نمایندگی کانن - تجهیزات عکاسی از کهکشان

تجهیزات عکاسی از کهکشان

تجهیزات عکاسی از کهکشان

تجهیزات عکاسی از کهکشان

بسیاری از عکاسان سفر و مناظر، از جمله خود من، سعی می کنند از عکاسی از مناظر با آسمان آبی روشن اجتناب کنند. به همان اندازه که ما دوست داریم ابرهای پف کرده یا طوفانی را ببینیم تا عکس هایمان را جذاب تر کنند، کنترلی بر آنچه طبیعت هر روز فراهم می کند نداریم.

گاهی اوقات خوش شانس می شویم و طلوع و غروب زیبای خورشید را با آسمان های قرمز خونی می گیریم و گاهی اوقات با آسمانی صاف و خسته کننده گیر می کنیم. وقتی در چنین موقعیتی قرار می‌گیرم و می‌دانم صبح روز بعد روشن می‌شود، گاهی اوقات فرصت‌هایی را برای عکاسی از ستاره‌ها و کهکشان راه شیری در شب کشف می‌کنم.

مطمئنم در موقعیت‌هایی بوده‌اید که شب‌ها از یک مکان دورافتاده بیرون آمده‌اید و آسمان شب فوق‌العاده زیبا را با میلیون‌ها ستاره که مستقیماً به شما می‌درخشند، با تکه‌هایی از ستاره‌ها در شکل‌گیری «ابری» که بخشی از راه شیری.

در این مقاله، ما فقط به تجهیزات اولیه می پردازیم، زیرا عکاسی نجومی می تواند بسیار پیچیده باشد، به ویژه برای گرفتن عکس های اعماق فضا از سحابی ها، صورت های فلکی و منظومه های ستاره ای.

تجهیزات عکاسی از کهکشان برخی از عکاسان از تلسکوپ‌ها، سرهای رباتیک تخصصی با دوربین‌های بسیار دقیق و CCD که به‌طور خاص برای عکاسی نجومی به ارزش ده‌ها هزار دلار ساخته شده‌اند، استفاده می‌کنند تا عکس‌های فوق‌العاده زیبایی ایجاد کنند که گرفتن آنها با یک دوربین دیجیتال معمولی بسیار سخت یا حتی غیرممکن است.

من از میان این موضوعات پیچیده رد می‌شوم و بیشتر بر روی آنچه می‌توانید با دوربینی که قبلاً دارید، عکاسی کنید، خواه دوربین DSLR، دوربین بدون آینه یا حتی یک نقطه پیشرفته، تمرکز کنم و عکس بگیرید.

در اینجا خلاصه ای سریع از نحوه عکاسی از کهکشان راه شیری آورده شده است:

  • قابلیت های تجهیزات دوربین خود را درک کنید.
  • آلودگی نوری را در نظر بگیرید و یک منطقه تاریک را جستجو کنید.
  • از تکنیک های مناسب تمرکز در شب استفاده کنید.
  • از تنظیمات مناسب دوربین استفاده کنید.
  • عناصر پیش زمینه را برای ترکیب بهتر در نظر بگیرید.
  • کهکشان راه شیری را ضبط کنید.
  • پس از فرآیند کهکشان راه شیری

تجهیزات عکاسی از کهکشان

اگر بیشتر یک یادگیرنده بصری هستید، ممکن است بخواهید دوره ویدیویی زیر را که نویسنده ما اسپنسر کاکس در مورد عکاسی از کهکشان راه شیری ایجاد کرده است تماشا کنید

خرید تجهیزات عکاسی از کهکشان

یک دوربین پیشرفته

به دوربینی نیاز دارید که امکان کنترل کامل دستی نوردهی دیافراگم ، سرعت شاتر و ISO را فراهم کند. شما همچنین می‌خواهید که دوربین بتواند به صورت دستی فوکوس کند، زیرا فوکوس در شب مطمئناً برای هر سیستم فوکوس خودکار یک چالش خواهد بود. در حالت ایده آل، شما به یک DSLR پیشرفته یا یک دوربین بدون آینه نیاز دارید که بتواند به خوبی نویز را در ایزوهای بالا کنترل کند (در ادامه در این مورد بیشتر توضیح می دهیم).

یک دوربین نجومی اختصاصی مانند Nikon D810A بهترین انتخاب برای عکاسی نجومی خواهد بود، اما این برای کسانی است که می خواهند عکاسی نجومی را فراتر از محدوده این مقاله کاوش کنند. برخی از دوربین‌های نقطه‌ای و عکاسی ممکن است برای کار با کنترل‌های دستی مناسب باشند، اما نتایج به‌وضوح بسیار پایین‌تر خواهند بود، به‌خصوص در نقاط سنسور کوچک و عکس‌برداری‌ها.

یک لنز سریع

اگر از دوربینی با لنز قابل تعویض استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنم از یک لنز با دیافراگم خوب و با دیافراگم سریع استفاده کنید (به طور ایده‌آل در محدوده دیافراگم حداکثر f/1.4 – f/2.8). انتخاب های برتر برای عکاسی از ستاره ها ، لنزهای پرایم سریعی هستند که به خوبی باز می شوند. لنزهای مورد علاقه من برای عکاسی در شب، Nikon 14-24mm f/2.8G و Nikon 20mm f/1.8G هستند .

هر دو در حداکثر دیافراگم خود (واید باز) عملکرد فوق العاده ای دارند، بنابراین برای عکاسی در شب بسیار مناسب هستند. اما لنزهای بسیار بیشتری وجود دارد که برای عکاسی در شب عملکرد فوق العاده ای دارند. ما مقاله ای در مورد بهترین لنزهای نیکون برای عکاسی نجومی نوشته ایم، گزینه های بومی و شخص ثالث را لیست می کند که روی سیستم های دیگر نیز به خوبی کار می کنند، بنابراین توصیه می کنم آن مقاله را بررسی کنید.

اگر لنز آهسته دارید یا باید لنز خود را متوقف کنید تا حداکثر وضوح را به دست آورید، باید ISO را افزایش دهید که منجر به عکس‌های دانه‌دار می‌شود. به همین دلیل است که لنز سریع یک انتخاب ایده آل است. اگر از Canon عکاسی می کنید، می توانید لنزهای مشابه نیکون را انتخاب کنید و ارزش آن با لنزهای شخص ثالث Samyang / Rokinon خواهد بود. توصیه اصلی من برای عکاسی نجومی Rokinon SP 14mm f/2.4 ( mount Canon ) است که در صورت توقف تا f/2.8 عملکرد عالی نشان می‌دهد و مانند بسیاری از لنزهای دیگر از کمای شدید رنج نمی‌برد .

یک سه پایه محکم

نوردهی طولانی (15 ثانیه و بیشتر) می‌گیرید، بنابراین یک سه پایه محکم یکی از ضروریات است. شما یک سه پایه سست نمی خواهید که در هنگام نوردهی دیوانه وار تکان بخورد، به خصوص اگر باد ملایمی وجود داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر، حتما راهنمای دقیق ما در مورد انتخاب سه پایه را بررسی کنید.

برنامه Sky Map

این یکی اختیاری است، اما چیزی است که من به شدت توصیه می کنم. یک برنامه خوب نقشه آسمان مانند Star Walk می تواند دقیقاً به شما نشان دهد که کهکشان راه شیری کجاست یا خواهد بود، که می تواند کمک زیادی به برنامه ریزی عکس های شما کند. یکی دیگر از برنامه های عالی که من شخصا از آن استفاده می کنم PhotoPills است و دارای یک ویژگی عالی Night AR است که می تواند برای برنامه ریزی بسیار مفید باشد.

نرم افزار پس از پردازش

شما قطعاً می خواهید عکس های خود را با نرم افزار خوب پردازش کنید تا بهترین نتایج را با کیفیت دریافت کنید و جزئیات را نشان دهید. من Adobe Photoshop یا Photoshop Elements را برای عکاسی نجومی توصیه می کنم. لایت روم نیز می‌تواند مفید باشد، اما برای انجام کارهایی مانند سطوح و ابزارهای پیشرفته شبیه‌سازی/حذف نقطه (برای حذف هواپیماها و سایر اشیاء از عکس‌ها و غیره) انعطاف‌پذیر نیست.

تجهیزات عکاسی از کهکشانپس پردازش بخش بزرگی از عکاسی نجومی است، بنابراین اگر قبلاً آن را ندارید، به شدت توصیه می‌کنم نرم‌افزار خوبی برای این کار تهیه کنید. در ادامه، به شما نشان خواهم داد که چگونه چند قدم ساده در Photoshop / Elements برای بهبود عکس های راه شیری خود بردارید.

چراغ قوه

یک چراغ قوه خوب نه تنها برای پیدا کردن یک نقطه خوب در شب مفید است، بلکه می تواند برای نقاشی نور نیز استفاده شود، اگر عناصر پیش زمینه جالبی دارید.
موارد دیگری نیز وجود دارد که ممکن است به آن نیاز داشته باشید، مانند ماشه دوربین از راه دور (برای نوردهی بیش از 30 ثانیه)، گرم کننده دست/پا (اگر عکاسی در حالت سرد) و موارد دیگر، اما این موارد اختیاری هستند یا به شرایط و آنچه می‌خواهید به آن برسید بستگی دارد.

در انتهای مقاله ” تجهیزات عکاسی از کهکشان ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان