نمایندگی کانن - نکات عکاسی از غذا

نکات عکاسی از غذا

نکات عکاسی از غذا

در این مقاله، چند نکات عکاسی از غذا ساده اما موثر را برای بالا بردن سطح جدی عکاسی از غذا توضیح می دهیم. این‌ها دقیقاً تکنیک‌هایی هستند که ما برای گرفتن عکس‌های غذایی زیبای مداوم در کار حرفه‌ای خود استفاده می‌کنیم، و  به شما قول می‌دهیم پیروی از آنها سخت نیست.

IMG 20220720 131605 380 e1658307546555

نکات عکاسی از غذا

بنابراین، اگر آماده‌اید کشف کنید که چگونه می‌توانید مانند یک حرفه‌ای با دوربین کانن از غذا عکاسی کنید، پس بیایید درست شیرجه بزنیم و با نکته شماره یک شروع کنیم:

1. زاویه ی مناسب را انتخاب کنید

به اندازه کافی به عکاسی حرفه ای از غذا نگاه کنید، یک الگو را خواهید دید:

زوایای یکسان بارها و بارها مورد استفاده قرار می‌گیرند ، مانند عکس‌برداری مسطح از بالا و عکس پایین روی میز از کنار.

من به شدت توصیه می کنم از این زاویه ها به عنوان نقطه شروع ترکیب بندی خود استفاده کنید. با این حال، فقط یکی را به صورت تصادفی انتخاب نکنید. در عوض، شما باید زاویه صحیح عکسبرداری خود را با دقت تعیین کنید.

چرا؟ زیرا جایی که دوربین را قرار می دهید بر نوع داستانی که می گویید تأثیر می گذارد . و وقتی به آن دست می یابید، عکاسی از غذا تماماً داستان گفتن است.

بنابراین همانطور که ترکیب خود را تنظیم می کنید ، به غذا فکر کنید. به اندازه، شکل، ارتفاع و آنچه که آن را منحصر به فرد می کند توجه کنید. سپس دوربین را طوری زاویه دهید که به بهترین نحو این ویژگی ها را برجسته کنید.

2. یک شی اصلی انتخاب کنید

یک تنظیم ساده عکاسی از غذا باید با یک شی قهرمان شروع شود یعنی نقطه کانونی عکسبرداری شما، موردی که می خواهید برجسته کنید. به طور کلی، این غذای اصلی است.

بنابراین شی قهرمان خود را شناسایی کنید. آن را روی میز قرار دهید.

و سپس آن را با وسایل مربوط به غذا احاطه کنید. مواد، سس ها، روغن ها و ظروف پخت و پز همگی می توانند داستان آماده سازی غذا را بیان کنند. قوطی‌ها، کوزه‌ها، گیاهان، لیوان‌ها، پارچه‌ها و کتانی‌ها می‌توانند به منشا غذا یا فصلی که در آن سرو می‌شود اشاره کنند.

تجهیزات ضروری برای عکاسی از غذا

البته زیاده روی نکنید، اما چند شی را در پیش زمینه و پس زمینه قرار دهید. اینها داستان عکس را ارتقا می دهند، به علاوه به ترکیب شما عمق فیزیکی می بخشند.

در تصویر باقلوای زیر، وسایل من به ماجرا می افزایند. شما شی قهرمان – کاسه غذا – را دارید، اما مواد تشکیل دهنده (پسته) و همچنین چند آیتم پس زمینه برای افزودن عمق و تنظیم صحنه را نیز دارید. بیننده فوراً تحت تأثیر حس مکان قرار می گیرد که منشا عربی این شیرینی خوشمزه را توصیف می کند.

3. نور طبیعی را از یاد نبرید

در عکاسی از غذا، نور پادشاه است. استفاده نامناسب از نور، عکس های شما را خراب می کند و مخاطب را از بین می برد. اما اگر بتوانید نحوه کنترل نور را یاد بگیرید، می توانید فوراً عکس های غذایی خود را به سطح بعدی برسانید.

من دوست دارم از نور طبیعی در عکس های غذا استفاده کنم. من نزدیک یک پنجره راه اندازی کردم، بنابراین نور زیادی در جریان است. اما من با نور اصلاح نشده کار نمی کنم. در عوض، من اصلاح کننده های مختلفی را اضافه می کنم تا بتوانم زیباترین نتایج را دریافت کنم.

اولین لیست: یک پخش کننده بین پنجره و غذا قرار دهید، به خصوص اگر با نور مستقیم خورشید کار می کنید.

می بینید، نور مستقیم خورشید سایه های سخت و تیره و هایلایت های روشن ایجاد می کند. اینها می‌توانند حواس‌تان را پرت کنند اما با اضافه کردن یک پخش‌کننده، می‌توانید نور را ملایم کنید، سایه‌ها را کاهش دهید، هایلایت‌ها را کاهش دهید و جلوه‌ای دوست‌داشتنی داشته باشید. توجه داشته باشید که می‌توانید از هر فروشگاه عکاسی یک دیفیوزر ارزان بخرید، اما این امکان را نیز دارید که خودتان یک دیفیوزر بسازید (فقط یک ملحفه سفید نازک جلوی پنجره آویزان کنید).

4. بخار یکی از نکات عکاسی از غذا

خروج بخار از غذاها ظاهری «تازه پخته» می دهد که برای بسیاری از عکاسان جذاب است، در واقع انجام این کار به طور طبیعی دشوار است.
برخی از عکاسان از بخار مصنوعی مانند قرار دادن آب داغ در کنار بشقاب غذا استفاده می کنند. انجام این کار دشوار است و نیاز به مهارت های خاصی دارد.

5. از خطوط و لایه ها برای بهترین ترکیب بندی استفاده کنید

من اهمیت احاطه کردن شیء قهرمان خود را با لوازم جانبی توضیح داده‌ام اما باید اطمینان حاصل کنید که این وسایل از موضوع اصلی منحرف نشوند.

اینجاست که دو تکنیک ترکیب بندی آسان وارد بازی می شوند: خطوط و لایه ها.

ببینید با چیدمان دقیق وسایل خود در خطوط و لایه ها می توانید چشم مخاطب را به سمت موضوع اصلی سوق دهید. سپس حواس بیننده با وسایل پرت نمی شود. در عوض، لوازم به تصویر به عنوان یک کل خدمت می کنند.

6. به بشقاب نزدیک شوید

اکثر عکاسان مبتدی غذا اشتباه می کنند که مستقیماً از بالای بشقاب خود عکاسی می کنند.
اما آنچه در اینجا می توان به آن اشاره کرد این است که با نزدیک کردن دوربین به صفحه می توان از بالا عکس بهتری ثبت کرد.

عکاسی از غذا

7. ترکیبات خود را با محدود کردن رنگ ساده کنید

زمانی که من به عنوان یک عکاس غذا شروع به کار کردم، اغلب یک اشتباه بزرگ مرتکب شدم:

من وسایل رنگارنگ را اضافه می‌کردم و آنها غذای من را روی صحنه می‌بردند و همه توجه را به خود جلب می‌کردند.

در عوض، وقتی به دنبال وسایل، پس‌زمینه و ظروف می‌گردید تا در تصاویر خود قرار دهید، خیلی تشنه رنگ نباشید. مواردی را با رنگ های خنثی جستجو کنید: خاکستری، قهوه ای، سیاه، نقره ای، سفید.

سپس، هنگام قرار دادن اقلام در تصاویر غذای خود، لوازمی را انتخاب کنید که غذا واقعاً بتواند روی آنها ظاهر شود. در عکس زیر، من از یک سینی فلزی مشکی و کاغذ پخت برای تقویت توت فرنگی و ریواس قرمز روشن داخل این Crostatas استفاده کرده ام. به این ترتیب، غذا نمایش را می‌دزدد و لوازم، در عین اینکه مکمل هستند، از رویداد اصلی منحرف نمی‌شوند.

8. کار خود را آسان کنید

نحوه قرار دادن غذا در بشقاب هنگام عکاسی بسیار مهم است. به تعادل (رنگ، ​​اندازه و …) غذا در عکس ها توجه کنید و آن را در جهت درست دوربین قرار دهید.
(با استفاده از خطوط راهنما و قانون یک سوم، چشم بیننده را به سمت بشقاب بکشید).
یکی از بهترین راه ها این است که به کتاب های آشپزی مختلف و تصاویر آنها نگاه کنید.

9. عکاسی ماکرو انجام دهید

تمرکز روی قسمتی از بشقاب راه خوبی برای برجسته کردن عناصر مختلف آن است.

10. نورپردازی عکاسی از غذا مهمترین چیز است

مهمترین و بزرگترین نکته عکاسی از غذا نورپردازی است. از آنجایی که بیشتر عکس های غذا در داخل آن گرفته می شود، نورپردازی دقیق و دقیق روی بشقاب بسیار مهم خواهد بود.
اگر منبع نور در جلو (بالا یا سمت چپ یا راست دوربین) باشد، تصویر غذا تقریبا صاف و تیره خواهد بود و سایه هایی روی آن ایجاد می شود و در عین حال، وجود خواهد داشت.
نورهای متعادل عکس های خوبی از غذا ایجاد می کنند تا سایه ای متناسب با بشقاب ایجاد کنند. محتویات بشقاب بارزتر می شود و باعث ایجاد عمق و حالت در تصویر می شود که جلوه بصری فوق العاده (اشتها آور) خواهد داشت.

IMG 20220720 132245 108 e1658307421227

مشکلات رایج عکاسی از غذا

از اینکه عکس های غذای خود چگونه به نظر می رسند خسته شده اید؟ راه حل های احتمالی را بخوانید.

عکس شما تار است عکس های تار ناشی از لرزش دوربین. راه حل این است: 1) دوربین خود را ثابت تر نگه دارید (گفتن آسان تر از انجام دادن)، 2) از یک سه پایه کنترل از راه دور استفاده کنید تا دوربین شما کاملاً ثابت در حین عکاسی باشد، 3) از سرعت شاتر بالاتر استفاده کنید که نیاز به باز شدن دارد. باز کنید و/یا به منطقه ای با نور بیشتر بروید، یا 4) ISO خود را افزایش دهید تا میزان نور مورد نیاز را کاهش دهید (اما این باعث کاهش کیفیت تصویر می شود).

رنگ های شما با زندگی مطابقت ندارد. هنگام ویرایش عکس؛ غذای داخل بشقاب آبی است. رنگ زرد اگر خیلی صورتی یا سبز است، برای حل این مشکل از ابزار نرم افزار تعادل رنگ سفید استفاده کنید. رنگ ها زمانی زنده می شوند که توازن سفیدی به درستی تنظیم شود. عکاسی با فرمت RAW تنظیم تعادل رنگ را در آینده آسان‌تر می‌کند.

عکس‌های شما مانند عکس‌های غذای حرفه‌ای «پاپ» نمی‌شوند. عکاسان با تجربه مواد غذایی از لنزهایی استفاده می کنند که به آنها امکان می دهد عمق میدان را برای تغییر سوژه کاهش دهند. سپس از نرم افزار عکاسی برای تنظیم کنتراست، سطح و وضوح عکس های خود استفاده می کنند. گاهی اوقات، تغییرات کوچک می تواند یک عکس را برجسته کند.
نکات نرم افزاری و لنزهای نسبتاً ارزان را بخوانید تا به شما در حل این مشکلات و گرفتن عکس های شگفت انگیز از غذا کمک کند.

قانون طلایی نکات عکاسی از غذا

قانون طلایی عکاسی از غذا ساده است: آیا خوشمزه است؟ اگر پاسخ منفی است، چیزی اشتباه است.
سوژه شما باید زیبا و در عین حال خوشمزه باشد و این جادوی عکاسی از غذا است. سوژه های عکاسی از غذا می توانند زیبا باشند، اما عکاسان باید روی جزئیاتی تمرکز کنند که ترکیب بندی را زیبا می کند.
هیچ شتری نیست که بتوان آن را بدون گرسنگی یا بد خوردن خورد. بنابراین استفاده از مواد تازه و آماده سازی دقیق و صحیح از مهم ترین مراحل این سبک از عکاسی است.

بهترین دوربین های کانن برای عکاسی از غذا

 Canon EOS RP

Canon EOS RP چند ویژگی مفید برای عکاسی از غذا دارد. اول از همه، در نور کم به خوبی کار می کند و جزئیات را به راحتی تا ISO 12800 حفظ می کند. اگر مجبور باشید از نور موجود، همانطور که برای بسیاری از آژانس های عکاسی لازم است، استفاده کنید، عالی است.

ثانیاً، براکتینگ فوکوس یک سری عکس با نقاط فوکوس متفاوت می گیرد. سپس می‌توانید از نرم‌افزار Canon برای پردازش این عکس‌ها در یک عکس با عمق میدان غیرممکن استفاده کنید.

بهترین دوربین برای عکاسی از غذا

این سبک ترین دوربین فول فریمی است که Canon می سازد و این نیز مفید است. عکس‌های غذای بالای سر اغلب نیاز به استفاده از دوربین خود بر روی یک بازوی جانبی سه‌پایه دارند. در این شرایط سبکتر بهتر است.علاوه بر این، این واقعیت است که این یک دوربین خوب برای عکاسی همه منظوره نیز هست. منظره یاب الکترونیکی فوق العاده است و فوکوس خودکار کل سنسور را پوشش می دهد. و تعداد زیادی لنز برای انتخاب دارید.

Canon EOS 6D Mark II

این ورود شما به بازار فول فریم است. این ارزان‌ترین دوربین فول فریم DSLR است که کانن تولید می‌کند. به همین دلیل یک دوربین بسیار محبوب برای عکاسی از غذا است.

دارای سیستم فوکوس خودکار 45 نقطه ای، سنسور 26.2 مگاپیکسلی و تا 40000 ISO (50-102800 گسترش یافته) است.

بهترین دوربین برای عکاسی از غذا در سال 2022

یکی از بزرگترین نقاط فروش 6D Mark II توانایی آن در عکاسی در نور کم است. این سیستم تا -3EV حساس است. همچنین از فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS Canon بهره می‌برد که به این معنی است که پیکسل‌های تشخیص فاز در سنسور تصویر تعبیه شده‌اند. این منجر به فوکوس خودکار دقیق تر حتی در شرایط کم نور می شود.

اگر از غذا در نور طبیعی عکس بگیرید، این می تواند بسیار مفید باشد.

Canon EOS 5D Mark IV

مجموعه Canon EOS 5D برای مدت طولانی انتخاب محبوبی برای عکاسان غذا بوده است. این یک دوربین همه کاره فوق العاده برای داشتن و یک کسب کار واقعی است.

در واقع این دوربین یکی از پرکاربردترین و بهترین دوربین های عصر دیجیتال است.

Mark IV جدیدترین دوربین 5D EOS است. این یک سیستم فوکوس خودکار 61 نقطه ای با 41 سنسور متقاطع و حداکثر 32000 IS0 (قابل ارتقا تا 50-102400) ارائه می دهد.همچنین این اولین دوربین فول فریم کانن است که می‌تواند در حین گرفتن عکس در نمای زنده فوکوس کند.

اگر به دنبال تطبیق پذیری هستید، این بهترین دوربین موجود است. این یکی می تواند عکاسی از غذای شما را به سطح بالاتری برساند.

بهترین دوربین کانن برای عکاسی از غذا

اکنون که این مقاله را به پایان رساندید، می‌دانید که چگونه مانند یک حرفه‌ای از غذا عکاسی کنید. بنابراین آماده هستید تا عکس‌های غذایی خیره‌کننده‌ای را از خودتان ثبت کنید.

فقط به یاد داشته باشید که به نور و ترکیب دقت کنید. به این ترتیب، عکاسی آشپزی شما واقعا می تواند بدرخشد!

در انتهای مقاله ” نکات عکاسی از غذا ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان