نمایندگی کانن - نرم افزار های ویرایش عکس در عکاسی

نرم افزار های ویرایش عکس در عکاسی

نرم افزار های ویرایش عکس در عکاسی

نمایندگی رسمی کانن در زیر لیستی از بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس را جمع اوری کرده است. ویرایش تصاویر به خصوص در عکاسی صنعتی نه تنها آنها را زیباتر می کند، بلکه به کاهش حجم فایل تصویر، افزایش سرعت بارگذاری سایت وردپرس و رتبه سایت شما در نتایج موتورهای جستجو کمک می کند. یک نرم افزار خوب و آسان برای ویرایش عکس به شما این امکان را می دهد که عکس های خود را به سرعت ویرایش کنید و ظاهری متفاوت به آنها ببخشید.

بهترین نرم افزار های ویرایش عکس در عکاسی

ما حوزه برنامه های مناسبی را که می توانید برای ویرایش تصاویر استفاده کنید، محدود کرده ایم، اما چگونه بهترین نرم افزار رایگان ویرایش عکس را برای نیازهای خود انتخاب می کنید؟ در زیر ما چند چیز را در یک ویرایشگر عکس رایگان فهرست کرده ایم:

ویژگی های کلی

اگر برای چرخاندن و برش تصاویر فقط به نرم افزار ویرایش عکس رایگان نیاز دارید، نرم افزار قوی با هزاران ابزار و دارایی طراحی غیر ضروری خواهد بود. از طرف دیگر، اگر دوست دارید فیلترها و افکت‌های مختلف را آزمایش کنید، نرم‌افزار ویرایش عکس رایگان می‌خواهید که این قابلیت‌ها را داشته باشد. برنامه‌های موجود در فهرست ما هر نوع نیازی را در مورد ویرایش عکس‌ها پوشش می‌دهند، خواه به قالب‌های مناسب رسانه‌های اجتماعی، ویرایش لایه‌ها، ابزارهای متنی یا فقط ابتدایی‌ترین ابزارها نیاز داشته باشید. ویژگی های هر کدام را بررسی کنید تا مطمئن شوید که موردی که انتخاب می کنید نیازهای خاص شما را برای ویرایش عکس ها پوشش می دهد.

ویژگی های رایگان

از نرم‌افزارهای رایگان ویرایش عکس در لیست ما، برخی کاملاً رایگان هستند، برخی نسخه‌های رایگان کمی ارائه می‌دهند و برخی دیگر بیشتر به عنوان «قبل از خرید امتحان کنید» در نظر گرفته شده‌اند. اگر به یک ویرایشگر عکس رایگان نیاز دارید، مطمئن شوید که ابزارها و ویژگی هایی که بیشتر استفاده می کنید در نسخه رایگان موجود است. اگر در حال آزمایش نرم افزارهای مختلف با قصد خرید در آینده هستید، قبل از صرف زمان برای یادگیری نسخه رایگان، مطمئن شوید که نسخه پریمیوم در حد بودجه شما باشد.

سطح مهارت

مهم است که بهترین نرم افزار ویرایش عکس رایگان را برای سطح مهارت خود انتخاب کنید. حتی اگر آرزوی استفاده از نرم افزارهای حرفه ای برای ویرایش تصاویر را دارید، باید با ابزاری شروع کنید که برای مبتدیان مناسب باشد. در غیر این صورت، می توانید ماه ها تلاش کنید تا با یک برنامه آشنا شوید و با ناامیدی از رویاهای خود دست بکشید. و اگر یک ویرایشگر عکس با تجربه تری هستید، به برنامه ای بسنده نکنید که تنها راه حل های ساده و با یک کلیک را ارائه می دهد که امکان کنترل خلاقانه کمی در هنگام ویرایش عکس ها را فراهم می کند.

معرفی نرم افزار های ویرایش عکس در عکاسی

به لطف تلفن های هوشمند و فیلترهای اینستاگرام ، این روزها همه عکاس هستند. اما فقط عکاسان واقعی نرم افزار های ویرایش عکس در عکاسی را می شناسند.

یک تصویر خام مانند یک فیلم پردازش نشده است که توسط سنسور DSLR شما دیده می شود. ویرایش تصویر نیاز به تصحیح چندین مورد دارد ، از جمله نوردهی ، کاهش نویز ، فوکوس و برجسته سازی اجسام ضروری برای ایجاد یک تصویر خیره کننده.

به همان اندازه که Adobe عالی است ، این تنها نرم افزار معتبر ویرایش عکس موجود نیست. در حقیقت ، نرم افزارهای ویرایش عکس زیادی در بازار برای کاوش و انتخاب وجود دارد.

1. Adobe Photoshop 

Adobe Photoshop شایسته ذکر ویژه در هر مقاله نرم افزار های ویرایش عکس در عکاسی است. پس از همه ، نام “Adobe Photoshop” تا به حال مترادف ویرایش عکس است.

این یکی از محبوب ترین نرم افزار های ویرایش عکس در عکاسی است. فتوشاپ اولین ابزار برای طرفدارانش در سراسر جهان از جمله طراحان ، هنرمندان و تصویرگران است.

بر خلاف Adobe Lightroom ، Adobe Photoshop به طور دقیق برای متخصصانی طراحی شده است که به تمام ویژگی های پیشرفته در یک بسته نیاز دارند. شما یک ویژگی ویرایش را نام می برید و به احتمال زیاد Photoshop آن را دارد.

عکاسان معمولا از چه نرم افزارهایی برای ویرایش عکس های خود استفاده می کنند؟

عملاً غیرممکن است که تمام ویژگی هایی را که Photoshop ارائه می دهد را بازگو کنیم ولی در اینجا برخی از ویژگی های کلیدی وجود دارد که به شما در تصمیم گیری بهتر کمک می کند:

  • ابزارهای پوشش و انتخاب آن بهترین در تجارت است.
  • قابلیت شبیه سازی و روتوش باورنکردنی.
  • فتوشاپ حتی با وجود تصاویر بزرگتر بسیار سریع است.
  • این برنامه با پشتیبانی از نقشه عمیق برای فایل های HEIF و 360 ابزار ویرایش ارائه می شود.
  • Photoshop از همه فرمت های اصلی فایل مانند JPG ، PNG ، GIF و همچنین فایل های خام پشتیبانی می کند.
  • از لایه های تنظیم برای ویرایش غیر مخرب برای افزایش ظاهر تصویر استفاده می کند.

2. Adobe Lightroom

Adobe نیازی به معرفی در دنیای ویرایش عکس ندارد. در حقیقت ، در طول سال ها پیشگام در انتشار به روز رسانی نرم افزارهای پیشرفته ویرایش عکس است.
Adobe Lightroom یکی دیگر از نرم افزارهای ویرایش قدرتمند Adobe است. در حالت ایده آل ، برای عکاسانی که می خواهند یک ابزار ساده تر و در عین حال قوی تر برای ویرایش تصاویر خود داشته باشند ، مناسب است.

بر خلاف رابط کاربری پیچیده و ارعاب کننده فتوشاپ ، Lightroom Classic و CC هر دو رابط بصری و کاربرپسندتری برای ویرایش تصویر ارائه می دهند.

برنامه ادیت عکس

نرم افزار های ویرایش عکس در عکاسی

ویژگی های کلیدی:

  • لغزنده ها قابل تنظیم هستند.
  • ابزارهای تار و رفع.
  • با چندین دستگاه همگام سازی می شود.
  • اصلاحات مبتنی بر بادامک و لنز.
  • ابزارهای تنظیم شیب و برس.
  • فیلترهای حرفه ای همراه با ایستگاه از پیش تنظیم شده متعدد.
  • قابلیت تشخیص چهره آن به سازماندهی موثرتر عکس ها کمک می کند.

3. Gimp

Gimp یک نرم افزار حرفه ای رایگان برای ویرایش عکس است. دانلود و نصب آن بر روی کامپیوتر شما بسیار ساده است. Gimp به کاربران کمک می کند تا تصاویر را ویرایش کنند، عکس ها را ترکیب کنند، کیفیت عکس را بهبود بخشند و یک مدیر فایل داخلی دارد. این نرم افزار روی سیستم عامل های مختلف از جمله ویندوز، مک و لینوکس به خوبی کار می کند و کاربران می توانند تمامی عکس ها را به هر فرمتی تبدیل کنند.

به گفته بسیاری از عکاسان، Gimp جایگزین خوبی برای فتوشاپ است زیرا دارای مجموعه ای از ویژگی ها و ابزارهایی است که به بهبود مواردی مانند ترکیب بندی تصویر و روتوش کمک می کند.

نرم افزار های ویرایش عکس در عکاسی

Screenshot 1 GIMP 1919x1040 57d2846dfe0e2a4f

از ویژگی های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت تصویر را با استفاده از ویژگی‌هایی مانند حالت تنظیم و افکت وینیت بهبود دهید.
  • حالت مدیریت فایل و بهینه سازی.
  • روتوش دیجیتال تصویر.
  • ابزار شبیه سازی و جایگزینی عکس.
  • پشتیبانی از پلاگین های مختلف.

4. Corel PaintShop Pro

Corel PaintShop Pro یک نرم افزار قدرتمند و یکی از ارزان ترین نرم افزار های ویرایش عکس در عکاسی است. برخی از عکاسان آن را جایگزین Adobe Photoshop می نامند ، اما فاقد پیشرفته ترین ویژگی های شاخص فتوشاپ است ، از جمله کاهش لرزش دوربین ، مدل سازی سه بعدی ، Faces Liquefy ، تایپوگرافی دقیق و سایر موارد.

با این حال ، اگر می خواهید نرم افزاری برای ویرایش اولیه و در عین حال موثر تصویر داشته باشید ، Corel PaintShop Pro گزینه بدی نیست. فقط انتظار نداشته باشید که مانند دیگر همتایان پیشرفته اش زیرک باشد.

نرم افزار های ویرایش عکس در عکاسی

نرم افزار های ویرایش عکس در عکاسی

برخی از ویژگی های منحصر به فرد آن که ارزش امتحان را دارد به شرح زیر است:

  • ایده آل برای مبتدیان.
  • قابلیت ویرایش تصویر 360 درجه.
  • تجربه کاربر واضح و روان است.
  • طراحان می توانند از الگوهای طراحی گرافیکی از قبل کار کنند.
  • کتابخانه گسترده ای از شیب ، لوله های تصویر ، رنگ ، پالت ، و سایر موارد.

5. Snappa

اسنپا یک نرم افزار گرافیکی و طراحی آنلاین است که عکاسان می توانند از آن برای تبدیل عکس های خود به محصولات مختلف استفاده کنند. اگر می خواهید عکس های خود را به بنرهایی برای استفاده در رسانه های اجتماعی یا استفاده در وبلاگ خود تبدیل کنید، Snappa به شما کمک می کند و به راحتی ابعاد و جلوه های جدید اضافه می کند. . حتی برای شروع نیازی به دانلود چیزی ندارید.

نرم افزار های ویرایش عکس در عکاسی

نرم افزار های ویرایش عکس در عکاسی

قابلیت های اسنپا عبارتند از:

  • امکان ویرایش عکس ها با کشیدن و رها کردن آنها در ویرایشگر.
  • مدل سایز عکس.
  • در دسترس بودن تصویر استوک.
  • عناصر گرافیکی و متن را به تصاویر ثابت اضافه کنید.
  • به اشتراک گذاری عکس در شبکه های اجتماعی.

6. On1 Photo RAW

On1 Photo RAW یک برنامه کامل ویرایش عکس است که می توانید به صورت رایگان آن را امتحان کنید. دانلود و نصب Photo RAW نه تنها آسان است، بلکه در واقع صدها پیش تنظیم، فیلترهای قابل انباشته شدن، و ویژگی های دیگری دارد که کاربران می توانند از آنها برای بهبود فوری کیفیت عکس های خود استفاده کنند.
افکت های On1 را می توان در هر سیستمی استفاده کرد. در هنگام ویرایش عکس، 170 افکت، براش و وسیله مکانیکی در اختیار کاربر قرار می گیرد. همچنین یک پلاگین برای لایت روم، دیافراگم و فتوشاپ وجود دارد!

نرم افزار های ویرایش عکس در عکاسی

نرم افزار های ویرایش عکس در عکاسی
ویژگی های این برنامه عبارتند از:

  • فیلتر قابل انباشته شدن.
  • از پیش تنظیم های سفارشی.
  • بافت ها و حاشیه ها.
  • تنظیمات و پیش نمایش زنده.
  • نسخه قابل دانلود برای هر نوع سیستم عامل.

7. Skylum Luminar

این دستگاه دارای قابلیت های ویرایش تصویر قدرتمند با قیمت مناسب تر است. آخرین نسخه آن ، Luminar 4 ، سریعتر است و ترکیب کاملی از Lightroom و Photoshop را ارائه می دهد. با یک نرم افزار واحد ، بهترین دو جهان را بدست می آورید.

بهترین برنامه ادیت عکس

نرم افزار های ویرایش عکس در عکاسی

ویژگی های کلیدی:

  • لایه ها و ماسک های تنظیم.
  • ارائه پشتیبانی فنی و فروش 24 ساعته و 7 ساعته.
  • کنترل سریع ویرایش با زمان تاخیر کمتر.
  • میانبر های هوشمند برای مدیریت خودکار عکس ها.
  • پوشه ها همیشه با محتوای موجود در هارد دیسک به روز می شوند.
  • گزینه های مشاهده شامل نمای نوار فیلم ، نمای گالری و نمای تک تصویر است.
  • تقویت کننده آسمان با استفاده از AI و اشعه های تصادفی AI و خورشید.

8. Canva

Canva یک نرم افزار طراحی گرافیکی ساده است که طرفداران زیادی دارد. این برنامه از مدل پرداخت رایگان (ارائه نرم افزار رایگان، اما پرداخت هزینه برای ارائه خدمات بیشتر یا امکانات ویژه) استفاده می کند. در کنار این برنامه می توانید بسیاری از ابزارهای ویرایش عکس و محصولات مختلف را مشاهده کنید.

کاربران می توانند Canva را در تلفن همراه خود دانلود کرده و تصاویر را فورا ویرایش کنند. یک محیط درون برنامه ای به نام Canva Marketplace شامل صدها الگو، تصویر، نقشه و نماد است تا کاربران بتوانند تصاویر بصری برای وب سایت یا وبلاگ خود ایجاد کنند.
با کمک Canva، کاربران می توانند با استفاده از یک ویرایشگر ساده کشیدن و رها کردن، عناصر مختلف تصاویر خود را ویرایش کنند، فونت ها و قالب ها را به عکس های خود اضافه کنند و موارد دیگر.

نرم افزار های ویرایش عکس در عکاسی

 

Canva یک نرم افزار طراحی گرافیکی ساده است که طرفداران زیادی دارد. این برنامه از مدل پرداخت رایگان (ارائه نرم افزار رایگان، اما پرداخت هزینه برای ارائه خدمات بیشتر یا امکانات ویژه) استفاده می کند. در کنار این برنامه می توانید بسیاری از ابزارهای ویرایش عکس و محصولات مختلف را مشاهده کنید. کاربران می توانند Canva را در تلفن همراه خود دانلود کرده و تصاویر را فورا ویرایش کنند. یک محیط درون برنامه ای به نام Canva Marketplace شامل صدها الگو، تصویر، نقشه و نماد است تا کاربران بتوانند تصاویر بصری برای وب سایت یا وبلاگ خود ایجاد کنند. با کمک Canva، کاربران می توانند با استفاده از یک ویرایشگر ساده کشیدن و رها کردن، عناصر مختلف تصاویر خود را ویرایش کنند، فونت ها و قالب ها را به عکس های خود اضافه کنند و موارد دیگر. از ویژگی های پروژه Canva می توان به موارد زیر اشاره کرد: پس از بیش از 8 هزار مدل. امکان تاری تصویر و افکت سایه (وینیت). تصویر را برش داده و صاف کنید. ابزار شفافیت تصویر قاب عکس و شبکه های عکس. برچسب ها و نشان ها بافت اضافه کنید. بخش اضافه کردن حباب های گفتار. بخشی از بهبود کیفیت عکس

از ویژگی های پروژه Canva می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخورداری از 8 هزار مدل.
  • امکان تاری تصویر و افکت سایه.
  • تصویر را برش داده و صاف کنید.
  • ابزار شفافیت تصویر.
  • قاب عکس و شبکه های عکس.
  • برچسب ها و نشان ها.
  • بافت اضافه کنید.
  • بخش اضافه کردن حباب های گفتار.
  • بخشی از بهبود کیفیت عکس.

9. Capture One

Capture One نرم افزار ویرایش عکس با فرمت خام است که توسط Phase One برای دوربین ها طراحی شده است. این نرم افزار مشابه سایر گزینه های این لیست اما با امکانات متفاوت است.

بهترین نرم افزار ویرایش عکس برای کامپیوترنرم افزار های ویرایش عکس در عکاسی
  • امکان سفارشی سازی رابط کاربری و محیط – می توانید لایه بندی و ساختار محیط کاربری را به سلیقه خود تغییر دهید و حتی میانبرهایی را برای انجام کارهای مختلف تعریف یا تغییر دهید.
  • لایه ها – بسیاری از ابزارهای ویرایش تصویر تنظیمات لازم برای ویرایش لایه را ندارند، اما Capture One به کاربران اجازه می دهد تغییرات لازم را در هر لایه ایجاد کنند.
  • ویرایش پیشرفته رنگ – وجود لغزنده برای تنظیم شدت تغییرات رنگ (حتی برای رنگ های مشابه) به کاربر انعطاف پذیری زیادی می دهد.
  • یادداشت برداری – یادداشت هایی را برای خود یا برای آسان کردن کار گروهی اضافه کنید.
  • سرعت – Capture One هنگام پردازش حجم زیادی از تصاویر بیش از 20 مگاپیکسل در فرمت RAW به طور قابل توجهی بهتر از رقبای حرفه ای خود عمل می کند.
    گزینه پرداخت یکباره – اگرچه امکان پرداخت اشتراک ماهانه وجود دارد، اما این امکان را در اختیار کاربر قرار می دهد که با پرداخت یکباره برای همیشه از امکانات نرم افزار بهره مند شود.

10. Pixlr Editor

Pixlr Editor یکی دیگر از ویرایشگرهای عکس آنلاین عالی است، اما امکان دانلود یک برنامه موبایل یا نسخه دسکتاپ نیز وجود دارد. حتی گزینه ای برای ارتقاء برنامه “Pixlr X” وجود دارد که به کاربران امکان ویرایش High Level را می دهد. Pixlr بسیار شبیه فتوشاپ است، به کاربران اجازه می دهد تصاویر را به یک بوم خالی اضافه کنند، جلوه های منحصر به فرد ایجاد کنند و فیلترها را فورا اضافه کنند.

بهترین برنامه ادیت عکس

نرم افزار های ویرایش عکس در عکاسی

از جمله توابع می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیش از 2 میلیون برداشت رایگان.
  • فیلترها و جلوه های همپوشانی.
  • برنامه ویرایش عکس.
  • امکان دانلود نرم افزار برای رایانه های دسکتاپ و موبایل و یا ویرایش آنلاین عکس ها وجود دارد.
  • ارائه برنامه در نسخه های مختلف که کاربران می توانند از بین آنها انتخاب کنند.

11. ACDSee Photo Studio Ultimate

ACDSee Ultimate یکی از تازه واردان در زمینه ویرایش عکس است که تا این اواخر انتخاب اکثر عکاسان حرفه ای نبوده است. برنامه ای با تمام عملکردهای لازم در یک رابط کاربری ساده.
این نرم افزار دارای قابلیت های متفاوتی است که آن را از رقبای خود متمایز می کند.

برای شبیه سازی کلاسیک فیلم و تصاویر کدام اپلیکیشن مناسب‌تر است؟

Screenshot 1 ACDSee Photo Studio Ultimate 2022 1440x753 2d1ad621e808fe8b

  • نیازی به وارد کردن تصاویر به برنامه نیست‌ جون کاربر می تواند مستقیما فایل ها را روی هارد دیسک خود ویرایش کند.
  • تشخیص چهره به خودی خود قابل توضیح است. این ویژگی به کاربر اجازه می دهد عکس های خود را مرتب و دسته بندی کند.
  • امکان خرید با یک بار خرید یا پرداخت ماهیانه.

12. PicMonkey

PicMonkey یک مجموعه کامل ویرایش عکس است که به کاربران اجازه می دهد عکس های خود را ویرایش کنند، کلاژ بسازند، روتوش کنند، برش دهند و موارد دیگر. PicMonkey به کاربران کمک می کند تا مهارت های طراحی خود را توسعه دهند و از خلاقیت خود در ویرایش عکس به راحتی استفاده کنند.
این نرم افزار دارای نسخه آزمایشی می باشد و کاربر پس از دانلود می تواند قبل از تصمیم گیری برای خرید تمامی امکانات آن از جمله گزینه هایی برای ویرایش تصاویر با استفاده از قالب های خاص و یا سازماندهی تصاویر به صورت کلاژ را تست کند.

چرا ویرایش عکس با نرم افزارهای عکاسی اهمیت دارد؟

نرم افزار های ویرایش عکس در عکاسی

از جمله ویژگی های ان ، موارد زیر قابل تشریح است:

  • فیلترهای ساده.
  • جلوه کلاژ.
  • قالب.
  • طرح های بوم سفید.
  • تغییر اندازه خودکار تصاویر برای استفاده در رسانه های اجتماعی.

علاوه بر این، کاربر می تواند عکس ها، کارت ها و بوم های خود را مستقیماً از PicMonkey چاپ کند.

13.PicsArt

استفاده از PicsArt  آسان است، در عین حال تقریباً همه پایه های عکاسی با موبایل مصرف کننده را پوشش می دهد. کنترل خلاقانه زیادی، ابزارهای عالی ویرایش تصویر و طیف وسیعی از فیلترهای جذاب را فراهم می کند. علاوه بر این، می توانید به سرعت استیکرهای سرگرم کننده را انتخاب یا ایجاد کنید، تصاویر خود را در کلاژهای بسیار قابل تنظیم ترکیب کنید، متن هنری اضافه کنید و به اشتراک بگذارید. ماژول دوربین با امکانات کامل شامل جلوه‌های قبل از عکاسی و ابزارهای عکس است.

می توانید از Remix Chat برای اشتراک گذاری و ویرایش مشترک عکس ها با 150 میلیون کاربر ماهانه PicsArt یا فقط با دوستان خود استفاده کنید. دنبال کردن آموزش های درون برنامه ای آسان است و چالش ها کاربران را وادار می کند تا آثار خود را بر اساس نوع خاصی از ویرایش یا موضوع ارسال کنند. برندگان با رای جامعه انتخاب می شوند.

با این حال، تبلیغات PicsArt premium اغلب (و آزاردهنده) در میانه فرآیندهای ویرایش ظاهر می شوند. برای خاموش کردن آنها – و برای داشتن ویرایشگر ویدیو، به علاوه ابزارها، فیلترها و محتوای بیشتر – باید یک اشتراک ممتاز به قیمت 11.99 دلار برای یک ماه یا 55.99 دلار در سال بخرید. (تخفیف دانشجویی هم دارد).

PicsArt مجموعه ای غنی و بسیار در دسترس از ابزارهای ویرایش عکس و کولاژ را برای عکاسان مصرف کننده ارائه می دهد. و کنترل خلاقانه زیادی را فراهم می کند در حالی که همه چیز را سرگرم کننده و سرزنده نگه می دارد.

 نرم افزار ویرایش حرفه ای عکس برای کامپیوتر

14. Snapseed

Snapseed برای کاربران معمولی نیست، بلکه برای عکاسان جدی است که می خواهند یا نیاز دارند زمانی را صرف ایجاد بهترین تصویر ممکن در حین حرکت کنند. به این ترتیب، دارای مجموعه کاملی از ابزارهای ویرایش درجه یک، از جمله براش های ویرایش انتخابی، به علاوه مجموعه ای زیبا از فیلترهای مرتبط با فیلم (مانند Lens Blur، Retrolux و Double Exposure) است.

برای عکاسان جزئیات گرا، Snapseed نه تنها می تواند سرگرم کننده باشد، بلکه اعتیادآور نیز باشد. ما فقط از سرگردانی در طیف وسیعی از نوردهی، رنگ، پوشاندن و تغییر شکل ابزارها، براش ها، و فیلترها لذت بردیم و تنظیمات مختلف را آزمایش کردیم. از آنجایی که ویرایش غیرمخرب است، همیشه می‌توانید به پشته (لایه‌های ویرایش‌ها) بروید و هر گونه ویرایش (از جمله تصحیح متن غلط املایی) را تنظیم یا حذف کنید. یا می توانید از براش Stacks برای اعمال یک افکت فقط بر روی بخشی از تصویر خود استفاده کنید. علاوه بر این، می‌توانید مجموعه‌ای از ویرایش‌هایی را که روی یک عکس اعمال کرده‌اید به‌عنوان «نگاه» ذخیره کنید، که سپس می‌تواند روی عکس‌های دیگر اعمال شود و با سایر کاربران به اشتراک گذاشته شود.

ابزارهای سنتی عالی و ویرایش غیرمخرب Snapseed آن را به یکی از بهترین برنامه های ویرایش عکس برای عکاسان جدی تبدیل می کند که می خواهند یا نیاز به صرف زمان برای تنظیم دقیق تصاویر خود دارند. این برنامه رایگان است و هیچ نسخه پریمیوم وجود ندارد.

معرفی ۳۶ برنامه ادیت عکس حرفه ای اندروید و IOS

15. PhotoDirector Essential

PhotoDirector Essential به سازندگان در تمام سطوح تجربه این امکان را می‌دهد تا تصاویر را به صورت شاهکارهایی با کیفیت استودیو ویرایش کنند. این کارکردهای پردازش عکس و سازماندهی لایت روم را با ابزارهای قدرتمند ویرایش، بهبود و تغییر فتوشاپ ترکیب می کند. ماژول های هدایت شده منحنی یادگیری را کاهش می دهند که به نوبه خود به شما کمک می کند جلوه های عکس با کیفیت بالا را تنها با چند کلیک ایجاد کنید.

این نرم افزار رایگان ویرایش عکس به شما امکان می دهد نام تگ ها، مکان ها و سایر ابرداده ها را مرتب سازی و سفارش دهید. فناوری تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی نیز به ساده‌سازی فرآیند سازمانی شما کمک می‌کند و آن را به بهترین سازمان‌دهنده عکس برای مبتدیان تبدیل می‌کند. می توانید عکس ها را با استفاده از ایجاد کننده خودکار نمایش اسلاید ترکیب کنید و حتی موسیقی پس زمینه اضافه کنید.

PhotoDirector همچنین دارای گزینه‌ها و ابزارهای زیادی برای تنظیم عکس برای ویرایش عکس است. ماسک‌ها را اعمال کنید، لایه‌ها را فیلتر کنید، جلوه‌های تاری را آزمایش کنید، تراز را تنظیم کنید یا عکس‌های 360 درجه را به عکس‌های پانوراما تبدیل کنید. همچنین برای ویرایش‌های اولیه، مانند افزودن متن یا برش، چرخاندن یا ورق زدن عکس‌ها، گزینه‌ای عالی است.

PhotoDirector Essential بهترین نرم افزار ویرایش عکس رایگان در این لیست است. این بسیار مبتدی پسند است اما همچنین دارای تمام ابزارهای ویرایش پیشرفته برای ویرایشگران با تجربه تر است. ناگفته نماند، به دلیل به روز رسانی های منظم، همیشه در خط مقدم آخرین روندها و فناوری های عکس قرار دارد.

 بهترین برنامه ادیت عکس برای عکاسان کدام است؟

16. Photoscape X

ما فکر می کنیم Photoscape X بهترین نرم افزار ویرایش عکس رایگان برای افرادی است که نیاز به ویرایش همزمان چندین تصویر دارند. در حالی که می‌توانید با استفاده از هر یک از ابزارهای Photoscape، تصاویر را به صورت دسته‌ای ویرایش کنید، ابزارهای اختصاصی برای رایج‌ترین ابزارهای دسته‌ای مانند تغییر اندازه دسته‌ای، تغییر نام دسته‌ای و تغییر قالب دسته‌ای ارائه می‌شود.

و این فقط یک ویرایشگر عکس رایگان نیست، بلکه یک نمایشگر عکس، ایجاد کننده GIF، دستگاه ضبط صفحه، مبدل تصویر RAW و موارد دیگر است. دارای چندین افکت رنگ خودکار مانند ابزار پاشش رنگ، تنظیمات انتخابی رنگ و افکت جایگزینی رنگ است.

در تحقیقات ما متوجه شدیم که اکثر کاربران Photoscape X را انتخاب می کنند زیرا استفاده از آن بسیار سریع است. با این حال، چیدمان گیج کننده، یافتن ابزارهای مورد نیاز را دشوار می کند و زمان اضافی را هنگام ویرایش عکس ها اضافه می کند. ما همچنین متوجه شدیم که از فرمت پشتیبانی نمی‌کند، و هنگام مدیریت فایل‌های RAW مسدود می‌شود. همانطور که گفته شد، این برای نرم افزار ویرایش عکس رایگان بسیار قوی است و برای مبتدیان بسیار مناسب است، البته تا زمانی که برای یادگیری طرح بندی وقت بگذارید.

نرم‌افزارهای قدرتمندی که برای ادیت عکس به آنها نیاز دارید

ویژگی های کلیدی :

  1. ابزار پانوراما
  2. برس درمان لکه
  3. فیلترها و افکت ها
  4. نور نشت می کند

17. Fotor

ما Fotor را یکی از بهترین نرم افزارهای رایگان ویرایش عکس برای طیف وسیعی از ابزارهای تنظیم رنگ آن یافتیم. بسیاری از ابزارهای تنظیم رنگ به صورت رایگان در دسترس هستند، از جمله تنظیمات برای سایه ها، دما، رنگ، روشنایی و حتی چند افکت پخش رنگ. استفاده از همه این ابزارها آسان است و لغزنده های تنظیمی را برای ویرایش های دقیق ارائه می دهند. برای کسانی که راه حل با یک کلیک را ترجیح می دهند، بسیاری از فیلترهای از پیش تعیین شده Fotor نیز به صورت رایگان در دسترس هستند.

این نرم افزار ویرایش عکس رایگان به راحتی قابل پیمایش است و کاربرانی که برای اولین بار استفاده می کنند مشکلی در یافتن ویژگی های مورد نیاز خود ندارند. هر ابزاری که روی آن کلیک می کنید دارای یک کادر آموزنده است که ظاهر می شود و توضیح می دهد که ابزار چیست و چگونه از آن استفاده کنید.

ما دوست داریم که به راحتی بتوانید ببینید کدام ابزار رایگان و کدام Premium هستند. همچنین می‌توانید تمام ویژگی‌های پولی را امتحان کنید، فقط نمی‌توانید پس از پایان کار، تصویر را دانلود کنید. در آزمایش همه ویژگی‌ها، از ابزارهای برش تصویر و حذف شی ناامید شدیم. در حالی که بسیاری از نرم‌افزارهای رایگان ویرایش عکس در لیست ما، مانند PhotoDirector، نسخه‌های خودکار این ابزارها را ارائه می‌دهند، Fotor از شما می‌خواهد که به صورت دستی شی را انتخاب کنید، که به نتایج ناهموار ختم می‌شود.

معرفی نرم افزارهای عکاسی مهم و کاربردی

ویژگی های کلیدی این برنامه:

  • مبدل فایل RAW
  • 1-روتوش پوست ضربه بزنید
  • پردازش دسته ای
  • ابزار Blur

زمانی فتوشاپ تنها نرم افزار ویرایش تصویر در ذهن کاربران بود، اما در سال های اخیر نرم افزارهای بسیار دیگری ظاهر شده اند که امکانات بسیار خوبی را برای ویرایش تصویر ارائه می کنند، حتی گاهی بهتر از فتوشاپ. فتوشاپ یک برنامه عالی است، اما سایر نرم افزارها سزاوار نسخه های ساده تر، ارزان تر و حتی قدرتمندتر هستند.

حالا به ما بگویید از چه نرم افزاری برای ویرایش عکس ها استفاده می کنید؟ به نظر شما چه نرم افزار ویژه دیگری باید در لیست باشد؟ دلایل خود را به ما بگویید.

در انتهای مقاله “ نرم افزار های ویرایش عکس در عکاسی” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان