لنز کانن Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

ویژگی های مهم

  • لنز ماکرو Canon EF سری L
  • فاصله کانونی ۱۰۰ میلی‌متر (لنز ماکرو تک کانونی)
  • دیافراگم F/2.8
  • دارای ۹ تیغه، ۱۲ گروه و ۱۵ عنصر اپتیکی
  • بزرگنمایی ۱:۱
  •  عدسی‌های UD
  • پوشش فوق العاده و بهره‌گیری از سیستم موتور فوکوس Ultrasonic
  • دارای لرزشگیر تصویر اپتیکال
  • موتور فوکوس فراصوتی (USM)
  • ساختار ضدنفوذ و مقاوم در برابر گرد‌وخاک
  • دارای دکمه تغییر حالت MF و AF (فوکوس دستی و اتوماتیک)
  • حداقل فاصله فوکوس 30 سانتیمتر
  • قطر دهانه فیلتر 67 میلیمتر
  • دارای دکمه تغییر حالت MF و AF (فوکوس دستی و اتوماتیک)
دسته بندی :

معرفی لنز کانن Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

معرفی و بررسی لنز کانن Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM: دنیای عکاسی دنیای بسیار وسیعی است که هر شخصی می‌تواند با توجه به علایق خود بخشی از آن را دنبال کند. به طور مثال ممکن است فردی به عکاسی از لحظات ورزشی علاقمند باشد یا بخواهد مناظر زیبای طبیعت را به تصویر بکشد شاید هم به عکاسی از طبیعت بی جان علاقه نشان دهد و … .

یکی از شاخه های عکاسی که طیف وسیعی از کاربران را مجذوب ویژگی های خود کرده است عکاسی ماکرو یا در اصطلاح ماکروگرافی است. در واقع ماکرو گرافی به نوعی از عکاسی گفته می شود که در آن عکاس می‌تواند از سوژه های کوچک و با فاصله ای بسیار نزدیک عکس بگیرد. شاید شما هم نمونه عکس های این شاخه از عکاسی را دیده باشید.

لنزی که در نمایندگی کانن قصد داریم تا درباره آن با شما صحبت کنیم لنز کانن Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM است که جز بهترین و محبوب ترین لنز های ساخته شده توسط کمپانی معتبر کانن به حساب می آید. لنز های ماکرو را می‌توان برای عکاسی یا تصویربرداری از سوژه های بسیار ریز استفاده نمود و یا از آن برای هرچه بیشتر نزدیک شدن به سوژه استفاده کرد. در ادامه با ما همرا باشید تا همراه با‌ هم به بررسی و معرفی برخی از قابلیت ها و وشخصه های برجسته این لنز کانن بپردازیم.

لنز Canon EF 100mm Macro IS USM یکی از با کیفیت ترین لنز های ماکرو سری L شرکت کانن است و از لنزهای UD و ساختار ضد نفوذ و مقاوم ساخته شده است که آن را به یک لنز با کیفیت و منحصر به فرد تبدیل کرده است. این لنز دارای فاصله کانونی 100 میلی متر و دیافراگم کم f/2.8 است.

دیافراگم باز و فاصله کانونی تله فوتو این لنز را به یکی از بهترین لنزهای تخصصی برای استفاده در عکاسی پرتره و عروسی علاوه بر عکاسی عمومی تبدیل کرده است. علاوه بر این، این لنز با حداقل فاصله فوکوس 30 سانتی متر و بزرگنمایی 1:1 برای عکاسی کلوزآپ و ماکرو و ثبت تصاویر در اندازه کامل ایده آل است.

لنز کانن Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

فاصله کانونی و عدسی لنز کانن Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

لنز های ماکرو را می‌توان هم در محیط های استدیویی و هم در محیط های باز استفاده نمود. معمولا لنز های ماکرو را با یک فاصله کانونی ثابت طراحی و تولید می کنند. بر همین اساس می‌توان این مدل را یک لنز فیکس یا اصطلاحا Prime نیز دانست. بر خلاف لنز هایی مانند Canon EF 70-200mm F/2.8L IS III USMCanon EF-S 10-18mm f/4.5–5.6 IS STM و Canon EF 100-400mm F/4.5-5.6L IS II USM که از یک بازه فاصله کانونی برخوردارند.

لنز کانن Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM تنها در فاصله کانونی 100 میلی متر فعالیت می‌کند در نتیجه و به دلیل استفاده از تعداد عدسی های کمتر در ساخت این لنز پراکندگی های نوری ایجاد شده بین عدسی ها کمتر شده و کیفیت نهایی تصویر در این لنز بالاتر است و تصاویر به دست آمده از کنتراست و شارپنس بیشتری از لنز های زوم برخوردارند. یکی دیگر از کاربرد های اساسی لنز های ماکرو مانند Canon EF-S 60mm F/2.8 Macro USM، Canon MP-E 65mm F/2.8 1-5x Macro و یا Canon EF 180mm F/3.5L Macro USM استفاده از آنها در عکاسی تبلیغاتی یا صنعتی است. زیرا با توجه به حداقل فاصله فوکوسی که این گونه لنز ها از آن بهره مند هستند میتواند تا حد امکان به کالای مورد نظر نزدیک شده تا بافت یا جنس محصول را به تصویر بکشد.

به طور مثال باید عنوان کنیم که حداقل فاصله ای که لنز کانن Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM می‌تواند بر روی سوژه فوکوس کند برابر 30 سانتی متر است که با توجه به فاصله کانونی 100 میلی متری این لنز برای نزدیک شدن به سوژه و عکاسی یا تصویربرداری از آن بسیار کاربردی و مناسب است.

این لنز به لطف لنزهای UD خود می تواند پراکندگی و نویز را تصحیح کند و تصاویری با کیفیت بالاتر بگیرد.

دیافراگم لنز ماکرو کانن 100mm F/2.8L

یکی از مشکلاتی که اکثر عکاسان شاخه ماکروگرافی با آن روبرو هستند لرزش و تاری عکس های ماکرو ثبت شده توسط آن ها است. به دلیل نزدیک شدن بیش از اندازه به سوژه و یا کوچک بودن ابعاد سوژه مورد نظر کوچکترین حرکتی باعث پدید آمدن تاری بسیار شدید در تصاویر به ثبت رسیده می گردد.

لنز کانن Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM دارای دیافراگم ثابت F/2.8 است که با استفاده از آن کنترل زیادی روی ایجاد عمق میدان در تصاویر خواهید داشت. به علاوه دیافراگم این لنز دارای 9 تیغه است که آن را به یک دیافراگم کاملا گرد تبدیل می کند و به کمک آن می توانید تصویری بسیار خارج از فوکوس را با بوکه ای کاملا گرد و بسیار زیبا در پس زمینه سوژه ایجاد کنید.

به همین دلیل مهندسین و طراحان شرکت کانن بر روی لنز ماکرو Canon EF 100mm F2.8L Macro IS USM از یک سیستم لرزشگیر هیبریدی قدرتمند و دقیقا مشابه همان چیزی که در لنز های Canon EF 24-70mm F/2.8L II USM، Canon EF 70-200mm F/4L IS USM و Canon EF 16-35mm F/4L IS USM از آن استفاده شده بود بهره برده‌اند که در نتیجه آن امکان کاهش اثرات لرزش وارده به لنز و دوربین کانن را تا 4 استاپ از سرعت شاتر فراهم شده است. همچنین به‌کمک این لرزشگیر لرزش‌های زاویه‌دار یا افقی حین عکاسی کلوزآپ به دوربین را کاهش می‌دهد.

همچنین به دلیل استفاده از مانت EF شرکت کانون بر روی این مدل بهتر است برای رسیدن به بهترین نتیجه از این لنز بر روی دوربین های فول فریم شرکت کانن استفاده شود. البته هیچ مشکلی در هنگام استفاده از این لنز بر روی دوربین های کانن با سایز حسگر کوچکتر به وجود نخواهد آمد. یکی از برجسته ترین ویژگی های این لنز دیافراگم آن است. زیرا با توجه به دیافراگم بسیار مناسب F/2.8 می‌توان حتی در محیط هایی با نور کم عکس هایی با جزئیات بالا و با نور کافی به ثبت رساند.

فوکوس لنز کانن EF 100mm F2.8L Macro IS USM

موتور فوکوس USM در این لنز بی نظیر است و مزیت آن عملکرد دقیق و بی صدای آن می باشد و به دلیل تعبیه سیستم فوکوس دستی ثابت، لنز کانن Canon EF 100mm Macro IS USM به شما اجازه را می‌دهد تا هنگام فوکوس به صورت خودکار، با چرخاندن رینگ فوکوس روی لنز، فوکوس لنز را به صورت دستی کنترل و مدیریت کنید.

همچنین برای محدود کردن منطقه قابل فوکوس، روی این لنز یک سویچ تعبیه شده که می‌تواند لنز را مجبور کند تا فوکوس را تنها روی یکی از سه منطقه مشخص شده انجام دهد.

محدود کردن ناحیه فوکوس به لنز کمک می‌کند از فوکوس ناخواسته با نادیده گرفتن سوژه‌های مناطق دیگر جلوگیری کند. به این ترتیب تمرکز در ناحیه مورد نظر با سرعت بیشتری انجام می شود. فوکوس این لنز داخلی است. بنابراین با تغییر فوکوس، دیافراگم لنز نمی چرخد ​​و به این ترتیب در صورت استفاده از فیلتر روی لنز، عملکرد آن تغییر نمی کند.

لنز Canon EF 100mm F2.8L Macro IS USM

بدنه و مانت لنز کانن Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

در مورد مشخصات فیزیکی و ظاهری لنز کانن EF 100mm F2.8L Macro IS USM می‌توان به استفاده از فلز در ساخت مانت و بدنه دستگاه اشاره نمود. به دلیل برخورداری از استاندارد های لنز های سری L در این مدل کیفیت ساخت بدنه از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار است. طول این محصول برابر با 123 میلی متر و قطر آن نیز معادل 78 میلی متر است و وزن لنز ۶۲۵ گرم و قطر دهانه فیلتر آن برابر با 67mm است.

این لنز کانن قادر به سازگاری با دوربین کانن 90D و دوربین کانن 80D و دوربین کانن 6D MARK II و دوربین کانن 850D و دوربین 250D و دوربین کانن EOS R و دوربین کانن 2000D و دوربین کانن 5D MARK IV و دوربین کانن M50 و دوربین کانن EOS R6 می باشد.کاربر گرامی برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره، شما می توانید با کارشناسان حرفه ای ما در تنها نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

خرید لنز کانن Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

شما می توانید لنز ماکرو 100mm f/2.8L Macro IS USM را می توانید به صورت مستقیم از نمایندگی رسمی کانن در ایران با 36 ماه گارانتی رسمی و 15 ماه بیمه نامه کارآفرین خریداری کنید. تمامی محصولات ارائه شده توسط نمایندگی از گارانتی اصالت کالا و ضمانت بهترین قیمت بهره مند می باشند. علاوه بر این، کارشناسان ما در هنگام خرید، آموزش های جامعی را در مورد نحوه استفاده از لنز به شما ارائه می دهند. همچنین می توانید خرید خود را به صورت آنلاین در سایت ما انجام دهید. تمامی سفارش های انجام شده برای شهر تهران در همان روز کاری ارسال می شوند و برای شهرستان ها بین 24 تا 48 ساعت تحویل می شوند.

سایر
ضد آب

ندارد

ابعاد

110×64×36 میلی متر

وزن

270 گرم

نوع حسگر

BSI CMOS

دقت حسگر

21 مگاپیکسل

دقت موثر حسگر

20 مگاپیکسل

ابعاد حسگر

1/2.3 " (6.17 × 4.55 mm)

رزولوشن عکس

5184 × 3888

نسبت ابعاد عکس

1:1, 4:3, 3:2, 16:9

فرمت عکس

JPEG

فرمت غیر فشرده Raw

ندارد

پردازشگر تصویر

DIGIC 6

فاصله کانونی

24-960 میلیمتر

محدوده دیافراگم

F3.3–6.9

بزرگنمایی اپتیکال

40 برابر

بزرگنمایی دیجیتال

4 برابر

لرزشگیر تصویر

دارد

توضیحات لرزشگیر

اپتیکال

حداقل فاصله فوکوس نرمال

5 سانتیمتر

فوکوس دستی

دارد

فوکوس اتوماتیک

دارد

حالت ماکرو

دارد

فوکوس حالت ماکرو

1 سانتیمتر

رزولوشن فیلم

Full HD

حداکثر سرعت فیلم

60 فریم بر ثانیه

فرمت فیلم

MPEG-4, H.264

توضیحات فیلم

1920 x 1080 (60p, 30p), 1280 x 720 (30p), 640 x 480 (30 fps)

ضبط صدا

استریو

فیلمبرداری سه بعدی

ندارد

حداقل سرعت شاتر

15 ثانیه1/3200 ثانیه

زمانسنج خودکار

2 تا 10 ثانیه

حداقل حساسیت

100

حداکثر حساسیت

3200

ایزو

Auto, 100-3200

عکاسی پیاپی

دارد

فلاش

دارد

عکاسی سه بعدی

ندارد

نوع صفحه نمایش

LCD

سایز صفحه نمایش

3 اینچ

دقت صفحه نمایش

922000 نقطه

صفحه نمایش جلو

ندارد

چشمی

ندارد

تصویر زنده Live View

دارد

خروجی HDMI

دارد

خروجی USB

دارد

خروجی تلویزیون

دارد

نوع کارت حافظه

SD /SDHC/SDXC card

کارت حافظه همراه

ندارد

میکروفون داخلی

دارد

اسپیکر داخلی

دارد

موقعیت یاب GPS

ندارد

قطب نما

ندارد

تکنولوژی بی سیم

دارد

نوع تکنولوژی بی سیم

Wi-Fi

نوع باتری

یون لیتیوم استاندارد

مشخصات باتری

1x NB-13L Rechargeable Lithium-Ion Battery Pack, 3.6 VDC, 1250 mAh

اقلام همراه دوربین

باتری، شارژر، بند دور دست

تماس با کارشناسان