نمایندگی کانن - بهترین لنز جهت عکاسی منظره

بهترین لنز جهت عکاسی منظره

بهترین لنز جهت عکاسی منظره

معرفی بهترین لنز جهت عکاسی منظره

انتخاب بهترین لنز جهت عکاسی منظره، در ثبت تصویری زیباتر کمک می‌کند. اگرچه با لنز کیت دوربین هم می‌توانید عکس‌های خوبی از منظره‌های مختلف بگیرید؛ اما برای خروجی بهتر، از گزینه‌های دیگر هم استفاده کنید.

منظره‌ یکی از محبوب‌ترین سوژه‌های عکاسی می باشد. از هر پنجره‌ای به بیرون نگاه کنید، سوژه‌ای برای عکاسی پیدا می‌کنید که شاید یک منظره‌ی باشکوه نباشد؛ اما می‌توان آن را به سوژه‌ی عکس تبدیل نمود.

منظره‌ها دست‌یافتنی‌ترین سوژه‌ها هستند. برخلاف پرتره‌ها یا سوژه‌های ورزشی که به تجهیزات ویژه و گران‌ قیمت‌ نیاز دارند، می‌توانید منظره‌ را با هر دوربین یا هر لنزی ثبت نمایید.

آنچه از لنز مخصوص عکاسی منظره می‌خواهید
با تنظیمات مناسب، می‌توانید مناظر زیبایی ثبت نمایید؛ اما با درنظرگرفتن یک مجموعه تنظیمات و ویژگی‌ها می‌توانید لنز بهتری برای ثبت این تصاویر پیدا کنید. می‌توانید از یک لنز تله‌فوتوی ۲۰۰ میلی‌متری استفاده کنید؛ اما این لنز مناسب‌ترین و انعطاف‌پذیرترین گزینه‌ نیست. نکته‌ی کلیدی در اینجا «انعطاف‌پذیری» است.

منظره‌ها تنوع بیشتری نسبت به انسان‌ها دارند و ما دقیقا با این تعریف منطبق هستیم؛ قد ما بین ۱۲۰ تا ۲۱۰ سانتی‌متر و وزن ما بین ۲۵ و ۱۸۰ کیلوگرم است. یک نما از قله‌ی اورست و گل‌های آفتاب‌گردان در یک منطقه‌ی بومی، هر دو منظره به‌شمار می‌روند و هر دو از نظر عکاسی چالشی متفاوت هستند.

درواقع شما نیاز به لنزی دارید که در بسیاری از موقعیت‌ها پاسخگوی نیازهایتان باشد. برای مثال یک لنز زوم که طیف وسیعی از فواصل کانونی مفید را پوشش دهد.

بهترین لنز جهت عکاسی منظره

پیشنهاد خرید
کانن مدل EF M 22mm F.2 STM

لنز کانن مدل EF-M 22mm F/2 STM

مشاهده محصول

منظره و فاصله‌ی کانونی

اغلب عکاس‌ها از لنزهای واید استفاده می‌کنند. با لنز واید می‌توانید بخش بیشتری از منظره را داخل یک کادر قرار دهید. میزان واید بودن مورد نظر به سوژه هم بستگی دارد.

اختلاف‌ اندک در فاصله‌ی کانونی معمولا در فواصل کانونی کمتر خود را نشان می‌دهند. تفاوت میدان دید بین فاصله‌ی کانونی ۲۰ و ۲۲ میلی‌متر بیشتر از اختلاف بین فواصل ۱۰۰ و ۱۰۲ میلی‌متر است. بنابراین لنز با فاصله‌ی کانونی کمتر می‌توانند اختلاف عمده‌ای در نتیجه به‌وجود بیاورد.

پیشنهاد خرید
کانن Canon EOS 4000D 18 55 IS II

دوربین کانن Canon EOS 4000D 18-55 IS II

22,400,000 تومانمشاهده محصول

منظره و گشادگی دیافراگم

گشادگی دیافراگم تأثیر چندانی در عکاسی منظره ندارد؛ مگر اینکه بخواهید از ستاره‌ها عکس بگیرید. اغلب اوقات، از گشادگی بین f/8 و f/16 برای حداکثرسازی عمق میدان استفاده می‌کنید؛ این یعنی حتی گشادگی f5/6 هم نتیجه‌بخش است. وایدترین گشادگی دیافراگم لنز من برای عکاسی منظره f/4 است و نتیجه‌ی بی‌نقصی می‌دهد.

با اینکه گشادگی دیافراگم کمتر، امکان عکاسی در نور کم و بدون سه‌پایه را فراهم می‌کند؛ اما از طرفی این نوع لنز پرهزینه‌تر خواهد بود. اگر بودجه‌ی خرید یک لنز با f/2.8 را دارید، آن را بخرید؛ اما به‌عنوان یک گزینه‌ی خاص برای عکاسی منظره درنظر نگیرید. به هر حال اغلب اوقات به سه‌پایه نیاز خواهید داشت.

پیشنهاد خرید
بدون آینه Canon R100

دوربین بدون آینه کانن EOS R100 با لنز RF-S 18-45mm

29,800,000 تومانمشاهده محصول

بهترین لنز جهت عکاسی منظره

لنز کانن EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

برای گرفتن عکس های منظره عالی به لنز واید نیاز ندارید. در بیشتر مواقع، لنز استانداردی مانند Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM با محدوده بزرگنمایی مناسب شروع می شود.

Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

لرزشگیر 4 مرحله ای لنز به شما امکان می دهد بدون سه پایه و بدون نویز زیاد در تصاویر خود عکاسی کنید. این لنز را برای عکاسی در شب و سوژه های متحرک مناسب می کند. مناسب برای عکاسی از طبیعت، دیافراگم این لنز فوکوس از دیافراگم 7 پره دایره ای بهره می برد که به کاربر این امکان را می دهد تا به راحتی سوژه را از پس زمینه جدا کند.

لنز کانن EF 70-200mm f/4L USM

لنز Canon EF 70-200mm f/4L USM یک لنز عالی است که دیافراگم راحت (حداکثر f/4) را برای عکاسانی که همیشه در حال حرکت هستند ترکیب می‌کند. فیلتر پلاریزه همراه با این لنز نیز به شما امکان می دهد در شرایط بسیار روشن و بدون شعله ور شدن عکس بگیرید.

بهترین لنز جهت عکاسی منظرهاین لنز که یکی از لنزهای حرفه ای نمایندگی کانن می باشد در برابر گرد و غبار و رطوبت مقاوم است. علاوه بر این، این لنز دارای موتور اولتراسونیک است که به فوکوس بسیار سریع لنز کمک می کند. با این موتور به راحتی می توانید از مناظر پانوراما مانند غروب خورشید عکس بگیرید.

تماس با کارشناسان