
  5. ضبط صدا بصورت جداگانه

تماس با کارشناسان