نمایندگی کانن - عکاسی از ستارگان

عکاسی از ستارگان

عکاسی از ستارگان

عکاسی از ستارگان همه چیز در مورد تکنیک است. راز ایجاد مناظر شبانه بی‌نقص در لنزهای زاویه باز، تلسکوپ‌های سطح بالا، یا دوربین‌های کانن نیست – و همچنین در نرم‌افزارهای پس‌پردازش یا ویرایش عکس وجود ندارد. 

این ابزارها ممکن است به شما کمک کنند ، اما بدون تکنیک، ترکیب بندی، و دانش استفاده موثر از دوربین خود، به جایی نخواهید رسید. چه یک عکاس مبتدی، متوسط ​​یا حرفه ای باشید، مهم است که روی اصول عکاسی از ستارگان خوب تمرکز کنید. با این نکات نمایندگی کانن، شما آماده خواهید بود که از چیزهای بزرگ عکس بگیرید – به شفق های قطبی، خورشید گرفتگی، و….. فکر کنید. 

پیشنهاد خرید
Canon eos 1300d 18 55mm is i pic1 800x800 1

دوربین عکاسی کانن مدل EOS 1300D به همراه لنز 18-55

مشاهده محصول

تجهیزات عکاسی از ستارگان

  • دوربین مناسب در نور کم (در حالت دستی، خام و لامپ عکاسی می‌کند)
  • چراغ جلو LED با تنظیمات قرمز یا سبز
  • باتری های یدکی
  • سه پایه
  • رها کردن شاتر از راه دور یا خارجی
  • هود لنز برای تداخل نور
  • فاصله سنج (اختیاری)
  • فیلترهای دوربین (اختیاری)

عکاسی از ستارگان

وقتی شروع به عکاسی از ستارگان می کنید، متوجه می شوید که آلودگی هوا و آلودگی نوری در شهرها چقدر بد است. تعجب خواهید کرد که چقدر باید از شهر دور شوید تا آسمانی کاملا تاریک داشته باشید. قبل از شروع عکاسی نجومی یا هر تصویری از آسمان شب، شهرهای نزدیک به محل عکاسی خود را پیدا کنید و بر اساس آنها سفر خود را برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال، وقتی کهکشان راه شیری در قسمت جنوبی آسمان است، برای گرفتن عکس به سمت شمال محل زندگی خود رانندگی نکنید، مگر اینکه قصد دارید دور از شهر رانندگی کنید.

تنظیمات دوربین برای عکاسی از ستارگان

تقریباً هر بار می‌توانید این عکس را با این تنظیمات ثابت کنید: نوردهی 25 ثانیه، f/2.8، ISO 1600

اگر لنز شما تا f/2.8 باز نمی شود، می توانید 30 ثانیه در f/4 با ISO 1600 امتحان کنید.

  • فرمت فایل : RAW
  • مُد نوردهی : دستی (manual)
  • دیافراگم : f/2.8
  • ایزو : ۳۲۰۰
  • سرعت شاتر : ۵ ثانیه
  • مُد فوکوس :د ستی
  • Drive mode : تک عکس (Single shot)
  • تراز سفیدی : تنگستن (Tungsten)

چرا باید از این تنظیمات استفاده کرد؟

مهمترین جزء این تنظیمات نوردهی 25 ثانیه ای است. نوردهی بیش از 25 ثانیه شروع به نشان دادن مسیرهای ستاره می کند. عکاسی از مسیرهای ستاره به خودی خود یک نوع عکاسی قانونی است، اما نه از آن نوع عکاسی که شما در اینجا می خواهید انجام دهید. از آنجایی که شما به حداکثر سرعت شاتر حدود 15 تا 25 ثانیه محدود شده اید، همچنان باید نور بیشتری وارد کنید.

عکاسی از ستارگان

بزرگ‌ترین دیافراگمی که می‌توانید در لنز چشم ماهی پیدا کنید f/2.8 است، و با این حال، ممکن است تصویر شما آنقدر روشن نباشد که خیره‌کننده به نظر برسد. بنابراین اینجا جایی است که ISO وارد عمل می شود. در دوربین های فول فریم مانند 5D Mark III ، می توانید ISO را تا حدود 2000 افزایش دهید بدون اینکه نویز زیادی ببینید.

نکات حرفه ای عکاسی از ستارگان

یک موضوع را انتخاب کنید

هنگامی که انتخاب کردید از کدام ستاره یا صورت فلکی می خواهید عکس بگیرید، با برنامه هایی مانند Star Walk (برای آیفون) یا نقشه رایگان Google Sky (برای اندروید) در مورد مراحل و صورت فلکی ماه تحقیق کنید که منظره آسمان را از مکان های خاص در هر مکانی به شما نشان می دهد. زمان شب ماه کامل محبوب‌ترین مرحله از هشت مرحله ماه برای عکاسی است، اما ممکن است بخواهید در زیر ماه جدید عکاسی کنید تا از صورت‌های فلکی با جزئیات عالی عکس بگیرید.

عکاسی در هر فاز ماه مزایا و معایبی دارد. صرف نظر از این، آب و هوا و کیفیت هوا را برای سیستم ها و رویدادهایی که در غیر این صورت اهداف و موضوع شما را مبهم می کند، بررسی کنید.

عکاسی از ستارگان

یکی دیگر از نکات حرفه ای که ممکن است در تمام نمونه های عکسی که در اینجا ارائه کردم متوجه شده باشید این است. ستاره های خود را در زمینه عکس بگیرید. دیدن تصویری از یک درخت کاج یا خانه در پس‌زمینه، واقعاً داستان فوق‌العاده‌ای را روایت می‌کند، و بزرگی صحنه را نشان می‌دهد که یک شی در پیش‌زمینه برای مقایسه با ستاره‌ها دارید.

استفاده از تکنیک (Star Stacking)

با استفاده از این تکنیک، شما می‌توانید عکس‌هایی نقطه‌ای و بسیار شارپ و تمیز از ستارگان آسمان داشته باشید. برای استفاده از این تکنیک شما باید تعداد زیادی عکس با ایزوی خیلی پایین و ایزوی خیلی بالا از ستارگان به ثبت برسانید و سپس آنها را در نرم‌افزار، دقیقا بر روی هم جانمایی کرده تا نوردهی میانگین و ایده‌آل‌تان را بدست آورید. نتیجه‌ی استفاده از این تکنیک، عکاسی ستارگانی است که در آن، کمترین میزان نویز و بیشترین میزان شفافیت وجود دارد. این عمل جانمایی و تلفیق عکس‌ها را می‌توانید براحتی در نرم‌افزار فتوشاپ انجام دهید.

در ابتدا، سوژه‌های پیش زمینه‌ی تصویرتان را ماسکه کرده، سپس تمام لایه‌های مجزای عکس‌هایتان را در یک لایه بصورت Smart Object بوجود آورید؛ و در نهایت مود Median Blend را بر روی آن فعال کنید. اگر از سیستم‌های Mac استفاده می‌کنید، نرم‌افزاری با نام Starry Landscape Stacker ( که در اپ استور مک وجود دارد ) بصورت اتوماتیک، تمامی این فرآیند را بسیار آسان برای شما انجام می‌دهد. پس از بدست آوردن تصویری از ستارگان که مورد تاییدتان است، در نهایت پیش زمینه را نیز از حالت ماسکه خارج کنید تا یک عکس باکیفیت از آسمان شب بدست آورید

یک مکان را انتخاب کنید

برای تاریک ترین آسمان ها، 60 تا 100 مایل از چراغ های شهر فاصله بگیرید و به ارتفاعات بلند بروید . به تأثیر ارتفاع زیاد و جو نازک تر بر انکسار نور توجه کنید: عکاسی از طریق ذرات پراکنده نور کمتر، عکس های واضح تر و روشن تر، با شفافیت و کنتراست بیشتر ایجاد می کند. همچنین، برای ثبت بیشترین ستاره ها در عکاسی از ستارگان، تحقیق کنید که کدام مناطق آسمان تاریک نزدیک شما هستند.

سه پایه خود را راه اندازی کنید

مانند هر عکاسی در شب، شما می خواهید از سه پایه استفاده کنید. برای تسلط بر آن، نکته ای را از یکی از مشهورترین عکاسان منظره تمام دوران، انسل آدامز، بگیرید. آدامز خواستار استفاده روش‌مند از سه پایه شد. در اینجا به این صورت است:

  1. یکی از پایه های سه پایه را به سمت سوژه خود بگیرید تا بتوانید بین دو پایه دیگر بایستید.
  2. پست مرکزی سه پایه باید عمودی و عمود باشد. این تراز را با یک سطح حباب تأیید کنید.
  3. به جای یک صفحه نصب استاندارد، یک براکت L تهیه کنید تا وزن دوربینتان به طور یکنواخت روی سه پایه متمرکز شود.

صحنه یا موضوع خود را قاب کنید

یک سوم افق را در برابر دو سوم آسمان شب قاب بگیرید و این را برای بار دوم در نمای زنده دوربین خود تأیید کنید. این تکنیک ترکیب بندی “قانون یک سوم” نامیده می شود.

“قانون یک سوم” در عکاسی چیست؟

قوانین باید شکسته شوند، اما “قاعده یک سوم” ضروری ترین قانون برای ترکیب بندی در عکاسی عمومی و آسمان شب است. این تکنیک به تعادل و یکسان سازی یک تصویر کمک می کند. 

به سادگی نمای خود را به یک سوم به صورت افقی و عمودی تقسیم کنید تا 9 بخش مساوی از تصویر داشته باشید. هنگامی که این شبکه خیالی را در منظره یاب خود ایجاد کردید، نقاط مورد علاقه را در تقاطع ها قاب کنید (ویژگی های صخره ای، مناظر دور شهر). تحقیقات نشان می دهد که چشم افراد به طور طبیعی به سمت این نقاط تقاطع در یک تصویر جذب می شود، بنابراین از آنها به نفع خود استفاده کنید.

دید در شب خود را حفظ کنید

با خاموش کردن نورهای استاندارد به مدت 45 دقیقه، اجازه دهید چشمانتان با تاریکی سازگار شوند. آیا باید مسیر یا کنترل دوربین را روشن کنید؟ وقتی چراغ روشن است یک چشم را بپوشانید – چشم محافظت شده با تاریکی سازگار می ماند. اگر به چراغ جلو نیاز دارید، از چراغی مانند Tikka Petzl استفاده کنید . LED قرمز آن بر دید در شب شما تأثیر نمی گذارد.

چرا استفاده از نور قرمز برای دید در شب بهتر است؟

چشم از گیرنده های نوری به نام میله ها و مخروط ها تشکیل شده است که نور را به سیگنال های الکتریکی برای تفسیر مغز شما تبدیل می کند. میله ها مسئول دید در نور کم هستند و تعداد آنها از مخروط ها بیشتر است. آنها حاوی رنگدانه بیولوژیکی رودوپسین هستند. 

هنگامی که رودوپسین در معرض نور شدید قرار می گیرد، نور سفید می شود. ممکن است تا 30 دقیقه طول بکشد تا دید در شب خود را به طور کامل به دست آورید. نور قرمز (که در بسیاری از مدل‌های چراغ‌های جلو استفاده می‌شود) طول موج بیشتری دارد و نسبت به نور در انتهای دیگر طیف، دید شما را مختل می‌کند.

برای ترکیب و فوکوس مجدد تنظیم کنید

دوربین را بچرخانید و حرکت دهید تا صحنه مورد نظر خود را قاب کنید. آن را کج کنید تا افق را تراز کند و در صورت لزوم دوباره فوکوس کنید. اطمینان حاصل کنید که سه پایه شما ثابت است و به درستی قرار گرفته است.

تنظیمات دوربین خود را دقیق تنظیم کنید

عکس های آزمایشی خود را بیش از حد نوردهی کنید، ترکیب بندی را تنظیم کنید و چندین بار فوکوس کنید تا زمانی که صحنه مورد نظر خود را کادربندی کنید. سپس، بر اساس شرایط و محتوا، ISO، دیافراگم و سرعت شاتر را تنظیم کنید تا سوژه به درستی در معرض دید قرار گیرد.

تنظیمات دوربین خود را برای گرفتن نور اضافی تنظیم کنید

دیافراگم را باز کنید (اعداد f-stop پایین نشان دهنده دیافراگم های بزرگتر هستند) و بالاترین ISO (1600 یا بالاتر) را انتخاب کنید. از سرعت شاتری استفاده کنید که به دوربین شما اجازه می دهد نور اضافی را بگیرد (30 ثانیه).

چندین عکس با نوردهی بیش از حد بگیرید

بسیاری از نواحی ممکن است سفید به نظر برسند، اما کیفیت مهم نیست – این ترکیب مهم است. این عکس‌ها را از نظر عناصر مطلوب (مانند صخره‌ها یا درختان) یا عوامل حواس‌پرتی (مانند یک افق زاویه‌دار، نقاط روشن ناشی از آلودگی نوری یا ابرها) بررسی کنید. به فوکوس ستاره ها و اجرام پیش زمینه توجه کنید.

اشتباهات در عکاسی از ستارگان

اشتباه رایج تعمیر سریع
روشن گذاشتن تنظیمات فوکوس خودکار دوربین، که عکس های ستاره ای خارج از فوکوس ارائه می دهد. دوربین را روی دستی تنظیم کنید و فاصله کانونی را تا بی نهایت تنظیم کنید. با گرفتن یک عکس آزمایشی بررسی کنید که ستاره های دور در فوکوس هستند، سپس با زوم کردن بر روی درخشان ترین ستاره آسمان در صفحه نمایش LCD، عکس را مرور کنید. اگر خارج از فوکوس به نظر می رسد، مطابق با آن تنظیم کنید.
قضاوت در مورد نوردهی یک عکس با نگاه کردن به صفحه LCD. نوردهی صحیح را با استفاده از هیستوگرام تأیید کنید – نموداری که محدوده نور تصویر را نشان می دهد. اگر نمودار به شکل کوه یا رشته باشد، تصویر شما به درستی در معرض دید قرار می گیرد. اگر شکل کوه دارای لبه های صخره مانند در انتهای نمودار است، به تنظیم تنظیمات ادامه دهید.
استفاده از کاهش خودکار نویز برای هر شات. در حالی که کیفیت تصویر را بهبود می بخشد، مدت زمان عکاسی هر عکس را نیز دو برابر می کند و عمر باتری را می سوزاند. کاهش نویز (در منوی تنظیمات دوربین) را برای تصاویر آزمایشی غیرفعال کنید. آن را برای آخرین مواجهه خود بازنشانی کنید. قصد چاپ عکس خود را ندارید؟ برای دیجیتال، می‌توانید نمایشگرهای با وضوح پایین و دانه‌بندی را در خانه با استفاده از فیلترهای نویز در نرم‌افزار ویرایش اولیه تمیز کنید.

در انتهای مقاله “ عکاسی از ستارگان ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان