نمایندگی کانن - اشتباهات رایج در عکاسی منظره

اشتباهات رایج در عکاسی منظره

اشتباهات رایج در عکاسی منظره

اشتباهات رایج در عکاسی منظره

به طور خاص، من قصد دارم چند اشتباهی را که همیشه می بینم، به خصوص در عکس های مبتدی به اشتراک بگذارم. و همچنین قصد دارم توضیح دهم که چگونه می توان آن اشتباهات را برطرف کرد، به طوری که دفعه بعد که بیرون از عکاسی هستید، دقیقاً بدانید چه کاری باید انجام دهید (و از چه چیزهایی باید اجتناب کنید).

1. عکاسی با استفاده از حالت “منظره” دوربین

بله، ممکن است در حالت های صحنه دوربین خود تنظیمات افقی داشته باشید. اما سعی کنید تا حد امکان کمتر از آن استفاده کنید.

چرا؟ خوب، در تولید نوردهی یکنواخت عالی نیست، به علاوه نمی تواند دیافراگم مناسب را برای یک صحنه مشخص تعیین کند (فقط شما می توانید این کار را انجام دهید!).

بنابراین به جای استفاده از حالت افقی، سعی کنید به حالت اولویت دیافراگم یا حتی حالت دستی بروید . هر دوی این گزینه ها به شما امکان می دهند دیافراگم و ISO خود را شماره گیری کنید و همچنین به شما امکان می دهند سرعت شاتر را برای بهترین نتیجه تغییر دهید.

در ابتدا، این ممکن است کمی به عادت کردن نیاز داشته باشد. شما نمی توانید به یک ذهنیت آشنا با نقطه و شلیک تکیه کنید. اما با گذشت زمان، بیشتر و بیشتر با تنظیمات دوربین خود آشنا خواهید شد و در نهایت نتایج بهتری نسبت به حالت افقی خودکار دوربین خود خواهید داشت.

بررسی اشتباهات رایج در عکاسی منظره

رایج در عکاسی منظره 1 e1658562023688

2. ایستادن در کنار سایر عکاسان

اگر گروهی از عکاسان را می بینید که بر بالای تپه ایستاده اند، توصیه من در اینجاست:از جای دیگری شلیک کنید.

منظورم این نیست که عکاسان دیگر عکس های بدی می گیرند. در عوض، من می خواهم بر اهمیت اصالت تأکید کنم. آیا می خواهید مانند دیگران با یک شات به خانه بروید؟ یا می خواهید عکسی منحصر به فرد برای شما داشته باشد ؟

البته، در شرایط خاص، بهترین ترکیب بندی یا نقطه برتری در یک نقطه خاص است و همه عکاسان در آن منطقه جمع می شوند. خوبه؛ برای شروع از آنجا عکس بگیرید. اما پس از آن به دنبال مکان های دیگری نیز باشید تا یک عکس عالی بگیرید.

(نکته حرفه ای: ایده خوبی است که قبل از فیلمبرداری یک صحنه را دنبال کنید. بروید و روز قبل در منطقه قدم بزنید، به مکان غروب خورشید نگاه کنید و در مورد موقعیت خود تصمیم بگیرید. جمعیت.)

3. از جمله فضای منفی غیر ضروری

فضای منفی ناحیه «خالی» است که سوژه شما را احاطه کرده است و گنجاندن – و حذف – فضای منفی واقعاً می تواند تصویر شما را بسازد یا خراب کند.

استفاده دقیق از فضای نگاتیو می تواند به عکس های شما حس آرامش و آرامش بدهد. اما استفاده نامناسب از فضای نگاتیو، همانطور که در عکاسی منظره رایج است، باعث ایجاد عکس های ایستا و خسته کننده می شود.

در اکثر صحنه های منظره، آسمان فضای منفی است، به خصوص در یک روز صاف و آفتابی. و اغلب می بینید که عکاسان منظره مبتدی آسمان زیادی را در ترکیب بندی گنجانده اند، حتی اگر در واقع چیز جالبی به عکس اضافه نمی کند.

بنابراین قبل از اینکه بخش های بزرگی از آسمان را در ترکیب بندی های خود بگنجانید، افق را به دقت مشاهده کنید. آیا عناصر مورد علاقه، مانند ابرها وجود دارد؟ یا یک آبی ساده و خالی وجود دارد؟

رفع اشتباهات رایج در عکاسی منظره

اشتباهات رایج در عکاسی منظره

اگر پاسخ «آبی خالی» است، پس آسمان را بخش کوچکی از تصویر خود قرار دهید (البته، اگر ابرهایی با ظاهر عالی وجود دارد، به هر طریقی، فضای بیشتری را در صحنه خود به آن بدهید).

این برای انواع دیگر فضای منفی نیز صدق می کند. آیا از صحنه اقیانوس عکاسی می کنید؟ مطمئن شوید که آب زیادی اضافه نکنید، مگر اینکه به عکس جو اضافه کند. آیا از یک دره عکاسی می کنید؟ مطمئن شوید که علف های خالی زیادی در آن قرار ندهید. فهمیدم؟

4. شامل نکردن موضوع روشن

دیوانه کننده به نظر می رسد، اما داشتن یک سوژه نامشخص در عکاسی منظره بسیار آسان است. به عنوان مثال، اگر از یک جنگل عکس بگیرید اما فقط چند آشفتگی درختی تصادفی را نشان دهید، بیننده نمی‌داند به کجا نگاه کند زیرا سوژه واضحی وجود ندارد. و اگر در حال عکاسی از یک اقیانوس هستید اما فقط دوربین خود را به سمت آب بگیرید و عکاسی کنید، در نهایت با مقداری آب و آسمان خسته کننده مواجه خواهید شد.

در عوض، آنچه را که در یک صحنه برای شما مهم است مشخص کنید و سپس در عکس روی آن تاکید کنید.

البته لازم نیست کادر را با سوژه خود پر کنید. کاملاً قابل قبول است که هم سوژه و هم زیبایی اطراف آن را نشان دهید. اما اگر برای برجسته کردن سوژه مشکل دارید، سعی کنید نزدیک‌تر شوید یا از لنز بلندتری استفاده کنید. و سپس ترکیب خود را بررسی کنید و از خود بپرسید: چه چیزی برجسته است؟ بیننده متوجه چه چیزی خواهد شد؟ و من می خواهم بیننده به چه چیزی توجه کند؟

5. عدم توجه به زاویه عکاسی

این به ویژه در عکاسی ماکرو و عکاسی حیات وحش مشکل ساز است، جایی که یک عکس رو به پایین حس تسلط و فاصله را منتقل می کند.
به جای اینکه به پایین نگاه کنید، سعی کنید در سطح سوژه خود باشید. به این ترتیب بیننده احساس ارتباط بیشتری با موضوع شما می کند، گویی هر دو در یک جهان هستند.

فقط هم از یک زاویه عکس نگیرید. زوایای مختلف را امتحان کنید و ببینید که چگونه یک زاویه متفاوت منجر به یک تصویر طبیعی متفاوت می شود.

6. استفاده از یک پس زمینه شلوغ

پس زمینه در عکاسی از طبیعت بسیار مهم است. اگر پس زمینه خوبی نداشته باشید، عکس های شما بیننده را تحت تاثیر قرار نمی دهند و یکی از ساده ترین اشتباهاتی که می توانید مرتکب شوید استفاده از پس زمینه شلوغ است.

باید تمام تلاش خود را بکنید تا از شلوغی ، هرج و مرج و بی نظمی اجتناب کنید.

در عوض، باید پس زمینه ای ایجاد کنید که تا حد ممکن ساده باشد یعنی سوژه های اضافی نداشته باشد، رنگ یکنواختی داشته باشد ،دارای خطوط یا اشکال مختلف نباشد.

اشتباهات رایج در عکاسی منظره

مواقعی وجود دارد که عکاسان منظره مبتدی در هنگام ویرایش عکس های منظره خود دچار اشتباه می شوند که عبارتند از:

  • خطوط افق کج

اگر در حال عکاسی از مناظر هستید، تقریبا همیشه با افق سروکار دارید، درست است؟ آنها را در جداسازی پیش زمینه از میانه زمین، یا در بازتاب بین زمین و پس زمینه یا موارد مشابه خواهید یافت. خوب، اگر افق منحنی باشد، برای چشم بیننده بسیار ناراحت کننده خواهد بود. همیشه باید به خاطر داشت که تحت هیچ شرایطی نباید افق کج شود. مطمئن شوید که عکس های خود را در طول پس از پردازش صاف کنید.

  • نقاط گرد و غباد

این عمدتاً زمانی اتفاق می افتد که هنگام تمیز کردن تجهیزات دوربین خود مراقب نباشید، همانطور که در این مورد با آن مواجه شدم. فیلتر من لکه های زیادی دارد که در ابتدا متوجه آنها نشدم. من فقط در پس پردازش متوجه آنها شدم.

معمولاً بعد از مشاهده تصاویر روی صفحه می توانید آنها را به راحتی در تصاویر خود پیدا کنید، اما بهترین راه برای شناسایی آنها استفاده از نوار لغزنده Dehaze در Camera Raw یا Lightroom است. آن را به 100+ افزایش دهید، همه نقاط به راحتی ظاهر می شوند. راه دیگر این است که به بخش “شارپ” بروید، Alt را نگه دارید و نوار لغزنده پوشش را افزایش دهید – نقاط روی پس زمینه سیاه سفید ظاهر می شوند.

  • لبه ها/ هاله های سفید

این موارد معمولا زمانی رخ می دهد که برخی از خطاهای تعمیر رخ می دهد. معمولاً افزایش تراکم / بافت / وضوح باعث ایجاد این لبه های سفید می شود. آنها بسیار جعلی به نظر می رسند و زیبایی طبیعی عکس را از بین می برند. باید مطمئن شوید که در وهله اول حذف شده اند و قابل مشاهده نیستند.

  • پردازش بیش از حد

در تلاش برای ثبت هر چه بیشتر جزئیات در ابرها، بقیه تصویر در آن غرق شده است و در اینجا هیچ کاری نمی توان انجام داد. باید مطمئن شوید که در هیچ مرحله ای از پردازش خود زیاده روی نکنید. از اسلایدر ها بسیار با احتیاط استفاده کنید و آنها را تا حداکثر افزایش ندهید.

  • حواس پرتی ها

در حین ویرایش عکس‌های خود، ممکن است گاهی اوقات برخی موارد حواس‌پرتی را در پیش‌زمینه یا پس‌زمینه مشاهده کنید. به دست آوردن یک تصویر واضح که چشم را جلب می کند مهمتر از خلاص شدن از شر آنها و داشتن چیزهای غیر ضروری است. این عوامل حواس‌پرتی می‌تواند شامل پلاستیک قرار داده شده روی زمین، سنگ‌های رنگی مختلف برای جلب توجه بیننده، یا مانند این مورد، شاخه‌ها و برگ‌هایی باشد که در آب افتاده‌اند. تمیز کردن آنها باعث می شود درخت تنومند بیشتر به چشم بیاید و همه توجه را به خود جلب کند.

اشتباهات رایج در عکاسی منظره

در انتهای مقاله اشتباهات رایج در عکاسی منظره می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان