نمایندگی کانن - گزارش عملکرد سالانه کانن منتشر شد

گزارش عملکرد سالانه کانن منتشر شد

عملکرد سالانه کانن

عملکرد سالانه کانن

کانن گزارش مالی و عملکرد سال مالی ۲۰۱۹ را منتشر کرد که علاوه بر ارائه اطلاعات درباره عملکرد سال گذشته، برنامه‌های سال جاری را نیز تا حدودی شرح می‌دهد. در واقع، کانن در گزارشش پیش‌بینی‌های مالی و توسعه‌ای سال ۲۰۲۰ را نیز ارائه می نماید. با نمایندگی کانن همراه باشید.

در بخش گزارش مالی عملکرد سالانه کانن ، به آمار فروش ۸۰۷/۴ میلیارد ینی زیرگروه سیستم‌های تصویربرداری (Imaging System) اشاره می‌شود که با سود عملیاتی ۴۸/۲ میلیارد ینی همراه بود. این آمارها کاهش ۱۶/۸ و ۶۲ درصدی فروش و سودآوری را درمقایسه با سال قبل نشان می‌دهد. کانن کاهش چشمگیر فروش خالص و سود عملیاتی را پیش‌بینی کرده بود که به‌ دلیل کاهش ابعاد بازار و افزایش شدید رقابت در محیط صنعت رخ می‌داد. البته آمار نهایی از پیش‌بینی آن‌ها هم کمتر بود و فروش و سود خالص به‌ترتیب ۱۴/۶ و ۲/۶ میلیارد ینی کمتر از پیش‌بینی شرکت ژاپنی بودند که در فصل گذشته منتشر شد.

کانن درادامه‌ی گزارش عملکردی اش به اطلاعات CIPA استناد می‌کند که کاهش ۱۵ درصدی بازار دوربین‌هایی با لنز تعویض‌شدنی را نشان می‌دهد. در همان گزارش، گفته می‌شود به‌ دلیل افزایش قابلیت‌ها و ظرفیت‌های دوربین گوشی‌های هوشمند، دسته پایین رده در دوربین‌ها بیشترین خسارت را در فروش متحمل شدند. شرکت ژاپنی در بخشی از گزارش مالی به کمبودهای خود اعتراف کرد و نوشت:

اگرچه دو دوربین بدون آینه فول فریم جدید و ۱۰ لنز اختصاصی معرفی کردیم، هنوز خط تولیدمان کمبودهای زیادی دارد.

نگاه واقع بینانه ای به آینده بازار دوربین در گزارش عملکرد سالانه کانن به‌ وضوح دیده می‌شود. این شرکت پیش‌بینی می‌کند با ادامه یافتن کاهش ابعاد بازار، درآمد از بخش دوربین بازهم کاهش پیدا کند. البته سران کانن با اعتماد‌ به نفس کامل از متوقف کردن روند کاهش سودآوری صحبت می‌کنند. توسعه بهتر خانواده دوربین‌های بدون آینه با عرضه دوربین فول فریم با امکانات کامل و لنزهای اختصاصی حرفه‌ای و شتاب دهی به بازبینی ساختار کسب و کار، از برنامه‌های کانن برای بهود عملکرد هستند.

کانن در گزارش خود با تأکید بر بخش دوربین‌های بدون آینه حرفه‌ای می‌نویسد:

برای جبران ورود دیر هنگام به بازار دوربین‌های بدون آینه، برنامه‌‌ای برای رونمایی مدلی تازه داریم که از حسگر و پردازنده تصویر کاملا جدید استفاده خواهد کرد و قابلیت‌های بسیار بیشتری دارد. تلاش می‌کنیم حضور خود را در بازار دوربین‌های بدون آینه افزایش دهیم و نمایشگاه‌های بزرگی در سرتاسر جهان بر پا کنیم. حتی با وجود افزایش فضای رقابت، با عرضه مدل‌های جدید، فروش خود را افزایش می‌دهیم و در بازار دوربین‌های بدون آینه، به‌دنبال سهم بازار بیشتر هستیم.

پیش‌بینی کانن برای فروش و سود خالص سال ۲۰۲۰ به ترتیب ۷۸۷ و ۵۳/۷ میلیارد ین بیان می‌شود. به بیان دیگر، کانن به دنبال افزایش ۲/۵ درصدی در فروش و ۱۱/۵ درصدی در سود خالص است. این برند با سابقه ژاپنی علاوه‌بر عرضه‌ی دوربین‌های حرفه‌ای بدون آینه‌ی جدید و لنز‌های RF پیشرفته، با کاهش هزینه تولید نیز می‌تواند سود عملیاتی را افزایش دهد. درحال‌حاضر، کارخانه‌های تولیدی کانن در دسته‌ی دوربین‌های بدون آینه، آماده بهره برداری هستند و هزینه تولید را کاهش می‌دهند.

تماس با کارشناسان