نمایندگی کانن - نکات طلایی برای گرفتن عکس حرفه‌ای در سفر

نکات طلایی برای گرفتن عکس حرفه‌ای در سفر

نکات طلایی برای گرفتن عکس حرفه‌ای در سفر

نکات طلایی برای گرفتن عکس حرفه‌ای در سفر که باید بدانید

شاید تصور می‌کنید عکاسی در مسافرت با سایر موقعیت‌ها تفاوت چندانی ندارد؛ اما این‌چنین نیست. درواقع، شیوه‌های ساده‌ و طلایی وجود دارد که با بهره‌گیری از آن‌ها، در طول سفر می‌توانید سوژه‌های جذاب و حتی منحصر‌به‌فرد و ماندگاری ثبت کنید. درادامه، شما را با هفت شیوه‌ی خاص برای عکاسی در سفر آشنا می‌کنیم. با نمایندگی کانن همراه شوید.

پیشنهاد خرید
3 4

میکروفن بی سیم بویا مدل BY-WM3T2-U1

3,500,000 تومانمشاهده محصول

نکات طلایی برای گرفتن عکس حرفه‌ای در سفر

۱. ساده فکر کنید

در برخی مواقع، تمرکز فراوان برای به‌ دست‌آوردن سوژه‌‌ی عکاسی مناسب و تجزیه‌ و‌تحلیل آن‌ از ابعاد مختلف باعث می‌شود به نتیجه‌ی مناسبی نرسید و ناامید شوید. توصیه می‌کنیم در برخی از اوقات، مانند کودکی خردسال با ذهنی ساده فکر کنید؛ زیرا برخلاف تصور عموم مردم، این کار گاهی اوقات می‌تواند به خلاقیت منجر شود.

گاهی اوقات ساده فکرکردن به خلاقیت منجر خواهد شد
شاید ساده فکرکردن برای عکاس حرفه‌ای کمی سخت‌ باشد و بهره‌ گیری از این رویکرد هم همیشه به کسب نتایج ایده‌آل منجر نشود؛ اما بهتر است گاهی همه‌چیز را فراموش کنید و اجازه دهید ذهن کودکانه‌ی شما تصمیم بگیرد.

e4d1746b 8c29 45c4 b1ed 8270f4435317

۲. همیشه روی سوژه‌ی اصلی تمرکز نکنید

شاید رویدادهای بزرگی، همچون جشنواره‌ها یا مسابقه‌های ورزشی مهم، سوژه‌های نابی برای عکاسی باشند؛ ولی در بیشتر مواقع، اتفاق‌های حاشیه‌ای این رویدادها که چندان هم مهم به‌نظر نمی‌رسند، می‌توانند باعث ثبت تصاویر بسیار جذاب‌تری است.

۳. فرصت‌های طلایی را ازدست ندهید

گاهی اوقات سوژه‌ی بسیار خوبی برای عکاسی پیدا می‌کنید و خود شما نیز به‌ خوبی می‌دانید فرصت کاملا مناسبی نصیبتان شده است. بااین‌حال، به‌دلایل مختلف آن سوژه را رها و عکاسی را به زمان دیگری می اندازید. باوجود این معمولا در بیشتر مواقع، دیگر نمی‌‌توانید سوژه‌ی مناسب دیگری پیدا کنید. برای مثال، تصمیم می گیرید چند روز را کنار دریا بگذارنید.

روز اول، منظره‌ی غروب دریا و رنگ‌های شگفت‌انگیزی که در آن لحظه خلق می‌شوند، شما را شیفته‌ی خود می‌کند؛ اما به‌ دلایلی در آن روز، از این منظره‌ی به‌‌ یادماندنی عکسی نمی‌گیرید. ممکن است در روزهای بعدی سفرتان، هوا ابری باشد یا در لحظه‌ی غروب کنار دریا نباشید یا منظره‌ی غروب به‌ زیبایی روز اول نباشد؛ بنابراین، یکی از سوژه‌های زیبای عکاسی را به‌را‌حتی ازدست می‌دهید.

نکات طلایی برای گرفتن عکس حرفه‌ای در سفر

۴. عکاسی در هوای نامناسب را ازدست ندهید

قطعا وقتی به گرفتن تصاویر زیبا در طول سفر فکر می‌کنید، ممکن است سوژه‌ هایی مثل آسمان تاریک و ابری یا مناظر خیس چندان برایتان جذاب نباشد. باوجود این، گاهی اوقات هوای بارانی و برفی یا مِه غلیظی که همه‌جا را می‌پوشاند، مناظر رؤیایی و وصف‌‌ناپذیری خلق می‌کند. اگرچه عکاسی در فضای باز در هوای بارانی یا برفی کمی دشوار و آزاردهنده است، قطعا ارزشش را دارد. گاهی اوقات، حتی از پشت پنجره هم می‌توانید تصاویری به‌یادماندنی ثبت نمایید.

نکات طلایی برای گرفتن عکس حرفه‌ای در سفر

۵. از کنار زشتی‌ها به‌سادگی عبور نکنید

گاهی موضوع‌ها و سوژه‌هایی که اصلا زیبا نیستند و جذابیتی ندارند، ممکن است سوژه‌های منحصر‌به‌فردی شوند و نگرش‌های جدیدی در عکاسی ایجاد نمایند. برخی از عکاسان اصلا در جست‌وجوی سوژه‌های زیبا و فریبنده نیستند و روی موضوعاتی تمرکز می‌کنند که کمتر به آن‌ها توجه می‌شود. برای نمونه، معماری ساختمان‌های ساده و خسته‌کننده که در همه‌جا دیده می‌شوند، می‌تواند جزو همین سوژه‌ها باشد.

نکات طلایی برای گرفتن عکس حرفه‌ای در سفر

۶. قبل از بازدید از مکان‌های دیدنی توصیه‌شده‌ی افراد محلی، کمی مردد باشید

برخی مواقع، ممکن است مکانی برای افراد محلی شهر یا روستا یا منطقه جذاب باشد؛ اما مسافران را آن‌چنان مجذوب نکند و حتی باعث شود برنامه‌ی سفر اصلی مسافر به‌ دلیل بازدید از آن مکان یا مکان‌ها به‌‌هم بخورد. بنابراین قبل از بازدید از چنین مکان‌هایی، کمی فکر کنید. تصمیم شما برای بازدید از آن‌ها صرفا به‌دلیل گفته‌های افراد محلی نباید باشد. البته درباره‌ی مکان‌های مشهور و شناخته‌ شده این‌چنین نیست و نباید بازدید از آن‌ها را ازدست دهید.

۷. به همه‌ی سوژه‌ها و اتفاق‌های اطرافتان توجه نمایید

هر سوژه‌ای در نزدیکی و اطرافتان ممکن است جالب باشد؛ از اتفاق‌های مختلف در خیابان‌ها گرفته تا مراسم و آیین‌های سنّتی یا مذهبی. برای مثال، تصویر بالا از یکی از بازارهای محلی ماهی‌فروشی پرجنب‌ و جوش در هند گرفته شده است.

حتی ‌وقتی سوار اتوبوس یا تاکسی هستید یا پیاده‌روی می‌‌کنید، ممکن است سوژه‌ ای جالب نظرتان را به‌ خود جلب نماید. همچنین، هنگامی‌که در ترافیک آزاردهنده‌ای گیر افتاده‌اید، به‌ دنبال شکار لحظه‌ها باشید.

نکات طلایی برای گرفتن عکس حرفه‌ای در سفر

تماس با کارشناسان