نمایندگی کانن - عکسبرداری مادون قرمز

عکسبرداری مادون قرمز

عکسبرداری مادون قرمز

بیشتر اوقات، چشم انسان نوری را که به صورت فیزیکی می تواند ببیند جمع آوری می کند و آن را به کامپیوتر داخلی ما یعنی مغز می فرستد. بر اساس این نور است که هر یک از ما ادراک شخصی خود را از نظر رنگ ها و محدوده توناژ، هایلایت ها و سایه ها پایه گذاری می کنیم.

صرف نظر از بودجه یا توانایی شما، عکاسی مادون قرمز به شما این امکان را می دهد که دنیای جدیدی را ببینید. چرا «دنیای جدید»؟ زیرا چشمان ما به سختی می توانند نور مادون قرمز را ببینند. زیرا طیف نور آن فراتر از آن چیزی است که به عنوان طیف مرئی  شناخته می شود.

مادون قرمز

نور مادون قرمز چیست؟

به بیان ساده، نور مادون قرمز، تابش الکترومغناطیسی است، درست مانند همه اشکال نور. دلیل اینکه ما نمی توانیم نور فروسرخ را با چشم غیرمسلح خود ببینیم این است که ما فقط قادر به درک بخش نسبتاً کوچکی از طیف نور هستیم.

تنها نوری که دارای طول موج حدود 400 نانومتر تا حدود 700 نانومتر است، چیزی است که ما به عنوان “نور مرئی” می شناسیم. نور مادون قرمز دارای محدوده طول موجی از 700 نانومتر تا حدود 1 میلی متر است.

به همین دلیل است که ما نمی‌توانیم نور مادون قرمزی را که از کنترل‌های تلویزیون و سایر دستگاه‌ها ساطع می‌شود، ببینیم. در حالی که نور وجود دارد، به دلیل طول موج خاصش برای ما قابل مشاهده نیست.

همین امر برای عکاسی مادون قرمز نیز صادق است. برای اینکه آنچه را که نامرئی است نمایان کنیم، باید از ابزارهای خاصی استفاده کنیم تا بتوانیم این نوع نور را به عنوان عکس ثبت کنیم.

تاریخچه عکاسی مادون قرمز

اولین تلاش ها برای عکاسی مادون قرمز با استفاده از صفحات فیلم ویژه در آغاز قرن بیستم انجام شد. در طول جنگ جهانی اول، عکاسی مادون قرمز بسیار ارزشمند بود، زیرا مانند عکس های دیگر از مه در جو رنج نمی برد. علاوه بر این، عکاسی مادون قرمز می تواند به وضوح تفاوت بین ساختمان ها و پوشش گیاهی را نشان دهد و مردم می توانند راحت تر از این تصاویر برای مکان یابی اهدافی مانند کارخانه های مهمات سازی و سایر مکان های کلیدی استفاده کنند. رودخانه ها جریان ها، دریاچه ها و دیگر آبراه ها نیز با رنگ های بسیار تیره مشخص شده اند که دیدن آنها را آسان می کند.

در دهه های 1930 و 1940، سازندگان فیلم انواع مختلفی از فیلم های حساس به مادون قرمز را معرفی کردند که توجه عکاسان آماتور و فیلمسازان هالیوود را به خود جلب کرد. ارتش همچنین استفاده خود از عکاسی مادون قرمز را گسترش داد زیرا در طول جنگ جهانی دوم به دنبال برتری هرچه بیشتر بود. در دهه 1960، عکاسی مادون قرمز دستخوش تغییرات زیادی شد، زیرا خوانندگان برتر آن زمان، مانند Grateful Dead و Jimmy Hendrix، این سبک از عکاسی را با جلد آلبوم خود رایج کردند.

با اختراع دوربین های دیجیتال در اواخر دهه 90، عکاسی معمولی و عکاسی مادون قرمز تغییر کرد. علاوه بر عکاسان حرفه ای و آماتور، افسران مجری قانون نیز از عکاسی مادون قرمز برای تشخیص شواهدی که با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند، استفاده می کنند.

چگونه عکس های مادون قرمز بسازیم؟

ممکن است کمی تعجب آور باشد، اما راه های زیادی وجود دارد که می توانید عکس های مادون قرمز بسازید. همانطور که عکاسی مادون قرمز بیشتر و بیشتر شناخته شده است، تعداد فزاینده ای از شرکت ها وجود داشته اند که تلاش می کنند عکس های مادون قرمز را به راحتی در دسترس توده ها قرار دهند.

آیا به دنبال اپلیکیشن عکاسی مادون قرمز برای گوشی هوشمند خود هستید؟ یا حداقل برای شبیه سازی نگاه مادون قرمز. خوب، تعداد کمی از آنها وجود دارد.

بله باور کنید یا نه، معمولاً می توانید از تلفن هوشمند خود برای گرفتن عکس های مادون قرمز استفاده کنید و بعداً در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد. در حال حاضر، بیایید به دو راه اصلی که می توانید شروع به ساخت عکس های مادون قرمز کنید که برای مبتدیان فوق العاده هستند، نگاه کنیم.

فیلم مادون قرمز

اگر به دنبال راهی آسان برای شروع ساختن عکس های مادون قرمز با سرمایه گذاری بسیار اندک هستید، این مسیر برای شما مناسب است. اگرچه مانند گذشته رایج نیست، اما هنوز تعداد کمی از تولیدکنندگان وجود دارند که فیلم های حساس به مادون قرمز تولید می کنند. تا حد زیادی، این «متا»ترین شکل عکاسی مادون قرمز است، اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید راه برخی از بزرگان را دنبال کنید.

عکسبرداری مادون قرمز

فیلم مادون قرمز با فرمول بندی برای ضبط ذرات نور مادون قرمز کار می کند. نکته مهم این است که این فیلم ها نیز پذیرای نور از طیف مرئی هستند.

برای حل این مشکل و به نوبه خود عکس گرفتن با استفاده از فیلم مادون قرمز، به یک فیلتر مادون قرمز برای لنز خود نیاز دارید. یک فیلتر مادون قرمز برای فیلتر کردن نوری که در طیف مادون قرمز نیست کار می کند. اینها به راحتی از تولیدکنندگان مختلف در دسترس هستند و برخی به طرز شگفت آوری ارزان هستند.

نکته مهم در مورد عکسبرداری مادون قرمز روی فیلم این است که برای کسانی که می خواهند برای اولین بار عکاسی مادون قرمز را امتحان کنند راحت است. علاوه بر این، برای افرادی که بودجه کمی دارند بسیار مناسب است زیرا تنها چیزی که نیاز دارید یک دوربین کانن و لنز، فیلم مادون قرمز و یک فیلتر مادون قرمز است. خودشه؛ هیچ ابزار تخصصی دیگری مورد نیاز نیست.

لنزهای مورد استفاده در عکس مادون قرمز

ما تمایل داریم فکر کنیم که بهترین لنزها بهترین تصاویر را ایجاد می کنند. با این حال، لنزهایی که در نور مرئی بهترین عملکرد را دارند ممکن است در دنیای مادون قرمز بدترین عملکرد را داشته باشند. از سوی دیگر، لنزهای ارزان قیمت می توانند بسیار بهتر از لنزهای گران قیمت خود عمل کنند. مشکلات اصلی لنزهایی که در عکاسی مادون قرمز ضعیف عمل می کنند دو مورد است.

اولین مشکل ایجاد نقطه دیگری در مرکز تصویر (با نوردهی و رنگ های متفاوت نسبت به بقیه عکس ها) و دوم اینکه لنز به انعکاس داخلی (شعله ور شدن) حساس تر است. در حین ویرایش می توانید نقطه متفاوت ایجاد شده در مرکز تصویر را حذف کنید، اما ممکن است کمی وقت گیر باشد.

مانند انعکاس های داخلی در عکس های معمولی، انعکاس در عکس های مادون قرمز به راحتی اصلاح نمی شود و بازتاب در عکس های مادون قرمز به سختی قابل تشخیص است. در عکاسی با نور مرئی، با بررسی زاویه خود نسبت به خورشید، به راحتی می توانید تشخیص دهید که آیا بازتاب داخلی امکان پذیر است یا خیر. اما در عکاسی مادون قرمز، شما نمی توانید آن را مانند عکاسی با نور مرئی تشخیص دهید، زیرا نمی توانید نور مادون قرمز را ببینید.

به همین دلیل بررسی صفحه نمایش در طول عکاسی مادون قرمز بسیار مهم است زیرا فقط با استفاده از صفحه نمایش می توانید شعله ها و انعکاس های داخلی را در تصویر خود مشاهده کنید.

عکسبرداری مادون قرمز

در انتهای مقاله “ عکسبرداری مادون قرمز ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان