لنز کانن EF 85mm f/1.4L IS USM

ویژگی های محصول

  • لنز  EF سری L با قابلیت IS
  • محدوده دیافراگم f/1.4 تا f/22
  • سیستم فوکوس دستی
  • حداقل فاصله فوکوس 85 سانتیمتر
  • قطر دهانه فیلتر 77 میلیمتر
  • یک عدسی Aspherical
  • پوشش فلورین و Air Sphere
  • طراحی حرفه ای مقاوم در برابر گرد و غبار و آب
  • موتور فوکوس USM
دسته بندی : برند:

معرفی لنز کانن EF 85mm f/1.4L IS USM

لنز کانن EF 85mm f/1.4L IS USM نسخه نهایی و کامل از لنزهای ۸۵mm نمایندگی کانن می باشد که برای عکسبرداری پرتره بسیار کار آمد است. تثبیت‌ کننده تصویر، روشنایی فوق العاده و ضد آب بودن این لنز موجب این شده که در رده بندی از بقیه لنز ها بالاتر باشد و در ثبت تصاویر خاص به کار شما بیاید.یک موتور التراسونیک حلقه ای (USM) عملکرد فوکوس اتوماتیک لنز را سریع و دقیق کرده که در حالت فوکوس اتوماتیک تمام وقت برای کنترل وضوح دقیق تنظیم می کند.

لنز کانن EF 85mm f/1.4L IS USM

عملکرد لنز کانن EF 85mm f/1.4L IS USM

لنز کانن EF 85mm f/1.4L IS USM با طول عمودی برای دوربین های فول فریم DSLR کانن طراحی شده است ، اما می تواند در مدل های APS-C نیز استفاده شود که فاصله کانونی معادل 136 میلی متر را ارائه می دهد.

این لنز پرایم دارای حداکثر دیافراگم F/1.4 است که کنترل گسترده ای بر عمق میدان برای کار با تکنیک های فوکوس انتخابی ارائه می دهد. این طراحی فوق العاده امکان عکاسی در شرایط بسیا کم نور را نیز ممکن می سازد.این لنز پرایم دارای یک عنصر شیشه ای کروی شکل است که باعث کاهش اعوجاج و انحرافات کروی برای افزایش وضوح می شود.

این لنز پرایم دارای یک پوشش هوایی (ASC) روی لنز است که باعث کاهش تابش نور و نور پس زمینه برای حفظ انتقال نور و کنتراست بالا در شرایط نوری ریاد استفاده می شود.این لنز پرایم دارای یک موتور اولتراسونیک حلقه ای (USM)، همراه با الگوریتم های فوکوس بهینه و پردازنده ای با سرعت بالا ، برای ارائه عملکرد سریع ، دقیق و بی صدا بهمراه فوکوس خودکار و فوکوس دستی است.

لنز کانن EF 85mm f/1.4L IS USM دارای یک تثبیت کننده تصویر نوری می باشد که اثرات لرزش دوربین را با جبران چهار توقف سرعت شاتر به حداقل می رساند.این لنز پرایم دارای یک دیافراگم گرد نه تیغه ای که کمک می کند به یک کیفیت تاری دلپذیر با استفاده از عمق میدان کم و تکنیک های فوکوس انتخابی برسید.

این لنز پرایم به عتوان عضوی از خانواده سری لنز های سری L شرکت کانن، ضد گرد و غبار و رطوبت است تا در شرایط نامساعد محیطی کار کند.این لنز پرایم دارای پوشش فلورین روی منشوری لنز هست که از لنز در برابر اشعه نور محافظت می کند و در برابر لکه ها و اثر انگشت دست مقاوم هست و تمیز کردن منشوری را راحت تر می کند.

تثبیت کننده تصویر لنز کانن EF 85mm f/1.4L USM

لنز کانن EF 85mm f/1.4L IS USM، نخستین لنز از دوربین‌های ۸۵ میلی‌متری سری L کمپانی کانن می باشد که با بهره برداری از تثبیت‌ کننده تصویر ، جلوه ای جدید از توانایی کانن را در اختیار شما قرار می دهد.

این تثبیت‌ کننده تصویر نوری، چهار مرحله ای است که ظاهرا لرزش دوربین را برای عکسبرداری منوآل واضح تر، به حداقل می رساند. این قابلیت، ضمانتی در کیفیت تصویر در زمان تحرک می باشد و به کاربران این اطمینان را می‌ دهد که لحظات خاص شما به زیبایی ثبت شوند.

یک ویژگی دیگر تثبیت‌ کننده لنز کانن EF 85mm f/1.4L IS USM، کمک آن به دستیابی به فوکوس دقیق‌ تر می باشد. استفاده از سه پایه در جلوگیری از لرزش بسیار موثر است، ولی اغلب عکاسان ترجیح می‌ دهند در عکاسی پرتره دوربین را در دست بگیرند و آزادی عمل بیشتری را دارا باشند؛ که این موضوع لزوم وجود تثبیت‌ کننده در لنز را می فهماند.

دیافراگم f/1.4 لنز کانن EF 85mm f/1.4L IS USM

دیافراگم f/1.4 این لنز کانن حتی هنگام کم نور، فوکوس دقیق و شاتر سریع‌ تر را امکان پذیر می کند. عمق میدان سطحی که بوسیله دیافراگم با بیشترین حد گستردگی به وجود می‌ آید باعث می شود که بوکه مطلوب و عمقی بیشتر برای تصاویر پرتره می‌ گردد.

لنز کانن EF 85mm f/1.4L IS USM

فوکوس لنز کانن EF 85mm f/1.4L IS USM

لنز دوربین کانن EF 85mm f/1.4L IS USM به خاطر داشتن آخرین فناوری فوکوس خودکار، عملکرد سریع، دقیق و تقریبا بی صدا را دارا می باشد. این لنز از سیستم USM بهره مند است و ترکیب این سیستم با CPU سریع و الگوریتم‌ های فوکوس حرفه‌ ای نتایج بی نظیر را ثبت می کند. برای در اختیار گذاشتن بهترین عملکرد، فوکوس دستی همیشگی هم امکان پذیر می باشد.

کیفیت تصویر لنز کانن EF 85mm f/1.4L IS USM

ما Canon EF85mm F1.4L IS USM را روی دوربین 50 مگاپیکسلی Canon EOS 5DS R، دوربین DSLR با بالاترین وضوح در مجموعه کانن آزمایش کردیم. این ترکیب با هم به بالاترین کیفیت اپتیکال کلی که برای دوربین کانن و هر لنز EF-mount دیده‌ایم را به دست آورد.

سطح وضوح در Canon EOS 5DS R بسیار بالا است و لنز هم انحراف رنگی جانبی و هم اعوجاج را به خوبی کنترل می کند. گیربکس اندازه گیری شده در T1.6 نیز بسیار خوب است.

حتی وینیت در حالت باز، با میانگین 1.8 EV، برای چنین لنزهای نسبتاً فشرده ای با دیافراگم باز به خوبی کنترل می شود. به طور کلی لنز وضوح فوق العاده و تصحیح کلی بسیار بالایی از انحرافات را نشان می دهد.

مزایا و معایب لنز کانن EF 85mm f/1.4L IS USM

با اطمینان به شما می گوییم که لنز Canon f/1.4L بهترین لنز ۸۵mm می باشد که کانن عرضه کرده است. امکانات این لنز ظاهراً کمتر از ۸۵mm f/1.2 به نظر می آید، اما در عمل از فوکوس پر سرعت تر و تثبیت‌ کننده تصویر بهره مند می باشد.مزیت لنز کانن ۸۵mm f/1.4 در مقایسه با ۸۵mm f/1.8 هم روشنایی بیشتر و ضد آب بودن آن می باشد؛ از این رو شما قادر هستید که از این لنز برای انواع کاربرد ها و شرایط مختلف از جمله مستند سازی بهره ببرید.لنز کانن EF 85mm f/1.4L IS USM

هنگام کار با لنز کانن EF 85mm f/1.4L IS USM نگرانی از بابت هماهنگ بودن سرعت فوکوس خودکار با اشیای پر تحرک نخواهید داشت، برف و باران دیگر درد سری برای شما به وجود نخواهند آورد و حتی بعد از غروب آفتاب هم شما قادر این هستید که به عکاسی خود ادامه دهید. با تمام این تفاسیر این لنز کانن در مجموع امکانات فوق العاده و محشری در اختیار شما قرار می دهد.این لنز قادر به سازگاری با دوربین کانن 90D و دوربین کانن 6D MARK II و دوربین کانن 850D و دوربین 250D و دوربین کانن 5D MARK IV می باشد.

جمع بندی

لنز کانن EF 85mm f/1.4L IS USM بهترین انتخاب برای عکاسی پرتره است. این لنز یک لنز پرایم جامع نیز هست که برای همه نوع عکاسی پرتره استفاده می شود و  همچنین تحت شرایط نوری خیلی خاص و به صورت منوآل هم تصاویر خیلی خوبی برای شما می سازد. از نظر قیمت این لنز، نسبت به لنز کانن Canon 85mm f/1.2L بسیار ارزان تر است.از نظر کیفیت عکس لنز کانن EF 85mm f/1.4L IS USM بهتر از لنز Sigma 85mm f/1.4 Art که وضوح بیشتری دارد نیست، اما استفاده از لرزشگیر لنز باعث شده است لنز کانن همخوانی بیشتری با دوربین های کانن داشته باشد.

در صورتی که هزینه ی محدودی دارید با خرید Tamron 85mm f/1.8 که دیافراگم آن 2/3 گام بسته‌تر است می‌توانید تا حدودی بصرفه تر خرید خود را انجام دهید.کاربران گرامی برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره شما می توانید با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

نمونه عکس با لنز کانن EF 85mm f/1.4L IS USM

1 دیدگاه برای لنز کانن EF 85mm f/1.4L IS USM

  1. آواتار فرزاد

    فرزاد

    بهترین لنز برای عکاسی پرتره

دیدگاه خود را بنویسید

تماس با کارشناسان