نمایندگی کانن - هر آنچه که باید قبل از خرید فون عکاسی بدانید

هر آنچه که باید قبل از خرید فون عکاسی بدانید

فون عکاسی

هر آنچه که باید قبل از خرید فون عکاسی بدانید

هر آنچه که باید قبل از خرید فون عکاسی بدانید این است که فون یا بک گراند یا پس زمینه عکاسی پرده ای است که در پشت زمینه سوژه قرار می گیرد و در رنگ ها و جنس های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. انواع فون عکاسی در رنگ ها مختلف با توجه به نوع و موضوع عکاسی استفاده می شوند و می توان آن ها را با اندازه های مختلف با توجه به سایز و اندازه سوژه خریداری کرد. فون از مهم ترین و کاربردی ترین لوازم عکاسی است بنابراین باید نکات مهم قبل از خرید فون را بشناسید و سپس برای خرید آن اقدام کنید.

نکات مهم قبل از خرید فون عکاسی

بودجه خود را در نظر بگیرید

فون های عکاسی در مدل و ها و قیمت های متفاوتی به بازار عرضه شده اند. قیمت فون از چند هزار تومان ساده تا چندین میلیون می تواند باشد اما شما بسته به نوع استفاده از آن و مدت زمانی که برای استفاده از فون در نظر گرفته اید می توانید گزینه های مختلفی را امتحان کنید.

خرید فون عکاسیبه طور مثال اگر عکاسی نوپا هستید و می خواهید روی کار خود سرمایه گذاری کنید می توانید از فون عکاسی قیمت متوسط رو به پایین شروع به عکاسی کنید و کم کم اقدام به خرید مدل های گران قیمت تر کنید. یا اینکه اگر تنها یک یا دوبار می خواهید از فون استفاده کنید بهتر است که مدل های ارزان قیمت آن را تهیه کنید.

انواع مختلف فون را بشناسید

فون انواع و جنس و رنگ های متفاوتی دارند و با توجه به جنس و رنگ آن ها می توان با شناخت بهتر آن ها مدل مناسب برای خرید فون عکاسی در نظر گرفت. انواع با توجه به جنس آن ها به چند دسته کلی تقسیم می شوند و هر کدام کاربرد خود را دارند.

با شناخت انواع فون عکاسی شناخت بهتری برای خرید فون عکاسی پیدا می کنید.

فون پارچه ای دو نوع براق یا مات به بازار عرضه شده اند. فون پارچه ای براق ممکن است انعکاس نور شدیدی را به همراه داشته باشد و در عکس جلوه مناسبی نداشته باشد. می توانید از فون عکاسی پارچه ای مات استفاده کنید تا کوچکترین انعکاس نوری را در تصویر نداشته باشید.

فون  وینیل یا وینیل بدون انعکاس نقطه‌ای ( Glare-Free Vinyl ) از نوع پلاستیک می باشد و انعکاس منابع نوری را به حداقل می رساند. فون عکاسی وینیل کاربر بالایی دارد اما به دلیل قیمت بالای آن معمولا انتخاب اولیه عکاسان نوپا نمی باشد.

فون مخمل یکی از نرم‌ترین بافت‌ها و جنس‌ها را در میان فون های عکاسی دارد.همچنین به پرتره‌ها، حال و هوای بهتری القا می‌کند.

دو نوع مخمل واقعی و طرح مخمل را برای فون می‌توانید بخرید. فون طرح مخمل، کرک‌های چسبیده شده روی سطح پلاستیکی هستند که احتمال جدا شدن از سطح را دارند.

فون شطرنجی برای عکاسی یا فیلم‌برداری کروماکی، فون شطرنجی باکیفیت‌ترین فونی است که می‌توانید خریداری کنید. جنس آن از مواد پلاستیکی در هم تنیده و بافته شده بوده و هیچ بازتابی از خود ندارد.

فون کاغذی از مرسوم‌ترین فون ها برای عکاسی است. این مدل، در اندازه‌های مختلف و با رنگ‌های گوناگون یافت می‌شود.

عکاسان در موقعیت‌های مختلف زیر، به سراغ فون پرتابل می‌آیند.

  •  برای عکاسی‌هایی که به سرعت عمل بیشتری نیاز دارند.
  •  سوژه کوچک است.
  • در فضاهای خارج از استودیو که امکان قرارگیری پایه فون نیست.
  • فون پرتابل تک رو یا دو رو بوده و انواع رنگ‌ها و طرح‌ها را در آن‌ها می‌توان یافت. با این حال، فون پرتابل یک عیب دارد و آن اندازه کوچکش است. چرا که جمع‌کردن، فون های بزرگ‌تر آن، مشکل‌ساز می‌شود.
  • از این فون برای سوژه‌های بزرگ نمی‌توانید استفاده کنید.
  • فون پرتابل را می‌توان به پایه فون سبک وصل کرد یا به دیوار تکیه داد یا حتی با دست نگه داشت.

در مقاله “فون عکاسی چیست و راهنمای خرید انواع آن” به طور کامل به انواع جنس های فون و کاربردشان پرداخته ایم که توصیه می شود همراه با این مقاله برای شناخت بهتر قبل از خرید فون خوانده شود.

شناخت رنگ های فون عکاسی

فون های عکاسی در رنگ های متفاوتی به بازار عرضه شده اند و نمی توان کفت که بهترین رنگ فون عکاسی دقیقا چه رنگی است چراکه با توجه به رنگ آن، فون کاربرد های متفاوتی پیدا می کند. با شناخت رنگ های فون می توانید گزینه های بهتری را برای خرید فون در نظر داشته باشید.

فون عکاسیرنگ های ساده مانند طوسی ، سفید مشکی می توانند برای عکاسی پرسنلی و ساده یا مدلینگ استفاده شوند. جالب است بدانید برای عکاسی بوتیک ها گرفتن عکس های مناسب از لباس و محصولات آن ها بهتر است از فون عکاسی طوسی رنگ استفاده کنید. چراکه  خاصیت رنگ طوسی و خاکستری ، بهتر نشان دادن رنگ سوژه می باشد. در حقیقت رنگ های سوژه شما ( در اینجا لباس) نمود بهتر و رنگ واقعی شان را در یک پس زمینه طوسی نشان می دهند بنابراین بهتر است برای عکاسی از محصول و نشان دادن رنگ واقعی آن از یک فون خاکستری و طوسی رنگ استفاده کنید.

رنگ سبز: رنگ سبز برای فون برای عکاسی کاربرد های دیگری جز عکاسی معمولی دارد. همانطور که ممکن است در پشت صحنه فیلم های تخلیلی دیده باشید، برای برش بهتر سوژه و قرار دادن آن در پشت زمینه های ساختگی، معمولا از یک بک گراند و پس زمینه سبز استفاده می کنند. دلیل آن هم این است که رنگ سبز از شکست نور بالایی برخوردارند و به‌راحتی قابل حذف شدن می باشد. همچنین این رنگ با رنگ پوست انسان در تضاد بالایی قرار دارد و همین حذف کردن آن را راحت تر می کند.

رنگ های شاد و رنگ های دیگر با توجه به موضوع عکاسی کاربرد های متفاوتی دارند.

عکاسی داخل استودیو و یا فضای باز؟

بسته به نوع و محل عکاسی باید فون مناسب را انتخاب کنید. به طور مثال اگر عکاسی در فضای باز را می خواهید تجربه کنید باید از فون عکاسی پرتابل استفاده کنید. پرتابل یا portable به معنای قابل حمل و نقل است و همان طور که از اسمش پیدا است فون عکاسی قابل تاشو و قابل حمل و نقل و آسان برای راه اندازی برای عکاسی در فضای آزاد می باشد.

فون عکاسیدر انتهای مقاله “هر آنچه که باید قبل از خرید فون عکاسی بدانید ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان