نمایندگی کانن - آموزش دکمه های دوربین

آموزش دکمه های دوربین

آموزش دکمه های دوربین

آموزش دکمه های دوربین

خرید یک دوربین با لنز قابل تعویض یک تجربه هیجان انگیز است، اما همچنین می تواند طاقت فرسا باشد. چه DSLR و چه بدون آینه، این دوربین ها حسگرهای تصویر برتر و مجموعه ای از ویژگی ها و تنظیمات قابل تنظیم را ارائه می دهند. حتی مدل‌های ابتدایی دارای تعداد گیج‌کننده‌ای از دکمه‌ها و کنترل‌ها هستند. انتخاب دوربینی مانند این فقط به وضوح، محدوده دینامیکی یا سایر معیارهای عینی کیفیت تصویر نیست، بلکه توانایی دستیابی به یک جلوه خاص یا دید خلاقانه است.

برای اینکه به شما کمک کنیم در مورد دوربین جدید و عملکردهای آن بیشتر بدانید، این راهنما را گردآوری کرده ایم که توضیح می دهد هر دکمه روی بدنه و لنز دوربین DSLR معمولی شما چه کار می کند. محل دقیق این دکمه‌ها بین مدل‌ها، برندها و نوع دوربین متفاوت است، اما معمولاً در یک مکان عمومی قرار می‌گیرند و عملکرد مشابهی دارند. در ادامه با ما همراه باشید.

آموزش دکمه های دوربین کانن

آموزش دکمه های دوربین

دکمه های بالا دوربین

بالای دوربین معمولاً جایی است که متداول‌ترین کنترل‌ها را پیدا می‌کنید. برخی از دوربین‌ها مملو از دکمه‌ها و صفحه‌های در بالا هستند، اما دوربین های dslr آن را تا حد ممکن ساده و تنها با موارد ضروری حفظ می‌کند.

دکمه شروع و توقف ویدیو

دکمه قرمز را فشار ندهید! مگر اینکه بخواهید ویدیو بگیرید. این دکمه ممکن است در موقعیت متفاوتی در دوربین شما نمایش داده شود، اما احتمالا هنوز با یک نقطه قرمز تزئین شده است. برخی از دوربین ها از دکمه ضبط جداگانه چشم پوشی می کنند و به جای آن از دکمه شاتر معمولی به همراه حالت فیلم بر روی دکمه مد برای فیلمبرداری فیلم استفاده می کنند.

لامپ مخصوص تایمر دوربین

وقتی از تایمر برای عکس گرفتن با دوربین استفاده می کنید، هر فلاش قرمز این نور نشان دهنده یک ثانیه است. وقتی تایمر دوربین به مقدار تنظیم شده رسید، این چراغ به طور متناوب خاموش و روشن می شود که نشان دهنده پایان تایمر است.

آموزش دکمه های دوربین

سوئیچ روشن / خاموش

این دوربین را روشن و خاموش می کند. کلیدهای برق نیکون معمولاً دکمه شاتر را احاطه می کنند، اما بسیاری از برندهای دیگر این کلید را در جای دیگری از بدنه قرار می دهند.

آموزش دکمه های دوربین

دکمه شاتر

این دکمه را فشار دهید تا عکس بگیرید! تقریباً همیشه در همه دوربین‌های لنز قابل تعویض در یک موقعیت قرار دارد. دکمه شاتر دارای دو حالت مختلف است: اگر نیمی از آن را فشار دهید، دیافراگم شروع به تنظیم شدن می‌کند (درصورتی که لنز شما روی AF باشد) و فوکوس انجام می‌شود و اگر دوباره دکمه را بفشارید، دوربین از سوژه شما عکسبرداری می‌کند.

آموزش دکمه های دوربین

دکمه جبران نوردهی دیافراگم

اکثر دوربین‌های DSLR سطح ابتدایی با یک کلید فرمان اکتفا می‌کنند که به‌طور پیش‌فرض، سرعت شاتر را در حالت دستی کنترل می‌کند. اگر می خواهید دیافراگم را کنترل کنید، باید این دکمه را نگه دارید. اگر در حالت دستی نیست، این دکمه به شما امکان می‌دهد جبران نوردهی را تنظیم کنید. یعنی تصویر را روشن‌تر یا تیره‌تر کنید و در عین حال به دوربین اجازه دهید تصمیم خودش را در مورد تنظیماتی که برای دستیابی به آن استفاده کند، بگیرد.

شماره گیری حالت

این دوربین را روی حالت عکسبرداری دلخواه شما تنظیم می کند. حالت های استاندارد عبارتند از برنامه، اولویت شاتر، اولویت دیافراگم و دستی (که با موقعیت های P، S، A و M روی صفحه نمایش مشخص می شوند). اکثر دوربین‌ها، به‌ویژه مدل‌های ابتدایی، دارای حالت خودکار «جعبه سبز» هستند که اساساً ضد احمق است و حتی در صورت نیاز فلاش پاپ‌آپ را به‌طور خودکار بالا می‌برد.

حالت خودکار بدون فلاش حداقل در مثال ما دقیقاً در زیر تمام اتوماتیک قرار دارد . تمام تنظیمات را به صورت خودکار نگه می دارد، اما زمانی که نمی خواهید از آن استفاده کنید، فلاش پاپ آپ را غیرفعال می کند. حالت‌های صحنه حاوی تنظیمات از پیش تعیین شده خودکار برای ثبت مناظر، پرتره، و ورزش هستند، در حالی که حالت‌های جلوه‌ها معمولاً پیشرفت‌های دیجیتال متفاوتی مانند رنگ انتخابی را ارائه می‌دهند.

آموزش دکمه های دوربین

آموزش دکمه های دوربین

سوئیچ نمای زنده

برخی از دوربین ها دارای یک سوئیچ، برخی دیگر یک دکمه هستند، اما این کار آینه را در یک DSLR قفل می کند، منظره یاب نوری را مسدود می کند و به شما امکان می دهد تصویر خود را مستقیماً روی صفحه LCD پیش نمایش کنید.

این کاربرد محدودی برای عکاسی ثابت دارد، اما برای فیلمبرداری باید در نمای زنده باشید. دوربین های بدون آینه همیشه در نمای زنده هستند، بنابراین این سوئیچ را ندارند. با این حال، اگر یک دوربین بدون آینه با منظره یاب الکترونیکی دارید، دکمه ای برای تغییر از منظره یاب به صفحه عقب خواهید داشت.

شماره گیری فرمان

این به شما امکان می دهد سرعت شاتر را تنظیم کنید و هنگامی که دکمه دیافراگم جبران نوردهی نگه داشته می شود، دیافراگم را تنظیم کنید. اکثر دوربین ها همچنین از کلید فرمان برای پیمایش منوها یا کنترل سایر عملکردهای حساس به زمینه (مانند ISO یا تعادل رنگ سفید) استفاده می کنند.

در حالی که دوربین‌های Dslr و سایر مدل‌های سطح پایه دارای یک کلید فرمان هستند، دوربین‌های سطح بالاتر اغلب دارای دو یا حتی سه عدد هستند که امکان تنظیم سرعت شاتر، دیافراگم و گاهی اوقات ISO را در صفحه‌های اختصاصی فراهم می‌کنند.

دکمه آزادسازی لنز

هنگامی که قصد جداسازی لنز را دارید باید این دکمه را نگه دارید تا پین رها شود و بعد از چرخاندن لنز، آن را جدا کنید.

آموزش دکمه های دوربین

دکمه های پشت دوربین

بیشترین دکمه‌ها در این بخش قرار دارد و شما بیشتر با این بخش سروکار دارید، پس سعی کنید با دقت تمام این مطالب را در بربگیرید.

آموزش دکمه های دوربین: دکمه منو

پس از فشردن این دکمه وارد تنظیمات پیشرفته دوربین خود می‌شوید و می‌توانید اطلاعات مربوط به عکاسی، فیلمبرداری، نحوه ذخیره و اطلاعات کارت حافظه را مشاهده کنید و متناسب با نیازتان تغییر دهید.
آموزش دکمه های دوربین

پخش تصاویر

پس از کلیک روی این دکمه وارد گالری دوربین خود شده و عکس‌ها و فیلم‌هایی را که گرفته اید را در آن مشاهده کنید. شما همچنین می‌توانید عکس‌های خلاف سلیقه خود را در این بخش حذف کنید.

آموزش دکمه های دوربین

آموزش دکمه های دوربین: حذف

با این گزینه می‌توانید تصاویری که در همان لحظه گرفته‌اید یا در گالری شماست را حذف کنید.

آموزش دکمه های دوربین

کلیدهای جهت دار

دکمه‌های جهت‌دار برای جابجایی بین عکس‌ها در گالری، جابه‌جا کردن عکس زوم شده و تغییر نقطه AF به‌کار می‌رود.

آموزش دکمه های دوربین

 

آموزش دکمه های دوربین

با چرخاندن این قسمت می‌توانید شفافیت منظره‌یاب را با توجه به بینایی خود تنظیم کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا با توجه به سطح بینایی‌تان بهترین تصویر را با وضوح بالا ببینید.

 

آموزش دکمه های دوربین :کنترل سریع

با کلیک بر روی این دکمه صفحه تنظیمات کنترل سریع دوربین بر روی مانیتور نمایش داده می شود و می توانید مقادیر را سریع و آسان تغییر دهید. سرعت شاتر در دوربین از این دکمه تنظیم می شود. (البته حالت دوربین باید روی M یا TV باشد)

 

آموزش دکمه های دوربین

در انتهای مقاله “ آموزش دکمه های دوربین ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط: تمیز کردن دوربین کانن ، منوی دوربین کانن ، درک حالت های دوربین 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان