نمایندگی کانن - مقایسه دوربین کانن R100 با کانن EOS 250D

مقایسه دوربین کانن R100 با کانن EOS 250D

مقایسه دوربین کانن R100 با کانن EOS 250D

Canon EOS 250D و Canon EOS R100 دو دوربین دیجیتال هستند که به ترتیب در فروردین 1398 واردیبهشت 1402 در معرض دید عموم قرار گرفتند. 250D ییک DSLR است، در حالی که R100 یک دوربین بدون آینه قابل تعویض است. هر دو دوربین مجهز به سنسور  APS-C هستند. هر دو دوربین دارای وضوح 24 مگاپیکسل هستند.

به نظر می رسد که EOS 250D (که در آمریکای شمالی به عنوان EOS Rebel SL3 شناخته می شود)، به یک نسل گذشته تعلق دارد. این نشانه سرعت تغییر اوضاع در دنیای دوربین ها است. چرا که این دوربین در واقع به تازگی در سال 2019 منتشر شد و بسیاری از فناوری های جدید EOS R100 را به اشتراک می گذارد.

بنابراین هرکسی که در حال حاضر به دنبال بهترین دوربین برای مبتدیان است، هنوز یک انتخاب واقعی بین یک طراحی مدرن بدون آینه و یک DSLR کلاسیک دارد. از نظر فنی، این دو دوربین به‌طور شگفت‌آوری به هم نزدیک هستند، بیشتر به این دلیل که EOS 250D از آخرین فناوری دوربین کانن در آن زمان استفاده می‌کرد، در حالی که EOS R100 با استفاده مجدد از بسیاری از آن فناوری ها حدود چهار سال بعد، هزینه را کاهش می‌دهد.

هر دو می‌توانند هرکسی را که در حال حاضر به دنبال بهترین دوربین ارزان قیمت هستند وسوسه کنند، و در حالی که EOS R100 در لیست ما از بهترین دوربین‌های کانن قرار دارد ، ما همچنان EOS 250D را یک رقیب قدرتمند و مطمئناً یکی از دوربین‌های قدرتمند کانن می‌دانیم که این دوربین هم همچنان در لیست بهترین دوربین های کانن موجود است.

EOS Rebel EOS 250D در حال حاضر قیمت کمی بیشتر از EOS R100 دارد، اما دارای برخی ویژگی ها و قابلیت هایی است که EOS R100 ندارد. بنابراین بیایید نگاهی دقیق‌تر به این دو دوربین بیندازیم تا ببینیم کدام یک می‌تواند برای هر کسی که تازه شروع به عکاسی کرده است، بهترین باشد.

 

مقایسه دوربین کانن R100 با کانن EOS 250D

تخصصی ترین مقایسه دوربین کانن R100 با کانن 250D

Canon EOS R100 یک دوربین بدون آینه است، به این معنی که تصویر مستقیماً روی سنسور در زمان واقعی گرفته می شود و مستقیماً به منظره یاب الکترونیکی آن یا صفحه عقب منتقل می شود.

EOS 250D یک دوربین DSLR است، به این معنی که دارای یک آینه در بدنه است که تصویر را تا لحظه نوردهی به سمت منظره یاب نوری هدایت می‌کند، اگرچه می‌توان از آن در حالت «نمای زنده» با چرخاندن آینه نیز استفاده کرد.

انواع دوربین‌ بدون آینه امروزه محبوب‌تر هستند، اما هر دو نوع مزایای خود را دارند، به طور مثال دوربین‌های با آینه دارای سیستمی هستند که نور را از لنز به سیستم نمایشگر آن برداشت کرده و تصویر را در ویوفایندر نمایش می‌دهند. این دوربین‌ها به عنوان گزینه‌ای مناسب برای عکاسان حرفه‌ای شناخته می‌شوند، زیرا قابلیت تغییر لنز، عمر باتری بلندتر، و عملکرد فوکوس خوبی دارند. اما آن‌ها سنگین‌تر، بزرگتر هستند و صدایی را در حین عکاسی ایجاد می‌کنند.

 

مقایسه دوربین کانن R100 با کانن EOS 250D

در مقابل دوربین‌های بدون آینه، سبکتر، کوچکتر و قابل حمل‌تر از دوربین‌های با آینه هستند. عملکرد فوکوس خودکار سریعتری دارند و قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت بالا را فراهم می‌کنند. اما برخی از معایب آن‌ها شامل عمر باتری کوتاه‌تر، قابلیت تغییر لنز محدودتر و نمایشگر الکترونیکی است که ممکن است در برخی شرایط ناحیه‌ای از تصویر را مخفی کند.

مقایسه پایه لنز

EOS R100 از جدیدترین پایه لنز کانن RF استفاده می کند که با دوربین های بدون آینه فول فریم این شرکت کاملا همخوانی دارد. می‌توانید از لنزهای RF فول فریم مستقیماً در EOS R100 استفاده کنید، اگرچه سنسور کوچک‌تر در نتیجه معادل یک عامل برش است، و برای به دست آوردن زوایای دید معادل با لنزهای استاندارد و زاویه باز، قطعابه لنزهای فرمت RF-S نیاز دارید.

EOS 250D از پایه لنز EF کانن یا به عبارت دقیق تر از نسخه EF-S استفاده می کند. می‌توانید لنزهای EF فول فریم را مستقیماً نصب کنید، اما مانند EOS R100، واقعاً به لنزهای اختصاصی EF-S نیاز دارید که برای سنسور کوچک‌تر برای لنزهای کیت و لنزهای زاویه باز طراحی شده‌اند. تفاوت با Rebel SL3 این است که پشتیبانی گسترده ای از فرمت لنز EF-S توسط Canon و سازندگان لنز شخص ثالث وجود دارد.

مقایسه سنسور

مشخصات سنسور این دو دوربین هم از نظر ابعاد سنسور و هم از نظر مگاپیکسل موثر یکسان است. حتی پردازنده DIGIC 8 نیز یکسان است، نشانه ای مطمئن از اینکه Canon از فناوری قدیمی خود در EOS R100 برای کاهش هزینه ها استفاده می کند. از خود دوربین ها نباید انتظار تفاوتی در کیفیت تصویر داشته باشید.

مقایسه محدوده ISO

محدوده ISO برای هر دو دوربین یکسان است، هم در محدوده استاندارد و هم در محدوده گسترده. سنسور ممکن است در حال حاضر چند سال از عمر آن گذشته باشد، اما همچنان می تواند کیفیت خوبی در حساسیت های بالا داشته باشد. هیچ کدام از دوربین ها در اینجا مزیتی ندارند.

 

مقایسه دوربین کانن R100 با کانن EOS 250D

مقایسه فوکوس خودکار

یکی از ویژگی‌های طراحی DSLR این است که شما دو سیستم فوکوس خودکار دارید نه یکی. EOS 250D دارای یک سنسور AF 9 نقطه‌ای ساده اما موثر برای عکاسی با منظره یاب است، با نقاط فوکوس در قسمت میانی تصویر به جای درست در عرض.

برخی از افراد سیستم‌های فوکوس خودکار دوربین‌های DSLR را دوست دارند و EOS 250D فوکوس خودکار پیشرفته‌تر و با پوشش وسیع‌تری را در نمای زنده ارائه می‌دهد. از سوی دیگر، EOS R100 تجربه AF ​​یکسانی را هم در منظره یاب و هم در تصویربرداری زنده ارائه می دهد. Canon همچنین طیف وسیع تری از انواع تشخیص ویژگی های انسانی را برای این دوربین فهرست می کند.

