نمایندگی کانن - دلیل استفاده از لنز 50 میلیمتری

دلیل استفاده از لنز 50 میلیمتری

دلیل استفاده از لنز 50 میلیمتری

دلیل استفاده از لنز 50 میلیمتری چیست؟

لنز پرایم 50 میلی متری که معمولاً با نام Nifty Fifty شناخته می شود ، یکی از محبوب ترین لنزهای تمام دوران است. اما در حالی که عکاسان پرتره، عکاسان رویداد، و عکاسان خیابانی عاشق عکاسی پرتره های 50 میلی متری هستند، به ندرت می توان عکاس منظره ای را پیدا کرد که یک Nifty Fifty را در کیف خود بسته باشد.

ببینید، در چهار سال گذشته، من با لنز 50 میلی‌متری f/1.8 خود از مناظر عکس می‌گرفتم. و باورنکردنی بوده است . من نمی توانم در مورد مفید بودن این لنز کوچک اغراق کنم، و من فقط در مورد هزینه صحبت نمی کنم (اگرچه بسیار ارزان است).

لنز 50 میلی متری یکی از محبوب ترین لنزهایی است که هر دو برند کانن و نیکون برای دوربین های DSLR تولید می کنند. اگرچه قیمت پایین یکی از عوامل محبوبیت لنز است، اما دلیل محبوبیت لنزهای با فاصله کانونی 50 میلی متری بیش از اینهاست.

یک لنز شگفت‌انگیز برای عکاسان منظره مبتدی است و برای عکاسان با تجربه‌تر نیز عالی است. در این مقاله، من قصد دارم دلیل آن را توضیح دهم و امیدوارم بتوانم شما را متقاعد کنم که لنزهای 50 میلی‌متری برای عکاسی از منظره می‌توانند ایده‌ای عالی باشند.

بنابراین بدون هیچ مقدمه ای، بیایید به پنج دلیلی که یک لنز 50 میلی متری برای عکاسی منظره عالی است، بپردازیم، با شروع:

1. لنزهای 50 میلی متری به شما کمک می کنند تا روی چیزهای مهم تمرکز کنید

فاصله کانونی 50 میلی‌متری در سمت تنگ‌تر قرار دارد. مطمئناً زاویه باز نیست! و ما تمایل داریم که مناظر را به عنوان صحنه های گسترده ای در نظر بگیریم که عناصر زیادی را در یک قاب شامل می شود.

اما آیا همه مناظر به زاویه دید وسیع نیاز دارند؟ آیا نمی‌توانیم زیبایی‌های اطراف خود را در بسته‌بندی تنگ‌تر به تصویر بکشیم؟ من هم اینچنین فکر میکنم. به عنوان مثال، یک صحنه در فضای باز شامل تپه و یک درخت جالب است بیشتر از اندازه کافی برای ایجاد یک تصویر فکری بدون توسل به جارو، ترکیب زاویه باز.

دلیل استفاده از لنز 50 میلیمتری کانن

 

بررسی لنز 50 کاننعکاسی از منظره در فاصله 50 میلی متری شما را مجبور می کند تا روی مهم ترین قسمت های صحنه تمرکز کنید. ممکن است وسوسه شوید که همه چیز درختان، صخره‌ها، پیش‌زمینه، پس‌زمینه را در یک عکس بگیرید، اما در 50 میلی‌متر، این کار را نمی‌توان انجام داد، و این چیز خوبی است.

با گذشت زمان، یک لنز 50 میلی متری به شما آموزش می دهد که تشخیص دهید چه چیزی مهم است. و شما به طور غریزی شروع به حذف عناصر بی اهمیت از صحنه های خود خواهید کرد.

2. پرایم های 50 میلی متری کیفیت تصویر فوق العاده ای را ارائه می دهند

بهترین لنز عکاسی چشم انداز تیز از گوشه به گوشه می باشد. از این گذشته، عکاسی منظره حتی کوچکترین جزئیات را برجسته می کند. بافت برگ های پاییزی، چرخش شن و ماسه در ساحل بنابراین برای به حداکثر رساندن وضوح مفید است.

خوشبختانه، پرایم های 50 میلی متری فوق العاده تیز هستند، به خصوص برای هزینه. به نظر من، آنها بهترین وضوح را در بین هر لنز موجود در بازار امروز ارائه می دهند.

مطمئناً آنها کاملاً باز نیستند، اما به f/5.6 یا بیشتر کاهش یافته است، کیفیت تصویر زیبا است. و دیافراگم‌های باریک‌تر، جایی که به هر حال بیشتر تصاویر منظره‌تان را می‌گیرید ، همچنان نتایج عالی به همراه خواهد داشت.

بررسی دلیل استفاده از لنز 50 میلیمتری

 

دلیل استفاده از لنز 50 میلیمتری

بسیاری از عکاسان منظره مبتدی از لنزهای کیت استفاده می کنند. و در حالی که این لنزها به خوبی کار می کنند و مطمئناً می توانند تصاویر زیبایی را برای شما به ارمغان بیاورند، وضوح آن در حد لنزهای 50 میلی متری نیست.

3. پرایم های 50 میلی متری شما را مجبور می کند وقت خود را صرف کنید

دلیل استفاده از لنز 50 میلیمتری به این دلیل است که یک لنز اصلی است، یک مزیت اضافه خواهید داشت: فاصله کانونی تکی به این معنی است که نمی‌توانید از هر جایی فقط عکس بگیرید. در عوض، برای یافتن بهترین زاویه و فاصله، باید در اطراف حرکت کنید.

این به طور خودکار شما را مجبور می کند که در مورد ضربه خود فکر کنید، که همیشه چیز خوبی است.

با زوم، احتمالاً بدون فکر کردن، فاصله کانونی را تنظیم می کنید تا زمانی که صحنه به شکلی قاب شود که خوب به نظر برسد. اما در حالی که ممکن است به یک عکس خوب برسید، Nifty Fifty به شما این انگیزه را می دهد که فرصتی داشته باشید و چیز متفاوتی را امتحان کنید، خواه یک زاویه جدید، یک فاصله متفاوت یا یک چشم انداز غیر معمول باشد.

 

در واقع، توصیه می‌کنیم در صورت تمایل، این فرآیند فکری را به یک روال دقیق تبدیل کنید. به محض جاسوسی از یک سوژه جالب، دوربین خود را با پرایم قابل اعتماد 50 میلی متری آن خارج کنید. سپس منظره یاب را روی چشم خود قرار دهید و راه بروید . به سادگی در اطراف صحنه به جلو و عقب بروید تا زمانی که آن را از چندین جهت آزمایش کنید. در حالی که در آن هستید، پایین بیایید و حتی سعی کنید نقطه برتری پیدا کنید.

با تصویر بهتری (یا دو یا سه) به خانه می آیید. و در این فرآیند عکاس بهتری خواهید شد، زیرا مجبور می شوید عمیقاً در مورد پرسپکتیو، ترکیب بندی و فاصله کانونی فکر کنید.

4. لنز های 50 میلی متری امکان همه نوع عکاسی را به شما می دهند

به‌طورکلی لنزهای واید برای ثبت تصاویر منظره و لنزهای تله برای ثبت نماهای بسته و چهره مناسب‌تر هستند. اما فاصله کانونی نرمال به دلیل قرارگیری بین فواصل کانونی واید و تله قابلیت استفاده از لنز 50 برای هر نوع عکاسی را فراهم می‌سازد.

لنز 50 میلی‌متری هم برای عکاسی پرتره و خیابان و هم برای عکاسی منظره استفاده می‌شود و دلیل اصلی این است که عکاسانی که قبلاً از لنزهای کیت 18 تا 55 استفاده می‌کردند، لنز 50 میلی‌متری را برای همیشه روی دوربین خود نصب کرده‌اند.

5. لنز های 50 میلی متری قیمت مناسب دارند

دلیل استفاده از لنز 50 میلیمتری این است که یک لنز ثابت یا “پرایم” است. از آنجایی که لنزهای اولیه قابلیت زوم ندارند و مجبور نیستند فواصل کانونی متعددی را در اختیار کاربر قرار دهند، لنزهای کمتری در ساخت آنها استفاده می شود. به همین دلیل نسبت به قیمتشان معمولا کیفیت خوبی دارند.

از طرف دیگر برای ساخت یک لنز نرمال قرار نیست با ترفندهای اپتیکی به زاویه‌ای بیش‌ازحد باز یا بسته برسیم، که این مسئله نیز موجب پیچیدگی کمتر آن‌ها و قیمت مناسب آن‌ها می‌شود. البته سری‌های خاصی از لنز‌های نرمال با عدسی‌های بسیار با کیفیت و دیافراگم بازتر دارای قیمت‌های بالایی هستند.

دلیل استفاده از لنز 50 میلیمتری

دلیل استفاده از لنز 50 میلیمتری کانن

خرید یک لنز با فاصله کانونی گسترده تر مانند 135-18 یا 140-18 به جای لنز 55-18 یا لنز تله فوتو که مکمل لنزهای 135-18 و 140-18 باشد وسوسه انگیز است، اما این لنزها اینطور نیستند. تجربه عکاسی جدیدی به ارمغان نخواهد آورد. عکاسی با لنز پرایم تجربه ای است که می تواند طرز فکر شما را در مورد خرید لنز بعدی تغییر دهد.
نکته مهم در مورد لنز 50 میلی متری این است که حتی ارزان ترین مدل های این لنز را می توان بر روی دوربین های فول فریم نصب کرد و بسیاری از عکاسانی که برای خرید یک بدنه فول فریم هزینه بیشتری می پردازند، از لنز 50 میلی متری برای شروع عکاسی با آن استفاده می کنند.

بنابراین اگر می‌خواهید لنز جدیدی را برای تجربه‌ای جدید در عکاسی و سرمایه‌گذاری مطمئن بخرید، لنز 50 میلی‌متری f/1.8 را برای برند Canon توصیه می‌کنیم که قیمت مناسب و ارزانی دارد!

در انتهای مقاله ” دلیل استفاده از لنز 50 میلیمتری ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان