دوربین کانن M6 Mark II

(دیدگاه 1 کاربر)

  • سنسور 32.5 مگاپیکسلی Dual Pixel AF CMOS
  • عکاسی پیاپی 14 فریم بر ثانیه
  • حالت 30 فریم بر ثانیه Raw Burst (با ردیابی AF و بافر قبل از عکس)
  • ویدیوی UHD 4K در 30p و 25p بدون برش / عرض کامل
  • صفحه نمایش لمسی 3.0 اینچی عقب 180 درجه به بالا یا 45 درجه پایین می رود
  • منظره یاب الکترونیکی اختیاری
  • پورت USB 2.0 با کانکتور Type-C

دوربین کانن M6 Mark II یک دوربین بدون آینه 32.5 مگاپیکسلی APS-C است که در اطراف پایه EF-M کمپانی کانن ساخته شده است. از بسیاری جهات، این مدل بدون آینه جمع و جورتر از دوربین کانن 90D است که به طور همزمان معرفی شدند.

از نظر فیزیکی، شباهت زیادی به M6 دارد اما ارتقاء سرعت و ویژگی را به همراه دارد. اینها شامل سنسور با وضوح بالاتر، توانایی ضبط ویدیوی 4K و حالتی است که فایل‌های خام را با سرعت 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری می‌کند. نتیجه یک دوربین توانا و جذاب است.

معرفی دوربین کانن M6 Mark II

  • سنسور 32.5 مگاپیکسلی Dual Pixel AF CMOS
  • عکاسی پیاپی 14 فریم بر ثانیه
  • حالت 30 فریم بر ثانیه Raw Burst (با ردیابی AF و بافر قبل از عکس)
  • ویدیوی UHD 4K در 30p و 25p بدون برش / عرض کامل
  • صفحه نمایش لمسی 3.0 اینچی عقب 180 درجه به بالا یا 45 درجه پایین می رود
  • منظره یاب الکترونیکی اختیاری
  • پورت USB 2.0 با کانکتور Type-C

دوربین کانن M6 Mark II

سنسور دوربین کانن M6 Mark II

دوربین کانن M6 Mark II حول یک سنسور جدید 32.5 مگاپیکسلی APS-C CMOS ساخته شده است. این دوربین از طراحی اختصاصی Dual Pixel Canon استفاده می‌کند که در آن هر پیکسل در واقع دو نیم پیکسل است.

یکی اطلاعات را از سمت چپ لنز می‌گیرد و دیگری از سمت راست. این طرح تقسیم شده را می توان برای ارزیابی هر گونه جدایی بین تصاویر چپ و راست استفاده کرد که درست مانند دید دوچشمی انسان، به دوربین اجازه می دهد عمق صحنه را ارزیابی کند.

این اساساً به این معنی است که هر پیکسل به سیستم فوکوس خودکار دوربین کمک می کند و به این معنی است که نوارهایی که گهگاه می توانند به سایر سیستم های فوکوس خودکار تشخیص فاز روی سنسور نفوذ کنند، آسیب نمی بینند.

این دوربین می‌تواند تا 14 فریم در ثانیه یا 30 فریم در ثانیه برای عکس‌های پشت سر هم کوتاه از ناحیه بریده‌ شده سنسور عکس‌برداری کند. نگاه اولیه ما به شاتر الکترونیکی سرعتی در حدود 1/22 ثانیه (46 میلی‌ثانیه) نشان داد، بنابراین اگر در حال عکاسی اکشن یا سوژه‌های متحرک در حالت شاتر الکترونیکی هستید، می‌توانید انتظار شاتر نوردی قابل توجهی داشته باشید.

فیلمبرداری دوربین کانن M6 Mark II

در حال حاضر عجیب به نظر می رسد که ضبط 4K را به عنوان یک ویژگی جدید تبلیغ کنیم، اما EOS M6 تنها قادر به ضبط 1080p بود. دوربین کانن M6 Mark II می‌تواند از تمام عرض سنسور خود 4K فیلمبرداری کند: یکی از اولین دوربین‌های کانن که این کار را خارج از محدوده Cinema EOS انجام می‌دهد.

دوربین EOS M6 Mark II می تواند با کیفیت 4K در 30p یا 25p فیلمبرداری کند. کانن می‌گوید در سال 2020 از طریق به‌روزرسانی میان‌افزار، تصویربرداری 24p را اضافه می‌کند. با وجود اینکه دو دوربین اجزای بسیاری را به اشتراک می‌گذارند، بسیار ناراحت‌کننده است که حالت ویدیوی برش‌خورده با کیفیت بالاتر را که در EOS 90D ظاهر می‌شود، ندارد.

کیفیت تصویر دوربین کانن M6 Mark II

دوربین کانن M6 Mark II دارای دو حالت شاتر مکانیکی و الکترونیکی است. حالت مکانیکی کاملاً مکانیکی است، به این معنی که به نظر نمی رسد از شاتر الکترونیکی پرده جلو (EFCS) استفاده کند. شاتر کاملاً مکانیکی معمولاً با خطر “شوک شاتر” یا نرمی جزئی تصویر به دلیل حرکت مکانیکی شاتر همراه است. ما متوجه نرمی این افکت در عکسبرداری از صحنه استودیوی خود شدیم، اما به سختی متوجه شدیم که در عکسبرداری غیررسمی تر بر تصاویر ما تأثیر می گذارد.

حالت شاتر الکترونیکی برای عکاسی در محیط‌های حساس که سکوت مطلق مهم است، مفید است، اگرچه توجه داشته باشید که سنسور بسیار آهسته خوانده می‌شود. اگر در حین عکاسی، حتی به میزان متوسطی سوژه می‌شوید، این امر ممکن است منجر به ایجاد نوار در زیر نورهای مصنوعی یا یک افکت شاتر نورد (خطوط عمودی مایل) شود.

قیمت دوربین کانن M6 Mark II

دوربین کانن M6 Mark II

فوکوس دوربین کانن M6 Mark II

دوربین کانن M6 Mark II دارای چهار حالت فوکوس خودکار منطقه ای است که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید:

  • چهره + ردیابی
  • نقطه ای AF
  • فوکوس خودکار 1 نقطه ای
  • منطقه AF

سه مورد آخر به شما امکان می‌دهند یک نقطه فوکوس خودکار با اندازه‌های مختلف را انتخاب کنید، با Zone که منطقه بسیار بزرگی را پوشش می‌دهد و دوربین هر چیزی را که نزدیک‌ترین نقطه در آن منطقه است اولویت‌بندی می‌کند. ما به طور کلی دریافتیم که حالت “Face+Tracking” در طیف وسیعی از شرایط به خوبی کار می کند.

نقاط فوکوس خودکار مشخص شده با قرار دادن نقطه فوکوس خودکار روی یک سوژه ثابت کار بهتری را انجام می دهند (در آن مکان احتمالاً می خواهید از فوکوس خودکار تکی استفاده کنید که Canon آن را «One Shot» AF می نامد). با این حال، برای اکثر عکس‌برداری‌ها و هر سوژه‌ای که حرکت می‌کند، معمولاً دوربین را در فوکوس خودکار پیوسته («AF Operation: Servo») و Face + Tracking رها می‌کنیم.

نکته دیگری که دوربین M6 II را به عنوان یک دوربین علاقه مند جذاب تر می کند، در دسترس بودن لنزهای 16، 30 و 56 میلی متری F1.4 DN سیگما است. قیمت هر کدام کمتر از 500 دلار و در کنار دوربین 22 میلی‌متری F2 و 32 میلی‌متری F1.4 کانن، ممکن است به شما این امکان را بدهد که یک کیت کوچک EF-M را به عنوان دوربین اصلی یا دوم کنار هم قرار دهید.

دوربین کانن M6 Mark II

خرید دوربین کانن m6 mark ii

اگر این به شما امکان می دهد کیت کوچکی را که نیازهای شما را برآورده می کند جمع آوری کنید، دوربین کانن M6 Mark II یک انتخاب عالی است. این دوربین از بسیاری جهات در کلاس خود بهترین نیست: فوکوس خودکار سونی a6400 بهتر است، فیلمبرداری Fujifilm X-T30 و همچنین محدوده لنز آن برتر است، در حالی که نیکون Z50 مسلماً ارگونومی بهتری دارد. اما M6 II بالاترین رزولوشن را با عملکرد نویز عالی و محدوده دینامیکی دارد و در غیر این صورت در سراسر صفحه قابل رقابت است. مهمتر از همه، عکاسی با آن جذاب و لذت بخش است.

در انتهای معرفی “ دوربین کانن M6 Mark II ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین عکاسی کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

محصولات مرتبط: دوربین کانن Canon M50  ،دوربین کانن EOS 5D Mark IV

1 دیدگاه برای دوربین کانن M6 Mark II

  1. آواتار رضا قاسمی

    رضا قاسمی

    کانن کلا هر دوربینی رو که تولید میکنه روی حساب کتاب و علم هستش این دوربینش که محشره

دیدگاه خود را بنویسید

تماس با کارشناسان