نمایندگی کانن - عکاسی از حیوانات خانگی

عکاسی از حیوانات خانگی

عکاسی از حیوانات خانگی

اگر به دنبال عکاسی از حیوانات خانگی هستید، نمایندگی کانن به شما کمک خواهد کرد. از آنجا که حیوانات خانگی به طرز باورنکردنی بامزه هستند، عکس گرفتن از بهترین دوست شما آسان نیست.

حیوانات خانگی، بر خلاف انسان ها، نمی فهمند که ما در حال انجام چه کاری هستیم. آنها فقط جلوی دوربین کانن ژست نخواهند گرفت!

عکاسی از حیوانات خانگی درباره چیست؟

عکاسی از حیوانات خانگی شما در مورد ثبت شخصیت، لحظات خنده دار و شیرین و عادات آنها است. برای مقابله با آن به مجموعه خاصی از مهارت ها و صبر نیاز دارد.

حیوانات خانگی شما غیرقابل پیش بینی و سریع هستند (مگر اینکه حلزون یا لاک پشت داشته باشید). این موضوع تمام موضوعات مورد نیاز برای بهبود را در اختیار شما قرار می دهد. اما، مهارت های شما را به عنوان یک عکاس آزمایش خواهد کرد.

برخی از عکاسان از این حالت طبیعی و صریح فاصله می گیرند و پرتره را انتخاب می کنند. هدایت مردم بسیار آسان تر از یک حیوان است.

خوشبختانه، حیوانات خانگی بیشتر کارها را برای یک میان وعده یا خوراکی انجام می دهند. اینها ممکن است حیوانات خانگی خودتان باشند، یا اگر تصمیم دارید عکاسی از حیوانات خانگی را به عنوان یک تجارت امتحان کنید، حیوانات خانگی که متعلق به خانواده دیگری هستند.

آموزش عکاسی از حیوانات خانگی برای مبتدی‌ها

آموزش عکاسی از حیوانات خانگی

1.برای عکاسی از حیوانات خانگی از نور طبیعی استفاده کنید

هنگام عکاسی از حیوانات خانگی، همیشه از نور طبیعی استفاده کنید. چرا؟
برای مثال، فلاش می تواند باعث ایجاد اثر قرمزی چشم شود که به نظر بد است . به علاوه، انفجار فلاش می تواند حیوانات را بترساند.

به همین دلیل است که ما عکسبرداری در بیرون را توصیه می‌کنیم (وقتی هوا ابری است برای نور پراکنده ملایم بیرون بروید). شما همچنین می توانید در داخل خانه عکاسی کنید، اما مطمئن شوید که در یک اتاق با نور مناسب (به طور ایده آل اتاق با یک پنجره بزرگ) هستید.

2.  پس زمینه مناسب انتخاب کنید

پس زمینه یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در عکاسی از حیوانات خانگی است. می‌توانید از کاغذهای یکپارچه رنگی استفاده کنید، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که حیوانات خانگی قرار است روی آن راه بروند. پس ممکن است آن را بهم بزنند، کثیف کنند یا به کلی پاره کنند.

همچنین باید به حالت حیوانات نیز توجه داشته باشید، اینکه نشسته‌اند یا ایستاده‌اند. سطوح ملامین به عنوان کفپوش انتخاب خوبی هستند، اما بعضی از حیوانات نمی‌توانند روی آن بایستند، همچنین اگر بیش از حد در عکستان معلوم شود، ممکن است نیاز باشد در مرحله ویرایش آن را حذف کنید.

3. چشم ها را تیز نگه دارید

چشمان تیزبین همیشه در عکاسی پرتره مهم هستند و عکاسی از حیوانات خانگی نیز تفاوتی ندارد! همانطور که می گویند: “چشم ها پنجره ای به روح هستند.” و چشمان حیوان خانگی شما می تواند بسیار گویا باشد.

بنابراین مطمئن شوید که روی چشمان حیوان خانگی خود تمرکز کنید. آنها را تیز نگه دارید . (اگر با عمق میدان کم کار می کنید و فقط می توانید یک چشم را فوکوس کنید، مطمئن شوید که چشمی نزدیک به دوربین است!)

 

این روزها، برخی از دوربین ها AF چشم را برای حیوانات ارائه می دهند. با فعال‌سازی فوکوس خودکار چشم، دوربین شما چشم‌های حیوان خانگی شما را شناسایی می‌کند و به طور مداوم روی ناخن فوکوس می‌کند! بنابراین اگر دوربین شما این ویژگی را ارائه می دهد، به شدت توصیه می کنم آن را امتحان کنید.

4. به سراغ حیوان خانگی خود بروید

بسیار مهم است که حیوان خانگی شما احساس راحتی و آرامش کند. بنابراین به جای اینکه حیوان خانگی خود را مجبور کنید به سراغ شما بیاید…

مهمتر از همه، در سطح حیوان خانگی خود پایین بیایید . روی زمین بنشینید یا روی شکم خود دراز بکشید و به یاد داشته باشید که از سطح چشم حیوان خانگی خود یا پایین تر شلیک کنید.

همه ما می دانیم که وقتی از بالا به یک سگ نگاه می کنیم چگونه به نظر می رسد. این راهی است که ما همیشه آنها را می بینیم. در عوض، به ما نشان دهید که حیوان خانگی شما جهان را چگونه می بیند!

5. هم سطح حیوان خانگی خود شوید

بسیاری از عکاسان برای شروع حیوانات را به صورت ایستاده قرار می‌دهند و پس از بررسی نتایج، از عکس ها راضی نیستند.

پایین آمدن تا سطح چشم حیوانات، یک استاندارد جهانی برای عکاسی از تمام حیوانات، حتی در حیات وحش است و مختص عکاسی از حیوانات خانگی نیست. روش‌های متفاوتی برای عکاسی از حیوانات خانگی وجود دارد، اما بهتر است هم سطح آنان شده ( پایین‌تر از چشمشان نروید ) و از چشمانشان عکس بگیرید.

نحوه عکاسی از حیوانات خانگی

6. شخصیت حیوان خانگی خود را برجسته کنید

شما حیوان خانگی خود را بهتر از هر کس دیگری می شناسید و یک تصویر موفق تصویری است که شخصیت موضوع خود را نشان دهد. بنابراین سعی کنید شخصیت حیوان خانگی خود را در عکس های خود به نمایش بگذارید.

اگر گربه تنبلی دارید، به او در حال خمیازه نشان دهید. اگر حیوان شما از نوع بازیگوش است، آنها را در عمل نشان دهید که ترفند مورد علاقه خود را انجام می دهند.

واقعا فرصت ها بی پایان هستند! فقط از خود بپرسید: حیوان خانگی من چه ویژگی خاصی دارد؟ و سپس سعی کنید آن را در عکس بعدی خود بیان کنید!

7. حیوان خانگی خود را غافلگیر کنید

یکی از سخت ترین جنبه های عکاسی از حیوانات خانگی ثابت نگه داشتن حیوان خانگی است. (مخصوصاً اگر حیوان خانگی پرانرژی دارید…)

بنابراین در اینجا یک ترفند آسان وجود دارد: ابتدا اجازه دهید حیوان خانگی شما آرام بازی کند. سپس، هنگامی که دوربین خود را تنظیم و آماده کردید، یک سوت سریع بزنید.

این کار حیوان خانگی شما را شگفت زده می کند. با شانس، شما چند ثانیه فرصت خواهید داشت تا آنها را در وضعیتی زیبا و هوشیار ثبت کنید!

8.  دم و گوش هارا فراموش نکنید

از دست رفتن هر قسمت از بدن حیوان موجب ناقص شدن تصویر می‌شود. بهترین روش برای یادآوری این نکته تکرار عبارت ” گوش‌ها و دم ” است. همیشه اطمینان حاصل کنید که گوش‌ها و دم را به صورت کامل در قاب خود دارید و سپس عکس را ثبت کنید. به علاوه، همان قوانین پایه‌ برای عکاسی پرتره انسان نیز برای حیوانات خانگی صدق می‌کند، به ویژه اگر نمی‌خواهید بخشی از اندام سوژه از دست برود.

 

9. جلسه خود را با دقت زمان بندی کنید

اگر می خواهید عکاسی با ظاهری رسمی از حیوان خانگی بگیرید، زمانی که حیوان شما تا حدودی خواب آلود است، عکاسی خود را برنامه ریزی کنید. ممکن است پس از بیدار شدن حیوان خانگی از چرت زدن، شلیک کنید. یا ممکن است در اواخر روز، زمانی که حیوان خانگی شما خسته است و انرژی ندارد، عکاسی کنید.

به این ترتیب، گرفتن یک عکس تیز بسیار آسان تر خواهد بود. البته، اگر می‌ خواهید یک سری عکس‌ های پویاتر داشته باشید، دوربین خود را در زمانی که حیوان خانگی شما به‌ خصوص فعال است، بگیرید!

 

عکاسی از حیوانات خانگی در منزل، طبیعت و هر مکانی که بخواهید

چه چیزی در کیف عکاس حیوانات خانگی هست؟

یک عکاس حیوان خانگی چیزهای بیشتری از کیت دوربین در کیف خود خواهد داشت. لوازم جانبی وجود دارد که باید از آنها استفاده کنند، مانند فلاش خارج از دوربین و کیت تمیز کردن دوربین .

برای جلب توجه حیوانات خانگی در فضای باز، اسباب‌بازی‌ها و خوراکی‌ها شما را راحت‌تر می‌کند. آنها همچنین اگر بدانند که چیزی از آن به دست خواهند آورد، جهت می گیرند.

کارت ویزیت نیز ایده خوبی است. ممکن است در حین عکاسی با صاحبان حیوانات خانگی دیگر روبرو شوید. اگر این کار را برای امرار معاش انجام دهید، مشتریان بالقوه هستند.

اضافی از همه چیز تضمین می کند که شما آن شات را از دست نخواهید داد. شما نمی خواهید یک جلسه را کوتاه کنید زیرا سرب شکسته شده یا باتری شما از بین رفته است.

بهترین تنظیمات نوردهی برای عکاسی از حیوانات خانگی

نوردهی، به زبان ساده، مقدار نوری است که وارد دوربین شما می شود و به سنسور شما برخورد می کند.

تنظیمات صحیح به شرایط نور، آب و هوا و نوع عکس هایی که می خواهید در طول جلسه بگیرید بستگی دارد. این درست مانند زمانی که از انسان ها عکس می گیرید کار می کند.

اگر عمق میدان کم را ترجیح می دهید، باید همیشه دیافراگم خود را کاملا باز داشته باشید و تنظیمات دیگر را روی آن تنظیم کنید.

در انتهای مقاله “ عکاسی از حیوانات خانگی ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

 

مقالات مرتبط: نکات عکاسی خیابانی ، عکاسی از چشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان