نمایندگی کانن - ریتم در عکاسی

ریتم در عکاسی

ریتم در عکاسی

ریتم در عکاسی چیست؟

ریتم در عکاسی به راهی گفته میشود که چشمان ببینده در یک عکس بدون حرکت میباشد. چنانچه صرفا یک عنصار بخصوص در کارد وجود دارد ، ریتم خیلی راحت و بدون صدا میباشد و تنها بر یک المان در تصویر متمرکز خواهد شد. با اضافه کردن عنصرهای زیاد ، ریتم در عکاسی تغییر خواهد کرد دقیقا مانند موزیک. پس به چه شکل میشود در تصویرهای خود ریتم بهتری خلق بکنیم؟ و آیا این ریتم به روز بر حس بیینده درباره عکس های ما موثر خواهند بود؟

با هم به سه نکنه الی در قدم نخست میپردازیم، امکان دارد فکر شما را به خود اختصاص بدهد. چنانچه به نظر خواهد رسید که دیگر لازم به معرفی نخواهند داشت ، ولی می بایست آنها را مورد بررسی قرار بدهیم . با فهمیدن این موارد ، میشود ضمن اثر بخش کردن تصویرها خود ، موثر بودن آنها را بر توجه نگاه بینندگان خود هم شاهد باشیم. در مورد شخصی بیاندیشید که بارها و بارها یک مورد را اشاره میکند،پس از گذشت مدت کمی بدون شک خسته خواهید شد. با این وجود ، در عکسبرداری این مسئله تفاوت دارد.

بازگو کردن دوباره مسائل به طور قطع خسته کننده نخواهد بود! در حقیقت ، این ممکن است در صورت بهره برداری به جا و منطقی ، عکس های شما را مهیج تر بکند. و نیز می تواند حس عالی تری از تصویر و سوژه در خدمت شما قرار بدهد. در مقام یک عکاس ، در این مقاله سه روش برای توجه نگاه ببینده معرفی میکنیم: تکرار، الگوها و ریتم

سه روش برای توجه نگاه ببینده در ریتم عکاسی

1.تکرار

تکرار پشت هم یک عنصار مشخص در یک عکس. به عنوان نمونه ، میشود یک خط را به شکل افقی در نظر داشته باشید و بعد از چند خط دیگر را در کنار آن مجسم کنید.

2.الگو

الگوها تنها بازگو کردن بیش از یک عنصر نمیباشد که در تمامی عکس پایانی را تشکیل خواهد داد. الگوها عناصر یک شکل میباشند که هر جز برای متشکل کردن یک کل به همراه همدیگر قرار خواهند گرفت. و نیز در ساختار فرش و کاغذ دیواری تا حد زیادی از محبوبیت عالی برخوردار میباشند.

3.ریتم

زمانی که عنصرها را بازگو و تکرار میکنیم ، فاصله ها میان آن تکرارها ممکن است سبب خلق حس تحرکت و ریتم در نگاه تماشاگر ایجاد بکند. نوازندگان ریتمی در فواصل میان نت ها خلق خواهند کرد. امکان دار در عکسبرداری از یک شخصیت فواصل را میان عنصرها درج بکنید تا ریتم خلق بشود.

ریتم در عکاسی به چه معناست؟

فکر کنید که شمان شما در یک عکس در حال تحرک میباشد، مانند زدن نت های یک قسمت موسیقی. به هر میزان چشمهای شما –به سمت بالا و پایین ، راست و چپ در تحرک باشد  ،تصویر مهیج تر و بینظیر تر میشود.

دقیقا مشابه وقتی که موزیک که تکرار یک نت واحد یا چند نت تا حد زیادی دلپذیر میباشد. جایی گرفتن عنصرهای زیادتر در قاب، و جایی دادن آن‌ها به روشی مخصوص، ریتم مختلفی را خلق خواهد کرد. این از سمت خود قابلیت ان را خواهد داشت تا بر فهم تماشاگر از تصاویر موثر باشد. به چه شکل این عمل ممکن میشود؟ خوب، تمامی موارد درباره انتقال حس میباشد – که تا حد زیادی شخصی میبشد، و از شخصی به شخصی دیگر مختلف میباشد.

به چه شکل ریتم توانایی خلق حس را در عکاسی دارد؟

در زمان انداختن تصویر از خود میبایست سوال کنید: من تلاش میکنم چه موضوعی را بازگو کنم؟ با اینکه، ما وقت بیشتری را خرج انجام تنظیم ها در دوربین کانن، قاب بندی وتنظیم نور استاندار می‌کنیم. ولی در پایان چرا این تصویر را ثبت میکنید؟ و چه می‌خواهید عنوان کنید؟ در این وقت میباشد که ریتم به یک سلاح مخفی کمربند لوازم ما بدل خواهد شد.

در این لحظه نمونه ای را با شما در میان میگذاریم، تصور کنید عکسی در برابر خود گذاشته اید که آغاز به تحلیل آن کرده اید. چشمهای شما صرفا در یک قسمت در عکس بدون حرکت خواهد ماند و در حال استراحت میباشد و نیاز نخواهد شد تا کارهای بیشتری را صورت بدهد. در پایان حس آسایش زیادی خواهند داشت و عکس به طرو کامل آرامش بخش به نظر خواهد رسید.

پس راه های بسیاری برای انتقال حس در عکس ها در دسترس میباشد. با این وجود ، قرار گرفتن شخصیت در مرکز عکس، و بهره بردن از منطقه منفی  گرایش به تنها کردن شخصیت های های ما داراست.

برای راحت کردن ترکیب بندی و از بینبردن پویایی عالی میباشد و ساکت بودن و آرامش در عکس را به ارمغان خواهد آورد  – ولی معمولا بدون انرژی در تصویر میباشد. از سمت دیگر ، ریتم لوازی مهیج میباشد که چنانچه هدف شما افزودن پویایی در عکس های باشد ، توانایی انر ا خواهید داشت تا از آن بهره بردرای بکنید که دقیقاً همان چیزی میباشد که ما در زمان تصویر انداختن نیاز خواهیم داشت.

به خاطر اینکه که عکسبرداری معمولا یک نمایش دو بعدی از یک فضای سه‌بعدی میباشد، بهره بردن از عنصرهای تکراری در یک سطح سبب به وجود آمدن یک الگو خواهد شد. تکرار ممکن است راحت و یا پیچیده باشد. وقتی که که عنصرهای تکرار یک‌سان هستند، جریان ریتم با آرامش و بدون حرکت باقی خواهد ماند. وارد کردن مولفه‌های جایگزین، جریان را درهم خواهد شکست و ساختار پویاتر را به آن خواهد داد.

انواع ریتم ها در عکاسی

با هم نگاهی به انواع متفاوت از ریتم‌های هنرهای تجسمی و راه هایی که میشود برای قاب بندی در عکسبرداری انجام شوند، بکنیم:

یکنواخت

ریتم یکنواخت تکرار یک عناصر بصری به شکل ساده و پی در پی میباشد مثل کنده های ردیف شده در تصویر زیر. ریتم منظم (یکنواخت) – مثل ضربان قلب ، همیشه و همیشه همان فاصله ها را پیگیری خواهد کرد. عکاس به سادگی توانایی آن را خواهد داشت تا با خلق یک شبکه یا یک سری خط های عمودی یک ریتم پشت سر هم را خلق بکند. چشمان بیننده به سرعت یک ریتم منظم را دنبال خواهد کرد. به خاطر بسپارید ، چشم “علاقه دارد” به طرف عنصرهای برجسته نگاه بکند. پس ، این مشکل هست که زمانی از یک ریتم منظم در یک طرح بهره برداری می کنید ، میشود یکنواخت باشد.

ریتم در عکاسی

تناوب

ریتم متناوب از بازگویی یک دسته عنصرهای به شکل منظم و متناوب خلق خواهد شد. در این ریتم عکاس می تواند بیشتر از یک عنصر را در یک عکس تکرار بکنید. در یک عکس متناوب ، از الگوی 1 2 1 2 1 2 بهره برداری بکنید. به مربع های سیاه و سفید روی صفحه شطرنج نگاه بکنید: این یک ریتم متناوب میباشد. یک ریتم متناوب در حقیقت یک ریتم منظم و دارای پیچیدگی بالاتر میباشد.

010 renata p

بیشتر شدن و کم شدن

ریتم افزایشی کاهشی به رشد معمولی عنصرهای بصری اطلاق می شود. اسم بعدی آن ریتم تکمیلی میباشد. در ریتم افزایشی و کاهشی میشود با تکرار یکی از عنصرها ، یک ریتم تکمیلی خلق کرد.

به عنوان نمونه یک عده دایره ها را ، یکی بالاتر از دیگری رسم میکنیم و هر یک از آن ها را بزرگتر خواهیم کرد. آیا مشاهده میکنید  بزرگترین دایره در بخش پایین به چه شکل به نظر شما نزدیک میآید؟ ما توانایی ان را داریم یک ریتم مترقی را به شکل کوچک یا چشمگیر تغییر بدهیم ، شما  نیز توانایی آن را دارید به تدریج یک سایه به کوچکتر دایره افزوده  به شکلی که کوچکترین قسمت در تاریکی قرار بگیرد ، بخش میانی در سایه جزئی و بزرگترین بخش صرفا کمی سایه دار میباشد.

2 13

موجی

ریتم موجی با بهره بردن از خط ها و سطح های موجی خلق خواهد شد و به خاطر اعوجاج آن میشود ریتم از خود به نمایش بگذارد چرا که چشم تماشاگر همیشه در پی این خط در حال حرکت می باشد. ریتم موجی ، عنصرهای تکرار کننده را در منحنی ها نمایان خواهد کرد. در طبیعت ، توانایی آن را خواهید داشت تا این امر را در امواج ساحل یا تپه های شنی تماشا بکنید.

شکستن ریتم یا ریتم تصادفی

مواقعی برای از میان برداشتن یکنواختی و حوصله سر بودن ریتم در پی عنصرهای بگردید که به کمک آن این نظم را به هم  بزنیم. فکر آدمی همیشه از تکرار فرار میکند و در پی تازگی خواهد بود. و نیز تکرار عنصرهای بدون فاصله مشخص و منظم ، ریتم های تصادفی سبب خواهد کرد. فواصل میشود یک میلی متر در اینجا ، یک سانتیمتر در آنجا است ، در حالی که عنصر ها توانایی ان را دارند تا در همه نقطه ها قرار بگیرند. به افتادن برف ، سنگریزه در دریا ، حرکت های ترافیکی فکر بکنید: تمامی آنها مثالی از ریتم های تصادفی در عمل میباشند.

نگاهی اجمالی به ریتم در عکاسی

در مقام عکاس، شما سه راه برای جذب بیینده خواهید داشت:

تکرار

الگوها

ریتم

توانایی ان را دارید تا با بهره بردن از این  موارد به عکس و خود مفهوم و عمق بدهید. از راه تکرار ، الگوها و ریتم ، شما توانایی آن را خواهید داشت تا حس های خود را عنوان بکنید و از عنصرها برای مقاوم کردن پیام خود و یا خلق حس خاص در تماشاگر بهره ببرید.

تکرار، راحت ترین راه میباشد که میشود از آن بهره برداری کرد. الگوها ترکیبی از عنصرهای میباشد که تکرار خواهند شد. ریتم شامل بهره بردن از فاصله یا فوصل میان عنصرها میباشد تا بشود ریتم یا تحرک را به کار بگیرید. از پنج روش زیر میشود این کار را انجام داد.

  • ریتم یکنواخت
  • ریتم متناوب
  • ریتم افزایشی و کاهشی
  • ریتم موجی
  • ریتم تصادفی

ریتم در عکاسی، مثب موزیک ، به خلق مقاهیم در تصویرها به شما کمک خواهد کرد و علاقه مندان خود را با متنوع ترین تغییرهای مهیج به چالش میکشد. با مقداری تفکر ، میشود با بهره بردن از ریتم استاندارد در تصویر های خود ، موثر بودن پیغام خود را به بالاترین میزان ببرید. هیچ شکی نمیابشد که سلیقه ی هر فردی متغییر میباشد، امکان دارد هدف یک عکاس برای خلق انواع ریتم های عکاسی متغییر از دیگری باشد.

ولی همه چیز در باره خلق یک قصه جذاب با تصاویر ثبت شده ی میباشد. درباره تحرک چشم‌ها و تصور اینکه در کدام قسمت از تصاویر تصمیم دارید نگاه بعدی حرکت داشته باشد. چه تصاویر گرفته شده یک عنصر و یا به دقت چند عنصر را به طور زیبا و چشمگیری در کنار یکدیگر بگذارید این به شما بستگی خواهد داشت، شما عکاس میباشید و این شمایید که قصه تصویر خودرا نقل خواهید کرد.

 بهترین دوربین عکاسی خود را از نمایندگی کانن تهیه کنید.

تماس با کارشناسان