لایت باکس عکاسی دیمر دار

اگر در حوزه عکاسی تجربه داشته باشید حتما اسم لایت باکس عکاسی دیمر دار به گوشتان خورده است. لایت باکس ها ابزار مناسب و کاربردی برای عکاسی هستند و وظیفه اصلی آن ها نرم کردن سایه ها و یا نور شدید می باشد. معمولا در عکاسی صنعتی و عکاسی از محصول استفاده می شوند و گاهی نیز به همین اسم شناخته می شوند.

لایت باکس از یک جعبه مکعب شکل و چندین منبع نوری تشکیل شده است. به طوری که جسم یا سوژه مورد نظر درون مکعب قرار می گیرد و منابع نوری از بیرون لایت باکس به طرفین آن تابیده می شود. وجود چندین منبع نوری باعث می شود که نور تابیده شده به سوژه به طور کامل یکنواخت و اصطلاحا نرم شود.

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی و نیاز های کاربران ، لایت باکس های متعددی  با توجه به نوع سوژه و نوع عکاسی ساخته شده است.

به طور مثال لایت باکس های بزرگ برای عکاسی از اجسام بزرگ ساخته شدند و یا لایت باکس هایی که دیگر شبیه به یک جعبه مکعب معمولی نیستند و می توان با استفاده از آن ها، از چندین زاویه مختلف از سوژه خود عکاسی کرد. یا به طور مثال در نسل جدید لایت باکس ها ، منبع های نوری تعبیه شده است و بنابراین با این لایت باکس ها دیگر نیاز به خرید منبع نور خارجی نخواهیم داشت. اما در این مقاله به لایت باکس عکاسی دیمر دار می پردازیم.

خرید لایت باکس عکاسی دیمر دار

لایت باکس عکاسی دیمر دار

اما لایت باکس عکاسی دیمر دار چیست و چه فرقی با لایت باکس های معمولی دارد؟

گاهی تنها وجود یک لایت باکس معمولی برای عکاسی حتی به سبک معمولی کافی نمی باشد.

به طور مثال گاهی مجبور می شویم با توجه به جنس سوژه و نوع بازتاب و انعکاس نوری که از آن می گیریم ، روشنایی منابع نوری را کم یا زیاد کنیم و به زبانی ساده تر ، به تنظیمات منابع نوری دسترسی داشته باشیم. اما چگونه می توان نور منبع را تنظیم کرد؟ این کار با استفاده از یک دیمر (dimmer ) امکان پذیر می باشد. ابتدا بهتر است بدانیم که دیمر چیست و چگونه کار می کند؟

دیمر وسیله ای کاربردی برای کنترل ولتاژ وسایل الکتریکی می باشد. این وسیله به صورت سری در مدار الکتریکی قرار می گیرد و ولتاژ ورودی به وسیله را تنظیم می کند. به طور مثال وسایل الکتریکی مانند همزن برقی که می توان سرعت آن ها را از کند به متوسط و از متوسط به تند تنظیم کرد ، از دیمر استفاده می کنند . این دیمر ها را می توان در وسایل روشنایی نیز استفاده کرد. کاربرد دیمر برای این وسیله ها، کنترل ولتاژ ورودی و در نتیجه کنترل روشنایی وسیله می باشد. به طور مثال دیمر ها را می توان برای کنترل روشنایی لامپ های رشته ای یا چراغ های LED استفاده کرد.

قیمت لایت باکس عکاسی دیمر دار

لایت باکس عکاسی دیمر دارهمان طور که در بالا گفته شد انواع لایت باکس هایی که منابع نوری را در خود جای داده اند، بین کاربران محبوبیت بسیاری دارند. اما نوع لایت باکس عکاسی دیمر دار که البته گران تر هم می باشد کاربرد بیشتری نسبت به لایت باکس های معمولی دارد. چرا که با کمک دیمر می توان کنترل روشنایی منبع نوری لایت باکس را در دست گرفت. به طور مثال فرض کنید سوژه مورد نظر شما جسمی با بازتاب شدید نور مانند جواهرات باشد.

در این جور مواقع کنترل داشتن و کم و زیاد کردن منبع نوری امری بسیار ضروری می باشد. چرا که با تاباندن نور به این گونه اجسام ، انعکاس و بازتاب شدید نوری ایجاد می شود که می تواند عکس سوژه شما را بسیار بد جلوه دهد.

همچنین همه جواهرات انعکاس نور یکسانی ندارند و گاهی مجبور می شوید با توجه نوع جواهر و میزان بازتابی که به وجود می آورد ، میزان روشنایی را تغییر بدهید. با وجود یک لایت باکس عکاسی دیمر دار شما می توانید نور منبع را با توجه به میزان انعکاس نوری که از جسم دریافت می کنید ، کنترل کنید و بهترین عکس را از سوژه مورد نظر بگیرید.

لایت باکس عکاسی دیمر دار هم اکنون از محبوبیت بسیاری برخوردار است چرا که نه تنها برای اجسام بازتاب کننده نور ، بلکه برای دیگر محصولات نیز گاهی نیازمند کنترل روشنایی می شویم . اگر تجربه عکاسی از محصول را دارید حتما می دانید که مهم نیست چقدر در ویرایش عکس حرفه ای باشیم ، گاهی باید عکس از ابتدا با نور مناسب گرفته شود چرا که ممکن است کیفیت مورد نظر با هیچ ویرایش حرفه ای قابل به وجود آوردن نباشد.

لایت باکس عکاسی دیمر دار برای گرفتن عکس های با کیفیت تر از محصول ضروری است. ممکن است که نگران قیمت بالای این محصول باشید مطمین باشید که کیفیت عکس ها و کنترلی که روی سوژه خود بدست می آورید، شما را از خرید آن پشیمان نمی کند.

حال به معرفی چند لایت باکس عکاسی دیمر دار موجود در نمایندگی مرکزی کانن می پردازیم.

لایت باکس عکاسی دیمر دار Life Of Photo Light Box SMD770

این لایت باکس عکاسی دیمر دار، یک مدل لایت باکس محبوب بین کاربران عکاسی محصول می باشد. از خوبی های آن، قابلیت حمل و نقل آسان به دلیل تاشو بودن و همچنین وجود منبع نوری LED که با کمک دیمر می توان به کنترل روشنایی آن پرداخت.

با این محصول می توانید انعکاس به وجود آمده از اجسام را به حداقل ممکن برسانید. ساختار LED های به کار رفته در این لایت باکس به گونه ای است که نور به طور کامل و یکنواخت روی سوژه شما تابیده می شود و با کنترل کردن دیمر و پیدا کردن زاویه مناسب عکس شاید دیگر نیازی به ویرایش عکس در نرم افزار هایی مانند فوتوشاپ را نداشته باشید! ابعاد این لایت باکس عکاسی دیمر دار 70*70*70 سانتی متر می باشد که برای عکاسی از اجسام نسبتا بزرگ نیز مناسب است.

قیمت لایت باکس عکاسی دیمر دار

لایت باکس عکاسی دیمر دار Life Of Photo Light Box SMD770Travor LED Photo box Photo Studio lightbox

لایت باکس عکاسی دیمر دار تراور در ابعاد 40*40*40 سانتی متر مناسب برای عکاس از محصول های کوچکتر می باشد. این لایت باکس نیز همراه LED های تعبیه شده در آن و دیمر برای کنترل روشنایی به فروش می رسد. و همچنین قابلیت حمل و نقل آسان تر و وزن سبک تری نسبت به باقی لایت باکس ها دارد و به دلیل ابعاد آن و کنترل بهینه نور، می تواند برای عکاسی از جواهرات بهترین گزینه باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید لایت باکس عکاسی دیمر دار می توانید با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

لینک مرتبط : نمایندگی کانن در کرج | نمایندگی مرکزی کانن |