نمایندگی کانن - آموزش نصب لنز دوربین

آموزش نصب لنز دوربین

آموزش نصب لنز دوربین

آموزش نصب لنز دوربین کانن

اصلی ترین و مهم‌ترین توانایی های دوربین‌های SLR یا DSLR توانایی تعویض لنز آن‌ها و امکان نصب انواع مختلف لنز دوربین روی آن‌ها است. سوال درمورد آموزش نصب لنز دوربین یکی از مواردی می باشد که امروزه در فروشگاه ها بعد از خرید دوربین به گوش میخورد اما ما در نمایندگی کانن قصد داریم درمورد آن کامل و واضح صحبت کنیم.

لنزهای مختلف برای گرفتن عکس های خلاقانه و حرفه ای بسیار موثر هستند. از طرفی ممکن است در ابتدای خرید نتوانید از پس خرید لنزهای گران قیمت و مدرن برآیید و پس از مدتی قادر به پرداخت هزینه لنزهای جدید باشید.

به طور کلی استفاده خلاقانه از لنزهای دوربین کانن کیفیت بسیار خوبی به تصاویر ثبت شده می دهد و عکس ها را بسیار متفاوت می کند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که یادگیری تغییر لنز دوربین کانن یکی از کاربردی ترین کارهایی است که می توانید برای گرفتن عکس های خوب انجام دهید.

آموزش نصب لنز دوربین

ما در نمایندگی کانن قصد داریم به آموزش نصب لنز دوربین های عکاسی کانن بپردازیم. برای انجام اینکار اولین حرکت این می باشد که شما باید دوربین را خاموش کنید و لنز روی دوربین یا درپوش لنز را از روی دوربین عکاسی باز کنید. بعد از اینکار باید نقطه مناسب را برای اتصال لنز با دوربین عکاسی پیدا کنید. بسته به مدل لنز شما یک نشانگر روی بدنه دوربین عکاسی قرار دارد که به شما نشان می‌دهد لنز را باید به چه صورتی روی دوربین نصب کرد.

پیشنهاد خرید
1

دوربین 360 درجه گوپرو GoPro MAX 360 Action Camera

30,200,000 تومانمشاهده محصول

آموزش نصب لنز دوربین

تعویض لنز دوربین

در تمام نسخه های تولید شده ی دوربین‌های عکاسی کانن یک مربع سفید و یک نقطه قرمز رنگ وجود دارد. حال این مربع و نقطه به چه معناست؟

نقاط روی بدنه برای تعویض لنز

مربع سفید برای نصب لنزهای EF-S و نقطه قرمز رنگ برای نصب لنزهای EF کاربرد دارد. پس بعد از اینکه معلوم شد ما از چه لنزی استفاده میکنیم باید نشانگر روی لنز را با نشانگر روی بدنه دوربین به صورت همراستا بگذاریم و لنز را وارد مانت روی دوربین کنید. و در آخر نیز باید لنز را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا لنز در دستگاه قفل شود.

باز کردن لنز

حالا برای باز کردن لنز هم اولین کار این است که باید دوربین را خاموش کنید و پس از فشار دادن دکمه آزادسازی لنز که روی بدنه ی همه ی دوربین عکاسی ها موجود است، لنز را به سمت برعکس عقربه های ساعت یا به سمت دکمه شاتر بچرخانید. و بعد از آن پوشش محافظ لنز را روی آن قرار دهید و یا اگر نمیخواهید از لنز دیگری استفاده کنید، سنسور دوربین را هم با پوشش محافظ بپوشانید.

دکمه تعویض لنز

هر دفعه که شما اقدام میکنید برای تعویض لنز، محفظه های دوربین را در معرض ورود گرد و غبار قرار می‌دهید. این گرد و غبار بدون شک روی فیلتر Low-Pass قرار می گیرد که دقیقا جلوی سنسور تصویر قرار دارد.

با آلوده شدن این فیلتر شما روی عکس شکل لکه یا نقطه‌ ‎های خاکستری و مشکی خواهید دید پس برای کاهش این مشکل باید تایمی که سنسور دوربین عکاسی را به صورت کامل در معرض گرد و خاک قرار دارد را به حداقل زمان ممکن برسانید. پس قبل از این که میخواهید لنزی را عوض کنید لنز که می‌خواهید روی دوربین نصب کنید را از قبل آماده کنید و پس از آماده کردن آن نسبتا به باز کردن لنز قبلی اقدام کنید.

حتماحتما مطمئن شوید که دوربین شما خاموش باشد، چون خود سنسور دوربین الکتریسیته ساکنی ایجاد می‌کند که گرد و غبار را به خودش جذب می‌کند و باعث آلودگی سنسور می‌شود. علاوه بر این، در صورتی که لنز شما لرزشگیر VR دارد آن را هم خاموش کنید و با پشت کردن به باد احتمال آلوده شدن لنز را تا حد ممکن کاهش دهید.

تماس با کارشناسان