نمایندگی کانن - تجهیزات عکاسی در شب

تجهیزات عکاسی در شب

تجهیزات عکاسی در شب

بررسی تجهیزات عکاسی در شب

لویی پاستور معروف است که “شانس به نفع ذهن آماده است.” این بیانیه قطعاً در مورد عکاسی صدق می کند، زیرا همیشه یک عنصر شانس وجود دارد و شانس موفقیت با آمادگی بیشتر می شود. به نظر می رسد این نقل قول به ویژه برای عکاسی در شب، که الزامات منحصر به فردی برای نوردهی و پایداری دارد، کاربرد دارد. آماده سازی همه چیز است.

شانس شما برای گرفتن یک عکس عالی در شب تا حد زیادی افزایش می یابد، اگر زمانی را صرف کرده باشید و مطمئن شوید که ابزار لازم برای انجام کار را دارید. در این مقاله با ابزارهای این حرفه برای عکاس شب آشنا خواهید شد. بسیاری از شما به همه اینها نیاز ندارید، اما بیشتر آنها را مفید و برخی ضروری برای گرفتن عکس های عالی در شب خواهید یافت.

وقتی صحبت از عکاسی در شب می شود، عکاسان به دو گروه تقسیم می شوند. در غروب آفتاب، گروه اول تصمیم می گیرند دوربین های خود را خاموش کنند و منتظر طلوع خورشید بمانند  تا در نور بهتر عکاسی کنند.
و دسته دوم وقتی هوا تاریک است دوربین هایشان را به مرکز شهر می برند و با دوربین هایشان سعی می کنند عکس های زیبایی مثل شب پرستاره ون گوگ بگیرند!

معرفی تجهیزات عکاسی در شب 

دوربین مناسب

کاملاً واضح است که برای عکاسی در شب خود به دوربین نیاز خواهید داشت. اما هر دوربینی این کار را نمی کند. این ضرب المثل که “بهترین دوربین، دوربینی است که همراه خود دارید” در مورد عکاسی در شب صدق نمی کند. اولین بخش از اطمینان از داشتن دوربین مناسب، اطمینان از این است که میزان کنترل مناسبی را در اختیار شما قرار می دهد. به یکی نیاز خواهید داشت که:

قابلیت عکس برداری خام را دارد تا بتوانید بهترین کیفیت تصویر ممکن را دریافت کنید و نویز دیجیتال را به حداقل برسانید
دارای کنترل‌های دستی، از جمله تنظیمات نوردهی دستی و فوکوس دستی، زیرا گاهی اوقات هوا خیلی تاریک می‌شود تا فوکوس خودکار دوربین شما کار کند.
دارای حالت Bulb برای گرفتن نوردهی بسیار طولانی.

معرفی تجهیزات عکاسی در شب 

تجهیزات عکاسی در شب

فراتر از آن، به دوربینی با عملکرد خوب در نور کم نیاز دارید. چگونه این را می گویید؟ واقعاً به این سادگی نیست و هیچ مشخصات خاصی وجود ندارد که بتوانید بررسی کنید. حتی اگر دوربین شما قادر به عکاسی با ایزوی بالا باشد، این لزوماً به این معنی نیست که تصاویر شما در این سطوح خوب به نظر می رسند. به عبارت دیگر، اگر عکس هایی که با ISO 1600 گرفته شده پر از نویز دیجیتال باشد، مهم نیست که دوربین شما می تواند با ISO 25600 عکس بگیرد.

در کل برای عکاسی در شب به دوربینی نیاز دارید که حداقل 4 ویژگی زیر را داشته باشد:

  • قابلیت ثبت تصاویر با فرمت RAW را داشته باشد.

فرمت RAW تصاویر را بدون فشرده سازی و به صورت ثبت شده در دوربین ذخیره می کند. در این صورت کیفیت تصاویر حفظ می شود، پردازش آنها راحت تر است و میزان نویز دیجیتال در تصاویر به حداقل می رسد.

  • امکان تنظیمات دستی دوربین (فوکوس، نوردهی، وایت بالانس و…) را فراهم کند.

اگرچه دوربین‌ها روشی خودکار برای تنظیم مواردی مانند فوکوس، نوردهی، تعادل رنگ سفید و غیره دارند، اما هنگام عکاسی در شب به دلیل نور کم، سیستم دوربین سخت کار می‌کند تا این موارد را مطابقت دهد. شاید آره شاید نه. ; بنابراین وجود حالت دستی به ما کمک می کند تا دوربین های خود را با توجه به شرایط نوری موجود در صحنه تنظیم کنیم.

  • دارای حالت bulb برای نوردهی طولانی باشد.

همانطور که اشاره کردیم، از آنجایی که نور در شب کم است، نیاز به نوردهی طولانی داریم تا کوچکترین نورها نیز توسط سنسور دوربین ثبت شوند. در این شرایط حالت لامپ به ما کمک می کند. با استفاده از این حالت، می توانید دکمه شاتر را برای چند ثانیه باز نگه دارید تا میزان نور روی سنسور ثبت شود.

  • در ایزو یا حساسیت‌های بالای 1600 عکس‌های بدون نویز بگیرد.

یکی از بزرگترین ویژگی هایی که برای یک دوربین شب خوب نیاز دارید این است که در ایزوهای بالا به خوبی کار می کند. برای عکاسی در شب، ISO باید حداقل 1600 باشد. از طرفی مقدار ISO بالا باعث ایجاد نویز در عکس شده و کیفیت تصویر را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. اکثر دوربین های مدرن و حرفه ای امروزه در ISOهای بالا به خوبی کار می کنند، اما قبل از خرید دوربین، آنها را بررسی کنید. می توانید عملکرد دوربین های انتخابی را بررسی کرده و در وب سایت های DXOMARK و DPREVIEW خریداری کنید.

دوربین Canon EOS 6D Mark II

این دوربین کوچکترین و سبک ترین دوربین کانن است که با رزولوشن 26.2 مگاپیکسلی و سنسور CMOS فول فریم تصاویری واضح و زیبا از آسمان و مناظر مختلف در شب تولید می کند.

پردازشگر تصویر DIGIC 7 در این دوربین یکی از بهترین های موجود در بازار است. قیمت دوربین Canon EOS 6D MARK II در مقایسه با سایر دوربین های فول فریم کانن بسیار پایین است.
حداکثر حساسیت این دوربین 40000 است و این همان دوربینی است که برای عکاسی در شب به آن نیاز خواهید داشت.

101472735

معرفی تجهیزات عکاسی در شب 

  • سرعت عکاسی 6.5 فریم در ثانیه
  • حسگر فول فریم
  • مانیتور 3 اینچی لمسی و متحرک
  • حساست 100 تا 40000

یک چراغ قوه کوچک

تجهیزات عکاسی در شب بعدی که نیاز دارید یک چراغ قوه است. این به اهداف زیادی کمک می کند، یکی از آنها کمک به شما در دیدن کنترل های دوربین است. گفته می شود، قبل از خروج باید با دوربین خود بسیار آشنا شوید، به طوری که بتوانید بدون اینکه حتی نگاه کنید، از کنترل ها استفاده کنید. حتی ممکن است قبل از رفتن خود را در یک اتاق تاریک آزمایش کنید.

در هر صورت، همراه داشتن چراغ قوه در موارد مختلف به شما کمک می کند، خواه پیدا کردن چیزی در کیف، تنظیم سه پایه، کار با بند و سایر لوازم جانبی، و غیره. استفاده از چراغ قوه کوچک پایانی ندارد. و چراغ قوه ها ارزان هستند، بنابراین شما باید حتماً یکی (یا شاید تعدادی) را در کیف خود نگه دارید.

باتری های یدکی

نوردهی طولانی که در عکاسی در شب ذاتی است باتری دوربین شما را با سرعت هشدار دهنده ای تخلیه می کند. علاوه بر این، هنگام عکاسی در شب، اغلب با استفاده از Live View عکاسی می‌کنید، که باعث می‌شود باتری‌ها حتی سریع‌تر تخلیه شوند. اگر با دمای سرد سر و کار دارید، قدرت باتری محدودتر می شود. بنابراین، عکاسی در شب همیشه نیاز به باتری های یدکی دارد.

خرید تجهیزات عکاسی در شب

تجهیزات عکاسی در شب

حتی اگر دستگیره باتری با دو باتری کاملاً شارژ شده دارید، چند عدد یدکی به همراه داشته باشید. هیچ شانسی نکن امکان دور زدن باتری های مرده وجود ندارد به این معنی است که شب شما به پایان رسیده است.

گوشی های هوشمند

تلفن همراه یکی دیگر از تجهیزاتی است که برای عکاسی در شب باید همراه داشته باشید. اگر هدف شما عکاسی از آسمان و ستارگان است، بهتر است همیشه یکی از برنامه هایی را در گوشی خود داشته باشید که اطلاعات مفیدی در مورد اجرام آسمانی ارائه می کند.

یکی از کاربردی ترین این برنامه ها The Photographer’s Ephemeris است که می توانید از آن برای رصد ستارگان و موقعیت اجرام آسمانی استفاده کنید. علاوه بر این، برای ردیابی مسیر و یافتن مکان مناسب برای عکاسی به نقشه تلفنی نیز نیاز خواهید داشت.

هود لنز

شاید داشتن هود در  تجهیزات عکاسی در شب زیاد مهم به نظر نرسد، اما وقتی در مورد استفاده از آن صحبت کنیم، اهمیت آن را درک خواهید کرد.
هود لنز یک جسم فلزی یا پلاستیکی است که در جلوی لنز قرار می گیرد و کیفیت تصاویر شما را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. چگونه؟

اولین کاری که یک هود لنز انجام می دهد این است که از ورود نور پراکنده و مستقیم به لنز جلوگیری می کند. هنگامی که مقدار زیادی نور در داخل لنز پراکنده می شود، شعله ور شدن رخ می دهد و تصویر را مخدوش می کند. اینجاست که لنز به شما کمک می کند و از برخورد نورهای خشن و خشن به سنسور دوربین مانند آفتاب گیر جلوگیری می کند. از طرفی کنتراست تصاویر را افزایش می دهد.

یکی دیگر از کاربردهای هود لنز محافظت از لنز در برابر آسیب های احتمالی، خط و خش، اثر انگشت و غیره می باشد. بنابراین، اگر در شرایط سخت (مانند برف و باران) نیاز به عکس گرفتن دارید، حتما کاپوت لنز را به دوربین وصل کنید.
برخی از لنزها از قبل دارای یک هود لنز هستند. اگر این قسمت همراه لنز شما نیست، می توانید آن را جداگانه خریداری کنید. خوشبختانه، بر خلاف اکثر لوازم جانبی عکاسی، لنز هود بسیار مقرون به صرفه است و هر کسی می تواند به راحتی آن را بخرد.

 سه پایه

احتمالاً از قبل واضح است که برای عکاسی در شب خود به سه پایه نیاز دارید تا دوربین را در نوردهی های طولانی که به دلیل شرایط نور کم لازم است ثابت نگه دارید. اما چه نوع سه پایه ای؟

اکثر افراد توصیه می کنند که یک سه پایه بسیار گران قیمت، بزرگ و فیبر کربنی بخرید تا دوربین خود را تا حد امکان ثابت نگه دارد. مطمئناً این نوع سه پایه ها عالی کار می کنند. در واقع، اگر نمی‌خواهید پیاده‌روی زیادی انجام دهید و توانایی پرداخت آن را دارید حتماً باید روی سه‌پایه‌ای مانند آن سرمایه‌گذاری کنید.

قیمت تجهیزات عکاسی در شب

تجهیزات عکاسی در شب

با این حال، اغلب اوقات، عکاسی در شب شامل پیاده روی زیادی در اطراف است. چرخیدن دور یک سه پایه بزرگ زمانی که مایل ها راه می روید دشوار است و همچنین تحرک شما را محدود می کند. چرا کار را با یک سه پایه سبک، کوچکتر و ارزان تر شروع نمی کنید؟

چیزی مانند سه پایه مسافرتی Me-Foto یا Manfrotto BeFree را بررسی کنید . مگر اینکه از لنزهای بزرگ و سنگین استفاده کنید، آنها دکل شما را ثابت نگه می دارند و بسیار قابل حمل هستند. آنقدر هم هزینه ندارند. اگر بعداً تصمیم گرفتید که به یک سه پایه بزرگتر و قابل توجه تر نیاز دارید (و ممکن است) یکی از این مدل های کوچکتر همچنان یک سه پایه مسافرتی عالی خواهد بود.

 ریموت شاتر

شاتر از راه دور یکی دیگر از ابزارهای ضروری برای عکاسی در شب است. درست است که می توانید به جای ریموت از تایمر دوربین استفاده کنید، اما این روش، یعنی چند ثانیه منتظر ماندن قبل از هر نوردهی، در دراز مدت چندان خوشایند نیست.

استفاده از ریموت شاتر به شما این امکان را می دهد که بدون نگه داشتن دوربین، شاتر را از راه دور فعال کنید، بنابراین لرزش های ناشی از فشار دادن دکمه شاتر را از بین ببرید.
امکانات ریموت ماشه به همین جا ختم نمی شود. رها کردن شاتر از راه دور هنگام عکاسی در حالت BULB (سرعت شاتر آهسته) که دارای تایمر سرعت شاتر نیست، مفید است. علاوه بر این، می توانید تعداد عکس هایی که گرفته می شود را تعیین کنید.

حتی برخی از ریموت ها دارای ویژگی هایی مانند عکاسی با گذشت زمان و کنترل از راه دور تنظیمات دوربین هستند.
ریموت شاتر یکی از ارزان ترین تجهیزات عکاسی است و شما می توانید با کمترین هزینه ریموت کنترل مناسب دوربین خود را خریداری کنید.

تجهیزات عکاسی در شب

معرفی تجهیزات عکاسی در شب 

حالا که وسایل لازم برای عکاسی در شب را شناختید، بهتر است هر چه سریعتر وسایل مورد نیاز خود را تهیه کنید و شب ها به کویر، جنگل، دشت و… بروید. دوربین خود را مطابق این مقاله تنظیم کنید و تصاویر زیبایی از آسمان شب مکان مورد نظر خود ایجاد کنید.

در انتهای مقاله ” تجهیزات عکاسی در شب ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان