نمایندگی کانن - ابعاد مناسب حسگر در فیلمبرداری آنامورفیک

ابعاد مناسب حسگر در فیلمبرداری آنامورفیک

ابعاد مناسب حسگر در فیلمبرداری آنامورفیک

امروزه و با گسترش دنیای تکنولوژی و عکاسی و فیلمبرداری ، تعداد زیادی از دوربین های فیلمبرداری به حالت آنامورفیک مجهز شده اند.  بیایید کمی بیشتر با ابعاد مناسب حسگر در فیلمبرداری آنامورفیک و سینماسکوپ آشنا شده و رابطه ی آن با نسبت تصویر را بدانیم :

در زمینه حسگر دوربین های فیلمبرداری آنامورفیک ، افکار و تصورات اشتباهی وجود دارند. و سرآغاز این ماجرا و شروع این مشکل با عرضه یکی از دوربین ها همزمان بود. اکثر کسانی که در حوزه فیلمبرداری فعالیت داشته تصور میکنند که به دلیل نبود حالت آنامورفیک در دوربین شان ، نمیتوانند لنزهای X 2 را بکار بگیرند. همه آنها بر این باورند که فقط امکان استفاده از لنزهای 1.33x یا 1.5x برای آنان وجود دارد و انتخاب از میان این چند لنز برایشان سخت می باشد. و افرادی وجود دارند که به طور جدی به دنبال دوربین مناسب بوده و بیشتر پیگیری میکنند.

 

ابعاد مناسب حسگر در فیلمبرداری آنامورفیک

مزایای داشتن حالت آنامورفیک و ویژگی های آن :

لنزهایی که قابلیت آنامورفیک دارند ، دارای ویژگی های فراوانی می باشند. از جمله افزایش و گسترده تر کردن میدان دید روی حسگر. به طور مثال لنزی با قابلیت آنامورفیک میتواند میدان دید را تا 2 برابر فشرده سازد و به این ترتیب شما می بایست بعد از پایان فیلمبرداری ، عرض فیلم ضبط شده را دو برابر نموده تا آن فیلم واقعی و صحیح تر دیده شود.
با یک حساب و ضرب ساده ریاضی ، میتوان به درک بهتری از این موضوع رسید : اگر هنگام فیلمبرداری ، نسبت فیلم 16:9 باشد و بعد عرض قاب تا دو برابر بزرگتر شود. نسبت تصویر کاملا زیادتر و ناجور شده و با ابعاد۵۶:۱/۳ به وجود می آید.
از دیگر ویژگی هایی که دوربین های مجهز به آنامورفیک ، دارند این است که شما قادر خواهید بود از حسگر در مساحت های مختلفی استفاده کنید. و برای استفاده از نسبت ۱۶:۹ اجباری نداشته باشید.
با این وجود ، عرض حسگر به طور کامل به کار گرفته نمی شود. عملا ، دوربین مورد استفاده ، حاشیه های فیلم گرفته شده را برش میدهد. در حالت آنامورفیک این مراحل اتفاق می افتد ؟؟؟

 

دیگر مزایای حالت آنامورفیک :
حداقل مزیت آنامورفیک به این صورت است که میتوان به صورت بهینه تر از مساحت حسگر استفاده کرده و نیاز به برش دادن فیلم بعد از پایان تصویربرداری ، یا به طور کامل از بین می رود و یا به صورت چشمگیری کاهش می یابد.
همچنین ، حالت آنامورفیک قابلیت بکارگیری بهتر از نرخ بیت دوربین برای مساحت نهایی تصویر را ایجاد میکند.
در هر صورت ، یکی از مهمترین مزیت های حالت آنامورفیک ایده آل ، فراهم آوردن ارتفاع بیشتر از حسگر ، در مقایسه با ویدئوی 16:9 می باشد. در حالت دریچه باز برخی دوربین ها این امکان فراهم است که بعد از کشیدگی ، نه‌تنها عریض‌تر شود بلکه با ارتفاع بیشتری به نظر برسد.

 

بکار نبردن حالت آنامورفیک و یا نداشتن آن ، آیا دارای مزیت است ؟؟
دوربین مورد نظر شما اگر دارای قابلیت آنامورفیک است که در مقابل حالات دیگر ضبط ، به ارتفاع قاب چیزی اضافه نمیشود ، با بکارگیری این حالت امکان از دست دادن اطلاعاتی را خواهید داشت که احتمالا در آینده به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

 

در صورتی استفاده از آنامورفیک میتواند مفید باشد که باعث افزایش قاب شما شود :

 تنها موردی که دارای اهمیت می باشد این است که فیلمی مطلوب با مساحت دارای علامت و 4:3 ضبط شود. اگر قسمتی از تصویر در خارج از علائم قرار گرفته باشد ، اطلاعات بییشتری را در اختیارتان میگذارد که در زمان ویرایش فیلم میتوانید از همه آن بهره ببرید. به طور مثال شما قادر خواهید بود قاب فیلم را اصلاح نموده و به بهنیه سازی ترکیب بندی ها بپردازید و همچنین به فیلم حرکات دوربین را که در عمل انجام نشده اند ، اضافه نمایید.

 

ابعاد مناسب حسگر در فیلمبرداری آنامورفیک

نتیجه گیری :
بهتر است در فیلمبرداری حالتی به کار گرفته شود که بالاترین رزولوشن عمودی را برای شما فراهم آورد و از حسگر بهترین استفاده را ببرد. حتی در صورتی که بعدا ناچار شوید که قسمتی از قاب را برش دهید.
به این شکل ، مساحت حسگر بیشتر و داده های زیادتری را به دست خواهید آورد. با این وجود ، اگر در زمان و وقت خود محدودیت دارید و برای ویرایش فیلم های خود وقت ندارید ، هیچ اشکالی ندارد که برش دادن فیلم را کنار گذاشته و به جای این مرحله ، حالت ضبط مناسب تری را در زمان فیلمبرداری انتخاب کنید.

در پایان بررسی « ابعاد مناسب حسگر در فیلمبرداری آنامورفیک » ؛ کابران عزیز سایت کانن برای اطلاع از قیمت و مشخصات فنی تمامی دوربین ها، لنز و لوازم عکاسی و فیلمبرداری ، و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع دوربین کانن نیاز دارید، در سایت نمایندگی کانن در دسترس شما عزیزان می باشد. همچنین شما می توانید بصورت تلفنی با بخش فروش نمایندگی کانن تماس گرفته و اطلاعات لازم را از کارشناسان کانن دریافت نمائید. افتخار ما خرید مطمئن و آسوده شما عزیزان است.

تماس با کارشناسان