فیلتر لنز و آداپتور فیلتر کانن

اگر شما نیز در حوزه صنعت عکاسی و فیلم‌برداری حرفه‌ای یا حتی تازه وارد هستید، باید بدانید که لنز دوربینتان می‌تواند نقش بسیار مهمی در ثبت تصاویر ایفا کند. در حال حاضر دوربین‌های بسیار زیادی در بازار وجود دارد که در هر یک لنزهای بسیار حرفه‌ای و خارق‌العاده‌ای تعبیه شده است؛ اما گاهی اوقات نیاز می‌شود که عکس‌های جالب‌تری نیز گرفته شود. یکی از ابزاری که هر عکاسی برای ثبت تصاویر شگفت‌انگیز نیاز دارد، فیلتر لنز است.

شرکت‌های زیادی در زمینه ساخت تجهیزات عکاسی مثل دوربین، پایه، فیلتر لنز و… فعال هستند. یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین این شرکت‌ها، کانن است. شرکت کانن در کشور ژاپن قرار دارد و سال‌های زیادی است که در این زمینه فعالیت دارد.

خرید فیلتر لنز و آداپتور فیلتر کانن

دهانه لنز هر دوربین موجود در بازار اندازه و سایز متفاوتی دارد؛ اما شما نمی‌توانید یک فیلتر برای چندین دوربین استفاده کنید. البته گاهی برای برخی دوربین‌های کانن نیاز است که خود فیلترهای شرکت کانن استفاده شود. در هنگام خرید فیلتر لنز باید به چندین نکته مخصوصاً سایز دهانه لنز دوربینتان توجه کنید. البته فیلترهایی نیز وجود دارد که قابلیت بزرگ یا کوچک شدن را دارا هستند.

برای خرید فیلتر لنز و آداپتور فیلتر کانن به همراه گارانتی شرکتی یک ساله می توانید با شماره های 66576190-021، 66864034-021، 66384863-021 نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید و سفارش خود را ثبت نمایید و در کمتر 24 ساعت در تهران و 48 ساعت در شهر های دیگر سفارش را تحویل بگیرید.

کاربرد فیلتر لنز

گاهی اوقات دوست داریم که عکس‌های سیاه و سفید بگیریم؛ اما ممکن است که در تنظیمات دوربین موجود نباشد. برای این کار کافی است که شما از فیلترهای B&W شرکت کانن استفاده کنید. این لنزها از ورود برخی نورهای مرئی به داخل دوربین جلوگیری می‌کنند و همین باعث می‌شود که تصاویر به‌صورت تک رنگ ثبت شوند. البته این نوع فیلتر تنها برای ثبت تصاویر سیاه و سفید نیست. شما می‌توانید با استفاده از فیلتر رنگ قرمز B&W آسمان را آبی‌تر جلوه دهید.

اگر در شرایطی هستید که هوا کمی کثیف یا مه آلوده هست، شما نیاز دارید تا امواج نوری در فضا مانند UV را کنترل کنید. برای این کار شما نیاز دارید تا با استفاده از فیلترهای بسیار شفاف شرکت Canon مانع عبور این دسته از امواج شوید. البته این نوع فیلترها کاری به نور مرئی ندارد. UV Filter Canon SX510 یکی از بهترین فیلترهای از این دست در بازار است که می‌توانید با قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای تهیه کنید.

برخی از عکاسان ثبت تصاویر در طبیعت را دوست دارند؛ اما یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در طبیعت وجود دارد، گاهی نور شدید خورشید است. نور شدید باعث می‌شود که نویزهای زیادی بر روی تصاویر باقی بگذارد. برای برطرف کردن این مشکل می‌توانید از فیلترهای مخصوص پولاریزه شرکت کانن استفاده کنید. این نوع از فیلترها در دو دسته دایره‌ای و خطی در بازار موجود است که البته هیچ‌گونه تفاوتی در عملکرد آن‌ها وجود ندارد. این نوع فیلترها مانع هرگونه بازتابش در تصاویر می‌شود. پیشنهاد ما به شما این است که این نوع فیلترهای ارزان قیمت را همیشه و در همه‌جا به همراه خود داشته باشید.

خیلی از عکاسان نیز برای کسب درآمد خود نیاز به راه‌اندازی یک آتلیه دارند. برای کار در آتلیه نیاز دارید که از فیلتر های نوع  sf شرکت ژاپنی کانن استفاده کنید. این نوع فیلتر باعث می‌شود که پوست معیوب را لطیف‌تر کند. البته از این نوع فیلتر می‌توان در عکاسی طبیعت نیز استفاده کرد.

فیلتر لنز و آداپتور فیلتر کانن

فیلترهای گرد یا مربعی شکل؟

فیلترها همیشه به 2 شکل وجود دارند – دایره ای ها که به طور مستقیم بر روی لنز قرار میگیرند  و مربعی ها که به وسیله اتصال دهنده  فیلتر یا شارژر خاص خود بر روی لنز سوار میشوند.

فیلترهای گرد برای وقتی لازم هستند که کاربران تصمیم دارند  به وسیله آنها صرفا بر روی یک لنز مخصوص یا لنزهایی که محل قرار گرفتن فیلتر روی آنها اندازه ای یکی دارد، استفاده کنند.

فیلترهای که به شکل مربع یا چهار گوش هستند این قابلیت را دارند که فقط نیاز است از هر جنس یکی تهیه کنید و سپس برای لنزهای متفاوت از شارژر خاص همان لنز برای قرار گرفتن فیلتر استفاده کنید.

اینکه شما باید از کدام طراحی استفاده کنید به این بستگی دارد که قصد استفاده از چه فیلتری را دارید زیرا بعضی از فیلترها با آداپتور روی لنز سوار نمی شوند و یا بعضی دیگر را فقط توسط آداپتور می توان استفاده کرد.

برای مثال فیلترهای Skylight بهترین حالت استفاده شان در حالت دایره ای است که به قسمت جلوی دوربین پیچ شوند اما فیلترهایی مانند چگالی خنثی ساده ترین حالت به کارگیری شان مربعی شکل است.

نکته‌ی آخری که باید بگوییم این است که حتماً محصولات شرکت کانن را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. چراکه نمونه‌های تقلبی خیلی از لوازم و قطعات جانبی در بازار زیاد است.

حرف آخر

نرم ‌افزارها و ابزارهای کامپیوتری متفاوتی در بازار موجود است که می‌توانند به تصاویر شما روح ببخشد؛ اما مطمئناً استفاده از یک فیلتر مخصوص می‌تواند تصاویر شما را طبیعی‌تر جلوه می‌دهد. امتحان فیلترهای کانن می‌تواند تجربه‌ای لذت‌ بخش و ماندگار برای عکاسان و فعالان در این حوزه باشد.

فیلتر لنز و آداپتور فیلتر کانن

فعالان حوزه عکاسی و فیلم‌برداری خیلی دوست دارند از سوژه‌های خود عکس‌های جذاب بگیرند؛ اما گاهی اوقات دوربین آن‌ها تنظیمات خاصی برای کنترل نور ورودی ندارد. برای مثال ممکن است بخواهید یک عکس هنری را به‌صورت سیاه و سفید ثبت کنید، اما دوربینتان تنظیمات خاصی نداشته باشد. همچنین اگر بخواهید از نرم ‌افزار و اپلیکیشن‌ های کامپیوتری برای ایجاد این‌گونه افکت‌ ها استفاده نکنید، نیاز به یک قطعه جانبی به نام فیلتر لنز دارید. فیلتر لنز در طرح‌ها و کاربردهای متفاوتی وجود دارد که هریک می‌تواند تصویر شما را به گونه‌ای جذاب تغییر دهد.

دهانه‌ی دوربین‌های موجود در بازار نیز هر یک سایز و اندازه‌ای متفاوت دارد. اگر قصد خریداری یک فیلتر لنز مناسب دارید، ابتدا باید سایز دهانه دوربین خود را بدانید. در این میان امکان دارد که شما نتوانید متناسب با اندازه‌ی دهانه‌ی دوربین خود فیلتری پیدا کنید، برای همین نیاز به یک قطعه جانبی اضافه‌ تری بنام آداپتور فیلتر دارید.

شرکت ژاپنی کانن، یکی از پیشروترین شرکت‌ها در حوزه دوربین عکاسی و لوازم جانبی آن است. این شرکت علاوه‌بر تولید فیلترهای مربوط به دوربین ‌های خود، آداپتورهایی با کیفیت نیز تولید می‌کند که کار عکاسان بسیار راحت‌تر کرده است.

شاید به‌ طور کلی این سؤال برای شما پیش بیاید که اصلاً فیلتر لنز و آداپتور فیلتر کانن چیست؟ یک حلقه‌ی پلاستیک ساده و در عین حال پیشرفته است که بر روی لنز سوار می‌شود و بر روی خود چندین شیار دارد. اگر شما نتوانید برای دهانه دوربین خود یک فیلتر مناسب پیدا کنید، می‌توانید با استفاده از یک فیلتر دیگر و با استفاده از همین آداپتور فیلتر مورد نظر خود را بر روی لنز تعبیه کنید.

خیلی از افراد حرفه‌ای و فعال درزمینه‌ی عکاسی ترجیح می‌دهند بجای استفاده از یک وسیله‌ی اضافه، یک فیلتر متناسب با دوربین دیجیتال خود پیدا کنند، اما برخی از دوربین‌ها ممکن است در ابعادی باشد که یک فیلتر خاص برای آن پیدا نشود و نیاز به آداپتور می‌شود.

آداپتورهای شرکت کانن همگی حرفه‌ای بوده و به‌گونه‌ای است که بر روی بیشتر دوربین‌های دیجیتال این شرکت، نصب می‌شود. از دید خیلی از متخصصان و کارشناسان این حرفه، محصولات شرکت کانن یکی از بی‌عیب‌ترین محصولات موجود در بازار و صنعت عکاسی است.

فیلتر لنز و آداپتور فیلتر کانن که شرکت کانن تولید می‌کنند همگی وزنی بسیار کم در حد 5 گرم دارند. همچنین این آداپتورهای به‌گونه‌ای است که بر روی بیشتر دوربین‌ها از جمله SLR، HDV و… تعبیه می‌شود.

پیشنهاد ما به شما خریداران و کاربران این است که در ابتدا یک فیلتر لنز و آداپتور فیلتر کانن حرفه‌ای و متناسب با نیاز خود در بازار پیدا کنید، اما اگر نتوانستید فیلتر مورد نظر خود را با اندازه لنز دوربین دیجیتالتان تطبیق دهید، یک آداپتور باکیفیت شرکت کانن تهیه کنید و با خیالی آسوده به ثبت تصاویر جذابتان بپردازید.