مقایسه عملکرد شاتر

  • Canon EOS R100: 6.5fps، 97 JPEG، 17-C-RAW
  • Canon EOS 250D: 5fps

EOS R100 نسبت به EOS 250D از نظر مزیت سرعت بالایی برای عکاسی متوالی برخوردار است، اما این دوربین دارای ظرفیت بافر بسیار محدودی است که به این معنی است که سرعت دوربین پس از چند ثانیه کاهش می یابد. Canon ظرفیت بافر EOS 250D را ذکر نکرده است، اما با وجود همان سنسور و پردازنده، ما انتظار داریم که مشابه باشد. هر دو دوربین را می توان برای عکسبرداری متوالی استفاده کرد، اما هیچ کدام نمی توانند سرعت شاتر را برای مدت طولانی نگه دارند.

 

مقایسه دوربین کانن R100 با کانن EOS 250D

مقایسه عملکرد در ویدئو

از آنجایی که آن‌ها مشخصات سنسور و پردازنده نسل قبلی یکسانی دارند، جای تعجب نیست که محدودیت‌های مشابهی داشته باشند. روی کاغذ، آن‌ها می‌توانند ویدیوی 4K فیلم‌برداری کنند، اما در عمل با برش سنگین است که زاویه دید لنز شما را محدود می‌کند، و دوربین EOS 250D سریع Canon در دسترس نیست. اگر برایتان مهم نیست که رزولوشن فول اچ دی 1080 را کاهش دهید، محدودیت های مشابهی ندارید. هیچ یک از دوربین ها در اینجا مزیتی ندارند و هر دو یک قدم عقب تر از آخرین مدل های بدون آینه مانند EOS R50 یا Nikon Z30 به نظر می رسند.

مقایسه منظره یاب

  • Canon EOS R100: EVF، 0.39، 2.36 متر نقطه
  • Canon EOS Rebel SL3 / 250D: OVF، Pentamirror، پوشش 95%

Canon EOS R100 دارای منظره یاب الکترونیکی 2.36 میلیون نقطه است که با این قیمت کاملاً خوب است. با این حال، EOS 250D دارای یک منظره یاب نوری است که به جای نسخه دیجیتالی EOS R100، نمای واضح و “چشم غیر مسلح” از صحنه را ارائه می دهد. با این حال، Rebel SL3 از طراحی پنتاپریسمی مانند دوربین‌های DSLR لوکس‌تر برخوردار نیست. در عوض، از یک «آینه پنج‌گانه» کوچکتر و ارزان‌تر استفاده می‌کند که در مقایسه با آن کمی تنگ است.

مقایسه صفحه نمایش

EOS R100 و EOS 250D دارای فناوری های منظره یاب بسیار متفاوتی هستند و در پشت نیز تفاوت های زیادی وجود دارد. آنها از همان صفحه نمایش 1.04 متری 3 اینچی نقطه‌ای استفاده می‌کنند، اما در EOS R100 این مشکل در جای خود ثابت شده است، در حالی که EOS 250D دارای یک محور با زاویه متغیر است.

این باعث می‌شود که Rebel SL3 هنگام عکس‌برداری در زوایای سخت و به‌ویژه برای فیلم‌برداری، که در آن صفحه را می‌توان برای فیلم‌برداری از خودتان به جلو برگردانید، بسیار سازگارتر شود. اگرچه EOS R100 یک دوربین بدون آینه است، Rebel SL3 قدیمی‌تر این مزیت را برای فیلم‌برداری دارد.

 

مقایسه دوربین کانن R100 با کانن EOS 250D

مقایسه عمر باتری و ذخیره سازی

نمایشگرهای دیجیتال انرژی زیادی مصرف می کنند، و این زمانی که عمر باتری این دو دوربین را با هم مقایسه می کنید بسیار آشکار می شود اتفاقاً آنها از یک باتری قابل شارژ LP-E17 استفاده می کنند.

در حالت نمایش زنده با استفاده از صفحه‌نمایش عقب، EOS R100 دارای یک مزیت قابل توجه است و تا 430 عکس با یک بار شارژ ارائه می‌کند در مقابل 320 عکس برای Rebel SL3. اما اگر به تصویربرداری با منظره یاب بروید، EOS R100 به 340 عکس کاهش می‌یابد در حالی که موشک Rebel SL3 به 1070 عکس می‌رسد، که یک مزیت آشکار برای عکاسی در تمام روز است.

هر دو دوربین دارای یک اسلات کارت حافظه SD هستند که با کارت های حافظه UHS I سازگار است، بنابراین هیچ تفاوتی در آن وجود ندارد.

مقایسه قیمت

اگر قیمت هر دو دوربین را با لنزهای کیت استاندارد آنها مقایسه کنیم، قیمت EOS 250D حدود 150 دلار / 100 پوند بیشتر از EOS R100 است. تفاوت قیمت ممکن است در طول زمان تغییر کند، زمانی که EOS R100 برای مدتی به فروش می رسد. در مورد اینکه آیا Rebel SL3 ارزش اضافی را دارد یا خیر، اگر شما یک منظره یاب اپتیکال را دوست دارید و به لنزهای اضافی فراتر از لنز کیت نیاز دارید. همچنین دارای صفحه نمایش با زاویه متغیر است.

جمع بندی

کانن بسیار خوب عمل کرده است تا قیمت EOS R100 را به همان اندازه پایین بیاورد و در عین حال دوربینی قابل استفاده و موثر با سنسور خوب تولید کند. شبیه آینده است، در حالی که SL3 یکی از آخرین مدل های DSLR قدیمی است.

با این حال، در حال حاضر، Rebel SL3 به لطف صفحه نمایش با زاویه متغیر و دسترسی به طیف وسیع تری از لنزها، کمی همه کاره تر است. (شما می توانید از لنزهای EF-S مشابه از طریق یک آداپتور با EOS R100 استفاده کنید، اما این بیشتر یک راه حل موقت است تا یک راه حل طولانی مدت.)

اگر روزی برسد که EOS R100 به همان اندازه لنزهای RF-S داشته باشد که EOS 250D لنزهای EF-S دارد، این کافی است تا EOS R100 یک برنده واقعی باشد. اما این به این زودی اتفاق نخواهد افتاد و ممکن است هرگز اتفاق نیفتد، بنابراین در این بین، EOS 250D هنوز یک انتخاب قانع کننده است. EOS R100 ممکن است آینده باشد، اما ما در زمان حال زندگی می کنیم!

امیدورام با مطالعه این مقاله به پاسخ تمام پرسش های خود دست یافته باشید،

با تشکر از شما برای همراهی شما با من در این مقاله 🙂 .

5 thoughts on “مقایسه دوربین کانن R100 با کانن EOS 250D

  1. آواتار نیایش
    نیایش says:

    سلام برای دانشجوهای عکاسی کدوم مدل به صرفه تر هستش؟‌به خصوص با در نظر گرفتن فاکتور قیمت.

  2. آواتار نیایش
    نیایش says:

    سلام برای دانشجوهای عکاسی کدوم مدل به صرفه تر هستش؟‌به خصوص با در نظر گرفتن فاکتور قیمت، ممنون میشم پاسخ بدین

    • آواتار حسین راجی
      حسین راجی says:

      با توجه به این که r100 مدل بروز تری هست ، قیمت معقولی هم داره و قطعا به خاطر عملکرد فوق العاده فوکوس انتخاب بهتریه

    • آواتار Ebrahimi
      Ebrahimi says:

      سلام روزخوش
      دوربین r100 مدل بروز تری هستش و تولید سال ۲۰۲۳ می باشد و سیستم فوکوس قوی تری داره در نتیجه وضوح تصاویر در عکس برداری و فیلمبرداری بهتر است و از لجاظ قیمتی هم چون سیستم بدون آینه هستش اقتصادی تر هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان