سر سه پایه کانن

یکی از مهمترین قطعات کیت DSLR نمایندگی کانن، سه پایه و سر سه پایه کانن است. موقعیت سه پایه به شما امکان می دهد سوژه خود را دقیقاً قاب کنید، کادر را برای تصویر واضح تر تثبیت می کند، نوردهی طولانی را امکان پذیر می کند و استفاده از راه دور از دوربین را امکان پذیر می کند.

متأسفانه، مردم اغلب برای اولین سه پایه خود خرج زیادی نمی‌کنند. کاهش کیفیت سه پایه اول اغلب منجر به تجربه بدی می شود.

سر سه پایه کانن برای راحتی حمل و نقل در هنگام مسافرت و حداکثر پایداری در هنگام استفاده در دوربین های دیجیتال کانن طراحی شده است. ویژگی های خاص سر سه پایه کانن  موجب کنترل دقیق دوربین و به ثبت رساندن تصاویری فوق العاده می شود.

در میان سر سه پایه های کانن، سرسه پایه هایی تولید می شوند که به حداکثر ارتفاع  62و حداکثر ظرفیت بار  4/4پوند می رسند و حتی قادر هستند تا 17پوند (که چیزی در حدود 6.8 کیلوگرم می شود) نیز بار را تحمل کنند. هنگامی که کیفیت تصویر مد نظر باشد، استفاده از یک سر سه پایه پایدار و محکم، اولین توصیه ما است. یک سر سه پایه با کیفیت از مهم ترین لوازم جانبی است که می توانید در حرفه عکاسی از آن برخوردار شوید. البته، با تعداد زیاد برند های سر سه پایه موجود در بازار، انتخاب یک گزینه مناسب می تواند کمی مشکل باشد.

 اگر شما با اجزاء سر سه پایه کانن آشنا باشید، تنها با مطالعه ای کوتاه در مورد نحوه استفاه آن می توانید به راحتی با آن کار کنید. این موضوع در انتخاب سرسه پایه نیز تاثیر گذار است. سر سه پایه ها، در قیمت های مختلف به بازار عرضه می شود اما بدون در نظر گرفتن قیمت، سر سه پایه کانن می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد. این لوازم جانبی با کیفیت برای دوربین های سنگین بسیار مناسب هستند و باعث می شود هنگام عکسبرداری به دلیل وزن زیاد، احساس خستگی نداشته و دیگر نیازی به تحمل وزن دوربین های سنگین نباشد.

سر سه پایه کانن

سر سه پایه کانن دارای چهار پیچ تنظیم کننده است؛ دو پیچ برای تنظیم بدنه لنز و دو مورد دیگر برای تنظیمات در طول استفاده از دوربین، نصب شده است. دستگیره قفل پانچ موجود در سر سه پایه، اصطکاک چرخش پانورامیک را کنترل می کند. همچنین دستگیره ای نیز در بالای آن قرار دارد که وظیفه تنظیم ارتفاع را بر عهده می گیرد. برای نصب سر سه پایه، باید پیچ پایه های سرسه پایه را در جای خود قرار داده و دستگیره کنترل اصطکاک محکم شود.

با خریداری یک سه پایه  محکم، با تنظیم  دستگیره بالابر پانل، می توانید از عملکرد مناسب آن مطمئن شوید. دو دستگیره بزرگتر که  وظیفه کنترل ارتعاش اصطکاک پانورامیک و ارتفاع را  دارند ، به دلخواه قابل تنظیم است. به عبارت دیگر دستگیره اصطکاک برای کنترل جهت گیری دوربین کانن، طراحی شده است. طراحی دستگیره های لمسی جدید در سر  سه پایه های کانن، باعث اطمینان بیشتری می شود و کار کردن با دوربین را هنگام استفاده از دستکش، آسان تر می کند.

در مدل های جدید سر سه پایه  کانن، دستگیره قفل به طرف دیگر سر سه پایه منتقل شده است که کار با آن را آسان تر می کند. بعلاوه، دیگر نیازی نیست زیر پلت فرم لنز را بچرخانید تا اصطکاک چرخش تنظیم شود.

بنابراین، سرسه پایه های تولید شده در شرکت کانن، توسط عکاسان حرفه ای و حتی مبتدی مورد استفاده قرار می گیرد. سر سه پایه ها دارای اندازه های متفاوت هستند و این موضوع باعث تنوع در انتخاب می شود. فاصله سطح  پلت فرم به محور شیب هم به راحتی قابل تنظیم است. همچنین گیره لنز استاندارد arca-swiss نیز در پلت فرم طراحی شده است. عکاس با استفاده از سر سه پایه کنترل بهتری در عکسبرداری از طبیعت یا حیات وحش دارد.

به علاوه، دریچه ای در سرِ سه پایه طراحی شده است که شما می توانید به راحتی سر سه پایه را تا 90 درجه بچرخانید. انعطاف پذیری و استاندارد پایه های سر سه پایه و راحتی قفل فلیپ، سه ویژگی منحصر به فرد سرسه پایه کانن به شمار می روند. قلاب دنده در قسمت پایین سرسه پایه  قابل جابجایی است و درهنگام عسکبرداری، کل ستون با زاویه بسیار کمی تغییر می کند. در آخر لازم به ذکر است که نصب دوربین و لنز بر روی سر سه پایه، به راحتی صورت می گیرد.  می توان فقط به وسیله دو انگشت کار نصب و راه اندازی را انجام داد.