دوربین کانن M6

    یکی از ابر قدرت‌های صنعت ساخت دوربین دیجیتال و لوازم جانبی آن، شرکت کانن است. این شرکت از دیرباز در این حوزه شروع به فعالیت کرده و توانسته نبض بازار را در دست بگیرد. دوربین‌های که توسط این شرکت طراحی و تولید می‌شود، متناسب با هر سلیقه و کاربردی است. در ادامه ویژگی‌های دوربین دیجیتال کانن مدل Canon EOS M6 را برای شما شرح خواهیم داد.

مشخصات کلی دوربین دیجیتال کانن مدل Canon EOS M6

دوربین دیجیتال کانن مدل Canon EOS M6 را می‌توان یکی از خوش‌فرم‌ترین و خوش‌دست‌ترین دوربین‌های این شرکت به حساب آورد. این دوربین با دارا بودن ابعاد 45 × 68 × 112 میلی‌متری و وزن 343 گرمی تمام اصول ارگونومی را برای یک عکاس فراهم آورده است. البته باید این نکته را بدانید که این دوربین ضدآب نیست.

خرید دوربین کانن M6

همان‌طور که می‌دانید برای اینکه وضوح تصویر خراب نشود، باید یک حسگر و پردازنده‌ی عالی در دوربین دیجیتال به کار رفته باشد. نوع حسگر دوربین کانن M6 از نوع CMOS با ابعاد APS-C و با دقت 26 مگاپیکسل است که شما را در ثبت تصاویر هرچه بهتر و باکیفیت‌تر کمک می‌کند. تصاویر این دوربین بدون آینه کانن با فرمت غیر فشرده RAW بر روی کارت حافظه ذخیره می‌گردد. حداکثر رزولوشن تصاویر نیز 4000*6000 است. همان‌طور که در ابتدا گفتیم، پردازنده نیز تأثیر مستقیمی بر روی وضوح تصاویر دارد. پردازنده‌ی این محصول ژاپنی شرکت کانن، از نوع DIGIC 7 است.

مشخصات تصویر و حسگر دوربین کانن M6

دوربین کانن M6

اگر قصد خریداری یک دوربین دیجیتال دارید، به لنز آن نیز باید توجه بیشتری کنید. فاصله کانونی لنز دوربین کانن M6 از 15 تا 45 میلی‌متر است. همچنین محدوده دیافراگم این محصول نیز 5/3 تا 3/6 است. اگر بخواهید در شرایط سخت و یا مکان‌های دشواری سوژه‌ای را شکار کنید، ممکن است دست شما لرزش داشته باشد. شرکت کانن در این محصول خود از لرزش گیر اپتیکال نیز بهره گرفته است.

با استفاده از دوربین دیجیتال کانن مدل Canon EOS M6 می‌تواند هم به‌صورت خودکار و هم به‌صورت دستی فوکوس را تجربه کنید. حداقل فاصله فوکوس نرمال 25 سانتی‌متر است. البته شما می‌تواند در حین فیلم‌برداری نیز زوم اپتیکال داشته باشید.

دوربین کانن M6

در کنار عکس، فیلم نیز می‌تواند برایتان خاطرات خوبی به یادگار بگذارد. با دوربین M6 می‌توانید فیلم‌هایی با رزولوشن Full HD و با سرعت حداکثر 60 فریم بر ثانیه و با فرمت MPEG-4 بر روی کارت حافظه ذخیره کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید ضبط صدای این دوربین از نوع استریو است.

عکس‌برداری با ویژگی‌های منحصربه‌فرد دوربین M6 نیز جالب است. اولین پارامتر در عکاسی سرعت شاتر است. حداقل سرعت شاتر این دوربین 30 و حداکثر 4000/1 ثانیه است. اگر بخواهید از یک سوژه در یک بازه زمانی نیز تصویری به ثبت برسانید می‌توانید با استفاده از زمان‌سنج این کار را انجام دهید.

حساسیت (ISO) می‌تواند در کیفیت تصویر و نور آن تأثیر زیادی داشته باشد. دوربین دیجیتال کانن مدل Canon EOS M6 دارای حداقل حساسیت 100 و حداکثر حساسیت 25600 است. در کنار همه‌ی این ویژگی‌ها تکنولوژی تشخصی چهره نیز می‌تواند عکس‌های شما را فوق‌العاده‌تر کند. در مکان‌هایی که نور کم است نیز می‌توانید با استفاده از فلاش دوربین، این کمبود نور را جبران کنید.

دوربین کانن M6

بر روی دوربین دیجیتال کانن مدل Canon EOS M6 صفحه‌نمایشی از نوع lCD چرخشی با اندازه 3 اینچ و دقت 1040000 نقطه در هر پیکسل طراحی شده است. این صفحه‌نمایش لمسی و از تکنولوژی تصویر زنده (Live View) بهره‌مند است.

در کنار این صفحه‌نمایش، دوربین دیجیتال کانن مدل Canon EOS M6 دارای خروجی و hdmi و usb برای انتقال و مشاهده تصاویر است. از دیگر قابلیت‌های این دوربین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پشتیبانی از انواع کارت حافظه؛
  • میکروفون و اسپیکر داخلی؛
  • تکنولوژی بی‌سیم (wifi)؛
  • باتری کانن LP-E17

دوربین کانن Canon M6 در سال 2020 متوقف شد و کانن در حال جایگزینی آن با دوربین کانن Canon M6 mark ll است که در قابلیت های عکاسی و فیلمبرداری پیشرفته تر است.

سایر
ابعاد

45 × 68 × 112 ميلي متر

وزن

343 گرم

ضد آب

ندارد

نوع حسگر

CMOS

قطع حسگر

Crop Frame

ابعاد حسگر

APS-C

دقت حسگر

26 مگاپيکسل

دقت موثر حسگر

24 مگاپيکسل

حداکثر رزولوشن عکس

6000×4000

نسبت ابعاد عکس

1:1, 4:3, 3:2, 16:9

پردازشگر

Digic 7

فرمت غيرفشرده عکس

RAW

فاصله کانوني

15 – 45 ميلي متر

محدوده ديافراگم

3.5-6.3

لرزشگير تصوير

دارد

حداقل فاصله فوکوس نرمال

25 سانتي متر

توضيحات لرزشگير

اپتیکال

فوکوس خودکار

دارد

فوکوس دستي

دارد

زوم اپتيکال در حين فيلمبرداري

دارد

رزولوشن فيلم

Full HD

حداکثر سرعت فيلم

60 فريم بر ثانيه

فرمت فيلم

MPEG-4, H.264

توضيحات فيلم

1920 x 1080 @ 60p; 1920 x 1080 @ 30p; 1280 x 720 @ 60p

ضبط صدا

استریو

حداکثر سرعت شاتر

1/4000 ثانيه

حداقل سرعت شاتر

30 ثانيه

زمانسنج خودکار

دارد

حداقل حساسيت

100

حداکثر حساسيت

25600

ايزو

Auto, 100-25600

عکاسي پياپي

9 فریم بر ثانیه

فلاش

دارد

تکنولوژي تشخيص چهره

دارد

تکنولوژي تشخيص لبخند

ندارد

نوع صفحه نمايش

TFT LCD چرخشی

سايز صفحه نمايش

3 اينچ

دقت صفحه نمايش

1040000 نقطه

چشمي

ندارد

تصوير زنده Live View

دارد

صفحه نمايش لمسي

دارد

خروجي HDMI

دارد

خروجي USB

دارد

خروجي تلويزيون

ندارد

PictBridge

ندارد

نوع کارت حافظه

SD/SDHC/SDXC card

ميکروفون داخلي

دارد

اسپيکر داخلي

دارد

موقعيت ياب GPS

ندارد

قطب نما

ندارد

تکنولوژي بي سيم

دارد

نوع تکنولوژي بي سيم

Wi-Fi

نوع باتري

ليتيوم يوني

مشخصات باتري

LP-E17

تماس با کارشناسان