نمایندگی کانن - عکس ها میتوانند راوی داستان باشند !

عکس ها میتوانند راوی داستان باشند !

عکس ها میتوانند راوی داستان باشند !

چگونه عکس ها میتوانند راوی داستان باشند ؟!

از اهداف ثبت عکس توسط عکاسان ، انتقال محتوای بصری به بیننده می باشد. اما سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که آیا یک عکس میتواند به تنهایی داستان خود را به طور واضح نشان دهد و به مخاطب منتقل کند ؟

عکاس قادر است با چند تکنیک و ترفند ، بیننده های عکس خود را فریب داده و اتفاقات آن را طوری جلوه بدهد که امکان دارد واقعی و حقیقی نباشد.

حتما میدانید که برخی از مردم از عکسهایی که گوینده یک داستان هستند و پیغامی را می رساند به خوبی استقبال میکند. ولی جای سوال است که داستانی که در عکسها دیده می شود واقعا وجود دارند و حقیقت دارد ؟؟؟؟

در اکثر موارد عکاس طبق سلیقه و میل خود ، توسط عکسی که ثبت میکند قصه ای را برای مخاطبان خود تعریف میکند. به دلیل اینکه عکس ها تصاویری ثابت بوده و برای توضیح دادن موضوع آن ، از هیچ نوشته یا متنی استفاده نمی شود ، داستان بیشتر عکسها توسط برداشت ذهنی و تخیل مخاطب ایجاد می شوند. مسلماً در عکاسی مستند این امکان فراهم است که درباره داستان یک توضیحی منظم و صحیح به مخاطب انتقال داد. به عبارتی دیگر در این سبک از عکاسی ، عکس ها با چند تصویر در کنار هم به نمایش گذاشته شده و یک مقاله تصویری را به وجود می آورد. و یک اتقاق را به صورت مستند نشان میدهد. اما از سویی دیگر ، گاهی عکس هایی مشاهده می شوند که نمیتوان به سادگی واقعیت یا داستان نهفته در آن را فهمید. در اینگونه عکس ها ، عکاس یا ویرایش کننده طبق میل خود داستان را با کمی پیچیدگی و ابهام در عکس نشان میدهد و گاهی بنا به دلایل خود ، حقیقت را آنگونه که هست و یا بر خلافش ، به مخاطب انتقال میدهد.

عکس ها میتوانند راوی داستان باشند !

آیا لازم است برای ثبت یک عکس دیدنی و ماندگار ، حقیقت یا واقعیت ها را به نمایش گذاشت ؟

علاوه بر عکسهایی که راوی یک داستان برای مخاطب هستند ، نوع دیگری از عکسها هستند که ابهام و پیچیدگی در آن زیاد بوده و نمی توان معنی و مفهوم آن را به سادگی درک کرد. هرکدام از مخاطبین این دسته از عکسها برداشت و نتیجه گیری متفاوتی داشته و می بایست خودشان مفهوم و یا داستان عکس را پیدا کنند.

در نتیجه نمیتوان گفت که عکاسان راوی داستان هستند ولی در نشان دادن ماجرا و انتقال پیام به صورت بصری نقش مهمی را ایفا میکنند.

اگر در تلاش هستید که در عکس خود داستانی را روایت کنید ، موضوع را در نظر داشته باشید ولی نباید انتظار داشت که داستان عکس به طور کامل و صد در صد قابل درک باشد. پس نیازی تیست که تمام داستان را در عکس نشان دهید بلکه باید سعی کنید ابهامات عکس را یافته ، مطلب را فهمیده و بررسی کرد که چگونه میتوان داستان عکس را برای مخاطبان قابل درک کرد.

به علاوه اگر قصد دارید که توجه مخاطب خود را به سمت موضوع خاصی جلب کنید ، برای انتقال بهتر موضوع از عنوان یا تیترهای کوتاه استفاده کنید. البته باید به این نکته هم توجه داشت در صورتی که ببینده بتواند به سادگی تمام داستان یک عکس را متوجه شود و هیچ ابهامی در تصویر وجود نداشته باشد ، جذابیت آن عکس از بین خواهد رفت.

در پایان بررسی « عکس ها میتوانند راوی داستان باشند ! » ؛ کابران عزیز سایت کانن برای اطلاع از قیمت و مشخصات فنی تمامی دوربین ها، لنز کانن و لوازم عکاسی و فیلمبرداری ، و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع دوربین عکاسی کانن نیاز دارید، در سایت نمایندگی کانن در دسترس شما عزیزان می باشد. همچنین شما می توانید بصورت تلفنی با بخش فروش نمایندگی کانن تماس گرفته و اطلاعات لازم را از کارشناسان کانن دریافت نمائید. افتخار ما خرید مطمئن و آسوده شما عزیزان است.

تماس با کارشناسان