نمایندگی کانن - عکاسی از حشرات

عکاسی از حشرات

عکاسی از حشرات

اموزش عکاسی از حشرات

آیا حشرات و خزندگان از نظر شما زیبا هستند یا شگفت‌انگیز؟ یا کمی ترسناک؟ حشرات بسیار متنوع و زیاد هستند! البته از دید عکاسان

عکاسی از نمای نزدیک برای حشرات ضروری است. حشرات علاوه بر اینکه گروه بسیار متنوعی از حیوانات هستند، در زندگی فردی خود نیز تنوع زیادی دارند. کرم های ابریشم نرم و رنگارنگ به پروانه های خیره کننده تبدیل می شوند. کرم های گوشتی کوچک به سوسک های وحشتناک تبدیل می شوند. حشرات کوچک و عجیب در آب تبدیل به سنجاقک های پر سر و صدا می شوند.

فرصت ها برای عکاسان مشتاق تقریباً بی پایان است. پس آیا آماده هستید آن را امتحان کنید؟ آنها کوچک و پیچیده هستند و بنابراین نیاز به توجه به جزئیات دارند. استفاده از تجهیزات مناسب برای گرفتن بهترین نتیجه؛ این شامل یک لنز ماکرو است که برای نماهای نزدیک بسیار زیاد طراحی شده است. همچنین ابزارهای دیگری مانند سه پایه و بازتابنده را خواهید دید.

نزدیک شوید

اگر می‌خواهید عکس‌های نزدیک واقعی بگیرید، لنز ماکرو ضروری است. شما به یک لنز تخصصی با فاصله کانونی 50 تا 200 میلی متر نیاز دارید.

دوربین شما ممکن است دستی باشد یا با سه پایه استفاده شود، اما برای جلوگیری از ترساندن حشره تا جایی که می توانید ساکت باشید. بر روی موجود تمرکز کنید، مطمئن شوید که تیز است. از یک DOF کم عمق (عمق میدان) برای ایجاد پس‌زمینه کاملاً محو و برجسته‌تر کردن اشکال استفاده کنید.

برای عکاسی از حشرات از زوایای خلاقانه استفاده کنید

برای عکس های دراماتیک خلاقانه فکر کنید. به آرامی و بی سر و صدا به بالای این موجود بروید تا از زاویه ای جالب عکس بگیرید.

اگر یک گل رنگارنگ در آن گنجانده شده باشد، تصویر شما می تواند حتی بیشتر قابل توجه باشد. یکی از تکنیک های ممکن این است که بالای یک گل بایستید و منتظر باشید تا حشره ای روی آن فرود آید. گلی که گرده زیادی برای برداشتن دارد معمولاً یک یا دو موجود را وسوسه می کند.

نکات عکاسی از حشرات

عکاسی از حشرات

آن را در فوکوس نگه دارید

اگر از لنز ماکرو استفاده می کنید و دوربین را نیز در دست دارید، نگه داشتن یک حشره در فوکوس بسیار دشوار است. این به این دلیل است که وقتی از عمق میدان کم استفاده می کنید، حاشیه خطای کمتری به خود می دهید. به دلیل این واقعیت، همیشه باید از سه پایه برای جلوگیری از تاری استفاده کنید و از کوچکترین دیافراگم ممکن استفاده کنید.

از فوکوس خودکار و دستی استفاده کنید و ببینید کدام یک برای شما بهتر عمل می کند. گاهی اوقات خودکار مدتی طول می کشد تا موضوع مورد نظر خود را “پیدا کند”. برای حشرات بزرگتر، روی سر تمرکز کنید.

گرفتن حشرات متحرک

حشرات پرنده برای جلوگیری از تاری دوربین مشکل بیشتری ایجاد می کنند. خوشبختانه، می توانید با انتخاب سرعت شاتر سریع 1/250 ثانیه و بالاتر یا با استفاده از فلاش برای ثابت کردن اکشن، از تاری جلوگیری کنید.

به یاد داشته باشید که دوربین خود را روی سه پایه قرار دهید و از کابل رها، کنترل از راه دور یا تایمر خودکار دوربین برای گرفتن تصویر استفاده کنید. به یاد داشته باشید که با فشار دادن شاتر، حرکتی جزئی ایجاد می کنید و با بزرگنمایی تصویر، هرگونه تاری نمایان می شود.

 در عکاسی از حشرات به دنبال رنگ های زنده باشید

استفاده از فلاش حلقه را در نظر بگیرید. این فلاش تفنگ است که به شکل دونات است و در انتهای لنز شما قرار می گیرد. تصویر به‌دست‌آمده دارای پوششی یکنواخت و بدون سایه است که برای حشرات عالی است، زیرا جزئیات آن‌ها را بدون ایجاد حواس‌پرتی در سایه برجسته می‌کند.

آموزش عکاسی از حشرات

عکاسی از حشرات

بزرگنمایی نزدیک به این معنی است که کنتراست قابل توجه بین رنگ ها بسیار واضح است. حتی می توانید یک حشره را به داخل خانه بیاورید و با یک گل رنگارنگ مجموعه ای بسازید.

آنها را در عمل دستگیر کنید

حشرات فقط در تمام روز روی گل ها نمی نشینند. آنها کارهای روزانه برای انجام دادن دارند.

برای عکاسی از مورچه، روی زمین پایین بیایید (از یک تشک برای استراحت دوربین خود استفاده کنید) و از حشره در حالی که مشغول کارهای روزانه خود است عکس بگیرید. اگر نور خورشید خیلی روشن نیست، بنابراین کمی جزئیات بیشتر در مورد حشره وجود دارد، ممکن است مجبور شوید از فلاش پرکننده استفاده کنید.

از آنجایی که آنها بسیار کوچک هستند، مطمئن شوید که تمرکز شما کامل و روی حشره است، نه پس زمینه. کلید حالت را روی حالت AV (اولویت دیافراگم) قرار دهید و دیافراگم بزرگ (f/2-f/5.6) را برای پس‌زمینه تار انتخاب کنید.

تنظیمات توصیه شده در عکاسی از حشرات

حشرات بسیار کوچک هستند و همیشه زمانی که از پس زمینه متمایز می شوند بهترین ظاهر را دارند. بنابراین، از عمق میدان کم، معمولاً f/2.8 استفاده کنید . در نتیجه، باید بتوانید سرعت شاتر نسبتاً بالایی نیز داشته باشید.

حشرات به سرعت حرکت می کنند، بنابراین از استفاده از حالت ورزشی نترسید زیرا به شما امکان می دهد از موضوعاتی که به سرعت در حال حرکت هستند عکس بگیرید.

تجهیزات توصیه شده در عکاسی از حشرات

اگر می‌خواهید عکس‌های نزدیک بسیار واضح بگیرید، لنز ماکرو مهم است، اما جایگزین‌های ارزان‌تری وجود دارد. می توانید ضمیمه هایی به نام اکستنشن تیوب بخرید که نماهای نزدیک عالی را ارائه می دهند. همچنین می توانید فیلترهایی بخرید که نمای نزدیک را بزرگ می کنند. هر دو به خوبی کار می کنند اگرچه کیفیت ممکن است به اندازه یک لنز ماکرو نباشد.

نحوه عکاسی از حشرات

عکاسی از حشرات

خوب است به خاطر داشته باشید که اکستنشن لوله ها با لنزهای روشن (مانند لنزهای 50 میلی متری با دیافراگم f/1.8 یا کمتر) بهترین کار را دارند.

در صورت امکان از سه پایه یا اسمو استفاده کنید. از کارت های رنگی برای ایجاد پس زمینه های سریع و جذاب، چه در حال عکاسی از حشرات در داخل خانه و چه در خارج از منزل هستید، استفاده کنید.

نتیجه عکاسی از حشرات

حشرات زیادی در رنگ ها، شکل ها و اندازه های مختلف وجود دارد. اینها تنها برخی از دلایل جذابیت عکاسی حشرات است. شما باید صبور باشید زیرا حشرات به سختی قابل تشخیص هستند و می توانند به سرعت حرکت کنند.

در صورت لزوم حتی می توانید یک حشره را به داخل خانه بیاورید تا عکس بگیرید، البته به آرامی. پس از آن، همیشه آن را به جایی که پیدا شده برگردانید. از آنجایی که حشرات همه جا هستند، هیچ بهانه ای برای بیرون نرفتن و پیدا کردن تعدادی برای عکاسی وجود ندارد.

البته به نوع تصویری که می خواهید بستگی دارد، اما خوب است چند نکته را به خاطر بسپارید:

  • اگر می خواهید یک عکس واضح و واضح داشته باشید، از سرعت شاتر سریعتر استفاده کنید – اشکالات می توانند بسیار سریع باشند و حرکت زیادی داشته باشند (در مورد عکس های واضح لنز بیشتر بدانید).
  •  اگر می خواهید بیش از قسمت کوچکی از حشره در فوکوس باشد، از دیافراگم کوچک (عدد f بزرگ) استفاده کنید.
  •  اگر از حشرات در حال پرواز عکاسی می کنید، فوکوس دستی را امتحان کنید.
  • مانند هر حیوان دیگری روی چشمان حشره تمرکز کنید. می توانید با آنها بنویسید!
  •  اصول و تکنیک های دستکاری فوکوس فتوشاپ را یاد بگیرید و عکاسی ماکرو را امتحان کنید.

 

در انتهای مقاله “ عکاسی از حشرات ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان