نمایندگی کانن - مانت یکسان دوربین فاصله فلنج متفاوت

مانت یکسان دوربین فاصله فلنج متفاوت

مانت یکسان دوربین فاصله فلنج متفاوت

مانت یکسان دوربین  فاصله فلنج متفاوت

نتایج بررسی تحقیقاتی: دوربین های دارای یک نوع مانت، فاصله فلنج متفاوتی دارند. آزمایش جامع جدید رسانه‌ی لنز رنتلز نشان داده؛ برخی مواقع در دوربین های یک مدل، فاصله فلنج تا حسگر متفاوتی دارند که باعث بوجود آمدن اثرات خاصی می شود.

راجر سیکالا و گروهش در رسانه لنز رنتلز تحقیقاتی انجام داده اند که به نتایج بسیار جالبی دست یافتند. گروه رسانه لنز ، تعداد زیادی از دوربین‌ها و تجهیزات جانبی آن را بکار گرفته اند و با استفاده از همین دوربین ها توانسته اند روی موضوع جالبی تحقیقاتی را انجام دهد. در واقع اعضای تیم رسانه لنز رنتلز سعی کرده‌اند از دوران قرنطینه ی ناشی از ویروس کرونا  استفاده بهینه ببرند و با استفاده از ابزار خاصی به ‌ارزش ده هزار دلار، ۲٬۵۰۰ دوربین عکاسی را مورد بررسی قرار داده اند.

 

مانت یکسان دوربین فاصله فلنج متفاوت

 

اعضای رسانه لنز رنتلز با مقدار کافی از دوربین هایی که بکار گرفته اند، تغییر فاصله‌ی فلنج (Flenge)  در دوربین‌های مختلف را بررسی نموده اند. آن‌ها حتی فاصله‌ی فلنج دوربین‌هایی که از یک نوع بودند را مورد بررسی قرار دادند. نتایج بدست‌آمده از آزمایش‌ لنز رنتلز در نوع خود عجیب بوده، اما هم‌زمان اطلاعات آموزشی خوبی را در بر داشت.

در نظر داشته باشید که فاصله‌ی فلنج به فاصله‌ی بین لبه‌ی آخر لنز تا حسگر یا فیلم نگاتیوی دوربین می گویند.

به نوشته راجر سیکالا در مقاله‌ی جدید، در ابتدا به اهمیت فاصله‌ی فلنج تا حسگر اشاره می نماید و به دقیق‌ بودن دوربین اشاره می کند. در ادامه‌ی مقاله، داده‌های جالبی درباره نتایج آزمایش بیان کرده است. همان‌طور که اشاره شد، لنز رنتلز برای بررسی فاصله‌ی فلنج دوربین‌ها مجبور به تهیه  دستگاه ۱۰ هزار دلاری با نام Denz Flange Depth Controller شد. سیکالا می‌گوید بعد از دریافت دستگاه به‌مدت یک ماه روی آن کار کرد تا از دقت آن مطمئن شود.

آزمایش جدید رسانه‌ی لنز رنتلز در دو قسمت منتشر شده است. بخش اول آزمایش با نام Great Flange-to-Sensor Distance Article  منتشر شد. در این مقاله اعضای تیم لنز رنتلز ‌سراغ بررسی دوربین‌های سینمایی رفته اند، بخصوص آن دسته از دوربین‌ها که به شما اجازه تغییر فاصله‌ی فلنج تا حسگر را نمی‌دهند.

لنز رنتلز قصد دارد در قسمت دوم مقاله‌ی مانت یکسان دوربین فاصله فلنج متفاوت ، دوربین‌های تک‌لنزی بازتابی (SLR) را مورد بررسی و آزمایش قرار دهد. گرچه در اولین نگاه دوربین‌های سینمایی ممکن است چندان به افرادی که در حوزه‌ی عکاسی ساکن فعالیت می نمایند مربوط نباشد، اما در هر صورت نتایج آزمایش بسیار جالب بود و مطمئناً به عکاسان ساکن کمک می نماید.

اکثر کاربران بر این باورند که دوربین‌ها را بصورت سخت‌گیرانه و با محدودیت‌های فنی دقیق ساخته می شوند، بخصوص با در نظرگرفتن این حقیقت که پارامترهایی نظیر فاصله‌ی فلنج تا حسگر می‌تواند در دنیای واقعی بروی تصویر نهایی مؤثر باشد.

راجر سیکالا در بخشی از مقاله‌ی خود نوشته است: «اگر فاصله‌ی فلنج تا حسگر بیشتر از آن‌چیزی است که باید باشد حتی به‌میزان چندصدم اینچ، لنزهای فوق عریض نمی توانند به فوکوس بی‌نهایت دست یابند.

موضوع مطرح شده تا حد زیادی به کسانی مربوط است که از طریق دوربین خود به‌شکل حرفه‌ای مشغول فیلم‌برداری می باشند. لنزهای استفاده شده توسط افراد این گروه، به‌گونه‌ای ساخته شده‌‌اند که از مقیاس‌های فاصله‌ی دقیقی داشته باشند و بتوانند روی بی‌نهایت فوکوس کنند.

اگر در بین مدل‌های مختلف دوربین‌هایی که ادعا می‌نمایند دارای فاصله‌ی فلنج تا حسگر یکسانی می باشند تفاوتی گسترده وجود داشته باشد، قطعاً این موضوع مشکل‌ساز خواهد شد. مشکل مورد بحث حتی برای دوربین‌هایی که از یک مدل و یک نوع هستند، اما فاصله‌ی فلنج تا حسگر آن‌ها یکسان نیست، نیز برقرار باشد.

به‌طور ناگهانی لنزی که کاربر آن را به‌شکل مناسب تنظیم نموده و از آن در دوربین FS7 خود استفاده می‌نماید، ممکن است با بعضی از دوربین‌های دیگر دچار مشکل شود. در واقع آزمایش‌های لنز رنتلز نشان داند که ، همان لنز احتمال دارد در دوربین FS5 توانایی فوکوس روی بی‌نهایت را نداشته باشد. جالب‌تر اینجا است که همان لنز بخصوص ممکن است نتواند روی یک دوربین FS7 دیگر به قابلیت فوکوس روی بی‌نهایت دست یابند.

همان‌طور که در نمودار می ببینید، موضوع یادشده مشکلی واقعی بوجود می آورد. در نظر داشته باشید که در نمودار زیر، عدد صفر نشانگر فاصله‌ی فلنج مورد انتظار یا بهینه است، فاصله‌ی فلنج بی‌نقص است. جدول زیر نشان دهنده؛ عدد مربوط به فلنج در برخی مواقع بسیار بیشتر از صفر می شود. در حالت ایده آل اعداد جدول برای تمامی دوربین‌ها باید در بازه‌ی بین صفر تا ۰/۰۱ میلی‌متر قرار گیرد.

 

مانت یکسان دوربین فاصله فلنج متفاوت

اعضای تیم لنز رنتلز به‌هنگام بررسی‌ دوربین‌های سینمایی مانت EF ، به‌نتایج مشابهی دست پیدا کردند. طبق ادعای لنز رنتلز اهمیتی ندارد که در حال صحبت درباره کدام‌دسته از مانت دوربین‌ها باشید، زیرا « مانت‌های دوربین دارای دامنه‌ی تغییر بزرگ‌تری نسبت‌به لنزهایی می با شند که روی آن‌ها قرار می‌گیرند».

میزان تفاوت در بین فاصله‌ی فلنج دوربین‌های مختلف، بیشتر از آن‌چیزی است که فکرش را میکردیم و این موضوع مشکل بوجود می آورد. بااین‌حال جالب‌ترین قسمت مقاله‌ی لنز رنتلز برای عکاسان در قالب توضیحی کوتاه در پایان مقاله ارائه شده است.

راجر سیکالا می‌نویسد: «ما می‌خواهیم در قسمت دوم مقاله به بررسی دوربین‌های SLR بپردازیم. اگر صادقانه بگویم با اینکه دوربین‌های سینمایی دلیل اصلی راه‌اندازی پروژه‌ی تحقیقاتی جدید ما بودند، اما دوربین‌های SLR توانستند نتایجی بسیار جالب‌تری از خود نشان دهند.

کابران عزیز سایت کانن برای اطلاع از قیمت و مشخصات فنی تمامی دوربین ها، لنز و تجهیزات عکاسی، و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع دوربین عکاسی نیاز دارید، در سایت نمایندگی کانن در دسترس شما عزیزان می باشد. همچنین شما می توانید بصورت تلفنی با بخش فروش نمایندگی کانن تماس گرفته و اطلاعات لازم را از کارشناسان کانن دریافت نمائید. افتخار ما خرید مطمئن و آسوده شما عزیزان است.

تماس با کارشناسان