نمایندگی کانن - آموزش عکاسی پنینگ

آموزش عکاسی پنینگ

عکاسی پنینگ

آموزش عکاسی پنینگ از فریز کردن سوژه‌های پرسرعت در پس‌زمینه‌های پویا گرفته تا افزودن حس حرکت به سوژه‌های کندتر، با استفاده از تکنیک پاننگ در عکاسی می‌توانید حرکت و درام را به عکس‌های خود اضافه کنید. می توانید با استفاده از تکنیک پنینگ، عنصر دیگری را با دوربین عکاسی کانن به عکس های خود اضافه کنید. و همچنین لازم نیست از سوژه های پرسرعت عکاسی کنید. می‌توان از پنینگ برای افزودن حس حرکت به سوژه‌های نسبتاً کند استفاده کرد، زیرا تاری حرکت می‌تواند باعث شود که آن‌ها بسیار سریع‌تر از قبل حرکت کنند. نمایندگی کانن ارائه دهنده انواع دوربین عکاسی با کیفیت بالا و ضمانت اصالت کالا می باشد.

پنینگ در عکاسی چیست؟

یک تکنیک خلاقانه است که می تواند حس واقعی حرکت را در عکس های اکشن منتقل کند. به زبان ساده عکاسی پانینگ اجسام را در حال حرکت در یک قاب ثابت منجمد می کند. اگر از پنینگ سرعت شاتر سریع برای فریز کردن سوژه‌ای که به سرعت در حال حرکت است استفاده می‌کنید، تصویر ممکن است فاقد برخی از درام‌هایی باشد که در آن زمان وجود داشت، زیرا سوژه مانند یک مجسمه به نظر می‌رسد. اما اگر از سرعت شاتر آهسته‌تری استفاده می‌کنید و دوربین را با همان سرعت سوژه‌تان حرکت می‌دهید ، آنگاه می‌توانید سوژه متحرک را در عکس واضح کنید در حالی که پس‌زمینه و هر جسم ساکن به یک تاری صاف تبدیل می‌شوند.

علاوه بر افزودن حس سرعت، پنینگ می‌تواند به شما کمک کند عکسی واضح‌تر از یک سوژه متحرک بگیرید و توجه بیننده را روی آن متمرکز کنید، یا به سادگی پس‌زمینه‌های غیرجذاب را پنهان کنید. قصد شما هر چه باشد، پاننگ دوربین یک مهارت فوق‌العاده است و راز دستیابی به یک تابه چشمگیر تمرین است.  پانینگ نیاز به کنترل خوب دوربین دارد، بنابراین هیچ جایگزینی برای تجربه وجود ندارد.

ورزش‌های پیست از همه نوع سوژه‌های خوبی برای تمرین سوژه حرکتی هستند، زیرا وقتی دونده‌ها، اسب‌ها، دوچرخه‌های خاکی یا ماشین‌های مسابقه از هر دور عبور می‌کنند، تلاش‌های زیادی برای تقویت مهارت‌های خود انجام می‌دهید. در خانه، کودکان یا حیوانات خانگی که در باغ بازی می کنند، فرصت های ایده آلی برای امتحان کردن سوژه های در حال حرکت هستند

آموزش عکاسی پنینگ

پس‌زمینه عکس شما باید محو باشد، بنابراین جزئیات جداگانه آن در عکس شما اهمیت کمتری خواهد داشت. اما رنگ های کلی بخش مهمی از تصویر شما را تشکیل می دهند زیرا فریم سوژه شما خواهند بود.

اگر می‌توانید، به دنبال پس‌زمینه‌ای باشید که با سوژه متضاد باشد تا به برجسته‌تر شدن آن کمک کند و زمانی که به‌صورت رگه‌های صاف ثبت می‌شود، به خوبی کار می‌کند چند بار تمرین بدون قرار گرفتن سوژه به زودی نشان می‌دهد که آیا پتانسیل آن وجود دارد یا خیر. خطوط افقی، مانند حصار یا لبه یک جاده، ساختار را اضافه می کند و حس سرعت بیشتری را القا می کند. اگر در نور کم عکس می‌گیرید، نورهای پس‌زمینه تار می‌توانند درام واقعی به تصاویر شما اضافه کنند.

چگونه از یک سوژه با پس زمینه متحرک عکس بگیریم؟

گرفتن حرکت در دوربین می‌تواند بسیار دشوار باشد، اما زمانی که تصویربرداری از صفحه – ردیابی افقی دوربین در حین عکاسی از یک شی متحرک – با موفقیت انجام شود، به عکس قدرت می‌افزاید. تصویر متحرک به بیننده یک ماشین مسابقه، اسبی که به سمت خط پایان می دود یا بهترین دونده در مسابقه نهایی را نشان می دهد.
جف کارلسون عکاس و نویسنده می گوید: ((شما می خواهید سوژه شما در فوکوس باشد و بقیه صحنه تار شود تا حرکت سوژه را منتقل کند. شما باید تصمیم بگیرید که چه چیزی در فوکوس است، چه چیزی نیست و توجه بیننده به کجا می رود.))

تنظیمات دوربین برای عکاسی پنینگ

به حالت اولویت شاتر (Tv) یا دستی کامل (M) بروید و سرعت شاتر خود را انتخاب کنید.
سرعت ایده آل به عوامل مختلفی بستگی دارد: سرعت سوژه شما، فاصله بین شما و سوژه، لنزی که استفاده می کنید و میزان تاری که می خواهید به دست آورید. با سرعت شاتر در حدود 1/60 ثانیه شروع کنید و آن را کاهش دهید تا با عملکرد راحت تر شوید. 1/30 ثانیه یا آهسته تر برای تاری بیشتر، 1/125 ثانیه برای کمتر امتحان کنید. مطمئن شوید که تثبیت کننده تصویر خود را خاموش کرده اید – مگر اینکه با لنز با گزینه حالت 2 IS عکس می گیرید – اگر چنین است، از این استفاده کنید. در این حالت، سیستم IS لرزش عمودی را تصحیح می کند، اما حرکت افقی دوربین را هنگامی که شما عمل را دنبال می کنید، اصلاح نمی کند.
تنظیمات دوربین برای عکاسی پنینگ
برخی از سوژه‌ها ممکن است به سرعت شاتر بالاتری نیاز داشته باشند تا از تاری کامل آنها جلوگیری شود. به عنوان مثال، یک ماشین مسابقه ای احتمالاً به سرعت شاتر بالاتری نسبت به یک دوچرخه سوار نیاز دارد. اگر سوژه به سرعت در حال حرکت است و موفق به ردیابی آن در حین حرکت می شوید، همچنان می توانید با استفاده از سرعت شاتر 1/200 یا 1/400 ثانیه تاری زیادی را ضبط کنید.
اگر در حالت دستی عکاسی می کنید، باید یک دیافراگم نیز تنظیم کنید تا نوردهی خوبی به شما بدهد. با اولویت شاتر (تلویزیون)، دوربین از این جنبه برای شما مراقبت خواهد کرد.
حالت Drive را روی Continuous تنظیم کنید. علاوه بر اینکه شانس بیشتری برای ثبت لحظه مهم خواهید داشت، لرزش دوربین را با فشار دادن دکمه شاتر به حداقل خواهید رساند.

چگونه پنینگ خود را بهبود دهیم؟

در آموزش عکاسی پنینگ برای ثبات با پس زمینه انتخابی خود روبرو شوید و پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز کنید. فقط قسمت بالای بدن شما باید در طول ماهیتابه حرکت کند، بنابراین در کمر بچرخید تا عمل را دنبال کنید

با استفاده از عکاسی مداوم، قبل از اینکه سوژه به نقطه مورد نظر شما برسد، دکمه شاتر را به خوبی فشار دهید و تا زمانی که سوژه از آن عبور کند، به عکاسی ادامه دهید

با استفاده از یک حرکت صاف، سوژه خود را ردیابی کنید  اما این کار را فقط زمانی که واقعاً در حال عکاسی هستید انجام ندهید. قبل، در حین و بعد از آن، دوربین کانن و خودتان را تا حد امکان ثابت نگه دارید، حرکات عمودی و شیب را به حداقل برسانید. ممکن است انجام این کار با استفاده از منظره یاب (اگر دوربین شما دارای یک منظره یاب باشد) راحت تر از صفحه نمایش LCD باشد.

پنینگ نیاز به تمرین دارد، بنابراین اگر اولین تصاویر شما خیلی خوب نیستند نگران نباشید. می‌توانید با گرفتن عکس‌های زیاد و بررسی اینکه چرا برخی بهتر از دیگران ظاهر می‌شوند، یاد بگیرید. برای مثال آیا سرعت شاتر اشتباه است یا سوژه خیلی تار است؟ سپس آنچه را که یاد گرفته اید در مجموعه عکس های بعدی خود اعمال کنید.

البته، اگر سوژه شما کاملاً در فوکوس است و پس‌زمینه تاری ابریشمی صاف است، آن را کار خوبی در نظر بگیرید. با این حال، پنینگ بسیار سرگرم کننده است، و این احتمال وجود دارد که شما همچنان بخواهید یک سفر دیگر داشته باشید.

پس از تسلط بر تکنیک پاننگ در نور روز، می توانید در شب خلاقیت به خرج دهید و مسیرهای نور را به عکس متحرک خود معرفی کنید.

زاویه متحرک یا پنینگ چیست؟

انتخاب یک سرعت شاتر آهسته

مهم ترین المان نوردهی عکاسی پنینگ، سرعت شاتر است. پس برای این که سوژه شارپ و پس زمینه در حرکت به نظر برسد، باید به شاتر اجازه دهید تا برای یک مدت زمان کافی باز بماند.

سرعت شاتر ایده آل هر چیزی بین ۱/۳۰ و ۱/۱۲۵ ثانیه است. به این توجه کنید هرچه سوژه سریعتر حرکت کند، سرعت شاتر باید سریعتر باشد. این محدوده سرعت شاتر به دوربین زمان کافی می دهد تا حرکت را در عکس ثبت کند، در حالیکه سوژه را در فوکوس واضح یا شارپ نگه دارد.

از سه پایه استفاده کنید

این کاملاً امکان پذیر است که هنگام نگه داشتن دستی حرکت دهید و گاهی اوقات نتایج عالی بدست می آورید.

اما موضوع اینجاست.اگر به صورت دستی با سرعت شاتر پایین‌تر عکاسی می‌کنید، ممکن است لرزش خفیف دوربین را معرفی کنید – که به صورت تاری نامطلوب در عکس‌های شما ظاهر می‌شود.

به‌علاوه، در حالی که دوربین خود را همراه با سوژه متحرک حرکت می‌دهید، ممکن است لرزش را از طریق حرکات بدن بالا و پایین نیز ایجاد کنید.

بنابراین برای اطمینان از ثبت عکس های متحرک به طور مداوم، دوربین خود را روی سه پایه (یا مونوپاد) قرار دهید.

شما می خواهید سر سه پایه خود را با دقت انتخاب کنید. سرهای خاص به طور خاص برای حرکت صاف طراحی شده اند، در حالی که سرهای دیگر دوربین شما را به هر جهت می فرستند.

(در یک یادداشت مرتبط، به لنزی که استفاده می کنید فکر کنید. لنزهای خاصی دارای لرزشگیر تصویر هستند که به طور خاص برای پاننگ طراحی شده اند. اگر آن را دارید، به شدت توصیه می کنم آن را امتحان کنید.

آموزش عکاسی پنینگ

تنظیم دوربین روی مُد اولویت شاتر

اولین کاری که باید انجام دهید این است که مُد دوربین خود را بر روی اولویت شاتر تنظیم کنید. مقادیر دیافراگم و ایزو در اینجا نقش چندان مهمی ایفا نمی کنند.

مُد به شما اجازه می دهد تا سرعت شاتر را تنظیم کنید، در حالی که دوربین به مقادیر دیافراگم و ایزو رسیدگی می کند که بسته به شرایط نور متفاوت خواهند بود.

تمرکز دقیق

هنگام پانل کردن، سوژه شما به سرعت در سراسر صحنه حرکت می کند بنابراین ضروری است که فوکوس را سریع و دقیق قفل کنید.

دو روش وجود دارد که می توانید سوژه را با فوکوس واضح نشان دهید در حالی که پس زمینه در حرکت ظاهر می شود. موقعیت خود را به درستی تعیین کنید. برای اینکه به لنز خود فضای کافی برای فوکوس بدهید، فاصله بین دوربین و سوژه متحرک را حفظ کنید.

اگر خود را خیلی نزدیک به سوژه متحرک قرار دهید، ممکن است لنز شما برای فوکوس روی سوژه مشکل داشته باشد (و شکست بخورد)، حتی اگر از تکنیک فوکوس دستی که در بالا توضیح داده شد استفاده کنید.

اکنون که این مقاله را به پایان رساندید، باید به خوبی آماده باشید تا چند عکس متحرک خیره کننده بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان