نمایندگی کانن - نکات عکاسی در باران

نکات عکاسی در باران

نکات عکاسی در باران
پیشنهاد خرید
کانن R7

دوربین بدون آینه کانن Canon EOS R7 Mirrorless Camera Body

68,900,000 تومانمشاهده محصول

انجام نکات عکاسی در باران

در این مقاله پنج نکته برای عکس گرفتن در باران را به اشتراک می گذاریم که به شما  کمک  خواهد کرد تا از شرایط آب و هوایی مرطوب بهترین استفاده را ببرید و برخی از خاطره انگیزترین عکس ها را تهیه کنید

1. از چتر گلف استفاده کنید

ما یک چتر بزرگ به سبک گلف را برای عکس گرفتن در باران در مقایسه با چترهای معمولی کوچکتر که دیده ایم و امتحان کرده ایم ترجیح می دهیم. چترهای گلف به اندازه‌ای بزرگ هستند که همه شما و وسایلتان را خشک نگه دارند (از جمله یک لنز تله‌فوتو بزرگتر)، و بهتر ساخته شده‌اند تا در برابر باد مقاومت کنند.

در گذشته، ما از یک گیره برای اتصال چتر به سه پایه خود استفاده می کردیم، اما به روش سخت یاد گرفتیم که هر نسیمی ارتعاشات چتر باز را به سه پایه می فرستد و منجر به نرم شدن تصاویر در بسیاری از سرعت های شاتر رایج می شود. همچنین این خطر وجود دارد که وزش شدید باد بتواند سه پایه و وسایل گرانبهای شما را به سرعت به زمین ببرد.

اکنون ترجیح می‌دهیم محور چتر را داخل ژاکت محکم زیپ‌دار بریزیم و قسمت پایین آن را در کمربند یا بند کمر بچسبانیم تا چتر را بدون مشکلات احتمالی اتصال سه پایه محکم نگه داریم. مواقع دیگر، متوجه شده‌ایم که می‌توانیم با یک دست چتر را نگه داریم، در حالی که هنوز با دست دیگر دوربین را کار می‌کنیم، و گاهی اوقات شریکی را در فیلمبرداری با خود داشته‌ایم که به عنوان دستیار نگه‌داشتن چتر عمل می‌کند.

نکات عکاسی در باران

2. نگه داشتن دست با استفاده از تثبیت کننده تصویر

در حالی که در حال رانندگی در یک منطقه برای یافتن فرصت‌های خوب عکاسی منظره در باران هستید، گاهی اوقات می‌خواهید بایستید و سریع تصویری بسازید تا قرار گرفتن در معرض هوای بد را به حداقل برسانید، یا اگر ترکیبی را که می‌خواهید، از وقت و تلاش اضافی برای تنظیم سه‌پایه اجتناب کنید. ایجاد در امتداد جاده است که در آن تردد وسایل نقلیه برای کار روشمند آهسته نگران کننده خواهد بود. و گاهی اوقات شما فقط می خواهید تیراندازی شما آزادتر و خودجوش باشد.

برای این مواقع که شما سریع کار می کنید، دست گرفتن دوربین یک گزینه عالی است. با رواج تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال تعبیه‌شده در بسیاری از لنزها، و همچنین تثبیت‌کننده حسگر تصویر در اکثر دوربین‌های بدون آینه، نگه‌داشتن دست بسیار مؤثرتر از قبل از این فناوری‌ها است و می‌تواند تصاویر بسیار واضحی تولید کند.

بررسی نکات عکاسی در باران

نکات عکاسی در باران

علاوه بر این، دوربین‌های مدرن کیفیت تصویر بسیار خوبی را در محدوده ISO 400-1600 با نویز کمتری نسبت به دوربین‌های دیجیتال قدیمی‌تر تولید می‌کنند، بنابراین افزایش ISO برای ایجاد سرعت شاتر قابل نگه‌داشتن با دست در صورت نیاز به خوبی کار می‌کند. و در باران، اغلب می توان به آن نیاز داشت.

3. به جای چتر از بارانی استفاده کنید

مواقعی وجود دارد که استفاده از بارانی به جای چتر، قرار دادن دوربین در داخل آن هنگام عکاسی نکردن کارآمدتر است (یا برای محافظت بیشتر از پوشش بارانی روی ترکیب دوربین/لنز استفاده کنید).

این به خوبی با نوک قبلی شما برای گرفتن دست کار می کند، به شما این امکان را می دهد که وقتی با یک صحنه عالی روبرو می شوید توقف کنید و برای گرفتن عکس با سرعت معقول بیرون بیایید. سپس به وسیله نقلیه گرم و خشک برگردید. مخصوصاً وقتی باد استفاده از چتر را به یک مشکل جدی تبدیل می‌کند.

4. از داخل وسیله نقلیه خود عکس بگیرید

هنگامی که سوژه انتخابی شما از منظره یا کنار جاده قابل مشاهده است، عکاسی از داخل وسیله نقلیه می تواند گزینه مناسبی باشد و بدون زحمت شما و دوربینتان را خشک نگه می دارد. یک رانندگی خوش منظره با مناظر می تواند برای این کار عالی باشد، همانطور که در امتداد Blue Ridge Parkway یافتم که بیش از 200 منظره را در طول 469 مایلی خود ارائه می دهد.

نکات عکاسی در باران شدید

 

نکات عکاسی در باران

5. تغییرات لنز در باران را به حداقل برسانید

هنگام عکاسی در باران، اغلب کوله پشتی عکسم را در وسیله نقلیه خود نگه می‌دارم و فقط دوربین را با یک لنز به داخل عناصر می‌برم. انتخاب لنز قبل از بیرون آمدن از خیس شدن پایه دوربین و عنصر لنز عقب جلوگیری می کند.

لنزهای زوم در اینجا واقعاً خوب کار می کنند. بر اساس صحنه ای که برای عکاسی آماده می شوم، ممکن است یک 24-70 میلی متر، 70-200 میلی متر یا هر چیزی که محتمل ترین محدوده مورد نیاز برای گرفتن آن عکس باشد قرار دهم. زوم 28 تا 200 میلی‌متری می‌تواند عالی باشد، به‌ویژه اگر در برابر رطوبت نسبتاً خوب مهر و موم شده باشد.

6. در حالت ماکرو عکاسی کنید

عکاسی در حالت ماکرو نیز روشی جالب برای زمان های بارندگی و پس از باران می باشد . به طور خاص در زمان عکاسی کلوزآپ از قطرات باران یا گلبرگ های گیاهان ، عکاسی ماکرو روشی بسیار مطلوب به شمار می آید و البته به خاطر داشته باشید که برای محو کردن پس زمینه و کاهش عمق میدان ؛ فوکوس دوربین باید دقیقا بر روی سوژه و جزییات آن باشد .

7. از دوربین خود محافظت کنید

آب خوردگی دوربین و لنز در اثر ورود قطرات باران و رطوبت یکی از اصلی ترین علل آسیب در دوربین و لنز به شمار می آید. در شرایط بارندگی شدید و یا وجود رطوبت شرجی در محیط ، نکات ایمنی کار با دوربین و لنز را به صورت کامل رعایت نمایید .

در زمان های پس از عکاسی از محیط های دارای نم و رطوبت ،دوربین خود را برای بررسی و سرویس های دوره ای به نمایندگی مجاز ارایه نمایید .

8.تضاد ها را در کنار هم قرار دهید

ترکیب بندی های منحصر به فرد و قرار دادن سوژه های مختلف و متضاد در کنار هم می تواند زیبایی عکس های بارانی را چند برابر کند. در اجرای ژست عکاسی در روز بارانی، باید به دنبال یک طراحی خاص بود. در طراحی یک روز بارانی می توان از سوژه های مختلفی استفاده کرد.

یکی از راه‌ های نمایش عکاسی عالی در منظره بارانی، قرار دادن سوژه‌ای است که معمولاً به صورت نرمال جایی در این صحنه ندارد. برای مثال، ترکیب باران و آتش، یک شات قدرتمند و نمادین را ایجاد می کند و یکی از ترند ترین ایده های عکاسی در باران است.

9.گرفتن بازتاب

بارندگی که در پیاده روها، خیابان ها و جاده ها جمع می شود، بازتاب های زیبایی ایجاد می کند که می توان از آن برای اجرای جذاب ترین ایده های عکاسی در باران استفاده کرد.تغییر زاویه دید شما تاثیر بسزایی در عکاسی شما خواهد داشت و فیلمبرداری از باران را متفاوت خواهد کرد. سعی کنید از انعکاس ها از یک چشم انداز وارونه عکاسی کنید تا ژست عکاسی بارانی منحصر به فرد تر و هنرمندانه تری را ارائه دهید.

باران بهترین حالت برای یک عکس از بالا به پایین است. انعکاس در گودال ها باعث می شود که جهان وارونه به نظر برسد. به این ترتیب آب به عنوان یک آینه عمل می کند و جلوه ای کلاژ مانند ایجاد می کند. شما دو عکس را در یک عکس دریافت می کنید که زیبایی آن غیر قابل توصیف است.

10.عکاسی از رعد و برق را امتحان کنید

اگر هنگام طوفان عصر در خانه گیر کرده اید، باز هم می توانید ایده های عکاسی در باران را دنبال کنید. از رعد و برق به عنوان سوژه عکاسی در روز بارانی استفاده کنید. حتی برای فیلمبرداری از باران در خانه نیز، سوژه رعد و برق گزینه جالبی خواهد بود.

دوربین خود را بردارید و آن را روی یک سطح محکم یا سه پایه قرار دهید. لنز خود را در جهت رعد و برق بگیرید. دوربین خود را روی حالت اولویت شاتر قرار دهید و نوردهی حدود 30 ثانیه را انتخاب کنید. در شب، بهتر است ISO  را روی کم ترین میزان ممکن تنظیم کنید.

قبل از فشار دادن دکمه شاتر منتظر رعد و برق نباشید، هرگز به موقع آن را نخواهید گرفت! در عوض، شاتر را فشار دهید و منتظر بمانید تا 30 ثانیه تمام شود. با کمی شانس، در حالی که شاتر باز است، یک صحنه رعد و برق زیبا را خواهید گرفت.

نکات عکاسی در باران

در انتهای مقاله “ نکات عکاسی در باران ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان