نمایندگی کانن - فون عکاسی چیست

فون عکاسی چیست

فون عکاسی چیست

فون عکاسی چیست و راهنمای خرید انواع آن

فون عکاسی چیست؟ یکی از پرکاربرد ترین و مهم ترین ابزار جانبی برای عکاسی فون عکاسی است. فون یا بک گراند یا پس زمینه عکاسی پرده ای است که در پشت زمینه سوژه قرار می گیرد و می تواند در انواع و رنگ های مختلفی با توجه به موضوع و نوع با دوربین 250d کانن عکاسی استفاده شود.

حتما تا به حال وقتی برای گرفتن عکس پرسنلی به آتلیه های عکاسی رفته اید، متوجه وجود یک پرده یا پارچه مستطیل شکل در فضای عکاسی شده اید. این پارچه را فون عکاسی می نامند و تقریبا هیچ آتلیه ای وجود ندارد که از فون عکاسی برای ایجاد بک گراند مناسب استفاده نکند. در این مقاله به انواع فون عکاسی و کاربرد آن می پردازیم.

فون عکاسی چیست؟

همان طور که در بالا گفته شد در لوازم جانبی، فون یا بک گراند یا پس زمینه عکاسی پرده ای است که در پشت زمینه سوژه قرار می گیرد و در رنگ ها و جنس های محتلفی مورد استفاده قرار می گیرند. انواع پارچه فون معمولا از جنس پارچه بافته شده، پارچه مخمل ، کاغذ ،فون نقاشی شده و  وینیل می باشد که هر کدام کاربرد خود را دارند.

همچنین همه این انواع در رنگ ها مختلف با توجه به نوع و موضوع عکاسی استفاده می شوند و می توان آن ها را با اندازه های مختلف با توجه به سایز و اندازه سوژه خریداری کرد. فون عکاسی تنها برای عکاسی پرتره و عکاسی از انسان ها ساخته نشده بلکه می تواند از سوژه های بزرگ تر یا کوچکتر مانند محصولات مختلف از فون عکاسی استفاده کرد. معمولا عکاسی حرفه ای را با فون عکاسی مخصوص انجام می دهند و کمتر کسی برای بک گراند عکاسی حرفه ای از دیوار ساده استفاده می کند.

قیمت فون عکاسی

فون عکاسی چیستچرا که با توجه به جنس دیوار و رنگ آن، نور تابیده شده به آن می تواند جلوه بدی در عکس پیدا کند. همچنین برای ایجاد بک گراند های متفاوت عوض کردن فون عکاسی از گزینه ها دیگری مانند ویرایش با فوتوشاپ راحت تر می باشد. البته با نرم افزار های حرفه ای و ادیتور های حرفه ای می توان بک گراند و پس زمینه سوژه را به هر چیزی تبدیل کرد اما باز ممکن است نتیجه اش به خوبی عکاسی با یک فون عکاسی مناسب نشود.

راهنمای خرید انواع فون عکاسی

فون عکاسی را در زمینه های مختلف می توان دسته بندی کرد. اما انواع فون عکاسی با توجه به جنس آن به چند دسته اصلی تقسیم می شود:

فون عکاسی از جنس پارچه بافته شده

این نوع فون ‌ها دو نوع براق یا مات به بازار عرضه شده اند که هر کدام کارایی و بدی های خود را دارند و ما می توانید با توجه به نوع و موضوع عکاسی فون عکاسی پارچه ای مات یا براق را استفاده کنید.

فون عکاسی پارچه ای براق مکن است انعکاس نور شدیدی را به همراه داشته باشد و در عکس جلوه مناسبی نداشته باشد اما می توان این مشکل را با وجود چندین منبع نوری و ترکیب بندی مناسب آن ها روی صحنه حل کرد به طوری چندین منبع به طوری بتابند که در آخر نور به وجود آمده نرم و با بازتاب کمتری روی فون عکاسی باشد یا اینکه می توانید از فون عکاسی پارچه ای مات استفاده کنید تا کوچکترین انعکاس نوری را در تصویر نداشته باشید.

خرید فون عکاسی

فون عکاسی از جنس پارچه بافته شدهتوجه کنید ک فون عکاسی پارچه ای مانند هر پارچه ای می تواند کثیف و یا پر از گرد و خاک شود اما می توانید با جدا کردن آن ها از پایه نگهدارنده شان، آن ها را برای شست و شو ببرید. ترجیحا هر روز فون عکاسی پارچه ا را با یک پارچه معمولی تمیز کنید تا کوچکترین گرد و خاکی روی آن نشیند و بعد از هر بار استفاده آن را جمع کنید و برای استفاده مجدد دوباره نصب کنید تا دردسر شست و شوی آن را نداشته باشید.

فون عکاسی از جنس پارچه مخمل

مخمل نوعی پارچه کرکی است که از ابریشم، پنبه، کتان یا پشم تشکیل می شود. اگر تجربه خرید و استفاده از لباس از جنس مخمل را داشته باشید می دانید که این جنس به مقداری از باقی جنس ها گران تر و همچنین نیازمند مراقبت بالاتری می باشد. احتمالا تا الان حدس زده اید که فون عکاسی از جنس مخمل نوعی گران تر از فون عکاسی معمولی می باشد.

ابن نوع فون عکاسی به دلیل جنس حساس آن مراقبت بالایی می خواهد و امکان دارد بعد از هر بار استفاده از آن مقدار زیادی پرز بدهد و مانند روز اولش نباشد. به دلیل دردسر های بالا معمولا فون عکاسی مخمل انتخاب اول عکاسان آتلیه ای نیست.

فون عکاسی چیست؟

فون عکاسی از جنس پارچه مخمل

فون عکاسی از جنس کاغذ

کاغذ بدون درز ( Seamless ) نوع سومی از فون عکاسی است که محبوبیت بالایی به دلیل کیفیت و نوع استفاده آن در عکاسی دارد. حتما در بعضی آتلیه ها متوجه فون های عکاسی که در زیر پای سوژه و زمین قرار دارند شده اید. این نوع فون ها در یک رول تولید می شوند و شما می توانید آن را از بالا روی دیوار به سمت پایین تا روی زمین بکشید و در نتیجه بک گراند بزرگتر و پیوسته ای داشته باشید. این نوع فون عکاسی نیز از انوع فون عکاسی گران قیمت می باشد و معمولا در طول ها بلند و حدود 11 متر تولید می شوند.

فون عکاسی از وینیل

فون عکاسی وینیل یا وینیل بدون انعکاس نقطه‌ای ( Glare-Free Vinyl ) از نوع پلاستیک می باشد و انعکاس منابع نوری را به حداقل می رساند. فون عکاسی وینیل کاربر بالایی دارد اما به دلیل قیمت بالای آن معمولا انتخاب اولیه عکاسان نوپا نمی باشد.

فون عکاسی چیست

فون عکاسی از وینیل

فون عکاسی نقاشی شده

همان طور که از اسمش پیدا است، این نوع فون عکاسی یک بک گراند طرح دار و نقاشی شده معمولا با رنگ روغن و اکرلیک می باشد که با کمک آن می تون یک پس زمینه نقاشی شده را برای عکاسی از سوژه داشته باشیم.

آنها از الیاف منفرد ناشی می شوند. به این ترتیب که قطعات مختلف در کنار هم قرار می گیرند و توسط وسایل خیاطی مختلف مانند سوزن، حرارت یا چسب های مخصوص به یکدیگر متصل می شوند و سطح کاملی ایجاد می کنند.

فون عکاسی شطرنجی

با استفاده از شطرنجی ها می توانید پس زمینه های عکس با کیفیت و بدون انعکاس نور داشته باشید که در عکاسی پرتره، تجاری و صنعتی بی نظیر است. متداول ترین ابعاد این فون ها 2*3 یا 3*5 متر است. گوشی های جعبه ای در رنگ های مختلفی عرضه می شوند: سفید، سبز، آبی، قرمز، خاکستری، زرد، قهوه ای و غیره.
یکی دیگر از کاربردهای عالی شطرنجی ها استفاده از آنها به عنوان صفحه نمایش سبز کرومی است که امروزه در صنعت فیلم سازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین دارای برنامه هایی برای عکاسی است و می توانید از آنها برای ایجاد مونتاژ عکس بهتر از چندین سوژه مختلف استفاده کنید.مواد موجود در فون های عکاسی از جنس پلاستیک است و به گونه ای طراحی شده است که نور را به هیچ وجه منعکس نمی کند.

در انتهای مقاله “ فون عکاسی چیست ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان