نمایندگی کانن - آموزش کار با دوربین کانن 800d

آموزش کار با دوربین کانن 800d

آموزش کار با دوربین

امروزه فقط خریدن دوربین ملاک نیست بلکه کار با دوربین عکاسی ملاک اصلی این حرفه مییباشد. ما امروز در نمایندگی کانن قصد داریم به آموزش کار با دوربین کانن 800d و تنظیمات آن بپردازیم. و با نحوه راه اندازی اولیه دوربین کانن  800d  آشنا خواهیم شد .

مشخصات دوربین کانن 800d

سنسور 24 مگاپیکسلی CMOS  و سیستم AF آن مشابه دوربین های عکاسی کانن EOS 77D و EOS 80D می باشد.

دوربین عکاسی کانن T7i دارای صفحه نمایش 3 اینچی لمسی که برای افرادی که تجربه کار کردن با دوربین های DSLR را ندارند دوباره طراحی شده است.

این مدل دوربین دارای فیلمبرداری 1080/60P و قابلیت های WIFI,NFC و بلوتوث می باشد.

بدنه داخلی آن شباهت بسیار زیادی با دوربین عکاسی رده بالا کانن یعنی 77D برخوردار می باشد ولی وقتی که شما دوربین را روشن میکنید ؛ تفاوت های این دو مدل آشکار می شود .

آموزش کار با دوربین کانن 800d

ویژگی های دوربین Canon 800D :

  • دارای سنسور 24 مگاپیکسلی APS-C با طراحی پیکسل دوبل
  • اتوفوکوس 46 نقطه ای حساس به حالت های عمودی و افقی
  • وای فای ، بلوتوث و NFC داخلی
  • تصویر برداری با کیفیت 1080 p  ویدیو با سرعت 60 فریم بر ثانیه
  • صفحه نمایش 1.4 مگاپیکسلی کاملا کاربردی

عبارت AF-On

عبارت AF-On در دوربین Canon EOS 800D به معنی فوکوس اتوماتیکه Auto Focus – on

حالا فوکوس چیست و چه معنی میدهد؟

این حالت را اول روی یک انسان مثال میزنیم زمانی که شما چشمانتان را روی جسمی قرار میدهید و متمرکز می شود و یا اصطلاحا فوکوس می کنید، اجسام دورتر تار و محو دیده می شوند. اصطلاح “فوکوس” (Focus) در دنیای عکاسی نیز مفهوم مشابه همین را دارد.

سوژه ای که روی آن فوکوس میشود در عکس شارپ و با وضوح بالا ثبت میشود؛ و دقیقا اجسامی که خارج از فوکوس هستند، شارپ نیستند.مناطق مختلف فوکوس مشخص می کنند که دوربین عکاسی روی نقاط متعددی فوکوس کرده است یا روی یک نقطه خاص و مشخص که توسط عکاس انتخاب شده است.

کار با دوربین کانن 800dکلمه VR

کلمه VR در دوربین عکاسی به معنی کاهش لرزش تصویر Vibration Reduction میباشد

کلمه SWM

کلمه SWM در دوربین عکاسی به معنی موتور فوکوس بی صداست Silent Wave Motor می باشد، یعنی موقع اعمال فوکوس صدای کمتری از دوربین شنیده میشود.

اتصال دوربین با وای فای

حال شما تصمیم دارید دوربین را از طریق وای فای آن به سیستم وصل کنید،شما برای اتصال به سیستم حتما نیاز دارید که برنامه آن را دانلود و روی سیستم خود نصب کنید؟ برای اتصال دوربین عکاسی به گوشی و برای اتصال به گوشی اول باید برنامه canon camera connect رو دانلود و روی گوشی خود نصب کنید.

و بعد داخل تنطیمات دوربین، در قسمت وای فای یه هات اسپات درست کنید . پس از آن وای فای گوشی رو باز کنید و به دوربین متصل شوید .اگر از شما پسورد درخواست کرد، نگران نباشید و از داخل تنظیمات درون دوربین، یه پسورد وجود دارد ، همون رو وارد کنید .

زمانی که به وای فای گوشی متصل شدید داخل گوشی، نرم افزار canon camera connect رو باز کنید و اولین کار این است که داخل نرم افزار canon camera connect ، دوربینتون رو انتخاب کنید. پس از انتخاب دوربین روی صفحه نمایش دوربین یک اعلان میاد که متنش به انگلیسی معنی بشه( گوشی تلفن به دوربین متصل بشه ؟) ، قبول کنید و به همین راحتی می بینید که تلفن همراه شما به عکسهای دوربین و تصاویر زنده دسترسی داره .

 اصطلاحات بعدی که در آموزش کار با دوربین کانن 800d به شما خواهیم گفت، ایزو ISO میباشد .

حساسیت ایزو تعیین می کند دوربین به چه اندازه نسبت به نور حساس می باشد. و اگر دوربین در مود اتوماتیک باشد و تشخصی بدهد که محیط تاریک است و یا تاریک تر میشود، رقم ایزو را بطور اتومات افزایش میدهد.

سرعت شاتر

واژه دیگر سرعت شاتر shutter speed می باشد ، هر چه از سرعت شاتر پایین تری استفاده کنیم یعنی شاتر زمان بیشتری را باز می ماند و، نور بیشتری وارد دوربین می شود. پس در نتیجه عکسهای ما ممکنه تار بشن .

نکته خیلی مهم : هنگام استفاده از سرعت شاتر کم ، سعی کنید از سه پایه ستفاه کنید.

پیشنهاد خرید
canon lc 17

شارژر کانن مدل LC-E17

680,000 تومانمشاهده محصول

نویز

نویز در عکاسی ، یعنی لکه های موجود در عکس که بیشتر به خاطر تاریکی هوا و زیاد کردن رقم ایزو ، به وجود میاد ، پس در محیطهای پر نور ، رقم ایزو رو کم کنید .

دیافراگم

دیافراگم میزان باز شدن دهانه لنز دوربین است. به لنز دوربین به عنوان یک پنجره فکر کنید. پنجره های بزرگ یا زاویه های بازتر اجازه ورود نور بیشتری را می دهند، در حالی که پنجره های کوچک نور کمتری را از خود عبور می دهند. یک دیافراگم باز باعث می شود نور بیشتری وارد لنز دوربین شده و بتوانید عکس روشن تری بگیرید، در حالی که دیافراگم کوچکتر نور کمتری را عبور می دهد.

نوردهی در عکاسی :

اکسپوژر در عکاسی (Exposure) یا نوردهی، میزان روشن یا تاریک بودن یک عکس را نشان می دهد. وقتی سنسور دوربین در معرض نور قرار می گیرد، یک عکس ایجاد می شود که مفهوم نوردهی نیز از همین موضوع نشات می گیرد. یک عکس تاریک در معرض نور کمی قرار گرفته و یک عکس روشن بیش از حد در معرض نور قرار گرفته است. نوردهی از طریق دیافراگم، سرعت شاتر و ایزو (ISO) کنترل می شود که این سه مورد با هم مثلث نوردهی را تشکیل می دهند.

تماس با کارشناسان