میکروفن بی سیم رُد GO Compact

میکروفن بی سیم رُد GO Compact کوچک‌ترین و سازگار ترین سیستم میکروفون در حال حاضر می باشد. این میکروفن دارای یک فرستنده و گیرنده است.

میکروفن های بی سیم رُد GO Compact ابعاد بسیار کوچکی را دارا هستند و قابلیت‌ها و مزیت های بسیار آن این میکروفن را بسیار شگفت‌انگیز ساخته است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره شما می توانید با کارشناسان ما در تنها نمایندگی کانن در ایران تماس حاصل فرمایید.

ما امروز در نمایندگی کانن قصد معرفی و برزرسی میکروفن بی سیم رُد GO Compact را داریم. البته اکنون دیگر تولید این مدل متوقف شده است و مدل ارتقا یافته آن میکروفون بی سیم رود Rode Wireless GO II جایگزین شده است که از آپشن های بالاتری برخوردار است. پس در ادامه همراه ما باشید.

معرفی میکروفن بی سیم رُد GO Compact

میکروفن بی سیم رُد GO Compact کوچک‌ترین و سازگار ترین سیستم میکروفون در حال حاضر می باشد. این میکروفن دارای یک فرستنده و گیرنده است.

لازم به ذکر است که اساسی ترین و مهم ترین ویژگی این میکروفون دوربین این است که فرستنده‌ اش شامل یک میکروفون همه جانبه و یک گیره است که به وسیله آنها شما قادر به آن هستید که میکروفن را به لباس خودتان متصل کنید و این موضوع موجب شده تا کاربران به طور مستقیم و بی واسطه از میکروفن بی سیم رُد GO Compact به عنوان یک میکروفن یقه ای استفاده کنند و هر میکروفون یقه‌ای کابلی دیگری را به این میکروفن متصل کنند و از این فرستنده‌ برای بی سیم کردن میکروفون بهره مند شوید. پس از این فرستنده صدا را به گیرنده‌ی نصب شده روی دوربین ارسال خواهد کرد.

میکروفن بی سیم رُد GO Compactمزیت های میکروفن بی سیم رُد GO Compact

میکروفون بی‌سیم رد از باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز بهره مند می باشد و محدوده‌ای حدود 76 متر را پوشش می‌دهد. شرکت رُد یک کپسول داخلی Pre-Polarized و Pressure-Operated در این میکروفن تعبیه کرده است که الگوی قطبی اومنی دایرکشنال یا همه جانبه را دارا می باشد و محدوده فرکانس آن حدود 50 هرتز تا 20 کیلوهرتز است.

لازم ب ذکر است که این میکروفن از ورودی استاندارد 3.5 میلیمتر TRS نیز بهره مند است.

میکروفن بی سیم رُد GO Compactهم فرستنده و هم گیرنده میکروفن بی سیم رُد GO Compact دارای یک کلیپ است که از آن می‌توانید برای متصل کردن میکروفن به جاهای متنوع استفاده کنید. این میکروفن به وسیله یک باتری قابل شارژ داخلی تغذیه می‌شود و شما قادر به آن هستید که با یک بار شارژ تا 7 ساعت از آن استفاده کنید. علاوه بر این می‌توانید از پک‌های باتری اکسترنال برای بیشتر شدن زمان کارایی این میکروفن استفاده کنید و به طور پیوسته از آن استفاده کنید.

روی گیرنده‌ی میکروفن بی سیم رُد یک خروجی 3.5 میلیمتری TRS تعبیه شده است که با استفاده از این خروجی کاربران می‌توانند آن را به دستگاه‌های ضبط کننده‌ی خارجی مثل دوربین یا ضبط کننده‌ی صدا وصل کنید. لازم به ذکر است که یک صفحه LCD رنگی هم برای دیدن و اعمال تغییرات در تنظیمات در این میکروفن تعبیه شده است.

کارایی میکروفن بی سیم رُد GO Compact

استفاده از میکروفن بی سیم رُد GO Compact بسیار ساده است و شما نیازی به خواندن اطلاعات این میکروفن نخواهید داشت. کافی است که با استفاده از کابل USB-C موجود در داخل میکروفن هر دو دستگاه را شارژ کنید و بعد از یک ساعت شما قادر به استفاده از آن‌ها هستید.

نکته قابل توجه این است که با این میکروفون معمولا از جک‌های 3.5 میلیمتری استفاده می‌شود که بر روی این جک ها 3 یا 4 اتصال موجود است. البته برای این میکروفن شما نیازمند جکی هستید که حداقل دارای 4 عدد نقطه اتصال باشد و در صورتی که از جک‌های دارای 3 اتصال استفاده کنید میکروفن کار نمی‌کند.

در مورد کیفیت صدای این میکروفن باید از واحد فرستنده به عنوان میکروفون یقه‌ای استفاده کنید و کیفیت صدای آن بی نظیر می باشد. تون‌های میکروفن بی سیم رُد GO Compact واضح و طبیعی است و گرما و عمق آن‌ها هم به صورتی می باشد که صدا کاملا طبیعی به نظر می آید و اصلا شبیه یک صدای ضبط شده نمی باشد.

میکروفن بی سیم رُد GO Compactپس از متصل شدن میکروفون یقه‌ای، متوجه آن خواهید شد که صدا افزایش می یابد ولی حالت طبیعی صدای شما اندکی کامپیوتری‌تر به گوش شما می رسد. در نتیجه باید بگوییم که این صدای نویزدارتر و زمخت تر بیشتر به دلیل ترکیب میکروفون و آداپتور مربوطه است و ربطی به میکروفن بی سیم رُد GO Compact ندارد.

برد تعبیه شده برای دستگاه فرستنده به طور کامل پوشش داده می‌شود. 76 متر مسافت بسیار زیادی می باشد و دور از تصور است که دستگاه گیرنده قادر به دریافت صدای شما باشد ولی این موضوع در تست های ما اتفاق افتاد و صدا به طور بی نظیری ضبط شده بود. البته باید بگوییم که این موضوع فقط وقتی اتفاق می افتد که گیرنده و فرستنده در یک خط مستقیم قرار بگیرند. هرچه تعداد مانع های موجود میان این دو بیشتر باشد، احتمال اینکه صدای کاربر همراه با افت کیفیت باشد هم افزایش خواهد یافت.

بدنه میکروفن بی سیم رُد GO Compact

همراه با این میکروفون یک کیف حمل کوچک و نرم هم به خریداران این میکروفن عرضه می شود که به وسیله این کیف کاربران قادر به حمل آسان این میکروفن هستند. درون بسته‌بندی دو عدد کابل USB-C قرار دارد که کاربرد بسیار زیادی را به همراه دارد. چونکه شما قادر به آن هستید که هم گیرنده و هم فرستنده را به صورت همزمان شارژ کنید.

لازم به ذکر است که دو عدد ددکت کوچک هم داخل بسته‌بندی قرار گرفته است که شما می‌توانید از آن‌ها برای پوشاندن میکروفون روی واحد فرستنده بهره مند شوید. (البته یکی از آن‌ها یدکی می باشد). این ددکت به راحتی به میکروفون متصل می‌شود و به خوبی هم با آن سازگار است ولی اگر به میکروفون ضربه وارد شود، از آن جدا می‌شوند.

میکروفن بی سیم رُد GO Compactگیرنده و فرستنده میکروفن بی سیم رُد GO Compact از جنس پلاستیک تولید شده اند البته باید بگوییم که هیچکدام از آن‌ دو ارزان قیمت نیستند و کیفیت ساخت آن‌ها طوری می باشد که حس یک میکروفن با کیفیت را به شما خواهد داد. کلیدهای روی آن‌ها هم نسبتا بزرگ هستند و اگر که آن‌ها را فشار دهید صدای کلیک رضایت بخش را می شنوید.

میکروفن های بی سیم رُد GO Compact ابعاد بسیار کوچکی را دارا هستند و قابلیت‌ها و مزیت های بسیار آن این میکروفن را بسیار شگفت‌انگیز ساخته است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره شما می توانید با کارشناسان ما در تنها نمایندگی کانن در ایران تماس حاصل فرمایید.

سایر
درگاه ارتباطی

جک 3.5 میلی‌متری

منبع تغذیه

باتری

حساسیت

74 دسی بل

الگوی قطبی

اومنی دایرکشنال

تماس با کارشناسان