دوربین عکاسی کانن 90D 18-55mm

(دیدگاه 4 کاربر)

پردازنده تصویر : Digic 8
حسگر : APS-C
ایزو ( iso ) : 100-25600 قابل گسترش تا 51200
فوکوس : ۴۵ نقطه فوکوس با سیستم Dual Pixel AF
حداکثر سرعت شاتر : 1/8000 ثانیه
سرعت عکاسی پیاپی : 11 فریم در ثانیه
فیلمبرداری : 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه
اندازه مانیتور : ۳ اینچ کاملا متحرک و قابلیت لمسی
ارتباط : WiFi
ابعاد :141x105x77 میلی متر

دسته بندی : برند:

64,500,000 تومان

دوربین عکاسی کانن 90D 18-55mm
دوربین عکاسی کانن 90D 18-55mm

64,500,000 تومان

امروز ما در نمایندگی کانن قصد معرفی و بررسی دوربین عکاسی کانن 90D 18-55mm را داریم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی دوربین عکاسی کانن 90D 18-55mm

دوربین عکاسی کانن 90D 18-55mm یک مدل بسیار پرقدرت و جلب توجه در عرصه عکسبرداری و تصویربرداری پیشرفته میباشد.  این مدل در کل به تمامی جهات از مدل قبلی خود قدم های رو به جلویی بسیار شگفت انگیزی برداشته است. از سایز تصاویر که عدد خیلی خوب  ۳۳ مگاپیکسل را صبط خوهاد کرد  تا سایز فیلم برداری که در بالاترین حد ممکن ابعاد ۴K را در خدمت علاقه مندان عزیز میگذارد.

دوربین کانن 90D در قیافه هم از طراحی بسیار خوبی به نسبت تولیدات قبلی خود جلوتر میباشد. همچنین در حالت وضوح تا حد زیادی با هوش تر  از تولیدات قبلی خود کارایی دارد. و با وجود بالا رفتن میزان حجم تصویرها ، توانایی به ثبت رساندن با سرعت بالا تعداد فریم زیادی از سری دوربین پیش از خود و بیشتر تولید کنددگان پیشی گرفته است.

حسگر و پردازشگر دوربین عکاسی کانن 90D 18-55mm

سنسور و پردازشگر از پر اهمیت ترین قطعات دوربین عکاسی کانن 90D 18-55mm می‌باشند و هنگامی میشود اذعان داشت که یک دوربین به روز یک امکان حقیقی برای مدل پیشین میباشد که این دو حالت به شکلی کاملا بنیانی تغییر کرده باشد.دوربین کانن در دوربین عکاسی کانن Canon EOS 90D برای نخستین بار از یک حسگر ۳۴ مگاپیکسلی که دارای مگاپیکسل تاثیر گذار صدرصد برابر با ۳۲٫۵ هست بهره برده است. بالاترین اندازه تصاویر قابل ثبت با این حسگر ۶۹۶۰×۴۶۴۰ مگاپیکسل میباشد که به علاقه مندان امکان میدهد تا تصاویر گرفته شده را در اندازه های بزرگ تر به پاپ برساند.

این حسگر وقتی که در کنار پردازشگر DIGIC 8 واقع شده است عملکرد بسیار خوبی از خود به شما تقدیم خواهد کرد. به خاطر بهره مندی از این پردازشگر پر قدرت در ۹۰D با وجود بیشتر شدن حجم تصاویر ، این مدا را  دوربین قادر میسازد تا ۱۱ فریم در هر ثانیه به شکل شت سر هم به عکسبرداری مشغول شود! از نکات مهم بعدی که میشود در نظر گرفت این است که ، قابلیت بیشتر شدن عدد ایزو تا ۲۵۶۰۰ به‌صورت منطقی میباشد است که این عدد در مود بیشتر شده، به عدد ۵۱۲۰۰ هم متغییر میباشد.

وضوح و نورسنجی دوربین عکاسی کانن 90D 18-55mm

دوربین عکاسی کانن 90D 18-55mm با داشتن ۴۵ نقطه وضوح در زمان عکسبرداری از چشمی میباشد که هر ۴۵ تا از نوع صلیبی میباشد. ولی تمامی امکانات به میزان نقطه های وضوح محدود نخواهد شد. میزان توانایی وضوح  در این دوربین تا حدی بالا رفته است که در زمان بهره بردن از چشمی، امکان تعقیب س.یه در اختیار قرار خواهد گرفت. در کنار اینها قابلیت عوض کردن دستی نقاط دقیق وضوح در زمان عکاسی نیز به این امکان اضافه شده.

ولی بهترین حرکت وضوح این مدل در هنگام خودش را نشان خواهد داد که آغاز به تصویربرداری و یا از راه نمایشگر به عکسبرداری مشغول خواهید شد. در این مود به ۵۴۸۱ نقاط وضوح فوکوس با قابلیت Dual Pixel در اختیار دارید که در عوض صورت، بر روی چشم شخصیت به‌صورت تعقیبی وضوح کنید که این امکان بهترین نوع وضوح میباشد.

در کنار تمامی این امکانات باید به سنسور نورسنجی بالا و دقیق ۲۲۰ هزار نقطه‌ای ۹۰D هم اشاره بکنیم که دقیق بودن آن نسبت به مدل ۸۰D چیزی در حدود۳۰ برابر بیشتر شده است و از جمله نکاتی میباشد که برای علاقه مندان به حوزه عکای بسیار قابل توجه میباشد.

تصویربرداری دوربین عکاسی کانن 90D 18-55mm

چیزی که قبل از عرضه این مدل تمامی علاقه مندان در انتظار آن بودند  تصویربرداری ۴K بوده است . مدل ۹۰D امکان این را دارد که به فیلم برداری با کیفیت UHD 4K یا به صورت بسیار دقیق ۳۸۴۰×۲۱۶۰ پیکسل میباشد. از نکات جالب توجه در این دوربین بهره مندی از همه سطوح حسگر در زمان تصویربرداری میباشد.

اما سورپرایز شرکت کانن افزودن تصویربرداری Full HD 120p به این مدل افزوده شده است که فابلیت فراهم کردن تصویرهای تا چهار برابر آرام تر از مود استاندارد را به صاحب دوربین کانن ارائه میکند. با اینکه در مود تصویربرداری با سرعت زیاد، وضوح اتوماتیک را در اختیار ندارید و این مدل از همه سطح حسگر قابلیت استفاده را نخواهد داشت.

دوربین کانن ۹۰D

طراحی دوربین عکاسی کانن 90D 18-55mm

چیزی که در نخستین نگاه متوجه آن خواهید شد  افزودن شدن یک دکمه هشت جهته به قسمت پشتی بادی میباشد. دکمه‌ای که علاقه مندان که سابقه زیادی در عکاسی دارند با ابن امکان غریبه نیستند ، چون چند سالی میشود که بر روی بادی مدل های فول فریم کانن و نیز در خانواده دوربین های ۷D نیز تعبیه میشده است.

از پر اهمیت ترین وظایف محول شده به این دکمه هشت جهته رفت و آمد بین نقطه های وضوح و عوض کردن آنالوگ آن در زمان عکسبرداری از راه چشمی این مدل میباشد. این نکته برای عکاسی در محیط های ورزشی و طبیعت تا حد زیادی عملکرد زیادی خواهد داشت. افزودن این دکمه به قسمت عقبی سبب شده است چیدمان دکمه‌ها یک مقدار دستخوش تغییر بشود  و طول بادی ۲ سانتیمتر نسبت به ۸۰D بیشتر شود.

ولی بعضی مواقع تغییر ندادن هم جالب می‌باشد که در دوربین کانن ۹۰D دو مورد تغییر نکرده است. نخستین مورد بهره مندی از همان صفحه نمایش بینظیر مدل پیشین یعنی دوربین  ۸۰D و بعدی طراحی بادی به حالتی می‌باشد که همچنان بتوان از باطری گریپ BG-E14 که با مدل قبلی همخوانی داشت بر روی این مدل نیز قابل استفاده باشد. پس بادی ۹۰D همان شکل که انتظار خواهد رفت در مقابل نفوذ نم و خاک بسیار از خود مقاومت نشان خواهد داد. با وجود همه تغییرها و بیشتر شدن عرض و ارتفاع، وزن ۹۰D نسبت به دوربین پیشین خود تا حدود  ۷۰۱ گرم کم شده است.

باتری، ویژگی های ارتباطی دوربین عکاسی کانن 90D 18-55mm

باتری دوربین عکاسی کانن 90D 18-55mm از جنس LP-E6N می‌باشد که به خاطر بودن پردازشگر به روز چیزی در  حدود ۳۰% عملکرد بیشتری بر روی این مدل برعکس  دوربین پیشین، خواهد داشت. عدد اعلامی برای تعداد تصاویر قابل ذخیره با هر دفعه شارژ شدن صدرصد باطری، عدد بینظیر ۱۳۰۰ شات میباشد که در حالت منطقی از گریپ باطری به ۲۵۹۰ نیز می رسد.

 در حالت ویزگی های ارتباطی، دیگر خبری از ویزگی NFC نمی‌باشد. لذا کارایی این امکان صرفه‌جویی چند لحظه  برای برقراری ارتباط بین دستگاه و موبایل میباشد. شرکت کانن تصمیم داشته بجای کم کردن در زمان، در استفاده از باتری در دوربین صرفه ‌جویی بیشتری بکند، برای همین ویزگی بلوتوث را به دوربین ۹۰D افزوده است که در زمان منتقل کردن تصاویر باعث کم شدن مصرف باطری نیز می‌شود.

اگر تصمیم داشته باشیم در پایان به امکان بعدی از این مدل بینظیر اشاره کامل داشته باشیم ، حتما و بایستی به  شاتر مکانیکی آن نیز توجه ویژی ای داشته باشیم که مطابق نیاز عکاسان سرعت ۱/۸۰۰۰ ثانیه را در حدمت عکاسان عزیز خواهد گذاشت. همچنین در این دوربین به خاطر تعبیه شدن شاتر الکترونیکی، عکاس میتواند سرعت بالای چیزی در حدود ۱/۱۶۰۰۰ ثانیه را هم در خدمت کاربر قرار بدهد داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره در مورد دوربین عکاسی کانن 90D 18-55mm می توانید با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

سایر
ابعاد حسگر

APS-C

ابعاد عکس

1:1, 4:3, 3:2, 16:9

پردازشگر

DIGIC 8

تکنولوژی بي سیم

Bluetooth

دقت حسگر

34 مگاپیکسل

تصویر Live View

دارد

رزولوشن فیلم

4K

صفحه لمسی

دارد

4 دیدگاه برای دوربین عکاسی کانن 90D 18-55mm

  1. آواتار تینا جواهردوست

    تینا جواهردوست

    سلام
    دوربین ۹۰D با لنز ۱۸-۵۵ هست یا دوربین کانن ۸۵۰D با لنز ۱۸-۱۳۵؟ استادمون میگه لنز ۱۸-۵۵ بدرد نمیخوره اصلا زوم نداره
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    • آواتار Ebrahimi

      Ebrahimi

      سلام روزخوش
      شما همیشه باید اینو در نظر داشته باشید که لنز قوی تر بهتر از بدنه قوی تر می باشد ولی بیشترین تفاوت لنز ۵۵-۱۸ و ۱۳۵-۱۸ برای شما در تفاوت فاصله کانونی یا همان زوم هست و تفاوت بعدیش در سرعت فوکوس دقیق تر لنز ۱۳۵-۱۸ بخاطر استفاده از سیستم USM نسبت به STM است. اگر به زوم بیشتر نیاز ندارید آپشن های دوربین ۹۰D بهتر است و باعث میشه زمانی که حرفه ای تر شوید دیرتر به تعویض بدنه نیاز پیدا کنید. پس دوربین کانن ۹۰D با لنز ۵۵-۱۸ گزینه مناسب تری هست

  2. آواتار علی همتی

    علی همتی

    سلام
    من اگر ۹۰d رو با لنز ۱۸-۵۵ بگیرم بعداً میتونم لنز های EF رو مثل ۲۰۰-۷۰ براش بگیرم؟
    کیفیتش چون کراپ هست کاهش پیدا نمیکنه؟

    • آواتار Ebrahimi

      Ebrahimi

      سلام روزخوش

    • آواتار Ebrahimi

      Ebrahimi

      سلام روزخوش
      بله شما می توانید از تمامی لنز های سری EF و EF-S کانن بر روی این دوربین استفاده کنید و هیچ مشکلی ندارد فقط بدلیل کراپ سنسور بودن، در زمان استفاده از لنز های EF فاصله کانونی شما ضریب می خورد

  3. آواتار الهام علیان

    الهام علیان

    سلام و خسته نباشید
    من این دوربین رو از مجموعه شما خرید کردم و تشکر میکنم به خاطر خدمات خوب و آموزش های شما
    فقط یه سوال دارم فیلمبرداری دوربین برای حالت اسلوموشن باید چیکار کنم؟

    • آواتار Ebrahimi

      Ebrahimi

      سلام روزخوش
      مبارکتان باشد از داخل منو دوربین باید حالت اسلوموشن را فعال کنید و سپس اقدام به فیلمبرداری کنید اگر با مشکل جهت فعالسازی برخوردید با خدمات ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند

  4. آواتار طاهر ابراهیمی

    طاهر ابراهیمی

    سلام
    دوربین کانن ۹۰d برای فیلمسازی خوب است؟

دیدگاه خود را بنویسید

تماس با کارشناسان